Toyota Club Hungary [ Forum ]
Toyota Klub Magyarország Egyesület => Általános => A témát indította: negyvenketto - 2005.03.11 11:27:55
-
Úgy tűnik tegnap sikeresen totálra törték a kocsimat.
Egy '96-os Starlet volt a kicsike, 130e kilométerrel, klímával, friss műszakivel, épp most költöttem rá egy rakat pénzt.
Nem az volt a hibás aki az autómat vezette, és ráadásul ő most kórházba is került.
Volt rendes helyszínelés, felelős megállapítása.
Mit gondoltok mire számíthatok?
Mennyit bukok a kocsi árához képest, mikor lesz belőle pénz?
Ami még érdekelne ha valaki hozzáfér ilyen infokhoz, mennyi egy ilyen járgány katalógusértéke az EUROTAX szerint.
Majd irom ide a fejleményeket.
Üdv
42
edit: elütés
-
Hát elöször is jobbulást az ismerősnek. Remélem nem komoly a dolog.
És persze részvétem a kocsi miatt.
A totalcaron ma jelent meg egy írás a biztosításokról. Ott kaphatsz némi
képet a kártérítésed esélyeiről.
-
Talán vele nem olyan nagy a gond, valami bordarepedés, meg fejsérülés (gondolom az övet nem kapcsolta be).
Kösz a biztosítós cikket már valami hetedik érzékkel megtaláltam.
Most főként egy eurotax érték lenne segítség...
42
-
Talán vele nem olyan nagy a gond, valami bordarepedés, meg fejsérülés (gondolom az övet nem kapcsolta be).
Kösz a biztosítós cikket már valami hetedik érzékkel megtaláltam.
Most főként egy eurotax érték lenne segítség...
42
Eurotax értéket ugyan nem tudok, de a gtk-val kapcsolatban: megkapod az autód eurotax értékét minusz a roncs érték. Ha jóban vagy az kárfelmérővel, akkor alulértékeli a roncsot. De valószinüleg többért el lehet adni, mint amit a biztosító mond. Ha nem tudod többért eladni, akkor felkérheted a biztosítót, hogy mondja meg ki veszi át ennyiért és ő fog is mondani valakit. (Nekem ez a tapasztalatom.)
-
Részvétem :!:
Nem tudom, Misi erre gondolt-e, de ezt (http://totalcar.hu/magazin/kozelet/bizt1/#poll) mindenképpen olvasd el, nagyon tanulságos!
-
Köszi! Megnéztem a hétvégén a járgányt, de nem túl szép... képeket nem is volt kedvem csinálni róla.
Az elejét nagyon összenyomta a konkurens Lada Samara, amely szintén szépen elkészült.
A kasztni összecsúszott, a bal oldala jobban a jobb kevésbé, a motor valami nagyon fura szögben áll, a szélvédő több helyen megrepedt, a kormányoszlop, nagyon fura szögben a fékpedál meg vagy 10 centivel feljebb mint kellene.
Csütörtökön kárszakértika kocsit, ha látom mit mondott a jóember majd megfogalmazom a kárigényem. Eurotax értéke elvileg 950-1000e körül van, már csak egy alacsony roncsértékre lenne szükségem.
Olvasgatom a totalcaron a kárügyeket, és az optimizmusom percről percre gyengül.
Majd beszámolok a fejleményekről..
42
Részvétem :!:
Nem tudom, Misi erre gondolt-e, de ezt (http://totalcar.hu/magazin/kozelet/bizt1/#poll) mindenképpen olvasd el, nagyon tanulságos!
-
Most várom a kárfelmérés eredményét. 2 dolgot viszont nem tudok. Gondolom a súlyadót meg kell fizetnem (illetve már meg kellett volna 15-éig), de nem tudom a második féléves díjat is tőlem várják-e?
A kötelezőm következő negyedévét már nem nagyon szeretném befizetni, mert ez a kocsi már menni nem nagyon fog.
Mit kellene tennem, vonassam ki a forgalomból ideiglenesen, véglegesen?
Egyéb építő jellegű ötletet is szívesen veszek.
Üdv
42
szerk: elütés szokás szerint
-
A kötelezőt megúszhatod, a súlyadót nem. Ez útóbbi ugyanis úgy van
szabályozva, hogy akinél január elsején van a kocsi az fizeti az egész
évet.
-
Először is mély együtt érzésem a jármű miatt, és mielőbbi gyógyulást kívánok a sérültnek.
Ha kivonatod a forgalomból, akkor a kivonás napjáig kell fizetni a súlyadót. Nekem így volt a Trabimmal.
-
Véglegesen nem vonnám ki a forgalomból, mert akkor nem nagyon akarják majd megvenni tőled. Sokan használják totálkáros autók papírjait egy régebbi (be nem hozható) verda legalizálására. Persze ez nem szabályos, de ez már nem a Te problémád.
-
köszi srácok, akkor megpróbálok egy ideiglenes kivonatást...
-
A kötelezőt megúszhatod, a súlyadót nem. Ez útóbbi ugyanis úgy van szabályozva, hogy akinél január elsején van a kocsi az fizeti az egész évet.
Ez pontosan így van, csak könnyítésképpen nem kell egyben az egészet, hanem lehet két részletben: az elsőt márciusa, a másodikat szeptember 15 -ig kell befizetni. De ha van első, van második is!
-
A kötelezőt megúszhatod, a súlyadót nem. Ez útóbbi ugyanis úgy van szabályozva, hogy akinél január elsején van a kocsi az fizeti az egész évet.
Ez pontosan így van, csak könnyítésképpen nem kell egyben az egészet, hanem lehet két részletben: az elsőt márciusa, a másodikat szeptember 15 -ig kell befizetni. De ha van első, van második is!
Nem örülök neki, de ha így van akkor így van. Ezek a hetek egyébként sem az örömködésről szólnak sajnos...
Üdv
42
-
Negyvenkettő!
Részvétem!! :cry: :cry:
ÁÁ :D :(
-
Köszi Hillar!
Most egyelőre kivárás van. Ja azt nem írtam az "autószerelőm" vezette a kocsit :)
Nálatok anno mi történt volna, ha mondjuk hibafeltáró tesztútkor totálkárra törnek egy verdát?
Üdv
42
Negyvenkettő!
Részvétem!! :cry: :cry:
ÁÁ :D :(
-
Nálatok anno mi történt volna, ha mondjuk hibafeltáró tesztútkor totálkárra törnek egy verdát?
]
Hali!
Az bizony a szerviz biztosítására lett vóna javítva ... vagy ha TK, akkor az összeget te veszed fel a biztosítótól. Ja! És van egy kis különbözet, ami a piaci érték és biztosítási érték között van, amit meg szépen ( ha nem akar a szerviz pereskedni) kifizet a tulajnak a szerviz. Tehát teljes ***ás mindenkinek. Szerviz csak fizet - ki szeret - tulajnak meg nincs verdája, csak pénze úgy-ahogy.
Hát, röviden ennyi... :cry:
ÁÁ :D :D
-
Nálatok anno mi történt volna, ha mondjuk hibafeltáró tesztútkor totálkárra törnek egy verdát?
]
Hali!
Az bizony a szerviz biztosítására lett vóna javítva ... vagy ha TK, akkor az összeget te veszed fel a biztosítótól. Ja! És van egy kis különbözet, ami a piaci érték és biztosítási érték között van, amit meg szépen ( ha nem akar a szerviz pereskedni) kifizet a tulajnak a szerviz. Tehát teljes ***ás mindenkinek. Szerviz csak fizet - ki szeret - tulajnak meg nincs verdája, csak pénze úgy-ahogy.
Hát, röviden ennyi... :cry:
ÁÁ :D :D
Pl. hibafeltáró körúton én nyomtam a szakadó hóban, Imi meg mondta az itinert, azért amikor 140 fölött mentünk a fehéredő 2/A-n rákérdezett, hogy van -e téli gumi :)
-
[Pl. hibafeltáró körúton én nyomtam a szakadó hóban, Imi meg mondta az itinert, azért amikor 140 fölött mentünk a fehéredő 2/A-n rákérdezett, hogy van -e téli gumi :)
Tamás!
Ezek szerint nem csak az út fehéredett, hanem Imi is!! :wink: :lol:
ÁÁ :D :D
-
[Pl. hibafeltáró körúton én nyomtam a szakadó hóban, Imi meg mondta az itinert, azért amikor 140 fölött mentünk a fehéredő 2/A-n rákérdezett, hogy van -e téli gumi :)
Tamás!
Ezek szerint nem csak az út fehéredett, hanem Imi is!! :wink: :lol:
ÁÁ :D :D
Igen, főleg amikor kanyarhoz értünk, és a teljesen szűz hólepellel borított belső sávban előztünk :)
-
Na úgy tűnik, lassan de csordogál a kocsim totálkár ügye...
Megvolt a szemle, kalkulált a biztosító egy értéket a kocsi eredeti meg a roncsértékére. A kettő különbözete + roncs értéke (ha elviszik) valahol a felett az érték felett van egy kicsivel, amiért az autót vettem.
Még a rendőrségtől vár a biztosító valami papírt, hogy egyértelmű a baleseti vétkesség.
42
u.i: ugyanitt jó állapotban levő totálkáros Toyota Starlet eladó ha valakit érdekel irjon ide :)
-
... roncs értéke (ha elviszik) ...
A biztosítónak mondania kell egy helyett, ahol átveszik annyiért, amennyit mondanak. Ha nem akkor pedig ki kell fizetniük a különbözetet. (Én jobb áron tudtam eladni a roncsot.)
-
Azt mondta az ügyintéző csaj, hogy próbáljam eladni, és ha nem sikerül akkor segítenek az eladásban...
Azért az alábbi dolog elgondolkodtató:
Felhívom őket:
- Jónapot, YX vagyok azért telefonálok, mert az önök egyik ügyfele okozot egy balesetet és totálkáros lett a kocsim. Érdeklődnék a roncs értékesítéssel kapcsolatban, hogy ki veszi át ilyen áron.
- Önnek kell megpróbálni eladni, autós ujságok, internet stb módokon, ha nem sikerül akkor keressen meg és segítünk.
- Hogyna kalkulálták a roncsértéket? Kértek már be ajánlatokat?
- Piaci értéken kalkuláltuk, ujságok, eléghető információk alapján. Nem kértünk be ajánlatot.
- A roncsérték éseurotax közötti értéket hogyan és mikor kapom meg.
- Már utalványozva van holnap küldjük.
- Lehetne bankszámlára?
- Persze, jó hogy hivott, akkor nem postacimre küldöm.
- Ok a számlaszámom: 123456-123456-123456
- Rendben visszamondom. Holnap utaljuk.
- Köszönöm viszhall.
Mi is a fura ebben? Elsőre ugy tűnik nagyon kedves és segítőkész, de le sem ellenőrzi ki is vagyok, és olyan infok alapján, amit sokan tudhatnak elutalja a pénzt a telefonon bediktált bankszámlára.
hm
-
de le sem ellenőrzi ki is vagyok, és olyan infok alapján, amit sokan tudhatnak elutalja a pénzt a telefonon bediktált bankszámlára.
Gyorsan kellett volna nyitni egy bankszámlát valami ismerős nevére, arra utalni, aztán megszüntetni. Te meg se kaptad a pénzt... :-)
(Na jó, tudom hogy ez így nem működik.)
-
Kivagyok ezektol a biztositoktol.
Beletolattak az elejebe meg novemberben... Az mar hagyjan hogy elhajtott a ***i a helyszinrol. Kocsmabol megtudtam ki volt, kinyomoztam... megirtuk a betetlapot. Beirtuk hogy elso lokos, lampa, motorhazteto, diszlec, meg stb.
Mondom februar kornyeken felhivom oket (TIR biztosito) hogy mizu.
Mondja a ***i hogy kikuldtek neki 1 levelet hogy igy volt-e (amikor rairta a betetlapra, hogy o a hibas!!!) erre visszairt hoyg nem ismeri el a kart!
Nah mondom a k********** Jo... (Mert megint en voltam a rendes hogy nem hivtam egyböl rendört!) Közös szemle. Legyen... Erre nem találták a ***it aki letolatott. 3 Hete felhivtam oket hogy a jo anyatokat mit szarakodtok koszos 80e Ft-on amibol fenyezes nicns meg es itt ciganykodtok rajta amikor nekem semmi kozom hozza hoyg eltunt az a ***i aki belemtolatott. fél év alatt nem találtátok meg akkor zarjuk mar le. Lesett ki a fejebol az ugyintezo es modnta hoyg kikuldik az egyezsegpapirt...
2 het alatt csak ideert a fax. Nezem 60e Ft!!! LoL Motorhazteto utangyartottan 40e :o
felhivom oket, mondja hogy az ugyvedjuk ennyit hatarozott meg, mert nem volt egyuttes szemle! Mondja hogy akkor ne fogadjam el és majd vmikor elokeritik a palit es lesz szemle megkapom a 80-t. LoL!!
Mondom mar az a 80e rohejes volt nemhogy 60???!?!!!
Nah mind1 csak mondom leirom hogy jartam....
Jah persze az Autotal fuggetlen karszakerto volt kinnt ahol 800-1M kozott keresnek havonta es még "segiteseget" se lehet toluk kerni kar meghatarozasaban.
-
Mi is a fura ebben? Elsőre ugy tűnik nagyon kedves és segítőkész, de le sem ellenőrzi ki is vagyok, és olyan infok alapján, amit sokan tudhatnak elutalja a pénzt a telefonon bediktált bankszámlára.
hm
Hoppá! Nem is vagy te olyan "kezdő" ..... :twisted: :twisted:
ÁÁ :D :D
-
Na megvannak a számok.
Nem annyira lett ez rossz. Hillar te emlékszel is a kocsira, hogy milyen nem szépen nézett ki amikor vittem hozzátok anno.
Na a lényeg, a 810e-ért vett autómat Eurotax alapján 920 ra értékelték, a roncsot pedig 223e forintra. Igy utaltak 697e forintot és van egy eladó roncsom, ha valakit érdekel, majd teszek fel képeket írok autószerelő haver elérhetőségét, aki mindenről korrekt információt tud adni.
Hillar nem tudsz véletlenül valakit aki vesz ilyen törött vackokat és vidékre is elmegy érte?
42
-
Hillar nem tudsz véletlenül valakit aki vesz ilyen törött vackokat és vidékre is elmegy érte?
42
Hoppá, télleg emlékszem az ótódra .... :wink:
A számok meg nem is rosszak - no igen! Ügyes voltál - kiböjtölted! :lol:
Hétfőig gondolom felteszed a képeket - és én naná, hogy tudok olyant, aki megvenné! 8) (Ez arra vonatkozó ígéret, hogy ismerek olyan palikat, akik ebből élnek - járnak a nagyobb szervizekbne és veszik a TK-s roncsokat ... )
Hétfőn tehát dobok néhány telszámot, de az lenne a jobb, ha ők ugranának rá, akkor még több píz is kijöhet neked a dologból. Tehát köllenének majd az infók, hogy hol dekkol a járművecske, stb ... De, mondom, ráér hétfőn is ... :D :D
-
Na itt az oto, be is rakom avatarba :)
http://www1.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?q1=Toyota&hirdeteskod=597716&submit=ugras&megjelenes=4&kategoria=&screenwidth=800
-
Ez valóban jól összetört...
-
Na megvannak a számok.
Nem annyira lett ez rossz. Hillar te emlékszel is a kocsira, hogy milyen nem szépen nézett ki amikor vittem hozzátok anno.
Na a lényeg, a 810e-ért vett autómat Eurotax alapján 920 ra értékelték, a roncsot pedig 223e forintra. Igy utaltak 697e forintot és van egy eladó roncsom, ha valakit érdekel, majd teszek fel képeket írok autószerelő haver elérhetőségét, aki mindenről korrekt információt tud adni.
Hillar nem tudsz véletlenül valakit aki vesz ilyen törött vackokat és vidékre is elmegy érte?
42
Én meghirdettem a neten. Volt egy ***i, aki megnézte, de neki sok volt az ár. Én meghirdetném estleg a Traderben is, állítólag azt nézik. (Amúgy az enyémet egy ismerős ismerőse vitte el végül.)
-
Na megvannak a számok.
Nem annyira lett ez rossz. Hillar te emlékszel is a kocsira, hogy milyen nem szépen nézett ki amikor vittem hozzátok anno.
Na a lényeg, a 810e-ért vett autómat Eurotax alapján 920 ra értékelték, a roncsot pedig 223e forintra. Igy utaltak 697e forintot és van egy eladó roncsom, ha valakit érdekel, majd teszek fel képeket írok autószerelő haver elérhetőségét, aki mindenről korrekt információt tud adni.
Hillar nem tudsz véletlenül valakit aki vesz ilyen törött vackokat és vidékre is elmegy érte?
42
Én meghirdettem a neten. Volt egy ***i, aki megnézte, de neki sok volt az ár. Én meghirdetném estleg a Traderben is, állítólag azt nézik. (Amúgy az enyémet egy ismerős ismerőse vitte el végül.)
Én is meghirdettem most hasznaltauton, meg mobile24-en, meg itt...
Illetve felajánlotta az aki összetörte hogy lebontja eladogatja, de abból nem lenne pénz egyhamar.
Meglesem ezt a traderes dolgot is..
42
-
Na megvannak a számok.
Nem annyira lett ez rossz. Hillar te emlékszel is a kocsira, hogy milyen nem szépen nézett ki amikor vittem hozzátok anno.
Na a lényeg, a 810e-ért vett autómat Eurotax alapján 920 ra értékelték, a roncsot pedig 223e forintra. Igy utaltak 697e forintot és van egy eladó roncsom, ha valakit érdekel, majd teszek fel képeket írok autószerelő haver elérhetőségét, aki mindenről korrekt információt tud adni.
Hillar nem tudsz véletlenül valakit aki vesz ilyen törött vackokat és vidékre is elmegy érte?
42
Én meghirdettem a neten. Volt egy ***i, aki megnézte, de neki sok volt az ár. Én meghirdetném estleg a Traderben is, állítólag azt nézik. (Amúgy az enyémet egy ismerős ismerőse vitte el végül.)
Segítek hirdetni ujsagban ha kell. Trader, Expressz hirdetesfelvetellel foglalkozom :)
-
Sziasztok!
Sajnos a mi toyotánk is hasonlóan végezte :(
Egy suzuki-s áttért a mi sávunkba, aki elismerte a felelősségét.
Rendőrségi helyszinelés volt, személyi sérülés szerencsére egy
zúzódáson kívül semmi.
Jó, hogy használtuk a biztonsági öveket, mert a hátsó ülésen lévő
gyerekülésben lévő gyermekem kezéből a plüssállatka az
autó előtt landolt ...
A biztosítónál bejelentettem, de nagyon félek, hogy egy 13 éves autóért nem
sokat adnak majd. Jó lenne úgy kiszállni az egészből, mint negyvenkettőnek
sikerült.
Képek itt vannak az autóról. (http://www.hpb.hu/baleset)
Bye, Fifi
-
Sziasztok!
Sajnos a mi toyotánk is hasonlóan végezte :(
Egy suzuki-s áttért a mi sávunkba, aki elismerte a felelősségét.
Rendőrségi helyszinelés volt, személyi sérülés szerencsére egy
zúzódáson kívül semmi.
Jó, hogy használtuk a biztonsági öveket, mert a hátsó ülésen lévő
gyerekülésben lévő gyermekem kezéből a plüssállatka az
autó előtt landolt ...
A biztosítónál bejelentettem, de nagyon félek, hogy egy 13 éves autóért nem
sokat adnak majd. Jó lenne úgy kiszállni az egészből, mint negyvenkettőnek
sikerült.
Képek itt vannak az autóról. (http://www.hpb.hu/baleset)
Bye, Fifi
Először is részvétem a kocsi miatt, másodszor hála Istennek, hogy nagyobb baj nem történt. Ahogy nézem egy Liana volt a hunyó. Mit mondott, miért tért át?
-
Sziasztok!
Sajnos a mi toyotánk is hasonlóan végezte :(
Egy suzuki-s áttért a mi sávunkba, aki elismerte a felelősségét.
Rendőrségi helyszinelés volt, személyi sérülés szerencsére egy
zúzódáson kívül semmi.
Bye, Fifi
Részvétem a kocsi miatt. :(
Viszont a lényeg, hogy Ti megúsztátok komoly sérülés nélkül.
-
Részvétem, nagy mákotok volt. Hasonló voltr az én esetem is, csak ott még csak a tükrök értek össze. Nálad más az autók oldalai is. Szerencse, hog ynem lett félátfedéses.
A totalcaron volt egy cikk a biztosítókról, keress rá, mert én most nem emlékszem hol van. Abban vannak olyasmik is, akire nyilván a biztosító nem hívja fel a figyelmedet, hogy ez neked jár, hiszen minél kevesebbet akarnak fizetni. Ilyesmik, hog yavulás, szállítás, utazási ktg, kiesett bér, stb. Érdemes minden szart kisajtolni belőlük, ha már fizetsz nekik.
-
Köszönöm az együttérzésetek!
Ahogy nézem egy Liana volt a hunyó. Mit mondott, miért tért át?
Igen. Először az mondta, hogy nem volt semmi műszaki problémája.
2 percre rá azt mondta bal első deffekt. Amikor a rendőr megjött, akkor
felhívta a figyelmét, hogy deffektnek nyoma sincs biztos benne, mert egy
szakértői vizsgálat tuti megállapítja mi volt a gond. Ekkor meggondolta
magát és beismerte, hogy az autójának nem volt műszaki gondja,
"elbambult".
3 gyermek utazott vele és a felesége. Nekik egy karcolásuk sem lett
szerencsére. Szerintem a kicsik rosszalkodhattak, ő meg hátrafordult és
elhúzta a kormányt. De ez csak az én variációm, mert az "elbambuláson"
kívül mást nem mondott a sűrű bocsánatkérés közepette.
Bye, Fifi
Ps.: A totalcaros cikket olvastam, nem derített jókedvre ...
A biztosítótól elég sok mindent kértem térítésre, ami mind valós, majd meglátjuk mi lesz belőle ...
Még jó, hogy a clubos cuccokat egy másik autóra tartogattam, így azok nem vesztek oda.
-
Részvétem! Sajnálak titeket is és a kocsit is. Szerencse hogy a gyerekednek se lett semmi baja.
-
A biztosítótól elég sok mindent kértem térítésre, ami mind valós, majd meglátjuk mi lesz belőle ...
Részvétem.
Ha tudsz, mondjál még plusz dolgokat. Úgyis alul fognak értékelni néhány dolgot. (PL. autohifi, csomagok)
-
Részvétem! Sajnálak titeket is és a kocsit is. Szerencse hogy a gyerekednek se lett semmi baja.
Köszi! Most olvastam csak a másik topicban a Te szerencsétlenséged is :(
Még szerencse, hogy nálatok sem volt személyi sérülés! Elkészült már az
autód? Ha nem, akkor kaptál előzetes árkalkulációt, hogy mennyibe
fog fájni?
Nálunk is megvédte az utasokat és a csomagokat a :toy: :prayer: + az öv!
Egyetlen tárgy a felségem napszemüvege (ő vezetett) tört össze ...
Már vagy egy fél éve carinákat és avensiseket nézegettem a corolla mellé,
de most már tovább nem húzhatom az időt .. majd a biztosítótól függ
mire futja, de tuti toyota lesz, csak szerintem a corollától búcsúznom kell :(
Bye, Fifi
-
Fifi részvétem a gyönyörű rolla miatt. :(
Nagy kár érte.
Esetleg ha bontásra kerül megvenném róla a hátsó szárnyat.
De jobb lenne megcsinálni és újra használni. :D
-
Nagy kár érte.
Esetleg ha bontásra kerül megvenném róla a hátsó szárnyat.
Ha azt mondja a biztosító, hogy TK vagy GTK, akkor úgyis megírom ide.
Bár akkor jobb lenne egyben eladni, mert tőlem most 210 km-re van az
autó egy autómentősnél lerakva és innen elég macerás lenne
alkatrészenként értékesíteni. (nem értek sem az autókhoz sem az alkatrészárakhoz ..)
De jobb lenne megcsinálni és újra használni. :D
Igen a legjobb az lenne, csak a piszkos anyagiak és a hozzánemértés miatt
majd a biztosító dönti ezt el helyettem :(
Bye, Fifi
-
Köszi! Most olvastam csak a másik topicban a Te szerencsétlenséged is :(
Igen, sajnos mostanában elég sok Corollának volt balesete. :cry: Ugyanolyan piros Cori mint az enyém totálkárosan állt a győri szervízben. A kisfőnököm 1 hónapos autójának hátuljába is belehajtottak pár napra rá egy lámpánál.
Tegnap ti is karamboloztatok. Szörnyű! :cry:
Még szerencse, hogy nálatok sem volt személyi sérülés! Elkészült már az
autód? Ha nem, akkor kaptál előzetes árkalkulációt, hogy mennyibe
fog fájni?
Az autóm még sajnos nincs készen, a hétre ígérték legrosszabb esetben. Hétfőn közölték, örüljek ha jövö hétvégére meglesz. (Zárójelben merem csak hozzátenni, protekciós az autóm.) Mondjuk 1 hetet csak az alkatrészekre vártak, de hétfőn még nem jött meg az összes alkatrész.
Árakat még nem tudok, 2hete láttam utoljára a kocsimat, mikor bevittem a szervízbe kárfelvételre és javításra otthagytam. Akkor még nem bocsátkoztak becslésekbe, a másik topicban leírtam, hogy mik sérültek. Azóta személyesen nem voltam bennt, apu és főnöke intéz mindent. Remélem nekem csak az autóért kell mennem, már nagyon várom.
Nálunk is megvédte az utasokat és a csomagokat a :toy: :prayer: + az öv!
Egyetlen tárgy a felségem napszemüvege (ő vezetett) tört össze ...
Nekem semmi csomagom nem tört, pedig tele volt a kocsim: fényképező, kamera, laptop. Pont aznap hoztam haza anyu kávéskészletét, a hátsó ülésen volt, meg se repedt. A napszemüvegem rólam is lerepült, illetve a headset. Utána alig találtam meg a kocsiban.
Már vagy egy fél éve carinákat és avensiseket nézegettem a corolla mellé,
de most már tovább nem húzhatom az időt .. majd a biztosítótól függ
mire futja, de tuti toyota lesz, csak szerintem a corollától búcsúznom kell :(
Bye, Fifi
Reméljük neked is minél hamarabb lesz új autód, a biztosító se késik a kifizetéssel.
Friss információ: nálam a srác még nem volt kárfelvételen, ugyhogy elvileg kicsúszott a 8 nap bejelentési határidőből.
-
Igy néz ki az autóm a szervízben: :cry: :cry: :cry:
(http://www.toyotaclub.hu/mickey/images/Momo/image_001_.jpg)
-
Igy néz ki az autóm a szervízben: :cry: :cry: :cry:
Szép kisautó lett belőle :twisted:
-
Huha :shock:
-
Igy néz ki az autóm a szervízben: :cry: :cry: :cry:
Az vigasztaljon, hogy jelen állapotában pár tizeddel jobban gyorsul... :wink:
Amúgy tényleg elég csúnyán néz ki, de ez csak a látszat. Ha nem sérült fő alvázelem, semmi gond nincs.
-
Igy néz ki az autóm a szervízben: :cry: :cry: :cry:
Az vigasztaljon, hogy jelen állapotában pár tizeddel jobban gyorsul... :wink:
Amúgy tényleg elég csúnyán néz ki, de ez csak a látszat. Ha nem sérült fő alvázelem, semmi gond nincs.
Köszi. A kollégáim azzal vigasztaltak, hogy igy legalább nem kell bele légkondi.
Alváz nem sérült, hálisten a futómű sem, csak a csomagtéraz alatti lemez, emiatt van ennyire szétszedve, gondolom. Délután 1kor apunak azt ígérte a győri szervíz vezető, hogy jövö hét péntekre összerakják a jelenlegi állapotából. Remélem így lesz.
-
Igy néz ki az autóm a szervízben
Mi is így nézünk ki a műtőben.
(A zöldes háttérnek külön műtő feelingje van.)
Majd ha összevarrták és begyógyulnak a sebei,akkor újra szép lesz!
-
Wow. :shocked: (http://www.toyotaclub.hu/mickey/forum/images/smiles/sm01.gif) Kicsomagolták rendesen a kicsikét.
-
Most beszéltem a Hungária Biztosítóval, a srác totálkárt jelentett be.
Most újból megnéztem a képeket, azok alapján a totálkár kicsit gyanús nekem. Palaczk, véleményed?
A kárszakértő azt mondta a Biztosítónál a barátomnak, hogy neki gyanús az ügy, mert szerinte úgy néz ki (az alapján amit a srác leírt, hogy ő tolt le az útról), sajnos ma nem dolgozik a kárszakértő, hétfőn tudok beszélni majd velük.
Ui: megnéztem Fifi képeit is újból, a két totálkár között van különbség.
-
Délután beszéltem a szervízzel, 1,3-1,5 millió forint körül van a kár a kocsimban, most viszik festésre, a festő számlájától függ végleges kárösszeg.
Azt ígérték, ha minden jól alakul, jövö péntek délután átvehettem a kocsit, persze ha viszem a lét. 10%.
-
Az szép összeg, nem mondom :!: :?
-
Sziasztok!
Tudtok bármi olyan lehetőségről, hogy rendszám vagy alvázszám alapján egy autó baleseti előéletét kiderítsük? Fizetős lehetőségek is érdekelnek.
Botond
-
Tudtok bármi olyan lehetőségről, hogy rendszám vagy alvázszám alapján egy autó baleseti előéletét kiderítsük? Fizetős lehetőségek is érdekelnek.
Azt szeretnéd megtudni, hogy egyáltalán volt-e, vagy azt is, hogy mi történt, amikor történt valami?
-
Sziasztok!
Tudtok bármi olyan lehetőségről, hogy rendszám vagy alvázszám alapján egy autó baleseti előéletét kiderítsük? Fizetős lehetőségek is érdekelnek.
Botond
Amennyire én tudom, megtudja nézni bármilyek biztosító, rendszám alapján a korábbi káreseményeket, de hogy ezt egy mezei halandó kikérheti e...?
-
Tudtok bármi olyan lehetőségről, hogy rendszám vagy alvázszám alapján egy autó baleseti előéletét kiderítsük? Fizetős lehetőségek is érdekelnek.
Azt szeretnéd megtudni, hogy egyáltalán volt-e, vagy azt is, hogy mi történt, amikor történt valami?
Lehetőleg minél többet. Azaz mindkettőt. :yes:
-
Ha van szervizkönyv, akkor az adott márkaszerviznél meg tudják mondani, hogy ők mit csináltak vele.
-
Ha van szervizkönyv, akkor az adott márkaszerviznél meg tudják mondani, hogy ők mit csináltak vele.
Na ez az, ami nem sokat ér. Az én előző autómat, amit GTK után valaki mégis összerakott, teljesen korrekt szervzízkönyvvel és km-óra állással adtak el. (Megtaláltam a neten és felhívtam a hirdetőt) Csak hát mivel nem márkaszervízben lett javítva (mert kb. az autó árával egyezett volna a javítás), ezért arról a szervízkönyv nem szól, hogy az autót végül két darabból hegesztették össze.
Szóval a km és a szervízkönyv stimmelt, csak az nem, hogy nem "fényezve volt rajta egy lökhárító", hanem az autó felét teljesen újra kellett építeni, futóművel és minden egyébbel együtt. Szerencsétlen vevő, aki le akarta informálni a kocsit, és felhívta esetleg a szervízt, biztos megnyugtatta mikor visszaigazolták az adatokat.
-
Ha van szervizkönyv, akkor az adott márkaszerviznél meg tudják mondani, hogy ők mit csináltak vele.
Na ez az, ami nem sokat ér. Az én előző autómat, amit GTK után valaki mégis összerakott, teljesen korrekt szervzízkönyvvel és km-óra állással adtak el. (Megtaláltam a neten és felhívtam a hirdetőt) Csak hát mivel nem márkaszervízben lett javítva (mert kb. az autó árával egyezett volna a javítás), ezért arról a szervízkönyv nem szól, hogy az autót végül két darabból hegesztették össze.
Szóval a km és a szervízkönyv stimmelt, csak az nem, hogy nem "fényezve volt rajta egy lökhárító", hanem az autó felét teljesen újra kellett építeni, futóművel és minden egyébbel együtt. Szerencsétlen vevő, aki le akarta informálni a kocsit, és felhívta esetleg a szervízt, biztos megnyugtatta mikor visszaigazolták az adatokat.
Bocsánat, nem olvastál figyelmesen. A márkaszerviz azt tudhatja megmondani, hogy ők maguk mit csináltak az autóval. Azt, hogy más mit, azt nem. Tudom, hogy ez nem sok, de a semminél több.
Ha gyanús egy kocsi a legjobb módszer egy olyan szerelővel megnézetni, aki maga is törött autókat "gyógyít".
Azt ne várja senki, hogy valaki 100%-os biztonsággal kijelenti, hogy egy adott autóval mi történt az előéletében, sajnos ilyen módszer nincs.
-
sztem a gyenge kasznismunkát pillanatok alatt ki lehet szurni. pár hónapja voltam a haverral mondeot nézni és simán észrevettem h törött volt. szar illesztések, bontott biz, öv csatt.
uj bilincsek a hutön. toronynál a gyáritol eltérö festék stb.
-
sztem a gyenge kasznismunkát pillanatok alatt ki lehet szurni. pár hónapja voltam a haverral mondeot nézni és simán észrevettem h törött volt. szar illesztések, bontott biz, öv csatt.
uj bilincsek a hutön. toronynál a gyáritol eltérö festék stb.
Mert még nem láttál művészi munkát. Ahhoz kell szem, meg tapasztalat. A kókányolást hamar észre lehet venni.
-
Akkor keressek biztosítónál dolgozó havert aki utánna néz a kártörténetnek rendszám alapján?
-
Elsőre ez tűnik a legcélszerűbbnek.
-
Akkor keressek biztosítónál dolgozó havert aki utánna néz a kártörténetnek rendszám alapján?
Sztem ez -tán az egyetlen- járható út, csak arra figyelj nehogy rsz cserés legyen az autó, mert van hogy becsúszik egy-egy gtk. :whistling: azátn jön egy másik rsz.
Ez értelemszerűen akkor merül fel ha nem "korhű" a kiszemelt autó rsz-a...
-
Bocsánat, nem olvastál figyelmesen. A márkaszerviz azt tudhatja megmondani, hogy ők maguk mit csináltak az autóval. Azt, hogy más mit, azt nem. Tudom, hogy ez nem sok, de a semminél több.
Ha gyanús egy kocsi a legjobb módszer egy olyan szerelővel megnézetni, aki maga is törött autókat "gyógyít".
Azt ne várja senki, hogy valaki 100%-os biztonsággal kijelenti, hogy egy adott autóval mi történt az előéletében, sajnos ilyen módszer nincs.
Ez inkább csak olyan saját tapasztalat volt, hogy jó vigyázni a márkaszervizes leinformálással, mert az közel sem elég. Hiába írják egy hirdetésnél (lásd az én egykori GTK-s autómra), hogy "garantáltan leinformálható x km, vezetett szervízkönyv", attól az még egy feltámasztott roncs.
Természetesen ettől függetlenül érdemes megkérdezni a szervízt is, de az csak egy ellenőrizendő dolog a sok közül.
-
Sziasztok!
A következőt ajánlották nekem kártörténeti előzmányek megtekintésére rendszám alapján:
http://www.voltetorve.hu (http://www.voltetorve.hu)
Ha tulajdonosi nyilatkozatot is adsz, akkor állítólag részletesebb infót is biztosítanak. Fontolgatom a kipróbálását.
-
Sziasztok!
A következőt ajánlották nekem kártörténeti előzmányek megtekintésére rendszám alapján:
http://www.voltetorve.hu (http://www.voltetorve.hu)
Ha tulajdonosi nyilatkozatot is adsz, akkor állítólag részletesebb infót is biztosítanak. Fontolgatom a kipróbálását.
Ötletes vállalkozás, és hasznos is! És nem is drága, illetve ha nem találnak semmit, nem kell fizetni!
Korrekt, jó! Találékony a magyar! :clap:
-
Ötletes vállalkozás, és hasznos is! És nem is drága, illetve ha nem találnak semmit, nem kell fizetni!
Korrekt, jó! Találékony a magyar! :clap:
Ezt hol olvastad? Mert én csak olyat találtam, ha SEMMILYEN választ nem adnak, akkor járvissza a pénz!
Vagyis, ha elkallódik a kérelmed...
-
Ötletes vállalkozás, és hasznos is! És nem is drága, illetve ha nem találnak semmit, nem kell fizetni!
Korrekt, jó! Találékony a magyar! :clap:
Ezt hol olvastad? Mert én csak olyat találtam, ha SEMMILYEN választ nem adnak, akkor járvissza a pénz!
Vagyis, ha elkallódik a kérelmed...
Ha én is nagy betűvel írom a SEMMIT, akkor úgy fogod érteni, ahogy szántam? :yawn:
-
Ötletes vállalkozás, és hasznos is! És nem is drága, illetve ha nem találnak semmit, nem kell fizetni!
Korrekt, jó! Találékony a magyar! :clap:
Ezt hol olvastad? Mert én csak olyat találtam, ha SEMMILYEN választ nem adnak, akkor járvissza a pénz!
Vagyis, ha elkallódik a kérelmed...
Ha én is nagy betűvel írom a SEMMIT, akkor úgy fogod érteni, ahogy szántam? :yawn:
Az én olvasatomban a Te által írott semmid azt jelentette, hogy rendben van a kocsi. Ezért is kell fizetni, ekkor nem jár vissza a pénz.
Csak akkor ha nem válaszolnak egyáltalán.akkor jár vissza a pénz. Szerintem.
-
Az én általam írt "semmit"-nek a jelentése az én szándékomban az volt, hogy nem tudnak információval szolgálni.
Ugyan arra gondoltunk, csak félreértettél.
-
sziasztok!
abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy fél éve egy ittas ember széttörte a kocsimat most végre lezárták az ügyet, mehetek a határozatért, de hogyan tovább?a hat.-t elkell vinnem a biztosítóhoz, és utána a szerelőhöz, és a lóvét hogy fizetik? megállapít a biztosító egy összeget? vagy a szerelés díját fizeti? hogy van ez? légyszi világosítsatok fel. köszi
-
Erről jut eszembe, pár hete (talán 2) volt a Juszt Laci műsorában, hogy a biztositó véleménye lehet más mint a rendőrségé, előfordulhat hogy a rendőr szerint vétlen vagyok de a biztositó azt mondja hogy nem tettem meg mindent hogy a veszélyes szituációt elkerüljem. Nekem ez új, hogy a biztosítót ennyire nem kötelezi a rendőrségi döntés. :nonono:
-
sziasztok!
abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy fél éve egy ittas ember széttörte a kocsimat most végre lezárták az ügyet, mehetek a határozatért, de hogyan tovább?a hat.-t elkell vinnem a biztosítóhoz, és utána a szerelőhöz, és a lóvét hogy fizetik? megállapít a biztosító egy összeget? vagy a szerelés díját fizeti? hogy van ez? légyszi világosítsatok fel. köszi
Nos, gondolom, hogy a kárbejelentést már megtetted, ha jól értettem, akor viszont a kocsi nincsen megcsináltatva. Ezért első körben el kell vinni a biztosítóhoz a határozatot, mely alapján rendezik a kárt. Nem tudom, hogy milyen idős a kocsid, de ha 6 évnél öregebb, akkor tutira avultatnak, vagyis kevesebbet fizetnek, mint mondjuk egy új autónál tennék.
Általában a biztosítók szerződött partnerekkel dolgoztatnak, egy ilyen szerelőt-karosszériást-festőt kellene keresned, akiben megbízol és az X biztosító szerződött partnere. Ez egyszerűsíti a dolgot, mert a mester közvetlenül a bitztosítóval bizniszel. Célszerű ismerősök által ajánlott helyre vinni, mert a szerelők, nagy mágusok, érdemes szemmel tartani őket, hacsak nem atombiztos az ajánlás. Egy elemet lehet cserélni és kalapálni is, a kettő között a tartósság és a merevség (újabb baleset) a különbség és ugye a kettő közötti árdifferencia. (a biztosító a cserére vette fel az elemet, de az ügyeskezű mester kikalapálta, gittelte, fényezte, és mint az új....)
-
Nekem ez új, hogy a biztosítót ennyire nem kötelezi a rendőrségi döntés. :nonono:
Kötelezi az, más kérdés hogy ők semmibe veszik...
-
Ha már feléledt a topik:
-adott egy fronttörött autó, cascóra lesz megcsináltatva márkaszervizben, a szervizesek szerint az összes alkatrészt lekell adni a biztosítónak(?) többek közt egy minimálisan sérült lökhárítót, amit egy műanyagos pikk-pakk megcsinál, +a lámpákat is ellehetne adni, (az egyiknél pl. 1fül tört el a 3ból) hogy legalább az önrész visszajöjjön, ez a bevett szokás?? nem tudja valaki??? :hmmmm:
-
Ha már feléledt a topik:
-adott egy fronttörött autó, cascóra lesz megcsináltatva márkaszervizben, a szervizesek szerint az összes alkatrészt lekell adni a biztosítónak(?) többek közt egy minimálisan sérült lökhárítót, amit egy műanyagos pikk-pakk megcsinál, +a lámpákat is ellehetne adni, (az egyiknél pl. 1fül tört el a 3ból) hogy legalább az önrész visszajöjjön, ez a bevett szokás?? nem tudja valaki??? :hmmmm:
Igen, le kell adni, annak bizonyítására, hogy a cserés alkatrészt valóban kicserélték és nem csak meghekkelték. Előbb írtam, hogy a kiszervízek nagy bizniszt csináltak ebből.
Örvendetes, hogy a márkaszerviz korrektül áll hozzá. A másik ok, hogy ugyanaz ( az egyszer már térített) az alkatrész ne használódjon fel egy másik autó káreseményéhez...
-
Aha, értem, ez így okés! De had legyek gonosz: mit csinálnak ezekkel az alkatrészekkel, mert állítólag megsemmisítik :ph34r:
-
Aha, értem, ez így okés! De had legyek gonosz: mit csinálnak ezekkel az alkatrészekkel, mert állítólag megsemmisítik :ph34r:
Ahogy mondod. :ph34r:
-
sziasztok!
abban szeretném a segítségeteket kérni, hogy fél éve egy ittas ember széttörte a kocsimat most végre lezárták az ügyet, mehetek a határozatért, de hogyan tovább?a hat.-t elkell vinnem a biztosítóhoz, és utána a szerelőhöz, és a lóvét hogy fizetik? megállapít a biztosító egy összeget? vagy a szerelés díját fizeti? hogy van ez? légyszi világosítsatok fel. köszi
Nos, gondolom, hogy a kárbejelentést már megtetted, ha jól értettem, akor viszont a kocsi nincsen megcsináltatva. Ezért első körben el kell vinni a biztosítóhoz a határozatot, mely alapján rendezik a kárt. Nem tudom, hogy milyen idős a kocsid, de ha 6 évnél öregebb, akkor tutira avultatnak, vagyis kevesebbet fizetnek, mint mondjuk egy új autónál tennék.
Általában a biztosítók szerződött partnerekkel dolgoztatnak, egy ilyen szerelőt-karosszériást-festőt kellene keresned, akiben megbízol és az X biztosító szerződött partnere. Ez egyszerűsíti a dolgot, mert a mester közvetlenül a bitztosítóval bizniszel. Célszerű ismerősök által ajánlott helyre vinni, mert a szerelők, nagy mágusok, érdemes szemmel tartani őket, hacsak nem atombiztos az ajánlás. Egy elemet lehet cserélni és kalapálni is, a kettő között a tartósság és a merevség (újabb baleset) a különbség és ugye a kettő közötti árdifferencia. (a biztosító a cserére vette fel az elemet, de az ügyeskezű mester kikalapálta, gittelte, fényezte, és mint az új....)
igen megtettem a kárbejelentést, és azt nem tudom, hogy ez még mennyi idő, ha beviszem a határozatot a biztosítóhoz. meg olvastam a kárfelmérő lapot, és azt olvastam hogy a szakértőhöz le kell adnom a rendőrségi hat.-t, a javítási számlát, miért? bocsi hogy ilyen hü..e kérdédeim vannak, de még hál isten ilyen bajom nem volt
-
Erről jut eszembe, pár hete (talán 2) volt a Juszt Laci műsorában, hogy a biztositó véleménye lehet más mint a rendőrségé, előfordulhat hogy a rendőr szerint vétlen vagyok de a biztositó azt mondja hogy nem tettem meg mindent hogy a veszélyes szituációt elkerüljem. Nekem ez új, hogy a biztosítót ennyire nem kötelezi a rendőrségi döntés. :nonono:
Én erre azt mondom hogy az én káreseményembe a Biztosító azt mondta hogy teljesen vétlen vagyok, de mivel a rendörség olyan határozatott hozott hogy 50-50% a felelősség így nem fizet max 50%-ot. :(
Bost bíróságon vagyok éppen.Remélem jövéten lezárul az ügyem.
-
Nyúúúlik ez kérem szépen mint a rétes tétta.
Május 1000valahanyidán lesz a következő menet.Addig szakértő csámcsog a 4. fenyegetésre biztosító álltal kiadott képeken.
-
végre 7 hónap után megvan a bírósági végzés. előzmény az, hogy tavaly összel éjjel a parkolóban összetörték az autómat, ittas volt az elkövető, és most lett meg a végzés, hogy elismeri hogy ittas volt, és hogy nem fellebez. tehát kezembe van egy végzés, beadtam a biztosítónak, de hogyan tovább? csak vigyem be a toyotához a kocsit, és ha szerződésben van a biztosítóval, akkor egymás között elintézik? vagy a pénzt utalják? vagy hogy van ez? tudja valaki? :otlet:
:otlet:
-
Talán a biztositot felhivni?
-
Talán a biztositot felhivni?
GONDOLHATOD, HOGY AZ ELSŐ dolgom az volt, de mivel az ügy legelejétől nem tudtam, hogy melyik biztosítónál van a károkozó, és most a napokban adta át az én biztosítóm az anyagot az illetékes biztosítóhoz, ezért még nem tudok egyenlőre érdeklődni. :devil:
-
végre 7 hónap után megvan a bírósági végzés. előzmény az, hogy tavaly összel éjjel a parkolóban összetörték az autómat, ittas volt az elkövető, és most lett meg a végzés, hogy elismeri hogy ittas volt, és hogy nem fellebez. tehát kezembe van egy végzés, beadtam a biztosítónak, de hogyan tovább? csak vigyem be a toyotához a kocsit, és ha szerződésben van a biztosítóval, akkor egymás között elintézik? vagy a pénzt utalják? vagy hogy van ez? tudja valaki? :otlet: :otlet:
Ha gyorsan túl akarsz lenni rajta, akkor csináltasd meg saját kontóra a biztosító által elfogadott helyen, és akkor utólag megtérítik a javítást.
-
HA elfogadják a kárösszeget. De erről előbb inkább egyeztessen a javító, és a biztosító.
-
Nem tudom, hogy jó témába írok-e, de leírom ide a ma reggeli sztorit.
Mentem BAkarattyától Fűzfő felé az elkerülőn, ahol 110 a megengedett. Az út szélén szaladgált egy vaddisznó, majdnem elütöttem. Mentem a helytől 50m-t, majd néztem a tükörben, hogy mit csinál ez a dög. Szembe jött egy Harley-s 50 éves arc olyan 100-al, és elütötte, végig néztem a tükörben. Szóval mögöttem kiszaladt a dög, azt a szembe jövő motoros 100-zal nekiment.
Hát eléggé brutál volt. Hatalmas műanyagfelhő látszott, mint az autóknál a NCAP teszten... Megpördült vagy 5x, azt nekicsapódott egy táblának, amit úgy elkaszált a motorral, hogy kiszakadt a földből a beton alapzata is...
Visszafordultam, majd elsősegély. A motoros szinte hihetetlen módon élt, magánál volt, a bal lába széttört, meg a válla, meg ki tudja még mi...
Hívtuk a mentőket azonnal, akik 15 percen belül ott voltak. Ezután jöttek a rendőrök is. A mentősök kiérkezéséig mi ápoltuk 3 autós társammal a szerencsétlent, majd ezután a mentősök elvitték. Utána jegyzőkönyv, tanuskodás, etc...
A motoros szabályosan közlekedett 100-zal kb full védőfelszerelésben, többek között ez volt a szerencséje. Mármint hogy nem halt meg azonnal.
Mellékes: kiraktam a baleset helyszíne előtt 80 m-re a háromszöget, ezt minden autós tiszteletben tartotta, kivéve egy bunkó állat A8 audist, aki elvitte a háromszögemet. Majd intettem neki, hogy lassítson, meg hogy nem ép, erre a pofámba röhögött és 80-100-zal elhajtott őlünk 2 méterre úgy, hogy repkedtek a szilánkok 1000-rel...
Nem kívánok senkinek sem rosszat, de akkor úgy éreztem, hogy kár, hogy nem ő b.szta el a vadat...
Tanulság: bármikor bárkivel megeshet egy súlyos baleset, még akkor is, ha maximálisan elővigyázatosak vagyunk, tehát igaz a mondás, miszerint lassan járj, tovább élsz...
Megviselt eléggé az eset, plne ha arra gondolok, hogy kis híján én ütöttem el a dögöt...
Amúgy a mentősök, a rendőrök és az audist kivéve az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.
Vigyázzatok magatokra, mert hamar meg van a baj!
-
durva lehetett ezt átélni... :hmmmm:
audisnak sünt :sorcerer:
-
Nem tudom, hogy jó témába írok-e, de leírom ide a ma reggeli sztorit.
................
Amúgy a mentősök, a rendőrök és az audist kivéve az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.
Vigyázzatok magatokra, mert hamar meg van a baj!
A Vezetéstechnikai topicban lenne inkább a helye.
Nem semmi sztori, az ilyen mindig megviseli az embert.
A Ódisnak meg egyszer az őrangyala biztosan félrenéz....
Az utolsó mondatodat kétszer kellett elolvasnom, mert nagyon kétértelműre sikeredett.
Amúgy a mentősök, a rendőrök (és) - az audist kivéve - az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.
Gondolom, hogy ezt akartad. :D
-
Nem tudom, hogy jó témába írok-e, de leírom ide a ma reggeli sztorit.
................
Amúgy a mentősök, a rendőrök és az audist kivéve az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.
Vigyázzatok magatokra, mert hamar meg van a baj!
A Vezetéstechnikai topicban lenne inkább a helye.
Nem semmi sztori, az ilyen mindig megviseli az embert.
A Ódisnak meg egyszer az őrangyala biztosan félrenéz....
Az utolsó mondatodat kétszer kellett elolvasnom, mert nagyon kétértelműre sikeredett.
Amúgy a mentősök, a rendőrök (és) - az audist kivéve - az összes autós korrektül viselkedett, mindenki maximálisan odatette magát.
Gondolom, hogy ezt akartad. :D
Ha tudjátok, akkor rakjátok át oda a hozzászólást. Nem tudtam, hogy hová kellene írnom ezt.
Én nem láttam kétértelműnek, de mondjuk én írtam, nekem egyértelmű...
Amúgy erre gondoltam, hogy mindenki rendes volt, kivéve ezt az egy kötsögöt.
-
Áttettem. Ott folytassuk.
-
Ötletes vállalkozás, és hasznos is! És nem is drága, illetve ha nem találnak semmit, nem kell fizetni!
Korrekt, jó! Találékony a magyar! :clap:
Ezt hol olvastad? Mert én csak olyat találtam, ha SEMMILYEN választ nem adnak, akkor járvissza a pénz!
Vagyis, ha elkallódik a kérelmed...
voltetorve.hu
Gondoltam utánanézek a kocsimnak.
Előtte gondoltam körbenézek - sehol nem hallottam visszajelzést a cégről, csak "bérfórumozókat".
Aztán elolvastam rendesen a honlapjukat, és majd' elröhögtem magam.
Ezek azt csinálják, hogy odamennek minden biztosítóhoz, és kérik a kocsi "kockázatelbírálását" - tehát hogy hajlandóak lennének-e rá Cascót kötni. Ennek két kimenete lehet. Igen, vagy nem.,
A honlapon ezt írják:
* Amennyiben a fedezetet a biztosító vállalja, a gépjármű valószínűleg nem, vagy elenyésző kárt szenvedett el.
* Amennyiben a fedezetet a biztosító elutasítja, a gépjármű valószínűleg nagyobb mértékben sérült, vagy a vállalás szempontjából kockázatosnak tarja ezt a típust.
Na ja. Az smafu. Abból bármilyen következtetést levonni hogy a biztosító vállalja-e vagy nem... Szerintem dőreség.
Aszondják, hogy ha a tulaj beleegyezik, akkor meg mondják, hogy mi is történt pontosan. na ja. Idézet:
Tulajdonosi nyilatkozattal történő lekérdezés esetén csak azt az időszakot tudjuk kárelőzményt illetően vizsgálni, amelyben a megjelölt tulajdonos a feltüntetett gépjárművet tulajdonosi minőségében birtokolta!
Tehát ha valamelyik biztosítónál piros a lámpa, akkor megkérdik, ugyan miért.
VISZONT - csak az AKTUÁLIS tulajtól lehet infót kapni. És ha nincs Casco, az azt jelenti, hogy csak KGFB-ből. Az meg azt jelenti, hogy csak ha ő a vétlen...
Röviden:
-Ha már megvetted a kocsit, semmit nem ér (Ha csak nem vagy Alzheimer kóros, s nem emlékszel, hogy most a múlt héten megtörted-e a kocsidat vagy sem :-)
-Ha a kocsit megvenni tervezed, és nincs rajta CASCO, illetve rövid ideje tulaj a tulaj - megint csak nem ér sokat, még ha bele is egyezik a tulaj a lekérdezésbe
Szomorú... :-(
Dejóisvolna pedig...
-
Ugyan az autó OFF, de segítségre lenne egy kolleganőmnek szüksége. Van egy egy éves Swiftje, amit tegnap totálkárra törtek. A biztosító valami nevetséges összeggel akarja kiszúrni a szemét, amivel ugyanilyen autót értelemszerűen nem tudna venni még használtan sem.
Mit tegyen, hogy tud a legjobban kijönni a dologból? Hitel nincs rajta.
-
Az a szerencséje, hogy nincs rajta hitel.... A Suzukinak (is), olyan nevetséges az értéktartása (gyakorlatilag nincs neki olyanja), hogy sajnos nem meglepő, ha a biztosító nem halmozza el pénzzel a tulajt. A kérdés, hogy az autó lett totálkáros vagy gazdasági totálkáros? Ha utóbbi, akkor el kéne adnia a roncsot. Ilyen esetekben a biztosító ad egy garantált roncsértéket, azaz ha nem a javítás mellett döntesz, akkor Ő (illetve egy partnere) garantál egy fix felvásárlási árat, ha a tulajnak nem sikerülne saját úton többért értékesítenie. Ha GTK-s, akkor én meghirdetném a biztosítós ár felett.
-
Oké és utána? Ha GTK (megkérdezem majd tőle), akkor adja el a roncsot és kap valamennyit a biztosítótól, aztán ennyi? Bocs a hülye kérdésekért, szerencsére totál járatlan vagyok a témában. Mire figyeljen még vagy mit mondjak még a sztoriból?
Játszhat az, hogy ha csak TK, hogy megcsináltatja? Akkor hogy fizet a biztosító? Vagy ilyen nincs?
-
Nem úgy van már nálunk is, hogy a biztosító csak a roncsérték és a (szerinte) piaci érték közötti különbözetet fizeti ki, a roncsot pedig neked kell értékesítened (a biztosító által megadott úton-módon)? Mintha korábban ez derült volna ki.
-
Roncsra mond a biztosító egy értéket. Ha te ennél többért tudod eladni, akkor az a te nyereséged. Ha nem, akkor a biztosító mond valakit, aki annyiért megveszi. Ha mégse veszi meg annyiért, akkor fizeti a különbözetet.
Az autó Eurotax értékét fogja a biztosító fizetni, minusz a roncs értéket. Az Eurotax viszont függ pár dologtól: kor, km, állapot, etc. Ezen esetleg érdemes próbálkozni.
-
Roncsra mond a biztosító egy értéket. Ha te ennél többért tudod eladni, akkor az a te nyereséged. Ha nem, akkor a biztosító mond valakit, aki annyiért megveszi. Ha mégse veszi meg annyiért, akkor fizeti a különbözetet.
Az autó Eurotax értékét fogja a biztosító fizetni, minusz a roncs értéket. Az Eurotax viszont függ pár dologtól: kor, km, állapot, etc. Ezen esetleg érdemes próbálkozni.
Na ja, csak kérdés, hogy milyen Eurotax-árral számolnak? Azzal, amennyiért te tudnál venni egy ugyanilyen autót; vagy a kereskedői beszámítási árral? Gondolom, az utóbbival ::) ... Bár pl. a németeknél ez elég aprólékosan szabályozva van, hogy melyiket veszik figyelembe.
-
Na akkor leírom első kézből, hogy velem hogyan történt ez a GTK-s dolog, habár úgy emlékszem, hogy annak idején beszámoltam róla.
Szóval megtörtént a sorkocc, kihozták, hogy nem vagyok okozó. A Biztosító felmérte a kárt, megállípította a GTK-t. Itt van egy összeg, amit kifizet + a roncsérték. Az user dönthet, megtartja a roncsot, vagy átadja a Biztosító által meghatalmazott felvásárlónak. Itt van egy biztosító által minimum limitált összeg, amit mindenféleképpen megkap a károsult, függetlenül attól, hogy a roncskereskedő mennyit akar adni a roncsért. Jellemzően ez az ár alatta marad a biztosító roncsértékén.
No, én kértem, hogy utalják a kiszámolt kárösszeget, a koceit meg nem adtam el, hanem meghirdettem és jóáron értékesítettem törött állapotában. Vannak erre specializált vállalkozások, akik rárepülnek az ilyen kocsikra.
Namost a Suzukival nyilván más a helyzet, mert annyi van belőle, mint a fene, meg törött is van.
Én mégis ezt a metódust csinálnám, eladnám sk. a roncsot, hátha kell donornak valakinek. Az árazását, meg okosan kell belőni.
-
Roncsra mond a biztosító egy értéket. Ha te ennél többért tudod eladni, akkor az a te nyereséged. Ha nem, akkor a biztosító mond valakit, aki annyiért megveszi. Ha mégse veszi meg annyiért, akkor fizeti a különbözetet.
Az autó Eurotax értékét fogja a biztosító fizetni, minusz a roncs értéket. Az Eurotax viszont függ pár dologtól: kor, km, állapot, etc. Ezen esetleg érdemes próbálkozni.
Na ja, csak kérdés, hogy milyen Eurotax-árral számolnak? Azzal, amennyiért te tudnál venni egy ugyanilyen autót; vagy a kereskedői beszámítási árral? Gondolom, az utóbbival ::) ... Bár pl. a németeknél ez elég aprólékosan szabályozva van, hogy melyiket veszik figyelembe.
Egy Eurotax ár van és tudtom szerint az annak alapján készül, hogy a kereskedők mennyiért adják el az adott típust. Szóval elvileg amennyiért te tudnál venni autó. Gyakorlatilag nem. Az én 2000 decemberi VVTi-s Corolla Linea Terrra ABS-re 1.160e-t mond az Eurotax - szerintük.
-
Sziasztok!
Totálkár után: a biztosító az Eurotax teljeskörű értékelésében a kárkori érték meghatározásánál a Toyota Aygomra 1000km/hó átlagos km futást tüntetett fel. Tudtok valamit erről az értékről? Ez az 1000 km egy fixen beállított érték, vagy a hasára ütött a kárrendező és beírta, hogy legyen 1000 km/hó az AYGO átlagos km futása? Lehet ott más értéket is megadni vagy választani? Fontos ez azért, mert jelen esetben a pontosan 48 hónapos Aygommal elvileg csak 48 ezer km-t mehettem volna, de mivel én a valóságban 52907 km-et mentem, az elméleti többletfutás alapján negatív értékkorrekciót hajtott végre a kárrendező. Köszönöm, üdv.: G.
-
Már nem érdekes :)
Sziasztok!
Totálkár után: a biztosító az Eurotax teljeskörű értékelésében a kárkori érték meghatározásánál a Toyota Aygomra 1000km/hó átlagos km futást tüntetett fel. Tudtok valamit erről az értékről? Ez az 1000 km egy fixen beállított érték, vagy a hasára ütött a kárrendező és beírta, hogy legyen 1000 km/hó az AYGO átlagos km futása? Lehet ott más értéket is megadni vagy választani? Fontos ez azért, mert jelen esetben a pontosan 48 hónapos Aygommal elvileg csak 48 ezer km-t mehettem volna, de mivel én a valóságban 52907 km-et mentem, az elméleti többletfutás alapján negatív értékkorrekciót hajtott végre a kárrendező. Köszönöm, üdv.: G.