Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1244036 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3540 Dátum: 2008.11.24 19:07:57 »
Csak a saját kocsimról találtam ilyen képet hirtelen... Ezek Carina E felnik rajta.
Maradnek a disztarcsanal  :flowers:  :wub:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3541 Dátum: 2008.11.24 19:18:14 »
Nem ugyanolyan... Sőt, teljesen más az új motor. A különbség ennek alapján hihető; az aktuális 1.4-es fogyasztása városban meglehetősen magas (mármint viszonylagosan).

Önmagában véve nagyon komoly befolyásoló tényező, hogy egy motor mennyire korszerű konstrukció. Hogy egy házon belüli példát mondjak: a Starletemben lévő, ősrégi (60-as évek eleji) tervezésű, 45 lóerős, ezres motor a kis 755 kilós autó mozgatásához, 90-100-as tempóval, alig igényel kevesebb üzemanyagot, mint a Camry húsz évvel későbbi (80-as évek eleji) technológiájú, kétliteres, 105 lóerős gépe, pedig ez kb. 400 kilóval nagyobb tömeget visz! A konkrét értékek: kb. öt és fél vs. bő hat liter!

Az 1,4vvt-i városi fogyija miért is lenne magas? Kedvezőbb a fogyasztása, mint a hasonló teljesítményű 1,6-os motoroké, meg a gyengébb 1,4-eseké.
Az új dual-VVT-i motor fogyasztási adatai (a városban több mint 1liter miniusz) gondolom a start/stop rendszerrel beállított adat, vagy tévedek?

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3542 Dátum: 2008.11.24 22:00:03 »


Az 1,4vvt-i városi fogyija miért is lenne magas? Kedvezőbb a fogyasztása, mint a hasonló teljesítményű 1,6-os motoroké, meg a gyengébb 1,4-eseké.


Az új dual-VVT-i motor fogyasztási adatai (a városban több mint 1liter miniusz) gondolom a start/stop rendszerrel beállított adat, vagy tévedek?

Jaja, a start/stop miatt lesz ez. Amióta a BMW ezt alkalmazza (efficient dynamics), azóta drasztikusan csökkentek a hivatalos fogyasztási adatok, tehát valószínűleg az ECE mérési ciklust nagyon kedvezően befolyásolja a rendszer. Viszont ez kicsit torzítja a valóságot, a való életben a gyakorlati tapasztalatok szerint nincs ekkora különbség, volt is asszem egy Auto Bild teszt, ahol a BMW 120d valós és papíros fogyasztása között volt az egyik legnagyobb eltérés.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3543 Dátum: 2008.11.25 08:39:26 »
Ahol meg most elek, ott jaro motorral, lehuzott ablakkal hagyom ott a kocsit, ha beugrok az ujsagoshoz...  :sweatdrop: :clap:
Csak nehogy megszokásból akkor is így tegyél ha hazalátogatsz... :whistling:
Gabe 254.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3544 Dátum: 2008.11.25 10:38:54 »
Csak a saját kocsimról találtam ilyen képet hirtelen... Ezek Carina E felnik rajta.
Maradnek a disztarcsanal  :flowers:  :wub:

Sejtettem, hogy ezt fogod mondani  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3545 Dátum: 2008.11.25 10:41:01 »


Az 1,4vvt-i városi fogyija miért is lenne magas? Kedvezőbb a fogyasztása, mint a hasonló teljesítményű 1,6-os motoroké, meg a gyengébb 1,4-eseké.


Az új dual-VVT-i motor fogyasztási adatai (a városban több mint 1liter miniusz) gondolom a start/stop rendszerrel beállított adat, vagy tévedek?

Jaja, a start/stop miatt lesz ez. Amióta a BMW ezt alkalmazza (efficient dynamics), azóta drasztikusan csökkentek a hivatalos fogyasztási adatok, tehát valószínűleg az ECE mérési ciklust nagyon kedvezően befolyásolja a rendszer. Viszont ez kicsit torzítja a valóságot, a való életben a gyakorlati tapasztalatok szerint nincs ekkora különbség, volt is asszem egy Auto Bild teszt, ahol a BMW 120d valós és papíros fogyasztása között volt az egyik legnagyobb eltérés.

Az említett AB tesztben vegyes fogyasztást mértek - tehát nem csak városit. Ezzel együtt, ezek a BMW-k jellemzően tényleg nem hozzák a gyakorlatban a gyári fogyasztási értékeket.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3546 Dátum: 2008.11.25 10:45:53 »
Nem ugyanolyan... Sőt, teljesen más az új motor. A különbség ennek alapján hihető; az aktuális 1.4-es fogyasztása városban meglehetősen magas (mármint viszonylagosan).

Önmagában véve nagyon komoly befolyásoló tényező, hogy egy motor mennyire korszerű konstrukció. Hogy egy házon belüli példát mondjak: a Starletemben lévő, ősrégi (60-as évek eleji) tervezésű, 45 lóerős, ezres motor a kis 755 kilós autó mozgatásához, 90-100-as tempóval, alig igényel kevesebb üzemanyagot, mint a Camry húsz évvel későbbi (80-as évek eleji) technológiájú, kétliteres, 105 lóerős gépe, pedig ez kb. 400 kilóval nagyobb tömeget visz! A konkrét értékek: kb. öt és fél vs. bő hat liter!

Az 1,4vvt-i városi fogyija miért is lenne magas? Kedvezőbb a fogyasztása, mint a hasonló teljesítményű 1,6-os motoroké, meg a gyengébb 1,4-eseké.
Az új dual-VVT-i motor fogyasztási adatai (a városban több mint 1liter miniusz) gondolom a start/stop rendszerrel beállított adat, vagy tévedek?

Írtam, hogy relatíve tartom magasnak a mostani 1.4 városi adatát. Ami ugye 8.7 liter. Ez szerintem sok egy 1.4-es, benzines autótól. Úgy értem, ahhoz képest sok, hogy egy 1.6-os Carinát el lehet mozgatni ennél kevesebbel városban; egy 2.0 Avensist ugyanennyivel/alig többel, de a régi konstrukciójú, kétliteres Camrym is legfeljebb egy literrel fogyaszt ennél többet. De megnézhetjük azt is, mennyit eszik a 4E-FE motoros, E11-es vagy E10-es Corolla... Na, ezekhez képest tartom én magasnak a mostani 1.4-es étvágyát.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3547 Dátum: 2008.11.25 11:20:36 »
Csak nehogy megszokásból akkor is így tegyél ha hazalátogatsz... :whistling:

Ha majd egyszer hazakoltozom, akkot tuti kell meg egy-ket ovintezkedes, ha jot akarok magamnak. Peldaul ujra raszokok majd a valtozarra  :sweatdrop:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3548 Dátum: 2008.11.25 11:38:38 »
Sejtettem, hogy ezt fogod mondani  ::)
:surrender:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3549 Dátum: 2008.11.25 12:26:21 »
Sejtettem, hogy ezt fogod mondani  ::)
:surrender:

Sajnos az a kép nem a legjobb, a valóságban nem csillognak ilyen kissé bazári módon a felnik  ::) ... Tényleg sejtettem, hogy ez nem fog tetszeni. Pedig élőben, egy profi által ezüstre fújt & színtelen lakkal is átvont acélfelni egyáltalán nem mutat rosszul. És ezt nekem pl. 6 ezerért csinálták meg - mármint a négy kereket összesen ennyiért.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3550 Dátum: 2008.11.25 17:50:42 »
Nem ugyanolyan... Sőt, teljesen más az új motor. A különbség ennek alapján hihető; az aktuális 1.4-es fogyasztása városban meglehetősen magas (mármint viszonylagosan).

Önmagában véve nagyon komoly befolyásoló tényező, hogy egy motor mennyire korszerű konstrukció. Hogy egy házon belüli példát mondjak: a Starletemben lévő, ősrégi (60-as évek eleji) tervezésű, 45 lóerős, ezres motor a kis 755 kilós autó mozgatásához, 90-100-as tempóval, alig igényel kevesebb üzemanyagot, mint a Camry húsz évvel későbbi (80-as évek eleji) technológiájú, kétliteres, 105 lóerős gépe, pedig ez kb. 400 kilóval nagyobb tömeget visz! A konkrét értékek: kb. öt és fél vs. bő hat liter!

Az 1,4vvt-i városi fogyija miért is lenne magas? Kedvezőbb a fogyasztása, mint a hasonló teljesítményű 1,6-os motoroké, meg a gyengébb 1,4-eseké.
Az új dual-VVT-i motor fogyasztási adatai (a városban több mint 1liter miniusz) gondolom a start/stop rendszerrel beállított adat, vagy tévedek?

Írtam, hogy relatíve tartom magasnak a mostani 1.4 városi adatát. Ami ugye 8.7 liter. Ez szerintem sok egy 1.4-es, benzines autótól. Úgy értem, ahhoz képest sok, hogy egy 1.6-os Carinát el lehet mozgatni ennél kevesebbel városban; egy 2.0 Avensist ugyanennyivel/alig többel, de a régi konstrukciójú, kétliteres Camrym is legfeljebb egy literrel fogyaszt ennél többet. De megnézhetjük azt is, mennyit eszik a 4E-FE motoros, E11-es vagy E10-es Corolla... Na, ezekhez képest tartom én magasnak a mostani 1.4-es étvágyát.

Én nem használok Aurist, viszont számomra az E12-vel kedvezően alakul az 1,4 benzines fogyasztása városban, mert ugye az 1,4vvt-i motort rossz városi fogyival jellemezted úgy önmagában, és gondolom akkor ez a téma - a félreértések elkerülése végett-. Gyári értéken az Auris 8,7 liter az E12 8,4 liter fogyaszt városban, vagyis 3decivel kevesebb az Aurisnál. Ez a valóságban az én esetemben átlag 7 - 8,5 liter között mozog városban Bp., időjárástól, használattól függően. Meg kellen kérdezni néhány Auris 1,4vvt-i tulajt, mennyit eszik a kocsi városban. Bár én nem szeretem a városi fogyikat, meg úgy alapjába véve a fogyasztás vitákat, mert ez talán a legszubjektívabb téma az autók körül. Városi fogyi: kisváros vidéken, Budapest külváros, budapest napközben, budapest 1óra/2km típusú dugó, téli érték, nyári érték, hidegindításos rövid szakaszok, vezetési stílus: kihuzatósabb vagy becsorgós stílus stb stb? Túl sok a tényező, és az emberek szeretnek picit "kerekítgetni". Sokkal egzaktabb a 90-100km/h-s országúti érték, vagy a 130-140es autópályás, vagy a spritmonitor.de-n található nagyvegyes átlagértékek elemzése a fogyasztási kérdés eldöntésére.
Auris vs Carina: 
Melyik Carináról beszélsz, a CarinaE-ről? Mert állítom, hogy a 2 autó egy súlyban van, továbbá meg merem kockáztatni, hogy az Auris egyes felszereltségeknél még nezezbb is talán egy hajszállal, és gondolom a Carina hosszabb váltót is kapott az Aurisnál, vagyis az Auris-ban az 1,4 már nem az ideális környezetben működhet szerintem, így csak ezért itt nem írnám le az 1,4vvt-i városi fogyasztását (köbcentihez mérten nagy kaszni rövid váltóval). Nyilván vannak esetek, főleg városban, mikor a nagy kaszni alatt a kisebb motor jobban megszenvedi az autó begyorsítását, mint a kicsivel nagyobb és nyomatékosabb motor. Ez pl. az astraH 1,4 vs 1,6 esetére épp úgy igaz, mint esetleg a Carina1,6 vs 1,4Auris-ra írtad. Szerintem ez nem az 1,4 vvt-i hibája. Viszont amit a 2.0Avensisre írtál, hogy az ugyanennyivel/alig tőbbel beéri városban, na azt betudom költői túlzásnak.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3551 Dátum: 2008.11.25 18:00:52 »
Viszont amit a 2.0Avensisre írtál, hogy az ugyanennyivel/alig tőbbel beéri városban, na azt betudom költői túlzásnak.

Remélem, nem haragszol meg, ha ezek után nem folytatom ezt az eszmecserét  :)
« Utoljára szerkesztve: 2008.11.25 18:02:35 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3552 Dátum: 2008.11.25 18:02:40 »
Viszont amit a 2.0Avensisre írtál, hogy az ugyanennyivel/alig tőbbel beéri városban, na azt betudom költői túlzásnak.

Remélem, nem haragszol meg, ha ezek után nem folytatom ezt az eszmecserét  :)

Nem.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3553 Dátum: 2008.11.25 20:08:45 »
Az 1.8 VVT-i Versom, ami üresen 1.480 kg volt, városban simán megállt 8,5 literből.

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3554 Dátum: 2008.11.25 20:47:00 »
Sziasztok :)

Sracok kedden megyunk valszeg az uj autoert. Mar csak az a kerdes hogy esik e a ho vagy nem. Ha nem akkor nem gaz mert hazajovunk a gyari nyari/konnyufem garnituraval. Visoznt ha esik akko vinnem kell a telit hogy ott pakoljak mar fel. Ez idaig rendben van, de most a nagy kerdes hogy milyen anyat kell beszereznem az acel felnik rogzitesere. Az Avensis anyai szerintetek jok lennenek? Vajon a Toyotaknal a kerekcsavar meret az egyforma??

Ha vki tud hasznos infot, hogy jo e vagy pontos meretet az kerem irja mar meg mert akkor be kell szereznem ilyesmit.

Udv, Viziborz
En pont most vettem az enyemhez a teligumok miatt. 12x1,5es anya kell hozza 21es kulso meretben

szerk: es persze gratula az autohoz  :clap: :clap: :clap:

Kosz az infot, mar csak az marad, hol es mennyiert?
En 300ft / db araon vettem a IV keruletben. A gumis topicban linkelte be valaki a helyet - fejbol nem ugrik be az utca neve, de asszem Szekely Bt


Koszi!
Megkerdeztem a markaszervizt es kiderult hogy 1ezik az Ave-m anyaival. Most azokkal raktam fel. En 200Ft/db aron tudok majd szerezni ujat, akkor majd annal maradok. Koszonom a segitseget meg 1*. Viszont lehet hogy korbenezek vmelyik bontoban is.

Viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel