Sziasztok!
Ma reggel 8-tól este 8-ig csináltam a kipufogót, pedig tegnap már nagy előkészületek voltak, kocsi billentő meg miegymás. Aztán szerelés közben észrevettem, hogy a jobb féltengely gumiharangjai eresztik a zsírt, hát nem volt őszinte a mosolyom
szerintem ha a műszakis helyem vállalja, akkor azt ott csináltatom meg, nagyon nincs hozzá humorom, hátha ők csukló levétel nélkül is megoldják, majd beszélek velük.
Szóval ami volt:
1. Flexicső csere erősítettre, ennek a a belseje egy gégecső gyakorlatilag.
2. Katalizátorcsere, univerzális Bosal-ra, kb. olyan, mint ami benne volt.
3. Egy részen a cső cseréje (54mm-es Bosal aluplattírozott cső, egész jó cuccnak tűnik, de csak 2m-es szálban adják, nekem kb. 30 centi kellett...), illetve repedések javítása. Első és középső csatlakozóknál új tömítések, csavarok, anyák, ahol kellett.
Annyi, hogy visszarakáskor derült ki, hogy feszül a cső, mert csak a hosszot ellenőriztem próbaképpen. Beindítottam, csendes meg minden, de ez nem tetszik
A flexicső elég érdekesen áll, szerintem annak sem használ. Jövő héten pár napig kell használni, aztán lehet, hogy kitalálok valamit rá
Kiderült, hogy alapvetően az volt a baj, hogy a katalizátor után a csatlakozó idom egyszerűen szétégett, több helyen kifújt. Jó, hogy nem esett szét. Vettem egy új csatlakozót, valami arany áron, 12000 volt kedvezménnyel. Ennek az egyik oldala irányba törik, de persze nem jó irányba, ez le kellett vágni és 90 fokkal elforgatni. A legnagyobb méreg a leömlő csatlakozónál eltört tőcsavar kiszedése volt. Megvettem az újat (tipp: a T22 Avensisé lényegében ugyanolyan, és majdnem egy ezressel olcsóbb gyáriban, mint a Carináé), de a régi az utolsó leheletéig küzdött: fagyasztóspray - nem, gázlámpa hevítés - nem, aztán nem volt más, kifúrtam a földön fekve a helyéről, hát nem kívánom még egyszer
. Először 4,5-es fúróval, aztán 6,5, aztán 8-as jött, végül a magméret 8,5. A kb. 23 mm hosszú csavart, ennyi maradt meg belőle. Egy héj maradt, ezt is úgy kellett kibányászni kis csavarhúzóval meg kalapáccsal
Aztán ment bele az új tőcsavar, visszament mindenhol, de a középső gumibaknál emelni kellett a csövet, és tettem a bak alá két 10-es anyát, mert így is feszül, a felxicső enyhe S alakot formál. Kell egy szinteltolást tennem valahogy bele szerintem
A menetekre tettem rézspray-t, remélem könnyebb lesz majd szétszedni, ha kellene.
Szóval időkényszerben voltam, mert jön az eső, az autó meg kell, elvileg csütörtökön rá tudok majd nézni, remélem addig nem lesz gondja
Gyakorlatilag 7 helyen kellett körbevarrni a csövet (flexicső két oldala, katalizátor két oldala, csatlakozó két oldala, plusz a csonk elforgatása 90 fokkal), elektródával nem volt annyira szuper. Vettem valami hőálló spéci pálcát, ami öntvényen kívül minden acélra jó (Elga 312), de csak 2,5-esben volt. Ezzel 1,5-es falvastagságot nagyon ésszel kellett... Vettem 35-öt, maradt 11,5, fő a biztonság
Hála Istennek már megy, egész csendes, de majd tesztelem, fekvőrendőrnél főleg.