Ezt azért nem értem: hogy fogyaszthat kevesebbet a városban mint országuton?
Az világos hogy megspórol sok energiát , a benzines autó városi fogyasztásához képest.
Nemcsak a benzineséhez, a dízelhez képest is, csak ahhoz képest arányaiban kevesebbet, mint a benzines esetében.
Fékezéskor a fékenergiát visszatölti az aksikba annak érdekében, hogy városban lámpától lámpáig, illetve a szükséges (kisbb mértékű) gyorsításokat pusztán a villanymotor végezze. Ezze pontosan azt küszöböli ki, amit a hagyományos hajtású autók képtelenek, hogy induláskor, illetve gyorsításkor nagyságrendileg megugrik a fogyasztása. A hibridnek pont ugrik meg, hiszen, a gyorsításhoz szükséges energiát a villanymotor adja, annak pedig mindig lesz energiája, mert a fékezéskor a fékenergiát visszatölti (mert nem a fékbetétek fékeznek, hanem elektromotorok). Az üzemi fékek csak erős fékezéskor lépnek működésbe. Ezért lehet az is, hogy egy hibrid autóban minimum 2-3x annyi ideig tartanak a fékbetétjei, tárcsái, mint a hagyomásos autóké.
Meg, ahogy Prego is írta, dugóban nem sokat működik a belső égésű motor, a kúszásokat a villanymotor táplálja.