Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242999 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3765 Dátum: 2009.02.22 20:44:02 »
200 LE egy kétliteres motorból... Nem elég  ;) ? Valszeg kevésbé aggódnék a tartóssága miatt, mint mondjuk a 160 lovas 1.4-es esetében.

Egy 1.4-es benzinmotor turbo nélkül is simán 100LE körül van, miközben egy 2.0 szívódízel kb. 80-90LE maximum. Többek között ezért is gondolom, hogy tartósságban (nyilván azonos módon hajtva, stb, stb.) az előbbi a jobb. A mostani dízelek iszonyatosan túl vannak húzva, tisztelet a kivételnek (pl. 2.0D4D).

Mutass nekem egy 2.0 szívódízelt 90 LE-vel  ;) ... Még 80-as sem ugrik be így hirtelen. 70-valahány lovasak voltak ezek jellemzően - maximum.

Amúgy ne érts félre, én is úgy gondolom, ahogy te. 200 LE körüli teljesítmény ijesztő egy kétliteres dízeltől. A 126 LE tényleg megnyugtatóbb. Egyvalamit viszont ne felejtsünk el: a modern dízeleknek jellemzően nem magával a mechanikájával szokott gond lenni (bár erre is van példa), hanem inkább a perifériával: turbó, befecskendezők, adagolórendszer stb. Ezzel együtt, az borítékolható, hogy ezek a motorok nem fognak felújítás nélkül jellemzően 5-600 ezer kilométereket elfutni. Cserébe azoknak, akik újonnan/fiatalon használják őket, szuper gazdaságosság-teljesítmény kombót kínálnak... Hát ja, valamit valamiért  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3766 Dátum: 2009.02.22 20:51:30 »
Mutass nekem egy 2.0 szívódízelt 90 LE-vel  ;) ...
Asszem van egy kezdeti PSA HDi. Nem vagyok benne biztos, de amennyire tudom, az turbo mentes.  :yes:
Szekesztve: Utana kerestem, az is turbos, csak nem intercooleres.
« Utoljára szerkesztve: 2009.02.22 21:30:33 írta labiscsakl »


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Anubis

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 295
  • Toyota Auris 1.4 D4D LUNA ('07)
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3767 Dátum: 2009.02.22 21:28:24 »
Volt nekünk egy '86-os piros Corollánk, 1.9-es dízeles. Kb. 65 LE volt szegény.  :innocent: 100%-osan megbízható volt, csak az volt vele a baj, hogy ha jött egy emelkedő, vége volt neki.  :innocent: Már-már néha ott tartottam, hogy ilyenkor kiszállok és megtolom!  [rohog] 2005-ben adtam el 275.000-ért...  :cry: Nagyon szerettem!  :cry:


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3768 Dátum: 2009.02.22 21:52:36 »
Volt nekünk egy '86-os piros Corollánk, 1.9-es dízeles. Kb. 65 LE volt szegény.  :innocent: 100%-osan megbízható volt, csak az volt vele a baj, hogy ha jött egy emelkedő, vége volt neki.  :innocent: Már-már néha ott tartottam, hogy ilyenkor kiszállok és megtolom!  [rohog] 2005-ben adtam el 275.000-ért...  :cry: Nagyon szerettem!  :cry:

Az az 1C jelű dízelmotor volt (a legkorábbi Toyota személyautó-dízelek egyike), 1.8-as, és a Corolla E8-asba szerelt változatában 64 lovas.

1.9-es dízel csak az E11-es Corollákban volt egy rövid ideig, 1WZ kóddal - ez viszont nem Toyota motor volt, hanem a PSA-tól szerezték be.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3769 Dátum: 2009.02.22 22:32:22 »
az én elozo E8 dizel corollám ilyen volt 1C dizelmotoros. én arra emlékszem h a "gyorsulása " volt borzalmas gyenge az emelkedöket jobban vitte mint a mostani benzinesem. pedig épitkeztem vele belerepült 8-10 cementeszsák ;)
ha osszehasonlitom a akkora beli 89es 1,3az benzinessel , a benznes "gyorsulása" sokkal jobbvolt de az elso emelkedön vége volt a motornak.
örülten vissza kell rakni 2be olyan helyen ugyanazon az emelkedön ahol a dizel 3ban elment! :yes:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3770 Dátum: 2009.02.22 23:47:20 »
az én elozo E8 dizel corollám ilyen volt 1C dizelmotoros. én arra emlékszem h a "gyorsulása " volt borzalmas gyenge az emelkedöket jobban vitte mint a mostani benzinesem. pedig épitkeztem vele belerepült 8-10 cementeszsák ;)
ha osszehasonlitom a akkora beli 89es 1,3az benzinessel , a benznes "gyorsulása" sokkal jobbvolt de az elso emelkedön vége volt a motornak.
örülten vissza kell rakni 2be olyan helyen ugyanazon az emelkedön ahol a dizel 3ban elment! :yes:

Na ja. Teljesítmény vs. nyomaték. Ez pont ugyanolyan, mint hogy sík terepen, álló rajttal az 1.6-os Carinával simán legyorsulom a 90 lovas TDI Octaviát - viszont nagyobb emelkedőn úgy otthagy (akármit is csinálok), mint a borravalót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sghu77

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2439
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3771 Dátum: 2009.02.23 07:55:19 »
Mutass nekem egy 2.0 szívódízelt 90 LE-vel  ;) ... Még 80-as sem ugrik be így hirtelen. 70-valahány lovasak voltak ezek jellemzően - maximum.

Amúgy ne érts félre, én is úgy gondolom, ahogy te. 200 LE körüli teljesítmény ijesztő egy kétliteres dízeltől. A 126 LE tényleg megnyugtatóbb. Egyvalamit viszont ne felejtsünk el: a modern dízeleknek jellemzően nem magával a mechanikájával szokott gond lenni (bár erre is van példa), hanem inkább a perifériával: turbó, befecskendezők, adagolórendszer stb. Ezzel együtt, az borítékolható, hogy ezek a motorok nem fognak felújítás nélkül jellemzően 5-600 ezer kilométereket elfutni. Cserébe azoknak, akik újonnan/fiatalon használják őket, szuper gazdaságosság-teljesítmény kombót kínálnak... Hát ja, valamit valamiért  ::)

Arra gondolok, hogy ma kb. ekkora teljesítményű egy 2.0 szívódízel. Ha lenne. De hát dízelre muszáj turbot rakni, mert különben halott... :)

A blokk kibírja, persze. De a kiegészítő cuccok már nem, és baromi drága egy modern adagoló, lendkerék, stb.

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3772 Dátum: 2009.02.23 21:22:37 »
Nem tudom kinek milyen tapasztalatai vannak a gyari ablaktorlo szettel kapcs (ill. azt sem tudom, hogy mindenhol ugyanolyan lapatokkal adjak e), ami nalam van az mindenesetre finoman szolva is gyengecske.
Az elso csak maszatolgat, de hatul kb 5-6 honap kokemeny hasznalat utan mar csikorogott-nyikorogott. Most, hogy sokat kell hasznalni mar baromi idegesito. Tud valaki ajanlani valami jot?
Azt csak zarojelben teszem hozza, hogy csoppet tobbet vartam volna a gyari garnituratol  :?:

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3773 Dátum: 2009.02.23 22:21:06 »
Nem tudom kinek milyen tapasztalatai vannak a gyari ablaktorlo szettel kapcs (ill. azt sem tudom, hogy mindenhol ugyanolyan lapatokkal adjak e), ami nalam van az mindenesetre finoman szolva is gyengecske.
Az elso csak maszatolgat, de hatul kb 5-6 honap kokemeny hasznalat utan mar csikorogott-nyikorogott. Most, hogy sokat kell hasznalni mar baromi idegesito. Tud valaki ajanlani valami jot?
Azt csak zarojelben teszem hozza, hogy csoppet tobbet vartam volna a gyari garnituratol  :?:


A Hiluxon is kidobtam kb 15e km után, azóta egy Valeo pár van fennt, és még mindíg tökéletes. most járok 52e-nél.
-Corollán is Valeot használtam, kb 30-35e után cseréltem őket.

- Annyit azért tegyél meg, hogy erősen mosószeres ronggyal töröld át alaposan a törlőélet, mert sokszor csak a kis beragadó koszdarabok miatt maszatol!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3774 Dátum: 2009.02.23 22:35:07 »
A Corollával én 3év és 92ezer km után még mindig a gyári szerelésű lapátokkal nyomulok, és semmi bajuk! De optifitet fogok venni, az már biztos :D
kisa
born to ride

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3775 Dátum: 2009.02.23 22:43:07 »
Nem tudom kinek milyen tapasztalatai vannak a gyari ablaktorlo szettel kapcs (ill. azt sem tudom, hogy mindenhol ugyanolyan lapatokkal adjak e), ami nalam van az mindenesetre finoman szolva is gyengecske.
Az elso csak maszatolgat, de hatul kb 5-6 honap kokemeny hasznalat utan mar csikorogott-nyikorogott. Most, hogy sokat kell hasznalni mar baromi idegesito. Tud valaki ajanlani valami jot?
Azt csak zarojelben teszem hozza, hogy csoppet tobbet vartam volna a gyari garnituratol  :?:


Nekem is pont így működik a dolog. Első néha maszatol, ok.......hátsó meg nyikorog és "redőzve" töröl néha.......viszont ha nedvesebb a hátsó ablak akkor jól működik semmi nyikorgó hang, szóval annyi hogy akkor kell használni ha már elég víztömeg van az ablakon. Persze ennek szerintem sem így kellene működnie:P....lehet veszek én is rá Valeo lapátot és annyi. Az elsőkkel különösebb probléma nincsen, még autópályán nagy sebesség mellett is jól töröl, jól tapad a szélvédőre. Ha mosom a kocsit azért én is jól áttörölgetem az ablaktörlőlapátokat, mert elég redvásak tudnak lenni, akkor tuti jobban nyikorognak.

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3776 Dátum: 2009.02.23 23:06:13 »
Nekem is pont így működik a dolog. Első néha maszatol, ok.......hátsó meg nyikorog és "redőzve" töröl néha.......viszont ha nedvesebb a hátsó ablak akkor jól működik semmi nyikorgó hang, szóval annyi hogy akkor kell használni ha már elég víztömeg van az ablakon. Persze ennek szerintem sem így kellene működnie:P....
Hat mi ugyanabbol a szeriabol kaptunk... ja ha szakad az eso nekem sem nyikorog hatul  :devil:
Nekem egyik marka sem mond semmit, az elozo kocsin bosch volt, de most akkor megnezem ezt a Valeot

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3777 Dátum: 2009.02.23 23:09:21 »
Előző autón nekem Champion-ok voltak, azok nem váltak be annyira, Bosch-ról, meg Valeoról jókat hallok
kisa
born to ride

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3778 Dátum: 2009.02.23 23:26:54 »
A boch egy rakás sz... baromi drágán kapsz egy átlag minőséget, amit megkapsz 500Ft-ért is!!!

csomagból kibontva csíkozott, és nem egy példány, még szerencse, hogy le tudtam verni az autósboltoson az árát, miután a harmadikat odaadta közöltem, hogy jöjjön ki, és tegye fel ő, mert hitetlenkedet, és láss csodát, neki is ugyanúgy törölt - ill. maszatolt.
-Akkor vadászott össze nekem egy garnitura valeot- meg adott vissza majdnem 2000 pénzt, és azzal semmi gond nem volt később.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

kis_andras

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4279
  • Rájder
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3779 Dátum: 2009.02.23 23:32:43 »
A boch egy rakás sz... baromi drágán kapsz egy átlag minőséget, amit megkapsz 500Ft-ért is!!!


Neked nincs szerencséd az ablaktörlőlapátokkal, lásd gyári lapátjaid.... [rohog]
Mindenből van rosszabb széria, még azonos tipuson belöl is, nemhogy többféléből-több méretben-más szerszámon-gyártósoron készült daraboknál...
kisa
born to ride