Szerző Téma: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...  (Megtekintve 2679959 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3885 Dátum: 2008.12.31 13:37:28 »
A váltóolaj szintjét hogyan szokás legegyszerűbben ellenőrizni? Ami a gépkönyvben van abból vmi olyasmit vettem ki, hogy az utántöltő nyílásba dugom az ujjam és ha elérem az olajszintet akkor OK, ha nem akkor kell tölteni. Így van ez kb?

Úgy emlékszem, igen. Pontosabban egészen a beöntő nyílás pereméig kell tudtommal érnie az olajszintnek.
Így, ahogy Palaczk írta.

Illetve alatta 5mm-ig ha jól tévedek.

Tud valaki valamilyen támpontot adni, hogy az utántöltő nyílás zárócsavarját hogyan találom meg? Tegnap ránéztem, van a váltón rengeteg csavar, aminek kb. a feléhez lehet hozzáférni anélkül, hogy mást is le kelljen hozzá szerelni. Gondolom nem túl jó ötlet végigmenni mindegyiken, hogy kiderüljön :)
4A-FE motor van benne, ezt biztos kell hozzá tudni. A gépkönyvben van erről egy gagyi rajz, de nekem az nem sokat segít. Már az olajat megvettem hozzá :clap:

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3886 Dátum: 2009.01.01 16:51:35 »
A váltóolaj szintjét hogyan szokás legegyszerűbben ellenőrizni? Ami a gépkönyvben van abból vmi olyasmit vettem ki, hogy az utántöltő nyílásba dugom az ujjam és ha elérem az olajszintet akkor OK, ha nem akkor kell tölteni. Így van ez kb?

Úgy emlékszem, igen. Pontosabban egészen a beöntő nyílás pereméig kell tudtommal érnie az olajszintnek.
Így, ahogy Palaczk írta.

Illetve alatta 5mm-ig ha jól tévedek.

Tud valaki valamilyen támpontot adni, hogy az utántöltő nyílás zárócsavarját hogyan találom meg? Tegnap ránéztem, van a váltón rengeteg csavar, aminek kb. a feléhez lehet hozzáférni anélkül, hogy mást is le kelljen hozzá szerelni. Gondolom nem túl jó ötlet végigmenni mindegyiken, hogy kiderüljön :)
4A-FE motor van benne, ezt biztos kell hozzá tudni. A gépkönyvben van erről egy gagyi rajz, de nekem az nem sokat segít. Már az olajat megvettem hozzá :clap:

Csináltam egy képet róla, megerősítené valaki, hogy arról a csavarról van-e szó?

[a csatolmányt egy admin törölte]

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3887 Dátum: 2009.01.01 17:10:02 »

Csináltam egy képet róla, megerősítené valaki, hogy arról a csavarról van-e szó?

Ez egy testkábel csavarja.
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16

Kocsis

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 8
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3888 Dátum: 2009.01.01 21:19:54 »
B.U.É.K. Köszönöm asegitsegeteket nem a termosztattal volt a gond hanem a folyadék nem volt elegendo,most mar futesem is van.
Ujabb kérdésem lenne a bal elso kerék felol uthibaknál koppanást hallok ,nem tudom biztosan,also gömbtámasz lehet-e szerintetek,vagy valamelyik stabilizátor  gumi ,én legalább is erre gondolok.Szerintetek erdemes lenne-e a géptetot ujra festeni,mert levan mattulva,vagy érdemesebb lenne egy joállapotu bontottat venni? :?:

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3889 Dátum: 2009.01.01 21:22:20 »
Leírás alapján nehéz kitalálni, hogy milyen hang lehet és mi okozza...
Géptetőből szerintem kicsi az esélye, hogy szín azonos, gyárifényűt és persze hibátlant találj.
Ha tényleg nem szép, akkor le kell fényezni, max dokumentáld fotókkal, hogy egy későbbi eladásnál ne az legyen, hogy törött volt...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3890 Dátum: 2009.01.02 00:29:21 »
B.U.É.K. Köszönöm asegitsegeteket nem a termosztattal volt a gond hanem a folyadék nem volt elegendo,most mar futesem is van.
Ujabb kérdésem lenne a bal elso kerék felol uthibaknál koppanást hallok ,nem tudom biztosan,also gömbtámasz lehet-e szerintetek,vagy valamelyik stabilizátor  gumi ,én legalább is erre gondolok.Szerintetek erdemes lenne-e a géptetot ujra festeni,mert levan mattulva,vagy érdemesebb lenne egy joállapotu bontottat venni? :?:

A koppanást így nem lehet megmondani, hogy mi okozza. Lehet ez is, az is. Motorháztető: fényeztesd le. Kb. 15-ért megcsinálják, mondjuk max 20.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3891 Dátum: 2009.01.02 11:15:03 »
Sziasztok,

Eloszor is BUEK minden Toyota tulajdonosnak.
A kovetkezo kerdesem lenne:
Amikor elindulok (a kocsi allt mondjuk ejszaka) nyekereg a kormany, amikor forgatom. Olyan erzes, mintha kozvetlenul a kormanykerek alatt beleerne valahova valami.:D
A jelenseg elmulik, miutan megyek par km-t, de van, hogy visszjon menet kozben is. Ilyenkor kicsit nehezebb tekerni is a kormanyt. Ugy erzem a problema fent van a kormanykereknel, szoval nem hiszem, hogy a kormanymu lenti szekcioja a ludas. Otlet? Olyan, mintha kenoanyagot akarna, de hogy es mit?

Koszi elore is.
mate
'94 Carina 2.0 GLi

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3892 Dátum: 2009.01.02 11:23:11 »
Ja,

Irtam korabban, hogy a futomuben valami nyekken a bal elso oldalon, ha hirtenlen lejjebb megy az auto (pl.: hosszu bukkanorol leerkezes). Ez a dolog megvan, es gyakoribb, mint volt, ugyhogy megnezetem majd. A tippem tovabbra is legescsillapito vagy gumibak.
Arra viszont nem szamitottam, hogy olajat nem kell utanatolteni, 5 ezer km-rel a csere utan meg nem fogyasztott olajat..:)

szep napot,

mate
'94 Carina 2.0 GLi

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3893 Dátum: 2009.01.02 12:11:32 »
A kormánynál talán egy persely van kiszáradva.

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3894 Dátum: 2009.01.02 12:45:10 »
A kormánynál talán egy persely van kiszáradva.

Koszi,
Nagyjabol ilyesmire szamitottam, csak ehhez aztan tenyleg nem sok kozom van..:)
'94 Carina 2.0 GLi

zsono

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 538
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3895 Dátum: 2009.01.02 13:28:11 »
A kormánynál talán egy persely van kiszáradva.

Koszi,
Nagyjabol ilyesmire szamitottam, csak ehhez aztan tenyleg nem sok kozom van..:)

A motortérben homlokfal jobb oldalánál található a külső kormányösszekötő persely. Télvíz idején hajlamos zajokat produkálni. Elvileg ez a persely nincs burkolatban, így lehet a kenés frissítéséről gondoskodni megfelelő kenőspray alkalmazásával. Ha a kérdést így közelíted meg a szervízben, kb. 5 perc munkaidővel, illetve elhanyagolható anyagköltséggel megoldható a probléma.
Zsono

mate6

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3896 Dátum: 2009.01.02 13:33:05 »
A kormánynál talán egy persely van kiszáradva.

Koszi,
Nagyjabol ilyesmire szamitottam, csak ehhez aztan tenyleg nem sok kozom van..:)

A motortérben homlokfal jobb oldalánál található a külső kormányösszekötő persely. Télvíz idején hajlamos zajokat produkálni. Elvileg ez a persely nincs burkolatban, így lehet a kenés frissítéséről gondoskodni megfelelő kenőspray alkalmazásával. Ha a kérdést így közelíted meg a szervízben, kb. 5 perc munkaidővel, illetve elhanyagolható anyagköltséggel megoldható a probléma.

Koszonom szepen! Ezt fogom tenni.

mate
'94 Carina 2.0 GLi

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3897 Dátum: 2009.01.02 15:23:01 »

Csináltam egy képet róla, megerősítené valaki, hogy arról a csavarról van-e szó?

Ez egy testkábel csavarja.

Hát igen.

Az ominózus csavar a váltó ELEJÉN van (tehát ELŐRE néz, nem felfele!), nagyobb méretű, és nem rögzít semmit. Ugyanakkora mint a leereszttőcsavar a váltó alján.

yng

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 109
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3898 Dátum: 2009.01.02 16:30:28 »

Csináltam egy képet róla, megerősítené valaki, hogy arról a csavarról van-e szó?

Ez egy testkábel csavarja.

Hát igen.

Az ominózus csavar a váltó ELEJÉN van (tehát ELŐRE néz, nem felfele!), nagyobb méretű, és nem rögzít semmit. Ugyanakkora mint a leereszttőcsavar a váltó alján.

Ez lenne a következő tippem:
Csak ezt fentről nem lehet elérni  :cry:

[a csatolmányt egy admin törölte]

Profy

  • Elnökségi szoba
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3148
  • Bontó szökevény 5,2L országút :D
Re: Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Válasz #3899 Dátum: 2009.01.02 17:10:02 »
ezen fent van a 2 csavar helye.A feketével kiemelt a jó.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Toyota Avensis I.Se 2002 kifutó

16