Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242999 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4890 Dátum: 2010.04.04 18:35:12 »
További Auris-plusz: jobb fékek és jobb futómű. Persze nem nagy különbségekre kell gondolni, de ezeket az összes teszt kiemelte anno.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4891 Dátum: 2010.04.04 19:54:08 »
További Auris-plusz: jobb fékek és jobb futómű. Persze nem nagy különbségekre kell gondolni, de ezeket az összes teszt kiemelte anno.

De az Auris jobb fékje az összes hókuszpókusz ellenére is csikorgós, a hátsó meg szeret befogni. Ugye ennyit a jobb fékről  :D
Xanyi

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4892 Dátum: 2010.04.05 12:59:23 »
Egyszerű kérdés, csak meg kell határozni a prioritásokat.

Auris:
- tágasabb (mind utastér, mind csomagtér tekintetében)
- jobb passzív biztonság (erősebb kasztni, több lufi szériában)
- jobb zajszigetelés
- mp3-as rádió

E12:
- jobb minőségű, jobban összeszerelt utastér
- praktikusabb, élhetőbb első traktus
- azonos motorral kb. 80 kilóval csekélyebb tömeg -> azonos motorral jobb menetteljesítmények, kedvezőbb fogyasztás
- kiforrottabb konkstrukció
- nem csak a bal1 ablakemelője automata (felszereltségtől függően 2, ill. 4 automata ablak)
- ár!

Nem titok, én E12-párti vagyok, a ráncfelvarrás előtti Auris helyett simán az elődöt választanám.

A jobban összeszerelt utasteret azért vitatnám. Attól, hogy keményebbek az anyagok, még lehet precizebben összerakva. Elsőkézből nekem azok a tapasztalataim, hogy az (angol) E12-esem 30 ezernél már nyiszorgott, az Auris meg 40 ezernél még meg sem mukkan. A legdurvább kátyúkon sem zörög, nyöszörög semmi az utastérben.

Nekem az Aurisban rengeteg olyan extra van, ami nagyon tetszik, és az E12-es megjelenésekor még nem voltak divatban (pl. esőszenzor, fényérzékelő, xenon, dual klíma, sötétedős tükör, ipod csatlakozó, bluetooth kihangosító, kulcs nélküli rendszer, tempomat, stb.). Továbbá az egész autó hangulata frissebb, fiatalosabb, modernebb, praktikusabb (jópofa, szellőzőrostélyhoz épített, integrált pohártartók, hátsó kartámasz pohártartókkal, hátsó ajtózsebek, kétfedeles kesztyűtartó, szemüvegtartó). A műszerfalat meg nem kell kopogtatni :D

Ami hátrány szerintem, de a faceliftesben már gyakorlatilag mindezt orvosolták: csak a vezető oldali ablak automata, csak a vezető oldalán van ajtóérzékelő a kulcsnélküli rendszerhez (csomagtartóra rakhattak volna azért, Yarisban megoldották), fedélzeti computer nem tudja egyszerre mutatni az órát és egyéb adatokat (plusz a kezelőgombja is elég fura helyen van, de az az E12-ben sem a legjobb), nem zárható a kesztyűtartó, nincs normális könyöklő (ami van az inkább tároló, mert túl alacsony és kemény). Ezek objektív dolgok, a többi az már egyéni preferencia kérdése (pl én nem vettem ide a kemény műszerfal anyagot, mert szerintem az nem mérhető fontosságú dolog a pozitív fejlesztésekhez képest, de vannak, akiknek ez a kulcsfontosságú egy autó vásárlásánál).

Szóval összességében én mindkét autót nagyon szerettem, de az Aurison érződik az a plusz 5-6 év. Felnőttesebb, kifinomultabb, komolyabb, modernebb autó, ez érződik a zajszigetelésén, az úton való gördülésén, viselkedésén. Vannak apró hibái az E12-vel szemben, de az összkép számomra egyértelműen pozitív. A megbízhatóság meg majd elválik, de az már sajnos az angol E12-eseknél sem volt olyan jó, mint régen.

Objektív választ amúgy nehéz lesz találni erre a kérdésre, nyilván mindenkinek valamennyire a saját autója felé húz a szíve :)
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4893 Dátum: 2010.04.05 13:01:51 »
További Auris-plusz: jobb fékek és jobb futómű. Persze nem nagy különbségekre kell gondolni, de ezeket az összes teszt kiemelte anno.

De az Auris jobb fékje az összes hókuszpókusz ellenére is csikorgós, a hátsó meg szeret befogni. Ugye ennyit a jobb fékről  :D

Nekem speciel nem csikorgott, de tudom, hogy azért, mert más a fék az enyémen, mint a többin. Viszont ami pozitívum, hogy a fékbetétek anyaga tartósabb (szervizes is mondta, meg saját megfigyelés). Az én vezetési stílusomban, Bp-en használva a Corollában 30 ezrenként kellett fékbetétet cserélni, az Auris betétje pedig a nagyobb tömege ellenére 40 ezernél még nincs az elkopás közelében sem...
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4894 Dátum: 2010.04.05 13:13:24 »
E12:
- jobb minőségű, jobban összeszerelt utastér

A jobban összeszerelt utasteret azért vitatnám. Attól, hogy keményebbek az anyagok, még lehet precizebben összerakva.
Így van. Az Aurisban néhány helyen keményebb anyag van (van viszont ahol puhább, pl. történetesen az ajtóborítás könyöklőjén, ami nem egy lényegtelen dolog, kicsit gyakrabban érintkezik vele az ember, mint pl. a műszerek fölötti árnyékoló idommal), de semmivel sincs kevésbé jól összeszerelve. Az E12-esben a kesztyűtartó fedelének íve gyakran nem párhuzamos a műszerfaléval, a miénkben pl. középen beljebb van, a két szélén kijjebb; nomeg ott van a "standard" szép nagy rés az audio-fejegység kerete és a műszerfal között.

Két dolog van, amiben tényleg kevésbé igényes az Auris beltere: az A-oszlopok és a napellenzők kemény műanyag borítása - az E12-ben mindkettő finom tapintású szövet.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4895 Dátum: 2010.04.05 13:18:15 »
Kesztyűtartó a fedele az enyémen se áll jól, viszont az audio fejegység az rendben van.
Nagyon komoly gyártásközi és gyártásvégi ellenőrzések lehetnek a Toyotánál ha ilyen igénytelen munkák kerülnek utcára.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4896 Dátum: 2010.04.05 13:20:56 »
Most nem teljesen vágom, hogy a második mondatodat ironikusnak szántad-e  ;) ... Ami engem illet, számomra ezek mindenképpen csak apró, lényegtelen szépséghibák. De ha konkrétan felmerül a kérdés, hogy jobban összeszerelt-e az E12 belseje, mint az Aurisé, akkor azért mindenképpen meg kell említeni ezeket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4897 Dátum: 2010.04.05 13:29:21 »
Nem szabadna autókat leengedni a gyártósorról ilyen amatőr hibákkal, főleg egy fejegységgel ami abszolút szem előtt van...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4898 Dátum: 2010.04.05 14:17:26 »
Nekem az Aurisban rengeteg olyan extra van, ami nagyon tetszik, és az E12-es megjelenésekor még nem voltak divatban (pl. esőszenzor, fényérzékelő, xenon, dual klíma, sötétedős tükör, ipod csatlakozó, bluetooth kihangosító, kulcs nélküli rendszer, tempomat, stb.).

Sötétedős tükör és esőérzékelő az E12-ben is volt.

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4899 Dátum: 2010.04.05 21:45:50 »
Nekem az Aurisban rengeteg olyan extra van, ami nagyon tetszik, és az E12-es megjelenésekor még nem voltak divatban (pl. esőszenzor, fényérzékelő, xenon, dual klíma, sötétedős tükör, ipod csatlakozó, bluetooth kihangosító, kulcs nélküli rendszer, tempomat, stb.).

Sötétedős tükör és esőérzékelő az E12-ben is volt.

Max a faceliftben. Nekem 2002-ben a TS-ben még nem volt, pedig az volt a csúcsfelszereltség.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4900 Dátum: 2010.04.05 21:54:26 »
Max a faceliftben. Nekem 2002-ben a TS-ben még nem volt, pedig az volt a csúcsfelszereltség.
A faceliftes Solban és Sol Plusban biztosan benne vannak ezek; a jóbarátnémében is például. A többi felszereltséget passzolom.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4901 Dátum: 2010.04.05 22:01:50 »
Max a faceliftben. Nekem 2002-ben a TS-ben még nem volt, pedig az volt a csúcsfelszereltség.
A faceliftes Solban és Sol Plusban biztosan benne vannak ezek; a jóbarátnémében is például. A többi felszereltséget passzolom.

A faceliftes E12 amúgy jó választás, a ráncfelvarrás egyértelműen pozítívan hatott az autóra minden szempontból.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4902 Dátum: 2010.04.06 08:45:23 »
Sziasztok :)

Gyors kerdes az Aurist vezeto kollegakhoz. MA viszem a kocsit a gazpedal visszahivasra, de nem is ez a problemam. A parom panaszkodik hogy az ablaktorlot nem lehet rendesen beallitani, mint a regi autokanl, ertsd ez ugy torol ahogy akar. A bajuszkapcsolon hiaba szeretnem kikapcsolni az automata esoerzekelot valahogy nem akar megfeleoen mulodni. Vagy nem all le, vagy szaraz abalakon kezd trolni, vagy amikor kene nem teszi.
Volt valakinek hasonlo hibaja es a megoldast is szivesen fogadnam. Eloszor a bajuszkapcsolora gyankodtam ,de inakbb lassan ugy erzem a szakaszolo automata nem all a helyzet magaslatan.

Udv, Viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


szazketto

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 664
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4903 Dátum: 2010.04.06 09:29:18 »
Sziasztok :)

Gyors kerdes az Aurist vezeto kollegakhoz. MA viszem a kocsit a gazpedal visszahivasra, de nem is ez a problemam. A parom panaszkodik hogy az ablaktorlot nem lehet rendesen beallitani, mint a regi autokanl, ertsd ez ugy torol ahogy akar. A bajuszkapcsolon hiaba szeretnem kikapcsolni az automata esoerzekelot valahogy nem akar megfeleoen mulodni. Vagy nem all le, vagy szaraz abalakon kezd trolni, vagy amikor kene nem teszi.
Volt valakinek hasonlo hibaja es a megoldast is szivesen fogadnam. Eloszor a bajuszkapcsolora gyankodtam ,de inakbb lassan ugy erzem a szakaszolo automata nem all a helyzet magaslatan.

Udv, Viziborz
Hogy szeretned kikapcsolni az automata erzekelot? Az ablaktorlonek ugye van az automata fokozata, ha ezen vagy akkor a gyuruvel lehet allitani az "erzekenyseget", ez alatt van a lassu, majd alatta a gyors fokozat? Az automata folott pedig OFF. Ezek kozul neked egyik sem felelt meg?
Nem lehet, hogy az erzekelo folott piszkos az uveg?

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #4904 Dátum: 2010.04.06 11:17:10 »
Sziasztok :)

Gyors kerdes az Aurist vezeto kollegakhoz. MA viszem a kocsit a gazpedal visszahivasra, de nem is ez a problemam. A parom panaszkodik hogy az ablaktorlot nem lehet rendesen beallitani, mint a regi autokanl, ertsd ez ugy torol ahogy akar. A bajuszkapcsolon hiaba szeretnem kikapcsolni az automata esoerzekelot valahogy nem akar megfeleoen mulodni. Vagy nem all le, vagy szaraz abalakon kezd trolni, vagy amikor kene nem teszi.
Volt valakinek hasonlo hibaja es a megoldast is szivesen fogadnam. Eloszor a bajuszkapcsolora gyankodtam ,de inakbb lassan ugy erzem a szakaszolo automata nem all a helyzet magaslatan.

Udv, Viziborz
Hogy szeretned kikapcsolni az automata erzekelot? Az ablaktorlonek ugye van az automata fokozata, ha ezen vagy akkor a gyuruvel lehet allitani az "erzekenyseget", ez alatt van a lassu, majd alatta a gyors fokozat? Az automata folott pedig OFF. Ezek kozul neked egyik sem felelt meg?
Nem lehet, hogy az erzekelo folott piszkos az uveg?

Nos a problema ugy kezdodik hogy OFF alasban is olyan mint ha az automatan lenne. Az egesz olyan furan viselkedik. Van amikor jol mukodik de lehet hogy a kovetkezo pillanatban megbolondul es csak a bajuszkapcsolo kikapcsolasaval es ujra bekapcsolasaval all helyre. A gyurut hiaba tekerem ilyenkor barmerre.
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel