Egyébként a váltócsapágy mitől megy tönkre? Azért kérdezem, mert a környezetemben több toyotának volt ilyen gondja 100-150 ezer km között. Nekem nem is ez a nagy költség, hanem a 3-as fokozat szinkronja.
Szóval ezek mitől mennek tönkre? Gondolom a nem megfelelő kenés nyilván (shell olaj volt benne, amikor megvettem, legalábbis a papírok szerint, amiért nem vagyok lelkes, most az utolsó 3000 km-en Eneos volt benne)? Esetleg ha nagyon volt hajtva a kocsi? A Főnököm 1.8-as Versojában is 110 ezer körül ment szét a váltócsapágy, pedig csak márkaszervízbe hordja, bár igaz tolja az autónak rendesen.
Szóval ötlet? Érdekel a probléma oka, hogy nekem és másnak sem forduljon elő ilyen máskor.
A szervízben azt mondták, hogy a Toyota gyári 75W olaját teszik a váltóba, mert ez teszik a legújabb 6 fokozatú váltókba is, és ez jó lesz nekem. Tényleg, vagy inkább kérjem a 75W90-et?
Köszi!