Az előző felsorolásból kimaradtak a
440 ccm-es Denso injektorok. Ez +60.000 HUF. De összeszámolva mindent beleértve a munkadíjakat és a programozás, beállítás díját is olyan
600.000 HUF-ra jön ki a játék és ebbe minden benne van. De mivel nekem az 1.4-es váltóm van, amit Mozso is használt kis ideig és ugye neki 1.6-os turboja van az enyém meg 1.8-as turbo lenne, tuti, hogy annyi lenne a váltónak már az elején. Tehát szereznem kéne egy 1.8-as váltót (amit meg itthon nehéz mrt ez az USA Corolláklhoz volt).
Leömlő: Említettem, hogy nem gyártanak leömlőt az 1ZZFE-hez. A
www.turbo-kits.com oldalon van , lehet tőlük rendelni külön is csak ezt kit nélkül. 2 fajtát is egy sima öntvényt és van felárért thermacoating-os is , ez azt jelenti, hogy hőálló bevonattal látják el a leömlőt meg a turbókerék házát így később hűl le, tartja a hőt.
A sima öntöttvas leömlőt ezért gyakran szokták "bezsákolni" vagy bebandázsolni hőálló és szigetelő anyaggal körbe-körbe.
60-70.000 HUFTurbó: Turbósításnál nagyon fontos a megfelelő turbó megválasztása, mert azután mindent ahhoz kell méretezni. Pl. a Nissan 200SX turbója megfelelő lehet a Corollára ez a Garett T28-asnak a megfelelője. De az sem tudni pontosan , hogy egy 1.8-as motornál mikor tölt és meddig tölt mert előfordulhat hogy nagy fordulaton elmegy a nyomás. Ha meg túl korán tölt, kis fordulaton , akkor meg sima városi szaladgálásnál feleslegesen fog benyát zabálni a kocsi.
Nem jó a túl kicsi turbó sem meg a túl nagy sem.
Ja és számolni kell azzal, hogy a turbónak van egy tehetetlensége , tehát ha előzni akarsz és rálépsz a gázra akkor nem azonnal fog meglódulni a kocsi, hanem kis idővel később , mivel fel kell neki pörögni és ehhez idő kell. Utána viszont már ok a dolog.
Turbó kiválasztása :
http://www.atpturbo.com/ 80-160.000 HUFIntercooler: Megfelelően kell intercoolert a( 6''x18''x4''s méretű már jó )választani és hozzá a 2.5'' alucsövezés jó a Corollára. Igaz ügyelni kell arra, hogy az átmérő kontans maradjon az intercoolernél a kimenő és bejövő ágakban is, szűkítés sehol se legyen.
Olajhűtés: Le kell szerelni az olajteknőt is és belefúrni 2 furatot. Ide kerül az olaj oda-visszavezetés, tehát eleve le kell engedni a régi motorolajat is a motorból emiatt. De az oda-visszaágot illik hűteni egy külön olajhűtővel, hogy ne melegedjen meg lehetőleg maradjon a viszkozitása normális.
Nyilván rögtön olajat+szűrőt is cserélni illik ilyenkor.
Levegőszűrő: a gyári doboz nem lesz jó nagyobb kell majd a többlet levegő miatt. Megoldás lehet a HKS vagy Greddy direktszűrő. A lényeg, hogy száraz szűrő legyen ne az olajozott megkímélve a légtömegmérőt az olajosodástól. A száraz szűrőt gyakrabban kell tisztogatni igaz de cserébe nem kell hozzá spéci tisztítószer meg olajfilmpermet . Van olyan ember, aki elsőre eltalálja mennyi olajat kell a betétre permetezni
?
Kuplung: szinte 100%, hogy cserélni kell.
Váltó: az én esetemben szinte biztos a csere. Egyébként pedig nem feltétlen ui. vannak rá példák, pl. Suzuki Ignis Sport turbósítás 110 LE-ből lett 190 LE és maradhatott a gyári váltó de ez igaz a Mazda RX8-ra is meg a Honda Civicre is stb.. stb.....(itt 125 LE ből lett 250 LE )
Motor: szükség lehet erősebb hajtókarokra ill. dugattyúkra és jobb gyűrűkre. Nyilván csökkeni fog a motorélettartam , de valamit valamiért.
Kipufogó: A gyárit nem érdemes meghagyni mert csak fojt. Érdemes elrakni 1 az 1-ben a gyárit és ha gáz van vissza az egész. A turbós kipuffhoz nem árta fémmagos Magnaflow katalizátor de ügyelni kell arra, milyen távolságra van a turbótól, mert kiéghet a fémmag is !!!
Volt rá példa. Középdob + végdob a TS Corolléá jó annak végig vastag a csövezése is.
Nyomás: a nyomást sok helyen PSI-ben vagy BAR-ban adják meg. A kitek többsége ált. 0.58 BAR-ra van méretezve ez olyan 8 PSI. DE pl. 1 vagy 1.5 BAR turbónyomáshoz már a motorhoz is hozzá kell nyúlni, erőssebb alkatrészek kellenek.
A 8 PSI nyomás elég ahhoz a bizonyos +75-100 LE-höz.
ECU vezérlés: Greddy E-manage Ultimate. Ez kötelező, kikerülhetetlen. És a tapasztalat szerint mindig van rá vevő tehát adott esetben el lehet adni. Más eszközöket (AEM FIC) és a a standalone ECU-kat (APEXI, UNICHIP) kerüljük el, hacsak nem akarjuk az egész vezetékezést, kábelezést mindenestől kidobni a kocsiból és minden elektromos dolgot újból bevezetékezni.
A Greddy-t egy sima LPT printerkábellel és PC-vel bárki meg tudja programozni , aki ért hozzá a többi cuccot viszont nem. Teljesen egyedi kábelek kellenek és hozzáértő ember is. Ez is szempont kell legyen. Turbósításkor meg kell venni a Greddy MAP szenzort is. + 20 ezer.
Na kb. ennyi, amit összeszedtem infót. Remélem hasznos volt.
Én viszont inkább maradok a szívónál, szerintem magamat ismerve nekem elég a 140-150 Le is.