Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1244084 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6225 Dátum: 2015.06.15 16:13:21 »

De utobb meg írtad, hogy az 1,2-es Turbós " érződik, hogy ez kicsi motor, turbo ide, vagy oda"- szóval ez sem igazán tetszett.
Akarva akartak egy kisteljesítményű belépő, (olcsó,kisfogyasztású) motort kinálni- szerintem erről szól mindkét motor. Abban igazad van, hogy a mai Auris/Cori már sok szempontból nagyobb mint a te Aved, így való hozzá egy erősebb motor.
Azt meg tudod, hogy első a megbízhatóság, különben vehetnék egy használt mercit is (ha nem lenne fontos). :D
Na pont ez az! Ha a kis turbós sem fölényes, akkor az szinten kis szívó 15 lóval gyengébben mit mutathat a kasztniban?

Amúgy nem sok olyan méret van, amiben az en Avem kisebb lenne a mostani Aurisnál/Corollánál...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6226 Dátum: 2015.06.15 22:31:17 »
Elfelejted, hogy az 1,2T teljesítményét nyomatékkal együtt konkrétan megöli a hosszú váltóáttételezés. Épp ezt írtam. Hiába turbós, nem érezni fickósnak.
Az 1,6-nak rövidebbek az áttételei és érvényesülhet a nagyobb köbcentije.
Azért egy korosabb autó után az új agyonszigetelt modern autók sosem érződnek erősnek gyorsnak, ezt is kalkuláld bele.
 ezt írják:"10,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. Ötödik fokozatban, 80-ról 120 km/órára pedig mindössze 13,7 mp alatt gyorsul az autó; "

A Golf 1.2TSI-nél nagyobb a nyomatéka is és a teljesítménye is, 0-100ban és rugalmasságban is jobb a toyota 1.2T, és ugye az 1.2TSI-t a Golf6-ban mikor megjelent igen csak dícsérték, fickósnak gondolták.. szóval szerintem rendben van az a motor olvasás alapján, majd remélem egyszer én is kipróbálhatom..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6227 Dátum: 2015.06.16 11:18:23 »
Ebben ne legyél olyan biztos. Az én korosabb autómban vastagabb szigetelés van gyárilag, mint a vacsiúj Aurisban. Nem szigeteléssel oldották meg a zajcsillapítást, hanem a zajok hangolásával, így azok nagy része nem hallható tartományban van. Felemeltem a csomagtér padló pozdorja lemezét és az alján éppen csak volt némi filc szigetelés, a padlólemezen semmi nem volt.

Ez Auris ma is, az enyém Avensis volt 15 éve is. Sok dologban modernebb a mai Auris, de van olyan dolog is, amit nem léptek át a tervezésnél, megtartották a kategória jellemzőit (pl. szigetelő anyagok mennyisége, vastagsága, méretek, egyes kárpit felületek eldolgozása, megmunkálása).

Lényeg, hogy az 1,2T alapvetően jó alapmotor, de az 1,33-ast azonnal száműzném ebből a kasztniból.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6228 Dátum: 2015.06.16 18:16:50 »
Biztos vagyok benne, hogy az auris halkabb, jobban elszigetelt a külső zajoktól,mint a te avenisied, hidd el.
Lehet, hogy a tied felsőbb kategória, de az E11-nek megfelelő generáció, vagyis a te autód alatti kategória azóta fejlődött E12, E12 facelift, AurisI, AurisI facelift, AurisII, Auris II facelift.... vagyis facelifteket is számolva 6 verziót fejlődött az alatt lévő típus..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
AURIS - általános topik
« Válasz #6229 Dátum: 2015.06.16 20:17:36 »
Ákos, mégegyszer: az uj Auris csillapítva van, nem szigetelve. Alsó közép kategória...

Halkabb, igen, mert az enyémben a kederek már 15 eve szolgálnak. De nem több és nem vastagabb. Korbenéztem mindenhol. Inkabb nézd meg te is, mint hogy itt hitetlenkedsz.

NVH mutató mond neked valamit?[emoji6]
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.16 20:21:31 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6230 Dátum: 2015.06.16 21:12:20 »
Ákos, mégegyszer: az uj Auris csillapítva van, nem szigetelve. Alsó közép kategória...

Halkabb, igen, mert az enyémben a kederek már 15 eve szolgálnak. De nem több és nem vastagabb. Korbenéztem mindenhol. Inkabb nézd meg te is, mint hogy itt hitetlenkedsz.

NVH mutató mond neked valamit?[emoji6]

Bepi, engem nem érdekel hogy oldották meg, de tényleg. Az sem érdekel, hogy a cukrász hogy csinálja a máktortát, csak fonom legyen.
Elhiszem hogy utánaolvastál, de ettől függetlenül szerintem ez komolyabb tudomány és technológia, mint hogy a gumikédereid milyen vastagok...apám 1976os Polski 125-ösében k-vastag volt a gumikéder.... de pont te írtad, hogy a modern autóban a zajokat hangolják, emellett a külső hangokat is jobban elrejtik..ez a szemrevételezéses laikus vizsgálat sem ér sokat... főleg hogy egy mai anyag általában sokkal többet tud még vékonyabban is, mint egy 15éve felhasznált anyag.
Mondjuk én azzal sem értek egyet, hogy szerinted egy alsóközepes autó egy avensis-hez képest annyival kevesebb lenne, még az sem számít, hogy elment 3modell és 6frissités azóta meg 15év... mondjuk egy lexus GS esetében ezt elismernén, avensis esetében pedig nem.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6231 Dátum: 2015.06.16 21:15:51 »
Ákos, mégegyszer: az uj Auris csillapítva van, nem szigetelve. Alsó közép kategória...

tőlem becézgetheted akárhogy, nekem a végeredmény számít.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6232 Dátum: 2015.06.16 21:40:44 »
Szerintem Te nagyon kezded félreértelmezni és magyarázni azt, amit én az elején írtam. Nem is értem, miért vitatkozol...  :surrender:

Szerintem tök korrekten leírtam, mi tetszett és mi nem az Aurisban. Miért vitatod ezt?  :szemez:

Nem is láttad még közelről, nem is próbáltad. De van véleményed...  :flowers:

Lényeg, csak a számodra mégegyszer és utoljára:
A ráncfelvarrott Auris kiváló autó összességében, de sajnos meghagytak benne néhány érezhető hibát, melyek ugyan jelentéktelen apróságok, de annál inkább zavaró a jelenlétük. Az 1,2T motor JÓ és bízom benne, hogy megbízhatóságra is jó lesz, ehhez az adatlapján minden fontos és lényeges elem megvan: külön vizes hűtés a turbónak, intercooler, motorolajhűtő. Annak ellenére, hogy turbós benzin motor, nem annyira élénk, mint azt várná az ember tőle, de megszokható és simán vezethető lendületesen, nyomatékból. A kabin komfortja igen magas szintű, a sebességérzet alacsony benne. Az egész autó Toyotásan megnyugtató, nem sarkall semmilyen vadulásra, noha a futóműve ebben akár partner is lehetne.
Negatívuma a beltérben uralkodó stílus-kavar: szép megoldások keverednek a gusztustalan zongoralakk felületekkel.
Az ülések kényelmesek, a vezető oldali gyakorlatilag a padlóig ereszthető, az én 188cm-mel alig láttam ki a kormány fölött. Kényelmesre beállítva az ülést, a fejem fölött még min 10-15cm van a tetőkárpitig.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6233 Dátum: 2015.06.16 22:03:24 »
Én sem értem, miként jutottunk ide  :hug:
Egyébként te az 1.2-es turbótól mit vársz, vezettél más márka 1 vagy 1.2es turbóját?
Én kb annyit várnék tőle, hogy olyan mint egy 1.6os szívó, de azt az erőt ami a szívónál 4000től jelenik meg, azt
leadja már 2000körültől, ennyi.
Nem várnék "35i érzést", az fix.
Én mikor vezettem egy 1.4TSI Jetta-t, akkor azt mondtam, hogy nekem ez kell, ez teljesen megfelel, erősebb egyenlőre nem kell,
belőttem etalonnak. Arra nem emlékszem, hogy 1.2TSI-t vezettem e...  :hmmmm: de lehet hogy egy Yeti 1.2tsi-t már vezettem... na mindegy,
szóval szerintem egy 2015ös új 1.2T auris teljesen más érzést nyújt, mint az AveI 1.8... vagy mint az E12 1.4... és csak arra akartam rávilágítani, amit nem szerettél nagyon, hogy így fenékre nagyon becsapós egy vadi új autó... sokkal lassabbnak érzed, miközben akár gyorsabb is...mint egy régebbi konstrukció. Te avednál mennyi a gyári 0-100? (mégha ez az érték nem is ér sokat.)
« Utoljára szerkesztve: 2015.06.16 22:06:08 írta Ákos2004 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6234 Dátum: 2015.06.16 22:12:45 »
 :hug: Oks.

Amihez tudom hasonlítani, az az 1,2 tsi Fabia és Octavia. 105 ló, 175Nm.

Az Auris 1,2T-je ezeknél SOKKAL kulturáltabb, dinamikája kb velük egyező (szerintem hosszabbak a váltó áttételei).

Az 1,4 tsi, de főleg a mostani tfsi (150LE) egészen más lehet egy ilyen bódéban, az valszeg már nekem is mindenre elég lenne. Az 1,2-esek, azonban, a Fabiát leszámítva, egyszerűen belépő motorok. Nem szabad velük sietni és akkor elég lesz a nyomatékuk. Ha sietni akarsz velük, akkor zabélnak és érezni fogod, hogy nincs tartalék bennük. Kevesek lesznek. Pontosan ugyanez az érzés fogott el anno, a céges Mégane II 1,5 dci-vel. Nagyon kellemes kis dízel motor, de amikor sorban előzgetni akartam vele, mondjuk a 4-es úton a kaionok között, na, ott az első előzésnél vissza kellett magam fogjam, mert nem ment. Pedig, addig tök jó érzés volt vezetni (amíg csak váltás nélkül pöccintettem a gázpedálon)... Ezek a kis turbós benzinesek pont ugyanilyenek, csak simább a működésük. Pláne, ha még klímát is rányomsz, na, akkor kell elkezdeni forgatni az égbe azt is, ugyanúgy, mint a nagyobb köbcentis szívót. Erre mondom, hogy tartalék nincs benne.

Az ideális alsó közepes autókba való benzinmotor egy 1,4-es Turbós lenne, kb 140lóerővel. Ennél nem kell több, de ennyi kell. Ez nem erőlködik, nem fogyaszt végletesen, nem igen érzi meg a klímát, könnyebben boldogul a terheléssel.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6235 Dátum: 2015.06.16 22:49:41 »
Ha havi nettó 1millert keresnék, lehet az 1,4 turbót is kevésnek érezném  ;) A TSI 122Le nekem bejött, a J astra 1,4T 120(?) lovast pl. gyengébbnek éreztem (nyilván a nagyobb tömeg miatt is lehet) .... mindenesetre nekem tetszik, hogy az auris-nak egész jó motorválasztéka lett.. végre.

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6236 Dátum: 2015.06.17 01:22:52 »
Az 1,2T árazása világosan mutatja, hogy hova szánta a Toyota. Nem kell tőle többet várni.
A sorja siralmas, de ne csodálkozzunk, hiszen még a honlapja is tele van bakikkal.
Fura, hogy a navi még a legmagasabb felszereltségben is feláras (vagy nem, mert a kombinál megemlíti).

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26338
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6237 Dátum: 2015.06.17 08:49:23 »
Vannak nálunk furcsa dolgok: a csúcsfelszereltségű Yaris II-ben is hátul tekerős ablakot adtak, van, ahol meg már a Sol szintjén hátul is elektromos. Vagy a T25 Avensisnél a Solhoz nem járt könnyűfém felni. Mindig az adott ország képviselete dönti el, - gondolom, bizonyos keretek közt - hogy mi kerüljön adott csomagba.
music     

Matthew90

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2743
  • Nem elfogult, de TOYOTA-Fan :)
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6238 Dátum: 2015.06.22 12:52:36 »
Ha havi nettó 1millert keresnék, lehet az 1,4 turbót is kevésnek érezném  ;) A TSI 122Le nekem bejött, a J astra 1,4T 120(?) lovast pl. gyengébbnek éreztem (nyilván a nagyobb tömeg miatt is lehet) .... mindenesetre nekem tetszik, hogy az auris-nak egész jó motorválasztéka lett.. végre.

Mi köze van a havi keresetednek ahhoz, hogy melyik autót érzed kevésnek?  :surrender:

Továbbá nem értem, hogy ha Neked annyira tetszenek ezek a "kis" turbós benzinesek, akkor miért nem veszel magadnak egyet?  :hmmmm:
Jó, ha nincs rá jelenleg keret, akkor megértem, de akkor a következönek ilyet válassz, kérlek.  :hug:

Amúgy pedig: igen, mindenre elég valójában ez a 100-120 ló körüli kis turbo motor, csak arra nem, hogy erölködés nélkül tudj elözgetni (magyarul amire valójában egy turbós auto való lenne...  :szemez: ).

Hogy az 1.4 Corolla, meg a T25 Ave hogy jött ide, az rejtély számomra is.  :cool2:



Toyota Corolla E12 Sedan 1.4 Linea Terra (2011.09.-2013.10.)
Toyota Avensis T25 Sedan 1.8 Sol Technic (2013.10.-2017.01.)
Toyota Prius III Premium + Solar roof + Navi + Leather (2017.01.- )

362.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6239 Dátum: 2015.06.22 13:13:35 »
Te avednál mennyi a gyári 0-100? (mégha ez az érték nem is ér sokat.)
Ja, ez kimaradt a megválaszolásnál:

10mp. És tudja is, viszonylag kevés gépészkedéssel. Hidd el, az 1,8 vvti a fordulatszámtartomány nagy részében nagyobb pillanatnyi teljesítményt ad le, mint az 1,2T. Nem érzetre lomhább a kis turbó, hanem tényleg az, legalábbis, a gázreakciója miatti késlekedés és a turbo töltési ideje együttesen bizony érezhető, mint bármely más hasonló típusnál is.
Az 1,8-as motor esetében ezek a késések nincsenek, mert bowdenes a gázpedál, és nincs turbó, tehát, a pedál legkisebb mozdulatára is reagál. Ehhez jön a viszonylag nagy motor hengerűrtartalomból adódó egyenletesebb teljesítményleadása is.

Azt aláírom, hogy a való életben történő használatban - ahol nem stopperezünk - az Auris ugyanannyi sebességváltással vezethető, mint az én Avensisem. Lehet vele nyomatékból (de főleg lendületből) autózni, de sietni jobban képest az 1,8 vvt-i.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i