Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679915 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7920 Dátum: 2012.12.14 09:27:18 »
Volt már gyűrűzve, és jók is a hézagok úgyhogy minden hengerbe megy vissza a saját készlete.
Az olaj is a régi lesz, Castrol Edge 5W40. Még 3000 km sincs benne. Előtte pedig 200 km-en ki lett öblítve anno a Mobillal.
Szűrőcsere is 2x volt.

Nem beleszólni akarok, Öcsém a Nexia összerakás után visszatette a régi olajat (talán 1000km volt benne, de már volt sötétebb színe), hát nem volt valami nagy ötlet, volt minden baja, nem múlt a hangzavar a motorból. Hazajött vele a munkahelye műhelyéből 40km-t, de nem igazán lett jobb. Beletette a friss olajat, pikk-pakk összeszedte magát. Elvileg ugyanaz az olaj mindkettő, Elf Excellium NF 5w40.
Te nem új gyűrűt teszel bele, lehet, hogy az jobb lesz.

5w40 az nagyon jó, Castrol is, ha megbízható a forrás  :yes:

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7921 Dátum: 2012.12.14 09:31:31 »
Ha már olaj:

Nagyon frankón indult a tegnap reggeli nagy mínuszokban is az OFF Maruti (az erkélyen volt -10 fok, az udvaron tuti kevesebb), ebben nagy szerepe lehet az Elf Excellium NF 5w40 és Castrol Syntrans 75w90 szintetikus olajoknak, mert az akkut vagy az önindítót nem cseréltem  :D
Előző években a Valvoline Durablend 10w40 is, és az Agip Rotra 80w90 is  bedermedt, és amikor nagy nehezen leindult, üresben ment előre az autó, mint atom  :hmmmm:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.14 09:33:16 írta vd1234 »

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7922 Dátum: 2012.12.14 10:29:58 »

Leminősíteni a típust? Nem érdemelné meg.

Sajnos ismét azzal a jelenséggel kell szembesülnünk amikor az emberi hülyeség / igénytelenség győzedelmeskedik a technika felett.
A jelekből ugyanis az derül ki, hogy a nem megfelelő kenés okozta a kopásokat.

Innen csókoltatom a régi tulajdonosokat, remélem az olajcserén megspórolt hatalmas összeg volt életük legnagyobb biznisze!  :censored:

Nem kell egyébként messzire menni; ismerősi körömben van egy OFF 206 tulaj, 1,5 éve van nála az autó és még nem cserélt olajat!
Sőt! Már nem is fog, ugyanis: "...jövőre úgyis eladom!"
Aha, jól van.

Reméljük az előző, meg az azelőtti tulaj is ezt a filozófiát követte!
Aztán végül egy lángoló szemű ifjú megveszi a nehezen összespórolt pénzén, majd olajcserekor szó szerint jön a feketeleves.
...meg a kattogás. Meg a köpködés, hogy szar ez a típus. :censored:  :censored:

Na jó, abbahagytam.
Megyek dolgozni!  :)

Igen! Sajnos ez nagyon sok esetben így van. Szerintem ott tartunk, hogy jó állapotú megfelelően karbantartott használtautót szinte lehetetlen találni, ha mégis az egy nagyon nagy szerencse! Éveket kellene várni hozzá. Iszonyat ahogy sok ember gondolkodik az autókkal kapcsolatos dolgokról. Kókányolnak, filléreznek, aztán meglehet nézni a végét és ahogy írod ezt a következő tulaj fogja átélni. 
Öröm olvasni itt ahogy szépen gyógyítgatjátok a gépeteket, ez a típus tényleg megérdemli, én is ezen vagyok. Kicsit lelombozódtam a napokban a váltóm miatt, de addig fogok szerelőhöz járni amíg jó nem lesz, ha az kell akkor tavasszal megy bele az új fogaskerék.
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lp

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3050
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7923 Dátum: 2012.12.14 11:10:39 »
Én nem hiszek ilyenben, hogy Japánban legyártják majd elküldik Olaszországba és ott az Ashika becsomagolja. Szerintem Ashika ezeket az alkatrészeket Olaszországban gyártja japán és ázsiai autókhoz, ennyiből japán. Ezt utálom is, hogy így összezavarják a vevőket. Ó vegyed ezt mert ez japán! Igen akkor hol a felirat, hogy made in Japan? Persze ettől lehet a minősége jó, nem tudom milyen a minőségbiztosítás, milyen minőségű anyagokat használnak, dehát olasz :D. Nekem üzemanyagszűrőből német ALCO ment be.

Viszont, legjobb lenne, ha az autóban minden alkatrész japán gyártótól származna, na mondjuk ezt nehéz teljesíteni, főleg, ha gyorsan kell egy alkatrész nincs idő utánajárni. Így került be nekem GLO olasz külső féltengelycsukló, sajnos, majd meglátjuk meddig bírja.

Egyébként talán még mindig a nipparts vonalon lehet legnagyobb eséllyel kifogni made in japan alkatrészt. Nem tudom zavaros az egész autóalkatrész piac.
Most volt olajcsere. Eredeti toyota olajszűrőt kapott.
A dobozon rajta a genuin parts toyota felirat. És az is hogy made in china.
Szóval amit nem kínában gyártanak az hamis. :lol:
Prius 2 - a mosolygós autó.

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7924 Dátum: 2012.12.15 08:45:41 »
Jó reggelt Uraim!
Bent vannak az új dugók!  :clap:







Beszéltünk anno a koppszenzorról, hogy van-e.
Van. Ott figyel a képeken a 2-es 3-as henger között.
Kimértem, f*sza.

Bónusz fejlemény:

...
Az üzemanyagszűrőt szerettem volna kicserélni (meg is van már a jó kis Nipparts szűrő) de egyszerűen nem bírtam meglazítani az alsó hollandert.
Még fékcsőkulcsot is vettem az akcióhoz; nagyon össze van állva.
Valószínűleg ki kell bontani (majd egyszer) az üzemanyag vezetéket mert a helyszínen ez nem fog menni sajnos.
...

Most, hogy igen tágas :D lett a motortér ráment a kulcsokra a hosszabbító; "reccs" és hurrá! Lent van a szűrő!  :clap:
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7925 Dátum: 2012.12.15 09:07:19 »
offday:

Üdv!

Ez nagyon szuper  :clap: :clap:
A koppszenzorban nem vagyok teljesen biztos, szerintem ilyesmi nálam is van, de mintha hőmérséklet-jeladó lenne  :hmmmm: Na majd megnézem.

Na most szépen figyelmesen vissza a hengerfejet (csavar menetére, feje alá olajat ugye  :) ), vezérlés, szívórész, karter, kipufogó, gyújtás olaj és pöcc-röff  :cool2: (a felsorolás nem teljeskörű  :D )

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7926 Dátum: 2012.12.15 09:19:30 »
Köszi, úgy lesz!  ;)

A koppszenzor témában:

Sokféle motor "felszereltség" van a 4A-FE-n belül is, más-más megoldásokkal. (gyújtás, kopogásérzékelő, főtengely jeladó)
Keverékképzésileg szegénykeverékes és normál keverékes létezik.

A felvetett dolog tisztázása:

http://www.kephost.com/images4/2012/9/15/a1_2012_9_15_1uxoyr0b09.jpg

http://www.kephost.com/images4/2012/9/15/a1_2012_9_15_tg00mp2nhx.jpg

http://www.kephost.com/images4/2012/9/15/a1_2012_9_15_16i9m7z2fr.jpg
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7927 Dátum: 2012.12.15 09:23:37 »
Köszi, úgy lesz!  ;)

A koppszenzor témában:
Oké, engem meglepett. De legalább működik  ;)

A nívópálca csövének az alján esetleg cserélj o-gyűrűt, ha folyás látszik. Nekem nagyon tropa volt.

A hajtókarcsavarokra látom tettél gumitömlőt, nagyon profi  :)

Elvileg ha mindent jól rak össze az ember, akkor tényleg gyorsan beindul  :yes:
« Utoljára szerkesztve: 2012.12.15 09:29:06 írta vd1234 »

offday

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 222
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7928 Dátum: 2012.12.15 09:31:21 »
...
A nívópálca csövének az alján esetleg cserélj o-gyűrűt, ha folyás látszik. Nekem nagyon tropa volt.
...
Húú, tényleg! Köszi!
Az enyém is szivárog!
üdv, offday

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7929 Dátum: 2012.12.15 09:44:20 »
Húú, tényleg! Köszi!
Az enyém is szivárog!
Közben eszembe jutott, hogy a gyújtáselosztó házon (ahol benyúlik a hengerfejbe) is cseréltem o-gyűrűt, mivel onnan is folyt rendesen.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7930 Dátum: 2012.12.15 10:16:51 »
A következő a problémám. Nehezen melegszik az utastér (tudom, ez a típus nem egy egy kályha). 15-20 km után érzem, hogy már meleg van (és még nincsenek is hidegek). Idén kiszereltem a fűtőradiátorát átmostam és átporszívóztam, termosztát csere nemrég volt. Oda-vissza cső forró (jobb lábnál), nem lehet megfogni. Mi a bánaté' van hideg???
Kérdésem:
-A fűtés köre a termosztát előtt van, ugye?
-Ez a "kartonpapíros-letakarom az elejét" módszer, tényleg működik?
-Lehet hogy el van vízkövesedve a radiátor? Mivel lehetne kitisztítani és hogy?
Köszönöm!
A következő is Toyota lesz.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7931 Dátum: 2012.12.15 12:54:49 »
Most beszéltem egy szerelővel. Véleménye szerint, télen kicsivel nagyobb nyitású termosztátot kell betenni hogy melegebb legyen. Igaz ez?
A következő is Toyota lesz.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7932 Dátum: 2012.12.15 13:57:14 »
A következő a problémám. Nehezen melegszik az utastér (tudom, ez a típus nem egy egy kályha). 15-20 km után érzem, hogy már meleg van (és még nincsenek is hidegek). Idén kiszereltem a fűtőradiátorát átmostam és átporszívóztam, termosztát csere nemrég volt. Oda-vissza cső forró (jobb lábnál), nem lehet megfogni. Mi a bánaté' van hideg???
Kérdésem:
-A fűtés köre a termosztát előtt van, ugye?
-Ez a "kartonpapíros-letakarom az elejét" módszer, tényleg működik?
-Lehet hogy el van vízkövesedve a radiátor? Mivel lehetne kitisztítani és hogy?
Köszönöm!
Üdv!

Ahogy nézem ezt, nem a termosztáton keresztül megy a fűtés, hanem azt megkerülve.
Öcsém pucolta a radiátorát, de csak a csere után javult meg.
Szerintem az is lehet, hogy a terelőlapáton a szivacsok szétmentek, de ezt még soha nem szedtem szét.

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7933 Dátum: 2012.12.15 14:02:04 »
Most beszéltem egy szerelővel. Véleménye szerint, télen kicsivel nagyobb nyitású termosztátot kell betenni hogy melegebb legyen. Igaz ez?
Erre egyáltalán nem tippelnék. Ha jobban nyit a termosztát, jobban áramlik a hűtőbe a víz, jobban hűl a motor, következésképpen rosszabb lesz a fűtés. Gondolom a szerelő nem arra céloz, hogy télre cseréljünk termosztátot  :wacko:
Öcsémnél volt egy olyan hiba, hogy a termosztátban a vész-szelep pöcök betámasztotta a termosztátot, és nem tudott zárni. Carinán is megvan, hogy hol kell legyen az a pöcök, amikor cseréli az ember. A vízhőfokmérőd stabilan áll középen?

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #7934 Dátum: 2012.12.15 14:08:21 »
Erre egyáltalán nem tippelnék. Ha jobban nyit a termosztát, jobban áramlik a hűtőbe a víz, jobban hűl a motor, következésképpen rosszabb lesz a fűtés. Gondolom a szerelő nem arra céloz, hogy télre cseréljünk termosztátot  :wacko:
Öcsémnél volt egy olyan hiba, hogy a termosztátban a vész-szelep pöcök betámasztotta a termosztátot, és nem tudott zárni. Carinán is megvan, hogy hol kell legyen az a pöcök, amikor cseréli az ember. A vízhőfokmérőd stabilan áll középen?
Így van! A vízhőfok mérő "halál" stabilan áll középen. Mint említettem a két "oda-vissza" cső nagyon meleg.
A vízkőre tudok gondolni. De hogy oldjam meg??? Leveszem a motortérben a gumicsöveket és vízkőoldót juttatok a radiátorba? Néhyány nap múlva kimoson és rácsatlakoztatom a rendszerre? Talán, ez megoldás lehet???
A következő is Toyota lesz.