Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1244057 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5550 Dátum: 2013.07.15 15:37:12 »
de még az E10 és az E12-E15 Corolla is elmegy. Az E11 viszont elég gagyira sikerült..
Összekeverted az E11-et az E12 vel :D
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

szirl

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 104
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5551 Dátum: 2013.07.15 15:39:00 »
Kicsirt utánanéztem, hogy mennyi Toyotát adnak el (ezer db)

Region   2012
North America   2,274.6
Latin America   406,6
Europe   817,7
Africa   243
Asia   2,340.5
Oceania   258,8
Middle East   683,9
Overseas total   7,025.1
Japan   1,692.2
Worldwide total   8,717.3

8700-ból 817 jut Európára, nincs 10% sem
Ráadásul Európa épp csökkenő piac, 2008-ban még 1 200 volt ez a szám, azóta csökken.
Ázsia (Japán nélkül) meg iszonyú ütemben nő, 2008-ban még csak 1 400 volt ma meg 2 340. Oda kell gyártani, többet nőtt, mint a teljes európai piac... ott meg nem olyan fontos, hogy mennyire tetszető egy gomb a műszerfalon, viszont valószínűleg elég fontos az ár...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5552 Dátum: 2013.07.15 15:45:39 »
Tök felesleges itt a sopánkodás és a vádolás, hogy kevésbé megbízhatók a mai modernebb Toyotát. Ahogy telnek múlnak az évek, rendre a Toyota típusok veszik át a megbízhatósági rangsor első helyeit. Ezen az a pár patent, vagy süvítő rostély, pláne az autó kinézete nem sokat változtat.
Ne felejtsétek el, hogy, amíg a Toyota visszahívja a modelljeit, ha valami van, addig a többi gyártó gyakorlatilag nem foglalkozik a már eladott autókkal! A főbb dolgokat garanciában kicseréli, a megfelelő márkaszervizek gyakorlatilag mindent ingyen intéz, amit a visszahívás érint.
Mit mond egy másik gyártó? Hogy a ráncfelvarrásnál majd módosítunk rajta...

A kérdéses Bildes tesztet olvastam, ahogy a többit is. Sőt, legutóbbi Toyota modell náluk a Verso volt, ami kitűnő bizonyítványt kapott, talán izzót kellett benne cserélni. Ja, igen korrózió: Annyiból állt (amit itt rohadásnak próbálsz beállítani), hogy a lemezfedések egyes részein felületi rozsdafoltok jelentek meg, illetve az utastérben az üléseket állító csavar felületén szintén (feltehetően a pára miatt). Na, bumm! Melyik ezek közül a teherviselő elem???

Azzal ne is foglalkozzál, hogy a Tourannál turbó- és egyéb hibák voltak, a Peugeot 5008-nál 20.000km-nél teljes(!!!) vezérműlánc-szett csere kellett, sőt, utóbbi esetében a folyamatos utastéri zörgések, a visító kuplung, a 99.000km-nél trélerezés sokkal nagyobb gondot jelentenek - szerintem -, mint egy két apró rozsdafolt, ami kétségtelen, hogy zavaró, de ennél nem több. És ezek csak azok a modellek, amik hirtelen eszembe jutottak!

Elmondható, hogy eddig egyetlen Toyota modell sem szerepelt rosszul a tartós teszteken évekre visszamenően sem, mindnél csak kisebb szépséghibák voltak. Szóval, ahelyett, hogy ennyire lesajnálóan írtok akár az Aurisról, akár egyéb modellekről, inkább a tényeket kellene jobban szem előtt tartani. Ma egy 10-12 éves Avensis semmivel sem megbízhatatlanabb, mint anno egy 10-12 éves Carina volt! A Carina, pedig ha lehet így mondani, a Toyota etalonja volt.

Nekem két Toyotám van. Mindkettő angol összeszerelés. Milyen bajom van velük? Pont semmi.  :whistling:
 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5553 Dátum: 2013.07.15 15:49:16 »
Kicsirt utánanéztem, hogy mennyi Toyotát adnak el (ezer db)

Region   2012
North America   2,274.6
Latin America   406,6
Europe   817,7
Africa   243
Asia   2,340.5
Oceania   258,8
Middle East   683,9
Overseas total   7,025.1
Japan   1,692.2
Worldwide total   8,717.3

8700-ból 817 jut Európára, nincs 10% sem
Ráadásul Európa épp csökkenő piac, 2008-ban még 1 200 volt ez a szám, azóta csökken.
Ázsia (Japán nélkül) meg iszonyú ütemben nő, 2008-ban még csak 1 400 volt ma meg 2 340. Oda kell gyártani, többet nőtt, mint a teljes európai piac... ott meg nem olyan fontos, hogy mennyire tetszető egy gomb a műszerfalon, viszont valószínűleg elég fontos az ár...
Ennyi. És őszintén úgy gondolom, hogy pontosan emiatt nem a Toyotával van a baj, hanem a kényes európai "ízléssel" (a VW imádott gumírozott fogantyúikkal az élen, meg a "látszat"-minőséggel). Az európaiakat a kinézet jobban érdekli, mint a minőség... :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #5554 Dátum: 2013.07.15 16:14:44 »
Jaj ezt a sok nyavajgást!
Vegyétek meg a mostani Auto Bild-et és olvassátok el a Peugeot 5008 1.6 thp 100000km-es tesztjét. És eztán mindenki maradjon csendben a problémáival... :)
nesze egy másik

csufár

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10323
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5555 Dátum: 2013.07.15 16:21:11 »
Ennyi. És őszintén úgy gondolom, hogy pontosan emiatt nem a Toyotával van a baj, hanem a kényes európai "ízléssel" (a VW imádott gumírozott fogantyúikkal az élen, meg a "látszat"-minőséggel). Az európaiakat a kinézet jobban érdekli, mint a minőség... :ph34r:
a nyugat-európaiak (relatíve) új kocsikkal járnak, azok minősége meg nagyjából tökmindegy addig a 3-5 évig, amíg megtartják az autót.

azt meg csak úgy tenném hozzá, NEM statisztikai alapon, hanem az eddigi családi és saját autók sokéves használata alapján (tudoml hogy az nem jelent semmit  :devil:), hogy a mazdák minősége a toyotáénál jobb.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5556 Dátum: 2013.07.15 16:28:17 »
a nyugat-európaiak (relatíve) új kocsikkal járnak, azok minősége meg nagyjából tökmindegy addig a 3-5 évig, amíg megtartják az autót.

azt meg csak úgy tenném hozzá, NEM statisztikai alapon, hanem az eddigi családi és saját autók sokéves használata alapján (tudoml hogy az nem jelent semmit  :devil:), hogy a mazdák minősége a toyotáénál jobb.
Tudtommal a Mazda meg "Fordosodott" ami meg nekem nem jó jel :no:
Mondjuk Mazdám még nem volt :cry:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5557 Dátum: 2013.07.15 16:40:57 »
a nyugat-európaiak (relatíve) új kocsikkal járnak, azok minősége meg nagyjából tökmindegy addig a 3-5 évig, amíg megtartják az autót.

azt meg csak úgy tenném hozzá, NEM statisztikai alapon, hanem az eddigi családi és saját autók sokéves használata alapján (tudoml hogy az nem jelent semmit  :devil:), hogy a mazdák minősége a toyotáénál jobb.

A Mazdával csak az volt a gond, hogy nem igazán tudott jó motorokat gyártani. Semmilyen(és nem különösebben takarékos) benzinesek, az 1.6 dízel meg tán PSA gyártmány..Talán ez most a Skyactive motorcsaláddal változik.   
 

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5558 Dátum: 2013.07.15 16:51:14 »
Tudtommal a Mazda meg "Fordosodott" ami meg nekem nem jó jel :no:
Mondjuk Mazdám még nem volt :cry:
hát én már ezt mondom régóta,de leugatnak itten. a mazda 136lovas 2ezres dizele majdnem ugyanaz,m a ford 131lovas tdci mocija.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5559 Dátum: 2013.07.15 20:12:23 »
Megsúgom, a Fordnak igen nagy részesedése van Mazdában. Igaz a válság óta sok részvényt eladott a Ford, emiatt már nincs akkora befolyása.
A legtöbb eu-s modelük közös alvázon van és sok minden más is ugyanaz...pl. Ford Mondeo - Mazda 6 :)
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5560 Dátum: 2013.07.15 20:31:24 »
Megsúgom, a Fordnak igen nagy részesedése van Mazdában. Igaz a válság óta sok részvényt eladott a Ford, emiatt már nincs akkora befolyása.
A legtöbb eu-s modelük közös alvázon van és sok minden más is ugyanaz...pl. Ford Mondeo - Mazda 6 :)
Köszi, én is ilyesmit sejtettem.
Csinálhatnak Europában bármilyen presztizsautót, nekem csak a hosszútávú megbízhatóság számit, abban pedig nem tündökölnek, egyre inkább nem.
Nekem már az se tetszik ha japánt Euba csinálják, az már nem ugyan az.
Ha meg már a full japán Toyota se ottani gyártású és kifogásolható minőségü netán már nem lesz olyan megbizható, akkor akár vehetek Dáciát is féláron, vagy KIÁt :D

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5561 Dátum: 2013.07.15 20:50:58 »
Tehát megkérdezem: EZ egy teszt?
Miért ne lenne az?
Nemvolt megfelelőa szálloda, és nyilván a kiosztott repianyag sem felelt meg.
A belső rész szubjektív,de sajnos nekem is kifejezetten csúnyának tűnik. A HSD konzol kimondottan barkács.-(
A bőr:
- szégyen,hogy sajtósnak ilyen varrásosat adnak,de ez a legkisebb baj,
- az eddigi leggagyibbnak tőnik,még a Yarismban is szebb van. Reméljük mkinőségre nemrosszabb mint a szokásos Toyota. Pillanatok alatt csúnyán nyúlik, de ezen kívül -megfelelően ápolva- sokáig tűrhetően néz ki.
A sajtófotón is látszik a nyúlás (vezető ülés bal oldalán), a sajátom meg a jobb oldalon nyúlott meg, de a szalon/ teszt autók sem néznek ki másképpen.

A csődöt mondott kesztyűtartózár, a körömmel lepattintható meglehetősen baljóslatú, sajnos egyre jobban látható a minőség csökkentése. Engem nem vigasztal, hogy a saját Toyotámhoz hasonlóan a francia kategóriatársakat is egyenletlen hézagokkal, csúnyán rögzített lökhárítóval gyártják.

A navi valóban gagyi, a TMC miatti újabb bőrlehúzás szánalmas.

A motorhang-) valóban zavaró a csend után. Érdekes, de sima benzinesnél senkit nem zavar.-) A sima CVT sem jobb sokkal. Aki nem szereti ne vegyen ilyet. Meglehetősen elfogultnak tűnik a leírás.

Az viszont megbocsáthatatlan, hogy annak akinek az autós szakújságírás a kenyere egy cikkben ennyire összemossa a kombit és a sedant. Képileg és írásban is alátámasztja a tájékozatlanságát. :censored:

Őszintén szólva, amennyiben most vennék autót, akkor a Mazda és a Honda háza táján nézelődnék. Hibridben meg csakis a Lexus. 

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5562 Dátum: 2013.07.15 21:02:49 »

A kérdéses Bildes tesztet olvastam, ahogy a többit is. Sőt, legutóbbi Toyota modell náluk a Verso volt, ami kitűnő bizonyítványt kapott, talán izzót kellett benne cserélni. Ja, igen korrózió: Annyiból állt (amit itt rohadásnak próbálsz beállítani), hogy a lemezfedések egyes részein felületi rozsdafoltok jelentek meg, illetve az utastérben az üléseket állító csavar felületén szintén (feltehetően a pára miatt). Na, bumm! Melyik ezek közül a teherviselő elem???



Nem ott rozsdásodnak :no: Szerencsére nem a lemezek.
Az alváz tartóelemei, amik több miliméter vastagok, azok soha nem rohadnak át, de azért zavarók, ha valaki alánéz [rohog]

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5563 Dátum: 2013.07.15 21:21:17 »

Őszintén szólva, amennyiben most vennék autót, akkor a Mazda és a Honda háza táján nézelődnék. Hibridben meg csakis a Lexus.
A Lexus azért más kategoria, pláne mint az Auris (mégha mindkettő hibrid is)
Honda Civicben csak a sedán tetszik. Mazda meg túl fordos meg azok a lőrések a 3-ason :D
A cikk jól elvette a kedvem az Auris kombitól :hmmmm:
Lehet kéne vennem egy benzines E-12 ez mellé, aztán a kettővel elvagyok még 10 évig( lesz mivel elvinni a másikat szervizbe meg szerelőhöz :D)

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10267
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:AURIS - általános topik
« Válasz #5564 Dátum: 2013.07.15 21:22:06 »
...
Tehát megkérdezem: EZ egy teszt?
...

biztos sok birkát töcskölt az utóbbi időben...

Idézetet írta: Robert Winkler
Az újságírónak lehet mindenféle baja. Klimaxa, vagy egyszerűen csak rossz napja van, az újságíró menstruál, nem aludt jól, összecsipkedték a szúnyogok, fasírtba' van az asszonnyal, másnapos, csonka családból származik, kicsi a pénisze, ...
Lehet, hogy tényleg kicsi szegénynek  :excl: