Palaczk
Az idézet miatt nem írtam, de a Golf II 1.6 szívódízelre utaltam.
A "sacc/kb ugyan ott vagyunk" pedig a teljesítményre amit ki lehetett hozni a két motorból, amit az előbb körbeírtam, súly, elektronika
OK, az "1.4" zavart meg. Mondjuk úgy, hogy
nem akartam érteni
...
Amúgy az adatok a következők. A Golf II szívódízele 54 lóerőt és 100 Nm nyomatékot hozott ki 1.6 literből - a turbódízel 70 lovat és 133 Nm-t; a késői évjáratok intercooleres turbódízele 80 lovat és 152 Nm-t. Az Auris 1.4 D-4D ugye 90 lóerőt és 190 Nm nyomatékot produkál 1.4 literből.
A szívódízel Golf-motor 18.7 mp alatt gyorsította 100-ra, és maximum 148 kmh sebességgel vitte a kb. 900 kilós kasztnit, miközben fogyasztott a gyár szerint átlagban 5.9 litert. A 70 lovas TD-nél ugyanezek az adatok: 0-100 14.5, vmax 160, tömeg 920 kg, fogyasztás 5.5 liter. A TD-LLK adatai: 0-100 13.2, vmax 169, tömeg 960 kg, fogyasztás 5.6 liter.
Az Auris ugye ehhez képest 12.0 alatt van 100-on, 175 a vége, átlagban 5.0 litert eszik - és mindezt egy kb. 1.3 tonnás kasztnival a nyakában. Annak minden plusz komfortjával és biztonságával (!).
Szóval, szvsz a "sacc/kb. ugyanott vagyunk" sehogysem állja meg a helyét, semmilyen szempontból!