Oks.
Amihez tudom hasonlítani, az az 1,2 tsi Fabia és Octavia. 105 ló, 175Nm.
Az Auris 1,2T-je ezeknél SOKKAL kulturáltabb, dinamikája kb velük egyező (szerintem hosszabbak a váltó áttételei).
Az 1,4 tsi, de főleg a mostani tfsi (150LE) egészen más lehet egy ilyen bódéban, az valszeg már nekem is mindenre elég lenne. Az 1,2-esek, azonban, a Fabiát leszámítva, egyszerűen belépő motorok. Nem szabad velük sietni és akkor elég lesz a nyomatékuk. Ha sietni akarsz velük, akkor zabélnak és érezni fogod, hogy nincs tartalék bennük. Kevesek lesznek. Pontosan ugyanez az érzés fogott el anno, a céges Mégane II 1,5 dci-vel. Nagyon kellemes kis dízel motor, de amikor sorban előzgetni akartam vele, mondjuk a 4-es úton a kaionok között, na, ott az első előzésnél vissza kellett magam fogjam, mert nem ment. Pedig, addig tök jó érzés volt vezetni (amíg csak váltás nélkül pöccintettem a gázpedálon)... Ezek a kis turbós benzinesek pont ugyanilyenek, csak simább a működésük. Pláne, ha még klímát is rányomsz, na, akkor kell elkezdeni forgatni az égbe azt is, ugyanúgy, mint a nagyobb köbcentis szívót. Erre mondom, hogy tartalék nincs benne.
Az ideális alsó közepes autókba való benzinmotor egy 1,4-es Turbós lenne, kb 140lóerővel. Ennél nem kell több, de ennyi kell. Ez nem erőlködik, nem fogyaszt végletesen, nem igen érzi meg a klímát, könnyebben boldogul a terheléssel.