Szavazás

Lecserélnéd a jelenlegi Corollád Aurisra?

Igen
40 (28.4%)
Nem
60 (42.6%)
Nem corollám van, de bevállalnám
24 (17%)
nemkéne, nekem kicsi; jobb, erõsebb kocsim van
17 (12.1%)

Összes szavazó: 133

Szavazás lezárva: 2006.10.31 08:21:45

Szerző Téma: AURIS - általános topik  (Megtekintve 1242960 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3135 Dátum: 2008.06.29 14:38:17 »
Okitsatok ki, mert nem ertem. Ha tul van a ficko a riaszton (allitolag nem kell hozza felnyitni motorhaztetot, az iranyjelzon keresztul 2 perc, ezert nem kerik mar a legtobb biztosito, csak a valtozarat), feltorte a zarat, bennt megszabadult a valtozartol. Akkor miert nyitja fel a motorhaztetot? Megnezni milyen motor van benne?   :eek:
Valahol biztos tevedek....  :helpsmilie:

A normálisabb riasztókat azért az indexes ősi módszerrel nem lehet hatástalanítani, és jobb esetben a szirénát vagy akár magát az egésznek a vezérlőegységét ugye a motortérbe szerelik, szóval előbb ki kéne azt nyitni ahhoz,  hogy hatástalanítsa (mivel a legtöbb riasztó egyben a motorindítást is blokkolja). A váltózárat sem nagyon lehet utastérből kinyitni, egyszerűbb a motortérből megbabrálni, és mondjuk 2-es fokozatba átrakni a váltórudazat segítségével (bowdenes váltóknál azért ez nehezebb), tehát itt megint kéne a motortérben matatni. Indításgátlót sem lehet mindig az utastérből hatástalanítani (hacsak nincs ilyen profi modulja, amit csak rádug valamelyik műszerfal alatti csatlakozóra és az kikódolja), főleg  ha utólagos indításgátló is van az autóban, és azt a motortérbe helyezik. Tehát a motortér azért igencsak fontos egy tolvajnak, ha ahhoz nem tud hozzáférni, eléggé meg van lőve. Ezért is tarjták "lophatatlannak" a PAJZS rendszerrel szerelt autókat. Az sem áll tulajdonképpen semmi másból, csak egy motortérzárból és egy motortérbe helyezett utólagos indításgátlóból. Ez már elég ahhoz, hogy a tolvajok nagyrésze meg se próbálkozzon az autóval, mert túlságosan macerás. Inkább keresnek mást, amit könnyebb elvinni.
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3136 Dátum: 2008.06.29 14:51:32 »
Okitsatok ki, mert nem ertem. Ha tul van a ficko a riaszton (allitolag nem kell hozza felnyitni motorhaztetot, az iranyjelzon keresztul 2 perc, ezert nem kerik mar a legtobb biztosito, csak a valtozarat), feltorte a zarat, bennt megszabadult a valtozartol. Akkor miert nyitja fel a motorhaztetot? Megnezni milyen motor van benne?   :eek:
Valahol biztos tevedek....  :helpsmilie:

A normálisabb riasztókat azért az indexes ősi módszerrel nem lehet hatástalanítani, és jobb esetben a szirénát vagy akár magát az egésznek a vezérlőegységét ugye a motortérbe szerelik, szóval előbb ki kéne azt nyitni ahhoz,  hogy hatástalanítsa (mivel a legtöbb riasztó egyben a motorindítást is blokkolja). A váltózárat sem nagyon lehet utastérből kinyitni, egyszerűbb a motortérből megbabrálni, és mondjuk 2-es fokozatba átrakni a váltórudazat segítségével (bowdenes váltóknál azért ez nehezebb), tehát itt megint kéne a motortérben matatni. Indításgátlót sem lehet mindig az utastérből hatástalanítani (hacsak nincs ilyen profi modulja, amit csak rádug valamelyik műszerfal alatti csatlakozóra és az kikódolja), főleg  ha utólagos indításgátló is van az autóban, és azt a motortérbe helyezik. Tehát a motortér azért igencsak fontos egy tolvajnak, ha ahhoz nem tud hozzáférni, eléggé meg van lőve. Ezért is tarjták "lophatatlannak" a PAJZS rendszerrel szerelt autókat. Az sem áll tulajdonképpen semmi másból, csak egy motortérzárból és egy motortérbe helyezett utólagos indításgátlóból. Ez már elég ahhoz, hogy a tolvajok nagyrésze meg se próbálkozzon az autóval, mert túlságosan macerás. Inkább keresnek mást, amit könnyebb elvinni.

Ertem, koszonom, vilagosabban latok  :yes:
No de... feltori a kocsit, nyitja a motorhazteto (nincs benne motorhazteto zar), kikodol minden elektromos kutyut (riaszto, inditasgatlo) es meg a valtorudazatot (mert nem bowdenes, igy konnyebb) is megbontja, hogy kettesbe tegye, es 60-al elszaguldjon. Eddig azt irtak, hogy ezek kerulnek egy profinak 10-12 percebe.
Ehhez meg plusz hany perc a motorterzar? plusz 2?


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3137 Dátum: 2008.06.29 14:58:24 »
... Ezért is tarjták "lophatatlannak" a PAJZS rendszerrel szerelt autókat...

Némely ügyfelünk tapasztalata szerint az autó nem csak lophatatlan, de gyakorta indíthatatlan is. "Hála" a rendszernek.
Ki is szereltetik...

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3138 Dátum: 2008.06.29 17:17:31 »
Fék-csikorgás téma.
Tegnap beszélgettem egy hölggyel, aki egy dual VVTi-t hajt. ~9 hónap alatt 16e km-t tett bele. A céges Avensis-en szerzett pozitív toyotás tapasztalatok alapján választott egy Opel után Toyotát. Egy picit már bánja. Ennek 2 legfőbb oka: 1. a rendkívül sérülékeny és kemény műa. belső-elemek; 2. a javíthatatlanul csikorgó fékbetétek. Javasoltam, hogy mielőbb cseréltesse gariban, ne várjon a szerviz jelzésére a "Toyota már dolgozik a megoldáson, és lesz nem sokára nem csikorgó fékbetét!"-story alapján. Erre csak fanyalogva mosolygott: már 4 alkalommal cserélték a betéteket (legutóbb a 15e-s szerviz során), de a mai napig erősen csikorog. Azt gondoltam, hogy ez már nem téma -> már csak "nem csikorgó" betétek vannak készleten....
A küszöbök belső részére és az ajtókárpitok alsó részére védőfóliát ragasztott. Elég gagyi volt, én inkább próbálok vigyázni ezekre az elemekre. :sleeping:

Üzenem a hölgynek, hogy mondja meg a szervízben, ahova viszi a verdát, hogy rézpasztával tegyék össze a betéteket. No nem a surlódó felületet knjék be, hanem a munkahenger és a fékbetét nyomófelületét. Nagy valószínűséggel itt a bibi. És ne vegyen olasz, vagy francia betétet! Delphi, QH és természetesen az Optifit rulez.

Ugyanott csinálták neki 4x, ahol nekem az első csere megoldotta a problémát - a Super-nél. Ezért nem értem...
hazard

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3139 Dátum: 2008.06.29 17:19:35 »
A motortér-zár kapcsán nem azt említettétek itt korábban, hogy a hatékony védelemhez gyenge az Auris hűtőrácsa? Nem csak itt, máshol is ezt mondták, és ha ez így van, akkor felesleges ez a fajta védelem.

Erről mi a véleményetek? Én konkrétan ezért nem szereltettem be egy személyes megbeszélés után....
hazard

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3140 Dátum: 2008.06.29 17:33:04 »
A motortér-zár kapcsán nem azt említettétek itt korábban, hogy a hatékony védelemhez gyenge az Auris hűtőrácsa? Nem csak itt, máshol is ezt mondták, és ha ez így van, akkor felesleges ez a fajta védelem.

Erről mi a véleményetek? Én konkrétan ezért nem szereltettem be egy személyes megbeszélés után....

En csak azt tudom, hogy az egesz orr resze muanyag. Ez alapjan nem tul eros...


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3141 Dátum: 2008.06.29 23:28:45 »
A motortér-zár kapcsán nem azt említettétek itt korábban, hogy a hatékony védelemhez gyenge az Auris hűtőrácsa? Nem csak itt, máshol is ezt mondták, és ha ez így van, akkor felesleges ez a fajta védelem.

Erről mi a véleményetek? Én konkrétan ezért nem szereltettem be egy személyes megbeszélés után....
en ezt nem vagom. az a gond, hogy kitepik a hutoracsot es ugy valahogy kinyitjak a motorteret?

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3142 Dátum: 2008.06.29 23:41:33 »
Okitsatok ki, mert nem ertem. Ha tul van a ficko a riaszton (allitolag nem kell hozza felnyitni motorhaztetot, az iranyjelzon keresztul 2 perc, ezert nem kerik mar a legtobb biztosito, csak a valtozarat), feltorte a zarat, bennt megszabadult a valtozartol. Akkor miert nyitja fel a motorhaztetot? Megnezni milyen motor van benne?   :eek:
Valahol biztos tevedek....  :helpsmilie:

A normálisabb riasztókat azért az indexes ősi módszerrel nem lehet hatástalanítani, és jobb esetben a szirénát vagy akár magát az egésznek a vezérlőegységét ugye a motortérbe szerelik, szóval előbb ki kéne azt nyitni ahhoz,  hogy hatástalanítsa (mivel a legtöbb riasztó egyben a motorindítást is blokkolja). A váltózárat sem nagyon lehet utastérből kinyitni, egyszerűbb a motortérből megbabrálni, és mondjuk 2-es fokozatba átrakni a váltórudazat segítségével (bowdenes váltóknál azért ez nehezebb), tehát itt megint kéne a motortérben matatni. Indításgátlót sem lehet mindig az utastérből hatástalanítani (hacsak nincs ilyen profi modulja, amit csak rádug valamelyik műszerfal alatti csatlakozóra és az kikódolja), főleg  ha utólagos indításgátló is van az autóban, és azt a motortérbe helyezik. Tehát a motortér azért igencsak fontos egy tolvajnak, ha ahhoz nem tud hozzáférni, eléggé meg van lőve. Ezért is tarjták "lophatatlannak" a PAJZS rendszerrel szerelt autókat. Az sem áll tulajdonképpen semmi másból, csak egy motortérzárból és egy motortérbe helyezett utólagos indításgátlóból. Ez már elég ahhoz, hogy a tolvajok nagyrésze meg se próbálkozzon az autóval, mert túlságosan macerás. Inkább keresnek mást, amit könnyebb elvinni.

Ertem, koszonom, vilagosabban latok  :yes:
No de... feltori a kocsit, nyitja a motorhazteto (nincs benne motorhazteto zar), kikodol minden elektromos kutyut (riaszto, inditasgatlo) es meg a valtorudazatot (mert nem bowdenes, igy konnyebb) is megbontja, hogy kettesbe tegye, es 60-al elszaguldjon. Eddig azt irtak, hogy ezek kerulnek egy profinak 10-12 percebe.
Ehhez meg plusz hany perc a motorterzar? plusz 2?
Hat en ugyan nem vok autotolvaj sot nem is nagyon ertek a dologhoz, de szerintem kb jol szamolsz. A lenyeg itt, hogy el akar e tolteni a tolvaj 15 percet a kocsival vagy inkabb keres egy masikat amivel elmegy 3 perc alatt. Ha mondjuk a belvarosban alldogalsz akkor biztos nem akar 15 percig matatni kiveve ha nagyon kell neki a kocsid, akkor meg tokmindegy. Szerintem siman az idot lehet novelni kutyukkel es bizony 15 perc alatt mar tortenhet sokminden - arra jart egy jaror, szemet szur valakinek stb

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10700
AURIS - általános topik
« Válasz #3143 Dátum: 2008.06.30 00:13:41 »
Csak azt az autót nem tudják ellopni, amit nem is akarnak ellopni.

De azért a Toyota tulajdonosok még mindig sokkal nyugodtabban alhatnak a német konkurenciát birtoklókhoz képest.
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3144 Dátum: 2008.06.30 09:42:10 »

Okitsatok ki, mert nem ertem. Ha tul van a ficko a riaszton (allitolag nem kell hozza felnyitni motorhaztetot, az iranyjelzon keresztul 2 perc, ezert nem kerik mar a legtobb biztosito, csak a valtozarat), feltorte a zarat, bennt megszabadult a valtozartol. Akkor miert nyitja fel a motorhaztetot? Megnezni milyen motor van benne?   :eek:

Ezért is tarjták "lophatatlannak" a PAJZS rendszerrel szerelt autókat. Az sem áll tulajdonképpen semmi másból, csak egy motortérzárból és egy motortérbe helyezett utólagos indításgátlóból. Ez már elég ahhoz, hogy a tolvajok nagyrésze meg se próbálkozzon az autóval, mert túlságosan macerás. Inkább keresnek mást, amit könnyebb elvinni.


Na és akkor mi van, ha kikódol mindent, motorháztetrőt kinyit, inditásgátlót kiktat, de már eltelt 10-15 perc, mire beszáll észreveszi a váltózárat.......hmmm, káromkodik egyet és ököllel *** egyet a műszerfalnak és odébbáll.....Kizárt, hogy ezután nekilát a váltózárnak, mit csinálna vele , szétfurja? kizárt.

Hahahaha :clap: :clap: :clap:
Pont erre akartam celozni, csak ugy latszik nem jott le  :yes:
Szoval ennek a motorterzarnak csak akkor lenne ertelme, ha amugy is mar tele van mindennel a kocsid (kulon riszto, kulon inditasgatlo meg valtozar).
De meg akkor se, mert ha vki olyan elvetemult, hogy mar valtorudazatot bont (meg meg olajat is cserel nem?  :tt2:), hogy kettesbe tegye a kocsit, es megy ez neki tiz perc alatt, akkor egy motorhazteto zar mit er? (amugy nem ertem miert nem ilyen gyorskezu emberek vannak a markaszervizekben)
Max arra jo, hogy gazsi nehezebben veszi ki az akksidat.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Gabbara

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 425
  • '08 Auris 1.4 Aquatis
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3145 Dátum: 2008.06.30 10:06:24 »

Okitsatok ki, mert nem ertem. Ha tul van a ficko a riaszton (allitolag nem kell hozza felnyitni motorhaztetot, az iranyjelzon keresztul 2 perc, ezert nem kerik mar a legtobb biztosito, csak a valtozarat), feltorte a zarat, bennt megszabadult a valtozartol. Akkor miert nyitja fel a motorhaztetot? Megnezni milyen motor van benne?   :eek:

Ezért is tarjták "lophatatlannak" a PAJZS rendszerrel szerelt autókat. Az sem áll tulajdonképpen semmi másból, csak egy motortérzárból és egy motortérbe helyezett utólagos indításgátlóból. Ez már elég ahhoz, hogy a tolvajok nagyrésze meg se próbálkozzon az autóval, mert túlságosan macerás. Inkább keresnek mást, amit könnyebb elvinni.


Na és akkor mi van, ha kikódol mindent, motorháztetrőt kinyit, inditásgátlót kiktat, de már eltelt 10-15 perc, mire beszáll észreveszi a váltózárat.......hmmm, káromkodik egyet és ököllel *** egyet a műszerfalnak és odébbáll.....Kizárt, hogy ezután nekilát a váltózárnak, mit csinálna vele , szétfurja? kizárt.

Hahahaha :clap: :clap: :clap:
Pont erre akartam celozni, csak ugy latszik nem jott le  :yes:
Szoval ennek a motorterzarnak csak akkor lenne ertelme, ha amugy is mar tele van mindennel a kocsid (kulon riszto, kulon inditasgatlo meg valtozar).
De meg akkor se, mert ha vki olyan elvetemult, hogy mar valtorudazatot bont (meg meg olajat is cserel nem?  :tt2:), hogy kettesbe tegye a kocsit, es megy ez neki tiz perc alatt, akkor egy motorhazteto zar mit er? (amugy nem ertem miert nem ilyen gyorskezu emberek vannak a markaszervizekben)
Max arra jo, hogy gazsi nehezebben veszi ki az akksidat.

Na hat en is pont erre akarok celozni, de lehet ez sem jott le   :laugh: :laugh:
Szal ha valaki olyan elvetemult, hogy vegigcsinalja ezt az egesz "macerat", hogy ellopja a kocsid akkor suck. Az a kerdes, hogy vegigcsinalja e vagy odasetal egy masikhoz (Budapesten mondjuk max 1 kilometert kell baktatnia, hogy talaljon 1et) amivel nem kell vegigcsinalnia csak behuppan oszt usgyi (bar tutinet kommentje kicsit szoget utott a fejemben es lehet a sok riasztosnak nem rossz bolt a riogatas...)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3146 Dátum: 2008.06.30 17:34:48 »
Gyerekek, egy profi (!) autótolvajnak, aki ebből él és nagy pénzeket keres vele, tényleg csak pár perc kiiktatni az ilyen-olyan védelmi cuccokat. Csakhogy:

1. Az ilyen tolvajok a legritkább esetben akarnak pont egy Aurist ellopni. Ha viszont mégis, akkor lesz bőven választékuk, ergo néznek egy olyat, amiben nincs védelem. Ennyiben tehát a megtöbbszörözött védelem fölösleges.

2. Kevésbé profi tolvaj elől semmilyen autó nincs biztonságban - viszont mivel neki nincsenek olyan jó képességei, ezért ő megintcsak olyan autót fog keresni, amelyben nincs semmilyen komolyabb védelmi felszerelés. Ennyiben tehát a sokszoros védelem megintcsak fölösleges.

3. Az autót "csak" feltörni és kirámolni akaró alkalmi tolvajok ellen a komolyabb védelmi cuccok egyike sem ér semmit, lévén ők nem elvinni akarják az autót, csak kipakolni. Ennyiben ismét csak fölösleges a tübbszörös védelem.

Úgyhogy szvsz egy ilyen, nem gyakran lopott, nagy tömegben előforduló autóba bőven elég a gyári immo mellé EGY darab kiegészítő védelmi eszköz - és erre a célra szvsz a váltózár tökéletesen megfelel.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

hazard

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 602
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3147 Dátum: 2008.06.30 19:08:55 »
Gyerekek, egy profi (!) autótolvajnak, aki ebből él és nagy pénzeket keres vele, tényleg csak pár perc kiiktatni az ilyen-olyan védelmi cuccokat. Csakhogy:

1. Az ilyen tolvajok a legritkább esetben akarnak pont egy Aurist ellopni. Ha viszont mégis, akkor lesz bőven választékuk, ergo néznek egy olyat, amiben nincs védelem. Ennyiben tehát a megtöbbszörözött védelem fölösleges.

2. Kevésbé profi tolvaj elől semmilyen autó nincs biztonságban - viszont mivel neki nincsenek olyan jó képességei, ezért ő megintcsak olyan autót fog keresni, amelyben nincs semmilyen komolyabb védelmi felszerelés. Ennyiben tehát a sokszoros védelem megintcsak fölösleges.

3. Az autót "csak" feltörni és kirámolni akaró alkalmi tolvajok ellen a komolyabb védelmi cuccok egyike sem ér semmit, lévén ők nem elvinni akarják az autót, csak kipakolni. Ennyiben ismét csak fölösleges a tübbszörös védelem.

Úgyhogy szvsz egy ilyen, nem gyakran lopott, nagy tömegben előforduló autóba bőven elég a gyári immo mellé EGY darab kiegészítő védelmi eszköz - és erre a célra szvsz a váltózár tökéletesen megfelel.

Köszönöm a megerősítést (mivel ebből a megfontolásból az én autómba is "csak" váltózár került beépítésre), abszolut egyetértek.
hazard

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3148 Dátum: 2008.06.30 19:14:42 »
Köszönöm a megerősítést (mivel ebből a megfontolásból az én autómba is "csak" váltózár került beépítésre), abszolut egyetértek.
[/quote]

Nekem is "csak" ennyim van.  :sweatdrop:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

G6

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 396
Re: AURIS - általános topik
« Válasz #3149 Dátum: 2008.06.30 21:44:21 »
Köszönöm a megerősítést (mivel ebből a megfontolásból az én autómba is "csak" váltózár került beépítésre), abszolut egyetértek.

Nekem a váltózár mellé van még egy utólagos indításgátlóm ami egyeben rablásgátló is (tehát nem mennek sokra vele, ha pl kirángatnak piros lámpánál az autóból). A riasztót fölöslegesnek tartóm, viszont a motortérzáron erősen gondolkodom...
« Utoljára szerkesztve: 2008.06.30 21:45:55 írta G6 »
Geesix

'02-'07 Corolla TS
'07- Auris D-CAT