Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242953 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5791 Dátum: 2013.08.03 23:15:36 »

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5792 Dátum: 2013.08.06 15:59:11 »
Mégha Európában dízelimádat is van, de szerencsére még a "keleti blokkban" tudnak élni, Ukrajna tele van nagy V8-as Audikkal és Mercikkel, elvétve akad csak 1-2 dízel.  :wub: :yes:
Persze gondolom azt az igazi klasszikus V8-as hangot már ezek sem tudják úgy nyújtani az agyongyilkolt és butított EU-s normák miatt.  :hmmmm:
Lehet azért se szeretik ott a dízelt, mert az nincs jóban a hideggel - ahogy a hibrid akkumlátorai sem.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5793 Dátum: 2013.08.07 12:58:58 »
A dízel minősége sem az igazi, állítólag. De ehhez képest az összes teherautó ugyebár dízel, és télen is szállítani kell.  :hmmmm:
Persze ott is felmentek közben az árak, emlékszem 10 évvel ezelőtt még 130 Ft-ba se került 1L benzin.

-25C esetén pedig egyáltalán nem mindegy hány perc múlva lesz felfűtve az utastér.  :D


2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5794 Dátum: 2013.08.07 14:06:57 »
Gondolom az északi részen nagyobb divatja van a motor előmelegítőknek. :)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5795 Dátum: 2013.08.08 15:48:03 »
A dízel minősége sem az igazi, állítólag. De ehhez képest az összes teherautó ugyebár dízel, és télen is szállítani kell.  :hmmmm:
Persze ott is felmentek közben az árak, emlékszem 10 évvel ezelőtt még 130 Ft-ba se került 1L benzin.

-25C esetén pedig egyáltalán nem mindegy hány perc múlva lesz felfűtve az utastér.  :D

A dolog ennél is prózaibb. A dízelmotor hatásfoka elméletileg is (és a gyakorlatban is !) jobb, mint a benzinmotoré. Nem véletlen, hogy az összes nagyobb jármű dízel motoros - teherautók, buszok, kamionok mozdonyok, hajók, stb. És a személyautókban is egyre jobban terjed a dízelmotor, az EU-ban már több új dízelautót adnak el, mint benzinest, mivel a modern dízel motorok egyre kultúráltabbak, már alig van viselkedésbeli különbség köztük, és egyes tulajdonságai a dízel motoroknak a jobb ... A -25C pedig egy jó állapotú dízelnek ma már nem probléma.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5796 Dátum: 2013.08.08 16:26:51 »
A dolog ennél is prózaibb. A dízelmhttp://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/no.gifotor hatásfoka elméletileg is (és a gyakorlatban is !) jobb, mint a benzinmotoré. Nem véletlen, hogy az összes nagyobb jármű dízel motoros - teherautók, buszok, kamionok mozdonyok, hajók, stb. És a személyautókban is egyre jobban terjed a dízelmotor, az EU-ban már több új dízelautót adnak el, mint benzinest, mivel a modern dízel motorok egyre kultúráltabbak, már alig van viselkedésbeli különbség köztük, és egyes tulajdonságai a dízel motoroknak a jobb ... A -25C pedig egy jó állapotú dízelnek ma már nem probléma.
30 éve se volt probléma a hideg a dieseleknek :no: Saját tapasztalat és emlékek a környezetemből. :szemez:

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #5797 Dátum: 2013.08.09 00:58:53 »
A dolog ennél is prózaibb. A dízelmotor hatásfoka elméletileg is (és a gyakorlatban is !) jobb, mint a benzinmotoré. Nem véletlen, hogy az összes nagyobb jármű dízel motoros - teherautók, buszok, kamionok mozdonyok, hajók, stb. És a személyautókban is egyre jobban terjed a dízelmotor, az EU-ban már több új dízelautót adnak el, mint benzinest, mivel a modern dízel motorok egyre kultúráltabbak, már alig van viselkedésbeli különbség köztük, és egyes tulajdonságai a dízel motoroknak a jobb ... A -25C pedig egy jó állapotú dízelnek ma már nem probléma.

Azért megnézném melyikünk autójában lesz előbb kellemes belső hőmérséklet egy fagyos téli napon (természetesen mindenféle állófűtés és egyéb hókuszpókuszt mellőzve  :whistling: ).
Az EU-s dízelimádatnak szerintem a fő szempontja a spórolás, az amcsik nem kértek/kérnek a dízelből, ahogy az orosz és a volt Szovjetúnió tagállamai sem. Az araboknál meg ugye olcsó a benzin, de amúgy se rémlik, hogy Lamborghinit vagy akár Paganit, vagy Veyront lehetne dízelmotorral kérni.  ;)
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5798 Dátum: 2013.08.09 08:06:50 »
30 éve se volt probléma a hideg a dieseleknek :no: Saját tapasztalat és emlékek a környezetemből. :szemez:
Így van, 30 év feletti MTZ82 legalább mínusz tizenvalahány fokban, semmi (!) motormelegítéssel simán elindul. Csak meg kell tudni forgatni, és meg is lehet.
Ráadásul, ahogy hallottam, ezek a mostani "szuperdízelek" (hatalmas befecskendezési nyomás, stb.) sokkal károsabbak az egészségre, az ember tüdejének legmélyére simán lejutnak a füstrészecskék, aztán nem ürülnek ki. A régi büdös dízelek részecskéit még ki lehet köhögni úgy-ahogy. Benzinnél is van hasonló jelenség, de tudtommal a dízel veszélyesebb. Ajrópa? Hadd pusztuljon a nép. Lehet, hogy urban legend, de én óvatos vagyok vele. Le is zárok mindent, amikor egy ilyen mögé kerülök a fogalomban, és lehet, hogy mégis aktívszenes pollenszűrő lesz jövőre is (még ha placebónak is).
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.09 08:09:36 írta vd1234 »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5799 Dátum: 2013.08.09 08:13:53 »
Lehet, hogy urban legend, de én óvatos vagyok vele. Le is zárok mindent, amikor egy ilyen mögé kerülök a fogalomban, és lehet, hogy mégis aktívszenes pollenszűrő lesz jövőre is (még ha placebónak is).
Elszoktam az utóbbi 5 évben a dízelektől. Mikor múlt 7végén mentünk a Repnapra, kifejezetten zavarta az előttem kormoló dízel Passat, Mondeo, Vetcra és társai. Padlógázzal előztem őket, amilyen gyorsan csak tudtam. Valahogy fojt az a bűz, ami bejön az utastérbe mögöttük.  :wacko: :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

marcedli

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 612
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5800 Dátum: 2013.08.09 08:52:07 »
Elszoktam az utóbbi 5 évben a dízelektől. Mikor múlt 7végén mentünk a Repnapra, kifejezetten zavarta az előttem kormoló dízel Passat, Mondeo, Vetcra és társai. Padlógázzal előztem őket, amilyen gyorsan csak tudtam. Valahogy fojt az a bűz, ami bejön az utastérbe mögöttük.  :wacko: :no:
ha azzal mész, téged a legkevésbé sem zavar ez a dolog ;)
Honda FR-V 2.2 ctdi 2006
Kia Sportage 2018

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5801 Dátum: 2013.08.09 08:55:45 »
ha azzal mész, téged a legkevésbé sem zavar ez a dolog ;)
Az odáig oké, de nem ez a helyzet.  :surrender:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5802 Dátum: 2013.08.09 11:42:51 »
Azért megnézném melyikünk autójában lesz előbb kellemes belső hőmérséklet egy fagyos téli napon (természetesen mindenféle állófűtés és egyéb hókuszpókuszt mellőzve  :whistling: ).
Az EU-s dízelimádatnak szerintem a fő szempontja a spórolás, az amcsik nem kértek/kérnek a dízelből, ahogy az orosz és a volt Szovjetúnió tagállamai sem. Az araboknál meg ugye olcsó a benzin, de amúgy se rémlik, hogy Lamborghinit vagy akár Paganit, vagy Veyront lehetne dízelmotorral kérni.  ;)

Nagyon jó ez az érv! Pont az én hozzászólásomat igazolja !!! Ugyanis attól melegszik nehezebben a dízel motor, mert jobb a hatásfoka. Sokkal kevesebb energia megy el a víz melegítésére, kevesebb a "hulladékhő". A spórolás nagy úr (én inkább takarékosságnak nevezem). az, hogy az amcsik nem kérnek a dízelből az bizony a saját hülyeségük ... Náluk csak az az "igazi" ami baromi nagy. Az amúgy rettenetesen sz.r minőségű sokliteres űrtartalmú motorjaik eszméletlen sokat fogyasztanak, és aránytalanul gyengék és megbízhatatlanok. A volt Szovjetúnióban tán még rosszabb a helyzet, de mivel annyi olajuk van (akárcsak az araboknak) nem számít a fogyasztás. A szupersport kocsikat pedig ne soroljuk a mindennapi autók közé ...

lesliev

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 47
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5803 Dátum: 2013.08.09 11:51:39 »
Elszoktam az utóbbi 5 évben a dízelektől. Mikor múlt 7végén mentünk a Repnapra, kifejezetten zavarta az előttem kormoló dízel Passat, Mondeo, Vetcra és társai. Padlógázzal előztem őket, amilyen gyorsan csak tudtam. Valahogy fojt az a bűz, ami bejön az utastérbe mögöttük.  :wacko: :no:

Van igazság abban amit írsz. Bár egy öreg kopott benzin motor is tud jócskán füstöt eregetni, és az sem orgona illatú ... A megoldás tehát a jó állapotban tartott (karbantartott) motor, legyen az dízel, vagy benzines. Talán majd az igazi hidrogén hajtású üzemanyag cellás motorok végleg megoldják a környezetszennyezés problémáját, azok ugyanis csak vízgőzt eregetnek ... (szép új világ)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10266
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5804 Dátum: 2013.08.09 11:52:24 »
Nagyon jó ez az érv! Pont az én hozzászólásomat igazolja !!! Ugyanis attól melegszik nehezebben a dízel motor, mert jobb a hatásfoka. Sokkal kevesebb energia megy el a víz melegítésére, kevesebb a "hulladékhő". A spórolás nagy úr (én inkább takarékosságnak nevezem). ...
Tudtommal akkora nagy eltérés nincs hatásfokban, kb. 37%(benzin) vs 42%(dízel). Ez nem sokkal kevesebb energia, ami egyedül magyarázná a jelenséget.
A közvetlen spórolás mellett pedig bele kellene venni az egészségügyi hatásait is a mostani igen apró, kiköhöghetetlen trutyit kibocsátó dízelek kapcsán: amit nyerne az ember a réven, elveszti a vámon szerintem.