Na, aki 3.000 után lecseréli az olajat, az eléggé naív.
A gyári járatás lényege, hogy pont a sorjákat "csiszolja ki" a dugattyúról és a hengerfalról, majd ezután persze a TOYOTA szalagjain szépen le is cserélik az olajat. Ergó az már a járatásnak köszönhetően nem "sarasodik" tovább, simán ráér 15ezernél cserélni.
Arról persze sejtésem sincs, hogy a francia összeszerelésnél is így van e, de utána fogok érdeklődni.
S még valamit ne felejtsünk. A padon járatás pont azért van, hogy megkíméljék a tulajt a 2-3ezer kilométer utáni olajcserétől, első szemlétől és persze annak költségeitől. DE NEM HELYETTESÍTI A MOTOR BEKOPÁSÁHOZ SZÜKSÉGES BEJÁRATÁST, mert ugye ahhoz nyomatéki súlyterhelés is szükséges.
S ha már a pörgös dízelnél tartunk, nem azért lett pörgős, mert 1500 kilométer után padlón megnyomattad, hanem azért, mert Common Rail rendszerű dízel-erőforrást szereltek bele. Én a TS-el, amint kihoztam a Reálszisztémától nullkilométerrel, irányba vettem Fehérvárt folyamatos, 180 feletti tempóval. De valahogy mégis csak ugyanúgy megy, mint a többi TS.
S már bocsánat a kifejezésért, de ilyen faßságokat, hogy 500 ig, meg 1000-ig úgy, majd padló, hát nem tudom honnan a fenéből szeditek ezeket a baromságokat. Nem is ismeritek igazán a TOYOTA-t, ha nem tudjátok, hogy ha megveszitek, beültök és mentek vele. Mert ha így lenne, valószínűleg nagy betűkkel szednék a kezelési útmutatóban is.
Szal nyomjad csak neki bátran, az enyém 5-ben tiltásig 215 km/h. Bírja.
Amúgy D-4D Yaris-t is simán tiltásba küldöm, de valóban nincs értelme.