Második benyomások, ma megjártam vele Kecskemétet.
Kezdem a rosszakkal.
- Nehéz beállítani a megfelelő üléshelyzetet, nem lehetetlen, de még ki kell tanulnom.
- a bc-t nem tudom a kormányról kapcsolgatni, egy kicsit előre kell hozzá hajolni, ami adott esetben veszélyforrás lehet, ha menet közben teszem ezt.
- Még mindig nem gyorsul rakétaként, ez is jobb lesz, ahogy kitanulom: úgy vettem észre, hogy magasabb fordulatszám tartományban jön meg az ereje, mint amihez szokva vagyok. A legrosszabb a helyzet hatodikban, ott tényleg csak vánszorog felfelé gyorsulás ürügyén, az csak sebességtartásra jó sík úton.
Per pillanat ennyi a rossz.
Cserébe viszont
- nagyon csendes a motorja, még autópálya tempóban is hangosabb volt a Continental EcoContact gumik zaja, mint a motorhang. Alapjáraton pedig szó szerint hallhatatlan. Apropó alapjárat: hidegen 1000-re viszi föl...
- nemcsak csendes, villanymotor finomságával jár;
- sokkal stabilabb, mint a Corsa volt, az úthibákat is jobban tűri, de érthető: 165/70 13 vs. 185/60 15.
- benzinnel megy, de nem nagyon szereti. BC adataim vannak, miszerint 50 km autópálya a megengedett legnagyobb sebességgel nem módosított a 6,1-es adaton, viszont utána a kb. 10 km-nyi bekötőút, és Kecskemétre bevezető út alatt lement 5,9-re. Hazaúton visszament 6,0-ra. Nem tudom, ez a gyakorlatban mit jelent, az Avensisnél hihető volt, a COV-nál jó fél litert hozzá kell adni. Mindenesetre 120-nál a pillanatnyi fogyiadatok 5-sel kezdődtek...
- a COV-hoz képest informatívabb a bc kijelzője: a pontos idő és a hőmérséklet állandóan látszik, csak a szokásos dolgokat kell kapcsolgatni (pillanatnyi fogyi, átlagfogyi, range, átlagsebesség)