Khm... Azért nem eszik szerencsére ennyire forrón a kását.
Mint konstrukció egyáltalán nem rossz a 2.0 D4 vvt-i motor. Az igaz, hogy a közvetlen befecskendezés hajlamos bizonyos használati körülmények között bekokszolódni, de ez, illetve, az ebből fakadó kellemetlenségek megelőző karbantartással elkerülhetők.
A lambdaszonda bajok a T22-es Avensisre (2.0 D4) voltak jellemzők, jómagam a T25-ös tulajoktól nem igazán hallottam sem itt, a fórumon, sem az ismeretségi körömben ilyen jellegű hibáról. A márkaszervizben sem emelték ki ezt a motort, mint bajos konstrukció, sőt, igazából a szívó benzineseket ajánlották bármelyik dízellel szemben hosszú távra. Sem visszahívás nincs rá, se nem találkoztak olyan számban hibával ezzel a motorral kapcsolatban, hogy konstrukciós hibáról kelljen beszélni.
Ha rendeltetésszerűen használták az előéletében az autót és megadták neki az előírt rendszerességű és minőségű karbantartásokat, akkor semmivel sem problémásabb, mint az 1,6-1,8 vvt-i. Jó motor, kifejezetten autópályán kényelmes hosszabb utakon.