Sziasztok,
Van egy 2.2 d4-d avensisem, (150Le verzió). Az első tárcsa kopott volt, rázott ezért cseréltem (ezzel vettem, nem tudom milyen márka volt). Cseréltem a tárcsát és fékbetétet zimmermann lyuggatott tárcsára és zimmermann fékbetétre. Ez a betét 16ezer km alatt lekopott fullra, kapott egy trv-t, aminél belefutottam egy kis gyártási hibába, ezért 2000km-nél kiszedtem, tettem bele textar-t. kb. 5000km múlva (olyan 20e km-nél) ez a zimmermann sport tárcsa is ugyanolyan jeleket kezdett produkálni: két enyhe lassítást követően a tárcsa túlmelegszik, brutálisan csúnya hangja van. Hazsnáltam még kb. 5000km-t és mostmár enyhén ráz is.
Tegnap beletettem egy gyári toyota féktárcsát, a textar alighasznált betétet már nem cseréltem le. Ugyanezen enyhe fékezés után ismét elmelegszik mindne, füstöl, büdös égett ferodolszag. Nem tudom milyen betétet tegyek fel, milyen tárcsával, a gyári, trv, textar, zimmermann márkák nem elegendők a jelek szerint. Azt gondoltam ezek jófajta alkatrészek.
Kérdéseim:
1. tudja-e valaki, hogy a gyári féktárcsa és fékbetét milyen gyártmány valójában? Esetleg forrás, van-e ahol olcsón beszerezhető.
2. mit használjak, mi lehet a baj, hogy ennyire problémás a fék ezen az autón. (Más autókat is vezetek, ugyanilyen körülmények közt, sosem volt baj a fékkel)
3. általánosságban szerintem gyenge az avensis fékje (legalábbis az enyém), de mondjuk sok más ember is hasonlóakat reportált róla. Van valami ötletetek mielőtt eladom az autót? (Bocs, de ez lesz, mert ezzel nehéz megállni, meglátásom szerint gyárilag el lett cseszve a fék méretezése, nagyon gyorsan kopik (más autókon ugyanilyen hazsnálat mellett 100ezer km körül mennek a betétek, itt 20ezer alatt vége mindennek).
Minden segítő válasz jól jönne, sajnos a közelemben lévő szakemberek is tanácstalanok, ők javasolták, hogy kérdezzek fórumokon körül, valamint toyota szervízt kérdezzem meg.
Köszönöm, szép napot!