Szia!
Ha nem megy a motor, akkor hidegen is tudok váltani bármelyik fokozatba.
Sőt, ha 1-esben hagyom, indítok, és pár másodperc múlva elindulok, akkor menet közben már minden oké, de ha még hidegen megállok, kiveszem üresbe, akkor kis idő múlva megint nehezen veszi be a sebességet.
Ha még álló motornál megjáratom a váltót, akkor közvetlenül indítás után hidegen is bemegy bárhova, de ha kiveszem üresbe, eltelik fél perc, akkor már nagyon nehezen megy be bárhova.
Menet közben megint csak oké minden fokozat. Olyan hangja nincs, ami ne lett volna az utóbbi 5 évben.
Tehát csak akkor veszi nehezen vagy egyáltalán nem az összes fokozatot, ha hideg a kocsi és áll.
Nálam 100e km és 2015 óta van a kocsi, azóta Eneos 75W-90 van benne, előtte nem tudom, de az eladó alapján jó eséllyel hasonló Castrol volt.
Lehet hülyeség, de én a munkahengerekre gyanakszom, mert a hidraulika, tömítések, stb, érzékenyebbek a hőmérsékletre, mint a nyers mechanika.
Menet közben forog minden a váltóban, viszi a lendület, akkor azért lehet jó hidegen is, álló helyzetben ezért lehet nehéz dolga. Melegen meg már magához térnek a tömítések a hidraulikában, kiemel rendesen, és minden jó. De ez csak egy elmélet.