Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679833 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6870 Dátum: 2012.07.11 10:17:17 »
Na akkor ez egy jó kérdés, mert idáig csak gumit láttam.  Megnéztem a hátsó tartókat. Tényleg nem lehet kiszedni. Be van préselve egy cső a tartókonzolba. Kipufogósok, biztos tudnak valami bevélt módszert. ITT is néztem a rajzot. Nem éppen baráti árat írnak.
Azt nem tudom, hogy mennyire tudod, hogy a rezonálás miatt voltak visszahívások. Úgy tudom, hogy csak egy henger alakú súlyt szereltek fel, de az én gépemen az első ikercsövet cserélték. Ezt a szervizkönyvéből tudom, akkor még nem nálam volt a paripa. Nekem még a rugós csukló van benne, de már sokan kicserélték flexicsőre.

kalapos

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3038
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6871 Dátum: 2012.07.11 10:19:01 »
Sajnos én sem tudok ilyenről  :no:, de eszembe jutott valami. Anno offos verdán, a tartó gumi szakadásakor ideiglenesen gumis bilinccsel oldottuk meg a dolgot  ;) :D. Na jó, ez persze csak végszükség esetére, de ki tudja: egy nagyon megnyúlt gumi esetén segíthet. :?: :hmmmm:

karellgottmeister

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6872 Dátum: 2012.07.11 12:36:54 »
Ez azért szép történet, mert mi történik akkor, ha a gumi elszakad? Csak van valaki akinek cserélni kellett, és tud valami megoldást. Mert ugye mint tudjuk, ami elromolhat - vagy elszakadhat - az be is fog következni. Lehet hogy nálam, lehet hogy nálad..... Ezért kellene megoldást találni.

Nekem a rezonancia hátulról jön. És inkább jobb hátulról. Egyenes, kátyúmentes úton nem hallható, de ha csak egy pici mélyedésbe hajtok egyből hallható. Már többször alámentem aknába. A kipufógón kívül más nem adhatja ezt a hangot - hővédőlemez a helyén, hátsó lökhárító helyén, pótkerék fixen-. Vagy mégis van más tippetek?

karellgottmeister

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6873 Dátum: 2012.07.11 12:40:07 »
Oriza!

Köszi a multkori videós segítséget.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6874 Dátum: 2012.07.11 12:57:39 »
Nincs mit, örülök, hogy sikerült! Kamikaze találta és csak ismét feltettem. :)
Sok ötletem már nincsen a kipufogódra. Az a baj, hogy el sem tudom képzelni azt a hangot. Rezonancia inkább a motor egy bizonyos frekvenciáján szokott előjönni. Én is meglepődtem mikor megütögettem a hátsó hővédőt.  Rossz úton nekem nyikorgott valami, de ha megnyomkodtam a hátulját akkor is hallható volt. A gátló volt a hunyó.
Ha mozgatod a hátsó dobot nem jön elő a hang?
Még van egy ötletem.  Ha nem vagy biztos benne hogy a kipufogó adja ezt a hangot,  nézz be a csomagtér kárpit mögé, egészen a doblemez elejéig be lehet látni. Talán van ott valami.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6875 Dátum: 2012.07.11 13:08:52 »
Esetleg futómű.

karellgottmeister

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 12
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6876 Dátum: 2012.07.11 13:29:03 »
Kösz a tippeket. Benézek a kárpit mögé, ha ott sincs semmi, akkor futómű és lengéscsillapító vizsgálat lesz a vége.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6877 Dátum: 2012.07.11 17:09:49 »
Továbbra is kutatom a váltások utáni rángatózás okát.
Eddig azt az összefüggést sikerült találni, hogy rendszerint a BOSCH rendszerű csinálja. Sajnos ma ez az eddig fixnek hitt pont is megdőlt. Az egyik ismerős 95-ös japó gépe is ugyanezt csinálja.
Elvitte valami toyota guruhoz, kíváncsi leszek, hogy mit monda a "szakember". Szerencsére azt már nem mondhatja, hogy nincs ennek semmi baja, ez ilyen, mert már ment vele és ő is érzi, hogy váltások után rángatózik kicsit.

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6878 Dátum: 2012.07.11 20:13:05 »
Továbbra is kutatom a váltások utáni rángatózás okát.
Eddig azt az összefüggést sikerült találni, hogy rendszerint a BOSCH rendszerű csinálja. Sajnos ma ez az eddig fixnek hitt pont is megdőlt. Az egyik ismerős 95-ös japó gépe is ugyanezt csinálja.
Elvitte valami toyota guruhoz, kíváncsi leszek, hogy mit monda a "szakember". Szerencsére azt már nem mondhatja, hogy nincs ennek semmi baja, ez ilyen, mert már ment vele és ő is érzi, hogy váltások után rángatózik kicsit.

Kíváncsi leszek, hogy mit találnak, mert nekem semmi nem derült ki az ECU kiolvasásnál.
Már régebben írtam, hogy nekem is volt ez a hiba és 95-ös japán.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6879 Dátum: 2012.07.11 21:35:56 »
Kíváncsi leszek, hogy mit találnak, mert nekem semmi nem derült ki az ECU kiolvasásnál.
Már régebben írtam, hogy nekem is volt ez a hiba és 95-ös japán.
Tekintve ,hogy nincs világító hibalámpa, söt nem is volt, így kevés esély volt hibát kiolvasni. Mindamellet ez egy írtó bosszantó hiba. A fejemet teszem rá, hogy valami banális oka van.
« Utoljára szerkesztve: 2012.07.11 21:38:07 írta b.c. »

oriza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 392
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6880 Dátum: 2012.07.11 22:07:45 »
Na úgy néz ki megvan miért rángatott az autó! Megoldás: Prémium benzin!

Elég régóta már sima 95-ös tankoltam javarészt a Budafoki úti OMV kúton (még az is lehet, hogy itt alapból szar a benzin), nem kellett volna, ugyanis most hétvégén egy 2 x 200km-es út előtt (a népliget utáni OMV-nél) gondoltam teletolom próbaképp MaxxMotion 95-el. Lementem 200km-t majd másnap már éreztem is, hogy nem rángat. Szerelő is ezt javasolta (mármint a benzin vagy kút váltást), miután nem talált semmi rendellenességet az autón. Egyébként tőle tudom, hogy a japán gyártású Carinák hajlamosak ilyen rángatásokra az angolokkal ellentétben. Szóval valószínű, hogy a silány minőségű magyar adalékolású fos benzin miatt lehet ilyen probléma. Az tuti fix, hogy ezentúl mindig premium-ot fogok tankolni, ahogy tettem ezt 2 éve is mikor megvettem az autót. Az a plusz 4-500 Ft nem ver földhöz, cserébe jót tesz az autónak.

Ja és fainak a Nightbreaker-ek! :)

Ajánlom figyelmedbe!
Mint már írtam nekem is volt. Jobb benzin és spuri adalék és a fojtószelep takarítás után megszűnt.
Nézd meg, hogy ha kézzel nagyon finoman adod a gázt egy picit bedadog-e. Én ezt vettem észre. Amikor éppen nyit a fojtószelep akkor tudtam megfigyelni. Amikor erősödött ez az idegesítő hiba, akkor a motorféknél, mikor lecsökkent a fordulat érezhető volt a rángatás. Gondolom akkor kapcsolta vissza a befecskendezést.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6881 Dátum: 2012.07.11 22:26:13 »
Én alapjárati kapcsoló, fojtószelep poti hibára gondolok.

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6882 Dátum: 2012.07.11 22:28:42 »
A fojtószelep takarításon már túl vagyok illetve volt már benne elég töményen injektor tisztító is.
Alapvetően javult de a váltás utáni rángatás pici idegesség kis fojtószelepállásnál megmaradt

b.c.

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2870
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6883 Dátum: 2012.07.11 22:32:26 »
Én alapjárati kapcsoló, fojtószelep poti hibára gondolok.
igen erre én is gondoltam, de nem mérhető hiba a potin, legalábbis közvetlenül mérve.

kamikaze

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3324
  • Fuel Fanatic
Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #6884 Dátum: 2012.07.11 22:33:24 »
Valószinü a kapcsolóval lesz valami, mert nem tudja eldönteni, hogy alapjárat vagy sem.  :yes: