Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242947 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3960 Dátum: 2009.04.13 14:10:02 »
Különben nem értem ezt a "még a szagát se birom a diesel autonak", (már páran irták) ha nem tankol valaki mellé, vagy saját magára akkor mit lehet az auton érezni?   

Nem a gázolaj szagával van a baj, hanem ami kijön hátul a csövön füst, na az baromi ocsmány szag. Azért van elegünk sokaknak ebből  a szagból, mert a magyar dízelpark túlnyomó többsége a németektől behozott 350ezerről 70ezerre visszatekert autókból áll, amit a csórója itthon sufniszervizben 3ft-ért javíttat, nameg még chip/vagy Pbox is kerül bele.....gányolás az egész magyar dízelpark.
Nem lennénk ellene, amennyiben tuning nélküli, gyári állapotú, koromszűrős dízelek rohangálnának.....de ez nem jellemző, ilyenből alig van.

mendoza

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 14
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3961 Dátum: 2009.04.13 15:41:37 »
Hmm, Spanyolban a super annyi mint a diesel?

Spanyolban olyan 0,90€ körül van a gázolaj, de én gibraltáron tankolok, ahol a gázolaj meg 0,63£.
Még 1,10-zel is váltva az eurót fontra is csak 0,7€-re jön ki.

A 95-ös gibraltáron ugyanannyi, mint a dízel, spanyolban őszintén szólva nem tudom mennyi a benzin.
A mocit is Gibraltáron tankolom, itt már jópár hónapja ugyanannyi, mindennnap, spanyolban meg hol megy feljebb, hol lejjebb...

Ronin

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 540
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3962 Dátum: 2009.04.13 15:54:58 »
Nem a gázolaj szagával van a baj, hanem ami kijön hátul a csövön füst, na az baromi ocsmány szag. Azért van elegünk sokaknak ebből  a szagból, mert a magyar dízelpark túlnyomó többsége a németektől behozott 350ezerről 70ezerre visszatekert autókból áll, amit a csórója itthon sufniszervizben 3ft-ért javíttat, nameg még chip/vagy Pbox is kerül bele.....gányolás az egész magyar dízelpark.
Nem lennénk ellene, amennyiben tuning nélküli, gyári állapotú, koromszűrős dízelek rohangálnának.....de ez nem jellemző, ilyenből alig van.

OK, ezek alapján most már értem.

Peti

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3963 Dátum: 2009.04.13 17:52:44 »
Az egyszerűbb felépítésüket, működésüket és ebből adódó alacsony hibajelenséget.

Én is ezért járok bringával :clap:

Peti

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3964 Dátum: 2009.04.13 17:54:37 »
 Különben nem értem ezt a "még a szagát se birom a diesel autonak", (már páran irták) ha nem tankol valaki mellé, vagy saját magára akkor mit lehet az auton érezni? Èn nem érzem az autokon se kivül se belöl hogy dieseles -e vagy nem.

Nem a gázolajról van szó, (bár az is büdös) indítsd be egy garázsba, hogy milyen szaga van...

Anubis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 295
  • Toyota Auris 1.4 D4D LUNA ('07)
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3965 Dátum: 2009.04.13 18:59:56 »
Amikor az első alkalmak egyikén jártam be a garázsba és úgy szálltam ki, hogy még járt a motor, kis túlzással majdnem elhánytam magam attól a szúrós mustárszagú bűztől, ami a kipufogóból kijött. Azóta hozzászoktam, már amennyire hozzá lehet szokni.  :cool2:


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3966 Dátum: 2009.04.13 20:33:35 »
Az Auris elsősorban helykínálatban és töréstesztben jobb a Corollánál...

... meg fékben, menetkényelemben, úttartásban. Igazából szinte az összes lényeges dologban. Mondom ezt úgy, hogy ismerem és szeretem az E12-est.

...a futásteljesítmény pedig majd mindegy, hogy 10 vagy 50...

Nemtom hogy értetted ezt, de természetesen egyáltalán nem mindegy, hogy 10 vagy 50 ezer km van-e egy autóban.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3967 Dátum: 2009.04.13 20:38:32 »
Amúgy lehet hogy hihetetlen, de én kifejezetten szeretem a dízeles "ketyegést"!  :D

Nem hihetetlen - nekem is tetszik az a mély, nyugis, halk brummogás, amit pl. a Corolla menet közben produkál. Jobb hallgatni, mint a modern négyhengeres benzines autókra jellemző steril, dallamtalan zúgást (most persze nem olyasmikre gondolok, mint a Mazda MX-5).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3968 Dátum: 2009.04.13 20:41:03 »
nekem hagyományos toyota szivodizelem volt de tudnék mesélni.. :yes:
soha többet.  :ph34r: :no:
életemben nem foglakoztam annyit egyik autommal sem, és nagyon nagyon keveset kaptam vissza .. :devil:
már a szagukat is gyülölöm..

Mert a régi Toyota szívódízelek nem voltak olyan megbízhatók, mint a benzinesek. Ez tény, de meglehetősen kivételes dolog, és általánosságban inkább fordítva volt (bár akadtak más márkáknál is kevésbé sikerült dízel motorok).

Az viszont egyértelmű, hogy ezek a régi, egyszerű konstrukciók törvényszerűen kevesebb hibalehetőséggel bírtak, mint a mai high-tech gépezetek.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3969 Dátum: 2009.04.13 20:43:15 »
Itt ugyan OFF, de a témához tartozik.

Az ismeretségi körömben van két modern tádé is:

1. Audi A4 2.5 V6 TDi quattro: 4 év szervizköltsége (tervezett (pl. vezérműszíj) és váratlan is és asszem 90k km-től, valódi, mert ismerős az 1. tulaj) 2,4M HUF, igaz ebből sok márkaszervizben, de nem mind.

2. VW Passat 2.0 TDi, 3,5 éves, 1. tulajdonos: 150k km-ig semmi, aztán 21k km alatt kb. 1M HUF javítási számla, legutóbb múlt vasárnap rohadt le a jószág a pályán, mert bexart az üzemanyagszivattyú.

Tudom, hogy nem lehet általánosítani, meg lehet a Toyoták jobbak, de:

ad 1.: ha nem muszáj, nem veszek dízelt a továbbiakban sem
ad 2.: ha mégis, akkor pedig nem egy túlhúzott példányt, pl. a 2.2 D4D jobban kéne a 136 lovas verzióban, mint a 177LE-sben.
ad 3.: ha nagy teljesítményt és nagy nyomatékot akarok, veszek egy benzines turbos kocsit :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3970 Dátum: 2009.04.13 20:48:16 »
Mert ezek a modern dízelek annyira bonyolult és érzékeny szerkezetek, hogy - különösen egy használt autó esetében - elriasztanak a lehetséges, egyáltalán nem olcsó meghibásodások.

Ez igaz, és jogos. De két dolgot ne felejts el: 1. Mendoza nem magyar üzemanyaggal járna  ;) ... Márpedig a modern dízelek drága hibáinak jelentős részéért a gyenge minőségű üzemanyag a felelős, tehát nála ez a hibaok kilőhető; 2. Nagyon fiatal autót akar venni, nagyon kevés kilométerrel. Szerintem a problem-zone valahol 150 k, a danger-zone pedig valahol 250 k fölött kezdődik a modern dízeleknél - és ez is inkább kishazánkra és környékére jellemző elsősorban.

Ja, és van egy 3. dolog is  :otlet: ... Az éghajlat! Ott, ahol ő venné ill. használná az autót, nem nagyon van hideg - így kisebb a motor kopása és ezzel a meghibásodások valószínűsége is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3971 Dátum: 2009.04.13 20:50:04 »
Félni nem félek, inkább választok egy számomra megfelelőbb karakterű, szebb hangú, kevésbé kockázatos benzinest sokkal olcsóbban, és vállalom a nagyobb fogyasztást, mint egyetlen valós hátrányt.

Ne hagyjuk ki a másik valós hátrányt: a gyengébb húzóerőt, alacsonyabb rugalmasságot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3972 Dátum: 2009.04.13 21:45:30 »
Ne hagyjuk ki a másik valós hátrányt: a gyengébb húzóerőt, alacsonyabb rugalmasságot.

Palaczk, ez nem így van. A benzines nyomatékosabb, erősebb. Csak ugyanúgy rá kell tenni a turbot és szevasz... :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3973 Dátum: 2009.04.13 21:51:29 »
Palaczk, ez nem így van. A benzines nyomatékosabb, erősebb. Csak ugyanúgy rá kell tenni a turbot és szevasz... :)
Ki beszélt turbós benzinesről :ph34r: ? Aurisokat hasonlítunk össze.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Satriani

  • Vendég
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3974 Dátum: 2009.04.13 23:18:09 »
Ne hagyjuk ki a másik valós hátrányt: a gyengébb húzóerőt, alacsonyabb rugalmasságot.

Ezt már ezerszer lejátszottuk, úgyhogy utoljára, tagolva: se-bes-ség-vál-tó.

Tegnap voltam a Mátrában egy Ford Fusion dízellel. Vezess.hu-n fórumozik a srác, jót dumáltunk, aztán felmentünk Füredről Sástóra. Az volt az alapkoncepciója, hogy a kis dízele rugalmasságban kb. az 1,6-os benzinesek terén van. (Nem jártam utána, hiszek neki.) A kocsija 160 Nm körül tud, ez a te olvasatodban automatikusan jobb húzóerőt, vonóerőt, rugalmasságot, mennyei mannát feltételez. Ő is úgy gondolta, a kanyargós részeken a sok kigyorsítással le tud hagyni. Hát nem így lett, még padlóznom sem kellett. Annyira túlfetisizálják ezeket a 80-120 ötödikben méréseket, a valós menetteljesítményekhez érintőleges köze van.

Már többször felajánlottam, jöjjön el valaki erre egy 1,4-es dízellel, és zárjuk rövidre a kérdést. Füredről elindulunk fölfelé, hadd szóljon. Aztán térjünk vissza erre a húzó-vonó fétisre.