Szia András
Neked mennyi volt a turbo felújítás?
Találtam Győrben is egy céget, párszáz méterre a Toyota szalontól. Én Győr és Sopron között, kb. félúton vagyok, Győrbe többet járok.
Na írom a lényeget. Ma voltam diagnosztikán. Kb. 40 perc után jöttek, hogy kész és a turbó vákuum szelep rossz. Mondom a srácnak, már jó, mert megcsináltam. Azt mondja, a program ezt dobta hibának. Na persze, mikor kiszedtem, teszteltem anélkül, így megjegyezte.
Na lényeg, rábeszéltem, hogy én vezetek, ő figyeli a programot, aztán meglátja, hogy más gond lesz. Hitetlenül, kicsit durcizva, de rábeszéltem. Kicsit zavarban volt, mert váratlanul érte, hogy olyan dolgokat mondtam, amiket ő sem tudott eddig.
Na elindultunk, csináltam néhány gyorsítást, stb... Meglepődött, mert ő sem gondolta, hogy ez lesz az eredmény. Hibakód nincs, viszont turbó nyomás sem. Sőt, teljesen kiakadt, hogy a nyomásértékek negatív előjellel mutatkoztak, vagyis a szívőcsőben, amibe a turbónak nyomni kellene, csak a motor szívó hatása érvényesül.
Úgy kiakadt, hogy igazam lett, hogy a pénzt sem fogadta el. Ekkor már nem megsértődve, hanem együttérzést tanúsítva. Kicsit szídta a főnökeit, hogy ezt másképp kellene csinálni, jobban odafigyelni az ügyfelekre, jobban megnézni, milyen autót, milyen állapotban vesznek be és adnak el.
A diagnosztikáért nem kellett fizetni, a győri szalon átvállalta.
Reggel frissen megcsapolom a turbó nyomóágán lévő gumicsövet, ráteszem a nyomásmérőt és játszok egy kicsit a vákuum szeleppel. Ha ott van nyomás, akkor jó a turbó, ha ott sincs, akkor az lesz a rossz. Ha viszont a turbón közvetlen van nyomás, akkor valahol, valamit bekapott és eldugult a rendszer. Pl.a visszahűtőnél. Már hallottam olyat, akinek ott volt dugulása.
Jelenleg úgy néz ki, mint ha lenne egy szívó dízelem, eldugult légszűrővel.
Egyenlőre ennyi, holnap megint többet tudok majd.
Nem tudom, az utángyártott DPF-et, meg merjem-e venni, de 600 ezret nem adok a gyáriért, kb. annyit ér az Octaviám, ami egy kiváló autó.
Üdv: Tibi