Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2306275 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #2655 Dátum: 2010.02.10 18:55:48 »
Sziasztok,
akku témában kérném a segítségeteket: Most egy 65ah-s akku van a corolla 1.4 d-4d wagon-omban. Ez a típus három típusú kijelzőt tartalmaz: zöld, fekete, fehér.
3, ha ne adj Isten meghalna az akku, milyet érdemes venni? Olvastam a fórumban, hogy 48-53-55-60 ah-s akkukról értekeztetek, ki-mit javasol, mit tapasztalt?
65ah-sat azért sem vennék, mert eléggé borsos (40-50 ezer pénz)
Köszi!
Nekem 1év után cserélték a gyári aksi, mert bedöglött.
Sajnos kisebbet tettek bele így a következő karácsonykor is akku csere volt.
Én jeleztem, hogy 74Ah-st tegyenek bele, mert szerintem akkora kell, Ők azt állították, hogy nem.
Végül nagyobbat kaptam, de jelezték csak Náluk tudom majd cseréltetni, ha probléma lesz.
Közben rákérdeztem a TMH-nál, a válasz: 74Ah

Nekem is a gyári aksi kb. 1 és fél évig bírta, most adtam túl rajta. Igaz nagy zenét építettem a kocsiba, ez más fajta aksit követelt. A gyári normál körülmények között még 1 évig bírta volna talán.
 Én az EXIDE Premiumot ajánlanám, 20-30e Ft között meg is tudod venni. A Premium akkor is bírja a strapát ha sok a kocsiban a járulékos fogyasztó, ennél jobb szerintem neked nem kell. Érdemes a legnagyobb Ah kapacitású aksit berakni, amíg engedik a méretek. Nézd meg jogy jobb pozitívos kell vagy bal pozitívos (valószínű jobbos kell) és hogy milyenek a méretek.
EXIDE akkumulátorok:
http://www.akkutelep.hu/auto-akkumulator.htm
EXIDE Premium táblázat:
http://www.akkutelep.hu/Exide_Premium_akkumulator.htm

Szerintem amúgy a 64Ah-s jó is lenne, a méretei stimmelnek, ára úgy 21.000 Ft körül van. Én is ezt néztem ki anno, csak a hifi miatt AGM típusú akkut vettem, az jobban megfelel erre a célra.
De ha nem akarsz EXIDE-ot, akkor itt van egy oldal, beírod a típust és ad egy olcsó aksit, ami jó is. http://www.akkusegely.hu/?gclid=CJyBuq-q6J8CFcwWzAodqUYgqA
Ha bármi kérdésed van aksikkal kapcsolatban, kérdezz nyugodtan, én most utánna néztem mindennek rendesen. Ja amúgy meg autóvillanyász vagyok vagy mi :D

equium

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Szerviz
« Válasz #2656 Dátum: 2010.02.12 13:55:30 »
sziasztok 96-os 1.3-as corollam van 220.000 km-nel jarunk.
 a kerdesem az lenne, hogy tudja -e valaki, hogy a 200.000-es vagy 220.000-es? szerviznel miket kell cserelni, mit kell ellenorizni?
olaj, szijak, fekek, szurok rendszeresen cserelve lettek, az auto jol mukodik csak kivancsi vagyok, hatha itt mar mast is ellenorizni kell.
koszonom. zoli

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2657 Dátum: 2010.02.12 16:24:38 »
sziasztok 96-os 1.3-as corollam van 220.000 km-nel jarunk.
 a kerdesem az lenne, hogy tudja -e valaki, hogy a 200.000-es vagy 220.000-es? szerviznel miket kell cserelni, mit kell ellenorizni?
olaj, szijak, fekek, szurok rendszeresen cserelve lettek, az auto jol mukodik csak kivancsi vagyok, hatha itt mar mast is ellenorizni kell.
koszonom. zoli
Ha az olaj megfutotta a 10.000-ret, akkor szűrővel együtt cserélni kell.
A szíjakat nem árt cserélni, ha már elmúltak 5-6 évesek vagy futottak már 100.000 km-t.
A légszűrő és a pollenszűrő szemrevételezéssel kiderül, hogy cserés-e.
A fék szintén állapottól függ. A fékfolyadékot 60.000km / 2 évente illik cserélni szerintem. DOT4 vagy DOT5.1-es kell bele.
A váltóolajat is illik cserélni, ha 3 évnél idősebb vagy futott már 60.000 km-t. A fékfolyadék cseréve együtt a kuplungfolyadékot is érdemes lecserélni.
A kormányszervoban az olajat is javasolt cserélni ilyen futás esetén már.
A benzinszűrőt (amennyiben van a motortérben) illik 100-150.000 km-enként cserélni.

Amiről nem tudsz adatot, azt javaslom, hogy cseréljétek le/ki, az a biztos.

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #2658 Dátum: 2010.02.12 17:49:13 »
sziasztok 96-os 1.3-as corollam van 220.000 km-nel jarunk.
 a kerdesem az lenne, hogy tudja -e valaki, hogy a 200.000-es vagy 220.000-es? szerviznel miket kell cserelni, mit kell ellenorizni?
olaj, szijak, fekek, szurok rendszeresen cserelve lettek, az auto jol mukodik csak kivancsi vagyok, hatha itt mar mast is ellenorizni kell.
koszonom. zoli
Ha az olaj megfutotta a 10.000-ret, akkor szűrővel együtt cserélni kell.
A szíjakat nem árt cserélni, ha már elmúltak 5-6 évesek vagy futottak már 100.000 km-t.
A légszűrő és a pollenszűrő szemrevételezéssel kiderül, hogy cserés-e.
A fék szintén állapottól függ. A fékfolyadékot 60.000km / 2 évente illik cserélni szerintem. DOT4 vagy DOT5.1-es kell bele.
A váltóolajat is illik cserélni, ha 3 évnél idősebb vagy futott már 60.000 km-t. A fékfolyadék cseréve együtt a kuplungfolyadékot is érdemes lecserélni.
A kormányszervoban az olajat is javasolt cserélni ilyen futás esetén már.
A benzinszűrőt (amennyiben van a motortérben) illik 100-150.000 km-enként cserélni.

Amiről nem tudsz adatot, azt javaslom, hogy cseréljétek le/ki, az a biztos.

Még a gyertyákat is ki kell cserélni 60.000 km-enként. Egyik hengerből ki lehet tekerni és meg lehet nézni milyen állapotban van, gyertyahézag stb. gyertyakábelek + gyújtáselosztó ellenőrzés (ha nem dízel :D). Érdemes a generátort és az önindítót is ellenőrizni, bár ha van elegendő töltés és indul rendesen akkor ez nem fontos. Futómű vizsgálat, fékmérés........... hűtőrendszer tisztítás és feltöltés ajánlott.

Petyaa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 942
  • Auris 1.4 VVT-i
Re: Szerviz
« Válasz #2659 Dátum: 2010.02.12 17:51:16 »

Még a gyertyákat is ki kell cserélni 60.000 km-enként. Egyik hengerből ki lehet tekerni és meg lehet nézni milyen állapotban van, gyertyahézag stb. gyertyakábelek + gyújtáselosztó ellenőrzés (ha nem dízel :D). Érdemes a generátort és az önindítót is ellenőrizni, bár ha van elegendő töltés és indul rendesen akkor ez nem fontos. Futómű vizsgálat, fékmérés........... hűtőrendszer tisztítás és feltöltés ajánlott.

Elfelejtettem.........a szíjak cseréjénél érdemes már a vízpumpát is cserélni, meg esetleg a szíjfeszítő- v. vezetőgörgőket.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Szerviz
« Válasz #2660 Dátum: 2010.02.12 19:30:46 »
Így van, ahogy Petyaa írja, kell vízpumpát is cserélni.

Gyertyából: NGK vagy Denso.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #2661 Dátum: 2010.02.12 22:03:25 »
Mennyire szívás E12-es Corolla fényszorójában az izzócsere? Ma este kiment a jobb oldali tompított és szeretném kicserélni mindkét oldalit, mert szerdán indulunk Lengyelországba, és nem szeretném ha ott menne ki a másik oldal.

Köszönöm!
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #2662 Dátum: 2010.02.12 22:09:13 »
Meglehetősen szívatós. Kukkants bele a kezelésibe, segít! Amúgy kupak levesz, csatlakozó leszed, bajonett benyom, félretol, kinyit, majd jöhet az izzó. Szigorúan két ujjal lehet megfogni. Legalábbis én csak kettővel tudom megfogni, annak ellenére, hogy nincs lapátkezem.
Amúgy ha már cserélsz, sztem pakolj bele Osram NightBreakert! Jó fehér fénnyel világít, nem kamu marketingizzó.
Gabe 254.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #2663 Dátum: 2010.02.12 22:17:58 »
Amúgy ha már cserélsz, sztem pakolj bele Osram NightBreakert! Jó fehér fénnyel világít, nem kamu marketingizzó.

Nekem lapátkezem van :-) .
A múltkor vettem, hogy legyen tartalékba, akkor valami Hella volt az autósboltban. Egyébként mekkora égők kellenek? Mert H1-ből 55 wattosat vettem, aztán ajánlotta a boltos srác, aki egyébként autóvillamossági szerelő.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #2664 Dátum: 2010.02.12 22:30:24 »
H7 kell mindegyik lámpájába.
Gabe 254.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #2665 Dátum: 2010.02.12 22:37:53 »
H7 kell mindegyik lámpájába.

H7 megy a tompítottba is meg, a távolságiba is?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Szerviz
« Válasz #2666 Dátum: 2010.02.12 22:52:36 »
HB-nél igen. A ködös pedig H11-es.
Gabe 254.

gyulagy

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 112
Re: Szerviz
« Válasz #2667 Dátum: 2010.02.13 17:05:43 »
Sziasztok!
Mostanában az hibajelenség fordul elő, hogy mikor meleg az autó, akkor ilyen nyiszogó (nehéz megfogalmazni)hang hallatszik  már alapjáraton is , de csak a kívülről hallani.
Nehéz behatárolni, hogy honnan jön.
A minap halottam meg, mikor 1 mélygarázsba álltam le. Hidegen semmi. A szerviz azt mondja lehet, hogy kipufogó tömítés,de ők is csak találgattak.(1.4 2006 HB benzin)
???
zegény vagyok

equium

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 6
Re: Szerviz
« Válasz #2668 Dátum: 2010.02.13 20:50:22 »
sziasztok 96-os 1.3-as corollam van 220.000 km-nel jarunk.
 a kerdesem az lenne, hogy tudja -e valaki, hogy a 200.000-es vagy 220.000-es? szerviznel miket kell cserelni, mit kell ellenorizni?
olaj, szijak, fekek, szurok rendszeresen cserelve lettek, az auto jol mukodik csak kivancsi vagyok, hatha itt mar mast is ellenorizni kell.
koszonom. zoli
Ha az olaj megfutotta a 10.000-ret, akkor szűrővel együtt cserélni kell.
A szíjakat nem árt cserélni, ha már elmúltak 5-6 évesek vagy futottak már 100.000 km-t.
A légszűrő és a pollenszűrő szemrevételezéssel kiderül, hogy cserés-e.
A fék szintén állapottól függ. A fékfolyadékot 60.000km / 2 évente illik cserélni szerintem. DOT4 vagy DOT5.1-es kell bele.
A váltóolajat is illik cserélni, ha 3 évnél idősebb vagy futott már 60.000 km-t. A fékfolyadék cseréve együtt a kuplungfolyadékot is érdemes lecserélni.
A kormányszervoban az olajat is javasolt cserélni ilyen futás esetén már.
A benzinszűrőt (amennyiben van a motortérben) illik 100-150.000 km-enként cserélni.

Amiről nem tudsz adatot, azt javaslom, hogy cseréljétek le/ki, az a biztos.


koszonom a valaszokat

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Szerviz
« Válasz #2669 Dátum: 2010.02.13 20:56:23 »
HB-nél igen. A ködös pedig H11-es.

Kicseréltük a jobb oldani tompítottat. Jó nagy szívás volt, nekem nem is sikerült, egy nálam sokkal ügyesebb kezű barátom csinálta meg. A baloldalinak neki sem álltunk, de mivel gondolom az is rövidesen ki fog menni, ezért holnap beállok egy Norauto szervízbe (el fogok menni egy előtt) és kicseréltetem velük a bal oldalát. Vagy nem kell? Mert úgygondolom, hogy a két égő pontosan ugyanannyit ment, azonos körülmények között, tehát valószínűleg a másik a végét járja.

Egyébként elbeszélgetnék az élet értelméről azzal, aki ilyen jól megtervezte a hozzáférhetőséget...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...