Egy kicsit utánanéztem ennek a xenon témának.
Naszóval, CSAK olyan autóba szabad beszerelni (akár utalagosan is), amiben van
a, fényszórómosó
b, automatikus fényszóró magasság állítás.
Amennyiben ezek hiányoznak, akkor vizsgán simán lehet bukta a dologból (tudomásom szerint még nem volt, de ha kedvük úgy szottyan akkor jogosan dobják vissza kocsit), valamint káreseménynél a biztosító jelentősen húzodozhat a fizetéstől.
A magasságállítás hiánya gondolom egyértelmű miért gond. Amosó pedig azért kell, mert a búrán megtapadt dzsuva az ember elé egy át nem látható fényfalat vetít.
Körkérdéseim szerint a lámpák élettartama sem nevezhető hosszúnak. Tapasztalatok szerint azonos autóknál, ha van xenonos és normál változatú belőle, ELTÉRŐ a lámpák vezérlése.
Amitől gyorsan kihalnak a xenonok, az a viszonylag sűrű ki és bekapcsolás. Ezért gyári beszerelésnél gyakran még kihúzott kulcs mellett is világít a lámpa, hogy elég hosszú idő tlejen el a ki és bekacsolás között.
Az élettartamnak betesz az is, hogy nincs igazán kitalálva a beszerelés. Az ahogy sikerül, úgy puffan alapon van. A vízzárás, mechanikai védelem vagy összejön, vagy nem.