Üdv!
Reakcióm, véleményem a felvetettekre:
Átverés? Mondhatjuk így is. De ha ez kell az embereknek, mert az őszinteségre nem vevők, akkor ez egy jó megoldás. Meg mint írtam sokan eleve már 10W-40-nel használják a kocsit, és lehet nekik is jelezne, ha 5W-30-cal járnának.
Szerintem így senki nem venné meg az autót, max egy autószerelő, aki ért hozzá, mert az tudja, hogy nincs baj.
Mondhatnánk úgy is, hogy ez nem hiba, mert 80.000 km-t ment így és éveket, soha semmilyen tapasztalat nem volt emiatt, nemhogy negatív.
Az autó 1,4-eshez képest tényleg nagyon jól is megy, semmivel sem rosszabb, sőt, megkockáztatom jobban megy, mint egy másik teljesen ugyanilyen 1,4-es Corolla (többet próbáltam ebből is). Mondom ezt úgy, hogy tényleg sok autót vezettem, korábbi munkáimból adódóan.
Szóval én inkább úgy definiálnám ezt a dolgot, hogy ez egy hibajelzés, nem pedig hiba. Ha kicsit ki lehetne tolni a computerbe programozott paramétereket, akkor nem lenne jelzés.
Kár lenne egy gyakorlatban soha nem tapasztalható dolog, egy jelzés miatt megbontani egy egyébként hibátlanul működő 200e+ futású motort. Egyrészt a megbontással, szerelgetéssel később előbukkanó hibalehetőséget is bevihetnek a rendszerbe, másrészt ez a kerék csere lenne legalább 100e Ft csak alkatrész árban is. Ez rengeteg pénz ahhoz, hogy csak egy jelzést megszüntessünk. Tovább folytatva a gondolatmenetet: ennyi idős/futású autónál már simán előfordulhat, hogy nem rossz, de ha már szét van szedve, cseréljük ezt is, meg azt is (pl láncot, síneket, feszítőt stb.), ha már úgyis meg van bontva és lelkiismeretesek akarunk lenni ugye.. És akkor oda jutok, hogy az autó értékének akár a felét is ráköltöttem, mert egy jelzés miatt megbontottuk a motort. Jól járnék? Biztos, hogy nem. Jól járhat az új gazdája? Az se biztos, mert ha valamit elrontottak, vagy gyengébb minőségben dolgoztak még lehet kevesebbet bír ki, mint a gyári minőség. Kicsit régimódi vagyok tudom, de a simsonos időkből megtanultam, hogy ami gyári és nincs vele baj, nem szabad piszkálni! Na ezt gondolom én a Toyota motorról is!
Továbbá. Olajminőségből megkapná az előírtat, sőt jóval magasabbat. Mi most viszkozitásról vitatkozunk. Szerintem nincs ekkora jelentősége, ha a minőség megfelelő, és az olajcseréket is elvégzik időben előírás és/vagy a gyakori hidegindítások miatt hamarabb is cserélik mint az előírásban van.
Nem gondolom, hogy egy olajperiódusnyi 10W-40 károkat okoz a motorban, még így télen sem. Nagyon féltek ettől, úgy látom. Lehet a következő tulaj is ilyennel használná pedig. De egyébként, ha jót akarok a kocsimnak, akkor belerakom eladás előtt, aztán úgy adminisztrálom le, mintha már 10e km óta ezzel az olajjal menne, és akkor 5e km után lecserélik, és nem ment vele sokat.
Gondolom átérzitek a megfogalmazottak alapján a helyzetemet, hogy egyáltalán nem könnyű a döntés, de még mindig így tartom jobbnak, és tényleg nem azért, mert ez az olcsóbb és legegyszerűbb megoldás.
Annyit tudtatok meggyőzni, hogy esetleg Maxlife 5W-40 lesz. De azzal kevésbé biztos, hogy nem jön elő a jelzés.