Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1244136 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Corollás Gergő

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1206
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6000 Dátum: 2014.01.14 15:52:01 »
Miért lenne nevetséges? Nekem tetszik a Carina E, jól érzem magam benne, nincs az a fura érzésem mint az Aurisban, jó az összkép! Nem vettem volna meg, ha nem tetszik. Auris meg hogy néz már ki a kortársaihoz képest? LOL Szerinted ez így rendben van 2013-ban?

Másik példa: Auris hibridnél meg nem sokkal drágább a Lexus CT200h az is hibrid és mérföldekkel szebb mint az Auris!

Ez azért kemény, szerintem a carina belső se az a kategória, hogy hú de nem rossz. Átlagba olvad... kész.

Akkor én most bicska nyitogató leszek... élőben nem láttam még, de nekem tetszik a belseje. nem mondom, hogy csúcs, de bejön.
« Utoljára szerkesztve: 2014.01.14 15:54:53 írta Corollás Gergő »

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9395
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6001 Dátum: 2014.01.14 17:18:52 »
Csak azok nem hibridek...  :whistling:
Értem én, de mégis ...  ;)

Szóval ennyiért, amennyibe egy új hibrid Auris kerül, igenis elvárnám én is, hogy az árához és a műszaki színvonalához megfelelő belsőt kapjak. Mert ez nem az és valljuk be ez azért gáz  :cry
Engem személy szerint nem kompenzálna a hibrid mivolta a szememnek nem kedvező látványért. Én jól akarom érezni magam az autóban :flowers:

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6002 Dátum: 2014.01.14 18:50:58 »
Sztem kár itt matekozni és keresni a miérteket. Valami hiányzik ebből az Óriszból ahhoz hogy egyáltalán autószámba vehessük. Ahogy a Pély Barna mondotta: "Nem jött át".
Várjuk a faceliftet, bár van egy olyan érzésem hogy vagy azt nem veszik észre és változtatnak benne ami nem fér bele az összképbe, vagy azt megváltoztatják, cserébe túl fogják gondolni egy másik részletét, ami eddig jó volt :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

PiciPeti

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6003 Dátum: 2014.01.14 19:11:30 »
Az a baj, hogy az autó árát, és belsejét a hasonló kategóriájú, megszokott hajtásláncú autókhoz hasonlítjuk.
Pedig ugye nem sok közös dolog van bennük... Nehéz megmondani, hogy mi a valós ára, vagy milyen minőségűnek kéne lennie ennyiért, mivel nincs mihez viszonyítani...

Nekem a belső tér úgy-ahogy tetszik, a tükörállító panel, és az utas öv/légzsák panelja viszont vérciki...  :no:

Ár/értékben szerintem igen jó ki autó, ha faceliften rágyúrnak a belső minőségére, akkor még lehet belőle nettó jó autó.  ::)

netferry

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2315
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6004 Dátum: 2014.01.14 19:25:30 »
Figyi, a Te Carinád belső kinézete az én Avensisemével egyetemben egy ócskavas az Auriséhoz képest kinézetre. Ha azt mondod, hogy a Carina jobban néz ki belülről, hát, szíved joga... Nem kicsit túlzol.  ::)
Nyílván nem lehet összehasonlítani az Aurissal őket, nem is ezt mondom, hanem, hogy összességében pl. a Carina E egyben van, nincs zavaró műszerfal, formaterv ok, minőség is jó az akkori szinteknek megfelelően persze. Dehogy állítom, hogy az Aurissal szemben ma is megállná a helyét a műszerfal, nem erről van szó, csak nincs elcseszve :) (Nyomasztó vároldal műszerfal helyett egy enyhén felédforduló könnyen kézre eső műszerfala van) Ráadásul azóta hány év eltelt? Ott a Golf is meg egyéb európai autók, láthatta Toyota bácsi is, hogy mire van itt igény nálunk, milyen autókkal kell versenyezni (nem kell azzal jönni, hogy mi kis piaca vagyunk, mert van itt Európában formatervező központ is ha jól tudom). Avensis-t sikerült kihozni elfogadható külsővel, műszerfallal, akkor a Corolla/Auris miért nem sikerült? El lett cseszve na! :) Azért ne az legyen már a mérce, hogy a Toyota hány autót tud legyártani egy évben, ennyire fontos lenne a mennyiség? Hol a minőség? Pont ma mikor már a középkategóriás autók is néha egész minőségire sikerednek a konkurenciánál.

Idézet
A Lexus CT példád is erősen sántít: 9 Millától indul, ha jól rémlik, miközben az Auris kombi(!, aminek még véletlenül sem azonos a célközönsége a Lexiével) legfullosabb verziója 8,3-nál megáll. Ha almához alámát akarunk hasonlítani (legalább a felszereltség terén, ha már másban nemigen lehet), akkor a CT ára inkább 10-11millió Ft, ami nagyon nem kevéssel több a 8,3-nál. De minőségre jobb az Aurisnál, persze, ez igaz, csak nagyon nem érdemes a két autót még gondolati szinten sem összehasonlítani, mert másról szólnak. Igen, az alapjaik megegyeznek, de ez kevés...
Nézd meg a CT200h 7.8m-től indul. A ferdehátú hibrid Auris 6.7-től! Egy millát gyűjtesz még és van egy Lexusod sokkal királyabb formatervvel és minőséggel, nem mindegy! Te mégis az Aurist választanád?

Idézet
A kérdésedre válaszolva, pedig, persze, egyáltalán nem gondolom helyesnek 2013-14-ben, hogy ilyen részletformákkal dob piacra EU-ban autót a Toyota. Ezt én is hibának tartom, és, ahogy csufár többedjére írta, az idei nyári facelift alkalmával kíváncsian várom, mit fognak rajta változtatni...
Reméljük tényleg emiatt lesz facelift :)
Carina E 1.6 xli - Made in Japan '96 -

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6005 Dátum: 2014.01.14 19:46:04 »
Sztem kár itt matekozni és keresni a miérteket. Valami hiányzik ebből az Óriszból ahhoz hogy egyáltalán autószámba vehessük. Ahogy a Pély Barna mondotta: "Nem jött át".
Várjuk a faceliftet, bár van egy olyan érzésem hogy vagy azt nem veszik észre és változtatnak benne ami nem fér bele az összképbe, vagy azt megváltoztatják, cserébe túl fogják gondolni egy másik részletét, ami eddig jó volt :D
Facelifttol azert sokat ne varj. Megvaltoztatjak a kvarcora szinet meg a muszerek hattervilagitasat. Az eddig 45 fokos helyett 43 fokban fognak allni az uleshuzat szovetben a szalak es ha szerencsenk van, akkor esetleg, talan a hatso lampat kicsit megigazitjak.

Majd kifelejtettem, biztos bovul majd a szinpaletta egy szinnel  :lol:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6006 Dátum: 2014.01.14 21:35:22 »
Facelifttol azert sokat ne varj. Megvaltoztatjak a kvarcora szinet meg a muszerek hattervilagitasat. Az eddig 45 fokos helyett 43 fokban fognak allni az uleshuzat szovetben a szalak es ha szerencsenk van, akkor esetleg, talan a hatso lampat kicsit megigazitjak.

Majd kifelejtettem, biztos bovul majd a szinpaletta egy szinnel  :lol:
Szerintem elég sok irányból megkapták már hogy a műszerfal ... hmmmm ... nem ronda, csak másként szép :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
AURIS - általános topik
« Válasz #6007 Dátum: 2014.01.14 21:42:47 »

Facelifttol azert sokat ne varj. Megvaltoztatjak a kvarcora szinet meg a muszerek hattervilagitasat. Az eddig 45 fokos helyett 43 fokban fognak allni az uleshuzat szovetben a szalak es ha szerencsenk van, akkor esetleg, talan a hatso lampat kicsit megigazitjak.

Majd kifelejtettem, biztos bovul majd a szinpaletta egy szinnel  :lol:
azért ez sem igaz így. Az előző modell faceliftjekor is érezhető előnyére valtozott az Auris beltéri anyagait tekintve. Most szvsz a Verso után másodikként meg fogja kapni az 1,6 d4d motort (BMW eredetű), ebben szinte biztos vagyok. A többit csak remélni lehet, de biztosan több lesz annál, amit leírtál.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6008 Dátum: 2014.01.15 08:14:14 »
Facelifttol azert sokat ne varj. Megvaltoztatjak a kvarcora szinet meg a muszerek hattervilagitasat. Az eddig 45 fokos helyett 43 fokban fognak allni az uleshuzat szovetben a szalak es ha szerencsenk van, akkor esetleg, talan a hatso lampat kicsit megigazitjak.
Majd kifelejtettem, biztos bovul majd a szinpaletta egy szinnel  :lol:

csakhogy ez nem sima facelift lesz, hanem egy soron kivuli. ilyenkor szoktak hirtelen attervezni, amit csak lehet.
remenykedem benne, hogy uj muszerfala lesz, akkor talan meg kap nalam egy eselyt...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6009 Dátum: 2014.01.15 15:37:15 »
Ha jol sejtem 5 evuk volt elkesziteni a jelenlegi Aurist. Most meg septiben belevagdosnak itt-ott.
En az elso gen Aurisnal sem ertettem a teszteket, amikor hirtelen eldurrantak a facelift auris beletol. Latvanyosan (szinte mar pofatlanul) huztak ra egy  2mm-es szivacsot a kemeny muanyagokra (muszeregyseg feletti arnyekolo es a kesztyutarto fedele). Mar csak ra kellett volna irni "Itt nyomkodd draga tesztiro"


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6010 Dátum: 2014.01.15 15:54:29 »
Én egyetlen jótanácsot adnék a Toyotának az Auris további generációinak fejlesztéséhez (nyilván ez kutyák nem érdekel, de talán van benne mégis valami):
Ha kitűznek egy célt (egy konkurens etalonnak vett modellt, mint az új Auris esetében a Golf VI), akkor olyan autót fejlesszenek, ami nem eléri a kívánt színvonalat, hanem érezhetően meg is haladja azt. Ezzel elkerülhető lenne az időközben kifejleszetett konkurens típushoz (Golf VII) viszonyított lemaradása. Érzésem szerint, ugyanis, a cél "csak" csak a Golf VI volt, de, azt is inkább csak megközelítették. És közben a VW már fejleszette a GolfVII-et, ami tényleg igen patika minden téren, már ami az anyagokat, ergonómiát, minőségérzetet illeti.
Egy Astra J-t nem nehéz beérni és lehagyni minőségben, bár, külsőségekben az Astra J még mindig jó (megfelelő optikai kiegészítőkkel).

Vagy...

Van egy olyan gyanum is, hogy a fejlesztők megcsinálták a "rendes" Aurist, csak a költségszámításnál módosítottak a felhasznált anyagokon (olcsósították kicsit), mert akkor a hibrid modell túl drága (de majdnem kifogástalan) lett volna. Így megnézték, hogy hogyan fogadja a piac az első hibrid kombi kompakt autót és ennek a szűk 2 év fényében előrehozva megcsinálják a ráncfelvarrást, figyelembe véve a kritikákat. De ez csak elméleti okfejtés, erről nem olvastam semmit, pusztán, világcég révén elképzelhetőnek tartom, hogy ilyen döntések is lehettek a háttérben.  :surrender: :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6011 Dátum: 2014.01.15 16:01:23 »
Ha jol sejtem 5 evuk volt elkesziteni a jelenlegi Aurist. Most meg septiben belevagdosnak itt-ott.
En az elso gen Aurisnal sem ertettem a teszteket, amikor hirtelen eldurrantak a facelift auris beletol. Latvanyosan (szinte mar pofatlanul) huztak ra egy  2mm-es szivacsot a kemeny muanyagokra (muszeregyseg feletti arnyekolo es a kesztyutarto fedele). Mar csak ra kellett volna irni "Itt nyomkodd draga tesztiro"
Öszintén kit érdekel miből van a műszerfal teteje. Én az elmúlt majdnem 7 év alatt 2x töröltem le, nedves ruhával és időnként portörlő cicával végigmegyek rajta. Ki az aki azon élvezkedik vagy utálkodik hogy fogdossa :D
Max. ne tükröződjön az üvegen :szemez:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6012 Dátum: 2014.01.15 16:13:51 »
bepi!
Szerintem is túlvariált a műszerfal designja, össze vissza vonalvezetés. Ez van, lehet hogy valakinek ez tetszik , a tervezőnek biztos :D Nem e miatt fogom megvenni, vagy nem.
Szerintem viszont a Corolla/Auris továbbra is A Népautó akar lenni, a Golf viszont ettől elrugaszkodott, szerintem feleslegesen. Prémium autónak ott van az Audi. Persze ők mondhatják hogy  olcsóbb népautónak ott a Skoda meg a Seat :hmmmm:Lehet dőzsölni a választékban. Hát ez is igaz.
Szóval az Aurisnak nem is kell prémiumnak lenni, legyen az az Avensis, Prius vagy éppen a Lexus.

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6013 Dátum: 2014.01.17 14:13:46 »
Nekem az első generációs Aurisom van.
Az is kapoot hideget-meleget a műszerfal miatt, hogy kopogós gagyi, meg milyen kapcsolók már, meg az ormány.
Hat éves a kocsi, 70e van benne, ma pont ugyanolyan a műszerfala, mint amikor kihoztam a szalonból. Nekem ez fontosabb, mint hogy kellemes legyen tapizni. (nem, nem minden autónak ugyanolyan a műszerfala 6 év után, pl nekem volt golf-om is, az sokkal jobban kopott)
Ma kissé túl van lihegve az a dolog, hogy például milyen anyagból van az a kapcsoló, amivel a külső tükröket lehet állítani.. én 6 éve egyszer beállítottam és azóta hozzá sem értem ahhoz a kapcsolóhoz. Mondhattam volna a fényszóróállító bizgentyűt is.
Én két dolgot használok sokat, a kormányt meg a váltót, azok bőrből vannak.

Amúgy meg a Toyota sosem a minőségi betereivel hódított.
Inkább azzal, hogy a műszerfal olyan marad sokáig, amilyennek megálmondták.
Nem mellesleg viszonylag olcsón előállítható, amivel lehet faragni az áron.
Mert lehet, hogy egy VII-es Golf csodapenge autó, de ki is kell perkálni érte másfél millával többet. Ettől kellemes puha lesz a műszerfal, meg lesz még egy két szebb dolog, ami látszik.
Oké, oké, a hibrid Auris is drága, nade ugye nem gondoljuk, hogy a hibrid kivitelnek külön gyártanak majd másféle műszerfalat... Azért alapvetően nem a hibridből fogy a sok, nem arra kell optimalizálni.

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #6014 Dátum: 2014.01.17 14:31:58 »
Mert lehet, hogy egy VII-es Golf csodapenge autó, de ki is kell perkálni érte másfél millával többet.
Ugye ezt nem gondolod komolyan, csak az írás hevében jött ez ki?  :flowers: