a fő gondja a japánoknak, hogy az angolszász vonalon nincs dízelkereslet - csak benzines megy japánban, ausztráliában, usaban. plusz kínában egyre inkább. ezért nem tudnak dízelt gyártani, csak drágán, azt meg nem lehet. olcsón meg csak xarabbat tudnak, mint az európaiak, ahol az elmúlt 20-25 év alatt óriási technológiai fölény alakult ki a dízelfronton, nem kis részben az egyes adópolitikáknak is köszönhetően (lásd jövedéki adó, regisztráció stb.). Emiatt nem tudnak a japánok labdába rúgni, ráadásul nem innovatív fajta, általában inkább követik az európában kiagyalt technológiai újításokat. kivétel ez alól a hibrid, ami óriási toyota szabadalom, nem csoda, hogy senki nem tudja leutánozni, annyira jó rendszer és annyira körbebástyázták szabadalmakkal. csakhogy még így sem tudnak labdába rúgni európában, mert nem elég, hogy ugyanolyan jót csináljanak, attól még nem fog senki átállni, sokkal jobb kell, az meg nem megy még a hibridekkel sem. ami viszont érdekes lehet, az az egyre szigoróbb károsanyag-kibocsátási normák bevezetése, mert emiatt a benzinesekkel szemben alkalmazott európai diszkrimináció csökkenni fog. már el is kezdődött a folyamat. szóval van esélye a hibridnek, de nem most. addigra vuiszont már az európaiaknak is lesz használható hibrid verzióik...