Ahogy itt olvasom a hozzászállásokat, kezdek megijedni kicsit,
igaz a körülmények is katasztrófálisak, mármint az út viszonyok.
A szitu a következő: gyakorlatilag egyetlen utat járok napiszinten Pasaréti tér, Szél utca ami googlemaps szerint 6,8 kilóméter, vannak alternatívák, és a Kapy-n járok oda vissza, (ez a googlemaps féle tervben szépvölgyi címszóval van, ha valaki megnézi)
Lényeg az, hogy ez igennagy szint különbség gyakorlatilag hullámvasút, a verda 1,4 vvti es Corolla wagon, 2002 es.
Hosszútávon ugynézki, ha belepusztulok se jön ki 9,3 nál kisebb fogyasztás, pedig nem száguldozok nem versenyzek, nincs sok cucc, rendszerint egyedül megyek, (igaz a magam kis 120kg ja azért jelentős, de kétlem, hogy ettől szakadna meg a verda, (ültünk már benne 5enis, és akkor se kellett feltűnően több gázt adni). Szóval annyi lenne a kérdés, hogy szerintetek ez a 9,3 mennyire mondható reálisnak ezen a hullámvasút pályán.
Illetve, mitjavasoltok lejtőn üresbe, vagy 5ösbe guruljak amikor egyáltalán nemkell gázt adni kilómétereken át?
Esetleg próbálj meg a Pasaréti úton a Moszkva tér felé kerülni, ha ennyire sokallod a fogyit. Időben mondjuk biztos hosszabb úgy, de legalább sík. Én amúgy sokáig ott laktam, és amikor a fogyasztásra gyúrtam, akkor mindig a Pasaréti utas verziót választottam. A Szél utca fele jó a Kapy, mert viszonylag rövid és hirtelen emlekedik, utána viszont a Szépvölgyi meg a Csatárka elég lankás, hosszú, tehát van idő, hogy a 0.0-ás motorfékes fogyasztás kompenzálja az emelkedő okozta többletet. Visszafele viszont pont rossz, mert a lankás emelkedőn sokáig nagy fogyival kell menni, legurulni viszont gyorsan legurulsz a Kapyn, szóval nem kompenzálja az emelkedőt. Én azt csinálnám, hogy Szél utca fele a Kapyn mennék, Pasaréti tér fele viszont a Moszkván át. Így lehet szerintem optimalizálni az időt és a fogyasztást is
A lejtőn (gondolom a Kapy úti emelkedő után) gurulj szerintem 4-esben vagy 5-ösben, üresben túlságosan begyorsul az autó, és a féket terheli, meg a fogyasztás is nagyobb.