szerintem tök felesleges. egész nyáron 100-as shell meg omv-benzinnel jártam. az égvilágon semmi se történt tulképp ezt tudtam magamtól is, de gondoltam, ki is próbálom.
Ezt azért így nem jelenteném ki, ugyanis egy olyan motorba ahol kopogásos égés keletkezik, részben vezérlési hiba (vagy mert valódi 95-ös oktánszámra optimalizálték az égést, de a mai löttyökkel már túl korai az előgyújtás), részben a lerakódások miatt, ott a nagyobb oktánszámmal megelőzhető lehet a kopogásos égés. De ez esetben is maximum a gyári érték lenne kihozható a motorból azaz az én esetemben 97 pacika, ha minden mással nem számolunk (gondolok itt a kopásokra). (Esetleg a nagyobb lerakódás és az e miatti nagyobb kompresszió miatt, talán pár pacival több is lehetne.)
Egy egészséges motorba ami 95-ös benyára van tervezve, annak aztán teljesen mindegy mi az oktánszám 95 felett. Semmi előny nincs belőle, de persze ezt elfelejtik közölni a benzin forgalmazók. A nagyobb oktánszámból csak olyan motor tud előnyt kovácsolni, melynek vezérlése tudja azt kezelni, ergo nagyobb kompressziót képez, és ehhez a nagyobb igénybevételhez a motor is fel van készítve, megfelelően méretezve.
Habár én ilyenről nem tudok, talán a komolyabb sportkocsik képesek ilyesmire, amik eleve 100-as oktánszámra vannak tervezve, de a keleti régióban nem biztos, hogy van ilyen benya, és, hogy pl. 95-ös oktánszámúval is elmenjen, ergo le lehet butítani. De ez csak elmélkedés a részemről.