Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306275 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Szerviz
« Válasz #3240 Dátum: 2010.05.13 16:33:55 »
Mondi-nak tök új az autója, abba bele nem raknék bontott cuccot. Szerintem tiszta sor, hogy az ilyen kényes műveletet egy márkaszervizre bízza, új gyári cuccokkal. Elvileg Európában így kellene szervizelni egy autót. A bontott cucc, meg a számla nélküli csihi-puhi, meg úgy keletebbre....ettől függetlenül, megértem hogy sokan nem tudnák ezt kifizetni (lehet én sem), de ha ő kitudja fizetni, akkor ismerjük el neki, hogy több pénzért igaz, de minőségi szolgáltatást kap!
Ha "tök új" lenne akkor valószínűleg garanciális hibáról beszélnénk és valószínűleg nem kellene 300k-t kifizetni rá.

A minőségibb szolgáltatásról egyáltalán nem vagyok meggyőződve. (Nem azért mert a márkaszerviz dolgozik rosszul, hanem máshol is tudnak ugyanolyan magas színvonalon.) Amit ajánlottunk neki: hozzáértő szerelő felkeresése, aki esetleg az alkatrészcsere helyett javítani is tud, nincsen kötve a márkaszervizes protokollhoz. Garanciát vállal a munkájára, és természetesen számlát is tud adni.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Szerviz
« Válasz #3241 Dátum: 2010.05.13 16:39:22 »
A hang már egyre durvább volt, elgurultam a Mayerékhoz. Mentek vele egy-egy kört (ketten is), és mindketten egyöntetűen váltócsapágyra gondoltak. Ez nálunk olyan 80 ezer körül van, 40 az alkatrész és 40 a munkadíj. De mivel gond van a 3-as szinkronjával is (néha nagyon nehezen kapcsolható és a szerelő is mondta, hogy érezni, nincs rendben), ennek a szervíze 200 ezer... Szóval 280 ezer pénzembe fog kerülni, de legalább tuti lesz a váltó...

Ajánlattak bontott váltót, olcsóbban, de azt meg nem tudni milyen állapotban, nem akarok zsákbamacskát venni. Ezért húzom a fogamat, de ha rendben lesz utána évekig akkor legyen (a bontottnál nem tudni mennyit megy el).

Most próbálok Mickey-nél egy gyors klubtagságot intézni, mert arra adnak valamennyi kedvezményt.



Egyébként a kocsinak még egy hasonló húzása van, és visszaülök egy öreg suzukiba 300ezerért, amit másik 300ért újjáépítenek nekem bárhol.

Az én kocsimnak is volt valami hasonló baja még 2 éves korában. "Emelkedőn 1-es fokozatban zúgó hang", így van írva a megrendelőre. Majd kuplungszerkezetet cseréltek.

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #3242 Dátum: 2010.05.13 18:40:21 »
Sziasztok harcostársak!

Jövő héten viszem a kis Aurist 2 éves szervizre. Levegőszűrőt, pollenszűrőt kicseréltem, klímát rendbe tettem, vettem 4l Castrol 5W40-es Magnatecet. Ledumáltam hogy csak olajcsere kellene én viszem az olajat + cserélnek ugye olajszűrőt. De lehet itt nem áll meg a dolog. 1.4 VVT-i Aurisnál mire lehet számítani 2 éves szervizen? Ez itt a kérdés. Váltógombot szeretném még kicseréltetni, mert a krómozott gyűrűs rész a tetején kicsit lepergett :D bár ez csak ilyen apróság. Nemtom cserélnek e ilyesmit garanciában.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3243 Dátum: 2010.05.13 18:54:21 »
Sziasztok harcostársak!

Jövő héten viszem a kis Aurist 2 éves szervizre. Levegőszűrőt, pollenszűrőt kicseréltem, klímát rendbe tettem, vettem 4l Castrol 5W40-es Magnatecet. Ledumáltam hogy csak olajcsere kellene én viszem az olajat + cserélnek ugye olajszűrőt. De lehet itt nem áll meg a dolog. 1.4 VVT-i Aurisnál mire lehet számítani 2 éves szervizen? Ez itt a kérdés. Váltógombot szeretném még kicseréltetni, mert a krómozott gyűrűs rész a tetején kicsit lepergett :D bár ez csak ilyen apróság. Nemtom cserélnek e ilyesmit garanciában.
Én a helyedben a gyári előírásnak megfelelő üa. takarékos, full-syn 5W30-ra cserélném a vitt olajat, és nem tennék bele fél-syn nem a gyári ajánlásnak megfelelő viszkozitású olajat...  :no:

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #3244 Dátum: 2010.05.13 19:23:29 »
Sziasztok harcostársak!

Jövő héten viszem a kis Aurist 2 éves szervizre. Levegőszűrőt, pollenszűrőt kicseréltem, klímát rendbe tettem, vettem 4l Castrol 5W40-es Magnatecet. Ledumáltam hogy csak olajcsere kellene én viszem az olajat + cserélnek ugye olajszűrőt. De lehet itt nem áll meg a dolog. 1.4 VVT-i Aurisnál mire lehet számítani 2 éves szervizen? Ez itt a kérdés. Váltógombot szeretném még kicseréltetni, mert a krómozott gyűrűs rész a tetején kicsit lepergett :D bár ez csak ilyen apróság. Nemtom cserélnek e ilyesmit garanciában.
Én a helyedben a gyári előírásnak megfelelő üa. takarékos, full-syn 5W30-ra cserélném a vitt olajat, és nem tennék bele fél-syn nem a gyári ajánlásnak megfelelő viszkozitású olajat...  :no:

Tavaly is ezt tettem bele, szerintem ez teljesen jó nem lesz vele gond. Toyotánál is mondták hogy jó ez bele.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3245 Dátum: 2010.05.13 19:26:23 »
Akkor sem felel meg tökéletesen a gyári előírásnak. Vvt-ibe 30-as kell (és akkor a minősítéseket még meg se néztem).  :)
         

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3246 Dátum: 2010.05.13 19:38:47 »
Akkor sem felel meg tökéletesen a gyári előírásnak. Vvt-ibe 30-as kell (és akkor a minősítéseket még meg se néztem).  :)
Köszi..  :flowers:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3247 Dátum: 2010.05.13 19:40:31 »
Csak mondja. Gondolod, hogy visszaülne valóban egy Suzukiba?!  [rohog]

Mszervíznek vannak gyári alkatrészei, garanciát vállalnak, továbbá ha bármi technikai melőr van, akkor egy komplett technikai hálózat (beleértve a TMH-t is) áll a rendelkezésükre...
Ha anyagilag belefér, akkor szerintem ez a legjobb megoldás, hiszen gyári alkatrész lesz szakszerűen garanciával beszerelve...


Persze nem ülnék vissza egy suzukiba, csak visszasírom időnként azokat az időket, amikor annyiba került a gyári féktárcsa (márkaszervízben), mintha szabályoztatni kellett volna és egyebek. Remélem a legjobbakat, és hogy ezután nem lesz komoly gond vele. Egyébként jó ideje éreztem, hogy a váltó nem az erőssége a kocsinak, ez most remélhetőleg megszűnik :-) .

Holnap este vagy szombat délelőtt ha elhozom majd beszámolok.

Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3248 Dátum: 2010.05.13 19:42:43 »


Tavaly is ezt tettem bele, szerintem ez teljesen jó nem lesz vele gond. Toyotánál is mondták hogy jó ez bele.
Persze, nem kötelező gyári ajánlású olajat beleraknod, csak erősen ajánlott...  :D Végül is a te autód. De egy 2008-as autóba nem az 5W40 való, ez tény. A szervizeseknek pedig nem kell mindent elhinni... :no: A gépkönyvednek higgy... :yes:

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Szerviz
« Válasz #3249 Dátum: 2010.05.13 20:19:19 »
Jövő héten viszem a kis Aurist 2 éves szervizre. ... vettem 4l Castrol 5W40-es Magnatecet.
Az elöttem szólók már leírták,hogy nem a legjobb választás.
A xyW30-as olajok hidegindításkor kevésbé koptatják a motort, üzemanyag takarékosabbak, jobban tisztítják és hűtik a motort.
Stabilabbak, azaz kevésbé öregszenek, jobban birják a terhelést.
És nem utolsó, hogy a gyári -elég tág határok között mozgó- ajánlásnak jobban megfelelnek.

Azt már csak halkan jegyzem meg, hogy egyesek 0W20 olajat használnak a VVT-i motorokba (nem taposva és főként télen)

Egyébként nem a múltkor beszéltünk arról, hogy újabb 4ZZE motorokba - ellentétben a gépkönyvben leírt 3,7l-el - 4,2l motorolajjal lesz full a feltöltés?
« Utoljára szerkesztve: 2010.05.13 20:24:07 írta Agyarka »

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3250 Dátum: 2010.05.13 21:03:19 »
És nem utolsó, hogy a gyári -elég tág határok között mozgó- ajánlásnak jobban megfelelnek.
Már a 2003-as E12-esembe is kifejezetten javalott viszkozitás az 5W30!  :yes:

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #3251 Dátum: 2010.05.13 21:16:07 »
Jól van hiszek nektek. Köszönöm a segítséget.

R6Rider

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1083
  • Corolla E12 1.6 VVTi SOL Sedan
    • Q8
Re: Szerviz
« Válasz #3252 Dátum: 2010.05.13 21:25:01 »
Jól van hiszek nektek. Köszönöm a segítséget.
Szívesen.  :) Ha már van egy ilyen szuper, modern autód, ne az olajon spórolj!!  ;)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #3253 Dátum: 2010.05.14 06:52:16 »
Egyébként a váltócsapágy mitől megy tönkre? Azért kérdezem, mert a környezetemben több toyotának volt ilyen gondja 100-150 ezer km között. Nekem nem is ez a nagy költség, hanem a 3-as fokozat szinkronja.

Szóval ezek mitől mennek tönkre? Gondolom a nem megfelelő kenés nyilván (shell olaj volt benne, amikor megvettem, legalábbis a papírok szerint, amiért nem vagyok lelkes, most az utolsó 3000 km-en Eneos volt benne)? Esetleg ha nagyon volt hajtva a kocsi? A Főnököm 1.8-as Versojában is 110 ezer körül ment szét a váltócsapágy, pedig csak márkaszervízbe hordja, bár igaz tolja az autónak rendesen.

Szóval ötlet? Érdekel a probléma oka, hogy nekem és másnak sem forduljon elő ilyen máskor.

A szervízben azt mondták, hogy a Toyota gyári 75W olaját teszik a váltóba, mert ez teszik a legújabb 6 fokozatú váltókba is, és ez jó lesz nekem. Tényleg, vagy inkább kérjem a 75W90-et?

Köszi!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Szerviz
« Válasz #3254 Dátum: 2010.05.14 07:43:20 »
Tényleg a 75W a legjobb (90 nélkül)!