Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1617049 alkalommal)

0 Felhasználó és 6 vendég van a témában

Jozef

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 140
Re: Yaris általában
« Válasz #7845 Dátum: 2014.05.11 10:35:01 »
egy utángyártott bosal márkával mi a bajod?

 Igazából semmi se lenne, de Clio-n az volt nekem 2 évet bírt, ennek ami most rajta van ez egy TS-ről lett szerezve és nagyon tetszik minden értelembe és  ugyanilyet szeretnék ha van rá lehetőség

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7846 Dátum: 2014.05.12 10:15:02 »
Prius 3 milyen választásnak minősül? :)
A legjobbnak  :yes: ! Toyoták között is csúcs a Priusok megbízhatósága.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7847 Dátum: 2014.05.12 10:28:15 »
sziasztok,

pár kérdés 2. autónak egy Corollat szeretnék 2005-06-os évjáratúak nézek és mindenképpen dízelt szeretnék, mert hosszabb útakra szeretném használni.

Tapasztalat ezekről? Melyik 1.4 vagy 2.0? fogyasztás megbízhatóság stb... mire kell odafigyelni..
Corolla topikban szerintem több Corollás látná, és válaszolna ;)

Amúgy hosszú utakra is teljesen jó az 1.4-es. Német pályán 160-as utazó sem gond neki. Csendesebb, finomabb futású és takarékosabb, mint a kétliteres; a technikai probléma is kevesebb vele; és mivel jóval könnyebb, ezért az autó menettulajdonságai is kedvezőbbek (nem annyira orrnehéz vele).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7848 Dátum: 2014.05.12 10:36:06 »
na még egy másik kérdés gyári kiput honnét lehet szerezni, csak szakszervizből?

Nekem Toyota 12116 Futaba van ráírva a hátsódobra.
Kérdezd meg őket: egy-3831550
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Yaris általában
« Válasz #7849 Dátum: 2014.05.12 10:49:37 »
EZ volt az egyetlen hiba, amit elkövettek.

Palaczk nem véletlenül szajkózza mindig, hogy elsősorban TÍPUST kell jól választani, mert nagyon nem mindegy, hogy a jónak tűnő állapot mellett egyáltalán milyen gyártmányú a kiszemelt autó. Pláne használtan... Ha valaki a típust választásnál dönt helytelenül, már ott nyakába veszi a szívás lehetőségét.
Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy az igazán ritka, amikor az autó aktuális állapota a márka vagy a típus sajátosságainak köszönhető. Egy használt állapot éppenséggel az előző tulajdonos(ok) használási szokásaiból fakad első sorban. Azt nem tudhatod, és a büdös életbe nem mondod meg, a vételkor rendelkezésedre álló derék fél-egy óra alatt, akármilyen megbízható szaki barátod van, hogy egy idegen autó mondjuk folyamatosan 4-5000 fordulaton prörgött mert a néni nem szeretett magasabbra váltani, vagy ilyenek. Meg azt sem, hogy miket kontárkodtak bele korábban riasztó gyanánt lopásvédelem címszóval, és örökké elektromos hibák lesznek. Vagy ilyen alap-dolgok, hogy, volt-e benne rendszeres olajcsere, stb. Ezek mind-mind és ezekhez hasonoló dolgok baromira típus függetlenek, és komoly bukta kockázatát jelentik a jármű későbbi használhatósága szempontjából. És nehogy azt hidd, hogy nepperportálon a többség a tisztességes. Vételkor valóban szemrevételezéssel max a külső alapján lehet dönteni a törésekről, max egy festékvastagság mérővel - de ez édeskevés sztem.

« Utoljára szerkesztve: 2014.05.12 10:52:46 írta robi (Robi) »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris általában
« Válasz #7850 Dátum: 2014.05.12 10:54:29 »
Corolla topikban szerintem több Corollás látná, és válaszolna ;)

Amúgy hosszú utakra is teljesen jó az 1.4-es. Német pályán 160-as utazó sem gond neki. Csendesebb, finomabb futású és takarékosabb, mint a kétliteres; a technikai probléma is kevesebb vele; és mivel jóval könnyebb, ezért az autó menettulajdonságai is kedvezőbbek (nem annyira orrnehéz vele).
160-as utazó?  :eek: 130-nál már 3000-et forog.  :surrender: Szerintem a 160-as tempó már masszív hajtás, űzés ennek a motornak, annak ellenére, hogy akkor is relatíve "csendesen" működik.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris általában
« Válasz #7851 Dátum: 2014.05.12 11:18:50 »
Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy az igazán ritka, amikor az autó aktuális állapota a márka vagy a típus sajátosságainak köszönhető. Egy használt állapot éppenséggel az előző tulajdonos(ok) használási szokásaiból fakad első sorban. Azt nem tudhatod, és a büdös életbe nem mondod meg, a vételkor rendelkezésedre álló derék fél-egy óra alatt, akármilyen megbízható szaki barátod van, hogy egy idegen autó mondjuk folyamatosan 4-5000 fordulaton prörgött mert a néni nem szeretett magasabbra váltani, vagy ilyenek. Meg azt sem, hogy miket kontárkodtak bele korábban riasztó gyanánt lopásvédelem címszóval, és örökké elektromos hibák lesznek. Vagy ilyen alap-dolgok, hogy, volt-e benne rendszeres olajcsere, stb. Ezek mind-mind és ezekhez hasonoló dolgok baromira típus függetlenek, és komoly bukta kockázatát jelentik a jármű későbbi használhatósága szempontjából. És nehogy azt hidd, hogy nepperportálon a többség a tisztességes. Vételkor valóban szemrevételezéssel max a külső alapján lehet dönteni a törésekről, max egy festékvastagság mérővel - de ez édeskevés sztem.
Igazad van, de közben mégsem teljesen.  ;) Való igaz, hogy a használati módot, körülményeket BIZTOSRA nem tudod megmondani, de, hát azt tudja mindenki, hogy egy használtautó valamilyen szinten mindig lutri. Csak az nem mindegy, hogy a használatban az egyes típusok mennyire strapabíróak egyrészt.
Másrészt, az elég jól mérhető, hogy az egyes típusokra mennyire jellemző a meghibásodás (olyan, amihez nem feltétlen kell gondatlan tulaj, tehetségtelen sofőr).

Úgy gondolom, hogy ha valaki már a típusválasztásnál elkerüli a rossz hírű típusokat, akkor már sokat tett annak érdekében, hogy kisebb valószínűséggel szívjon. Nem azt mondom, hogy semmiképpen nem szívHAT, de az esélye kisebb lesz.
Ha kiválaszt egy JÓ típust, azon belül már nagyon is számít az adott autó állapota. Rengeteg dolog látszik/látszhat már az első próbakor is. Persze, a laikusnak nem tűnik fel általában, hogy a kelleténél keményebb a kuplung (hisz nincs viszonyítási alapja), volt-e szerkezetsérült a kasztni, megkapta-e a rendeszeres, előírás szerinti olajat, szűrőket, de az általános állapotból lehet ezekre következtetni.

Az én autómon pl. azt is láttam, hogy a hosszbordásszíj repedezett. Tudom, hogy ennél a motornál 105.000-ként esedékes ennek a cseréje, és valszeg itt is esedékes lesz, mert a 203.000km ezt (is) alátámasztja. Nincs gond, belekalkulájuk azt az 5000Ft-ot a szervizbe.  :yes:
Csak ezeket alaposan át kell nézni. Rendszerint egy kis jegyzet papírka elég ahhoz a néhány nagyon fontos szemponthoz, amit mindenképpen ellenőrizni kell a vásárlás előtt.
És/vagy el kell vinni egy márkaszervizbe állapotfelmérésre. Ezt is megtettem. Igaz, nem mondtak sok újdonságot (amit említettek azt korábban észleltük szemrevételezéssel is), de megerősítésnek mindenképpen jó volt, valamint, a "több szem többet lát" gondolat is érvényesült. Ott voltam végig a szerelő fenekébe, amíg vizsgálta az autót az emelőn. Néztem, amíg rázatta a lengéscsillapítókat, futóművet, fékeket. Rádugta az OBDII-re a diag. műszert, nem volt a history mappában sem hibakód eltárolva. Teljesen korrekt esemény volt, informatív, és nagyon is hozzásegített, hogy végül meghozzam a döntésem (kell!).  :yes:

És mindeközben semmit nem varázsolt, mókolt, bárki laikus számára is világosan érthető dolgokat mondott, egyszerű, magyar konyhanyelven.

Ha ezeket a lépéseket valaki végigjárja egy megvásárlandó autó kapcsán, gyakorlatilag mindent megtett azért, hogy ne érje csalódás. A kockázatot minimalizálja ezzel, igaz, nem törli azt el, de hát nem is új autót vesz. A cél itt az, hogy felismerje, megtalálja az ember azt a használtautót, amivel érdemes foglalkoznia. Legalábbis, a saját preferenciáim alapján így gondolom.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7852 Dátum: 2014.05.12 11:54:01 »
Ezzel annyiban vitatkoznék, hogy az igazán ritka, amikor az autó aktuális állapota a márka vagy a típus sajátosságainak köszönhető. Egy használt állapot éppenséggel az előző tulajdonos(ok) használási szokásaiból fakad első sorban. Azt nem tudhatod, és a büdös életbe nem mondod meg, a vételkor rendelkezésedre álló derék fél-egy óra alatt, akármilyen megbízható szaki barátod van, hogy egy idegen autó mondjuk folyamatosan 4-5000 fordulaton prörgött mert a néni nem szeretett magasabbra váltani, vagy ilyenek. Meg azt sem, hogy miket kontárkodtak bele korábban riasztó gyanánt lopásvédelem címszóval, és örökké elektromos hibák lesznek. Vagy ilyen alap-dolgok, hogy, volt-e benne rendszeres olajcsere, stb. Ezek mind-mind és ezekhez hasonoló dolgok baromira típus függetlenek, és komoly bukta kockázatát jelentik a jármű későbbi használhatósága szempontjából. És nehogy azt hidd, hogy nepperportálon a többség a tisztességes. Vételkor valóban szemrevételezéssel max a külső alapján lehet dönteni a törésekről, max egy festékvastagság mérővel - de ez édeskevés sztem.
Na, ez nagyrészt stimmel. De pont ezért kell elsősorban típust választani - megbízható típust, hogy az "alap", a kiindulási kockázati szint minél kisebb legyen. És csak EZUTÁN jön az állapot.

Tehát: 1. eldöntöm milyen típus jöhet szóba; és utána 2. ebből keresek megfelelő állapotút.

De amúgy korántsem csak a külső alapján lehet vételkor dönteni ;) ... a próbaút nagyon sokat elárul. Ha az ember... beszél már kicsit az autók nyelvén, akkor elég kicsi lesz az esélye, hogy valami, ami vételkor csokinak tűnik, utána xarnak bizonyuljon  :yes:

A fél órát meg el kell felejteni. Az egy óra is nagyon kevés. Ilyesmi csak akkor elég, ha ismered azt, akitől veszed a kocsit, és megbízol benne. Én a Carinánkat anno öt órán át néztem át és próbáltam ki, mielőtt eldöntöttem hogy megvesszük. Ez persze extrém, tudom  :yes: ... de két-két és fél órát mindenképp rá kell szánni. És ebből legalább fél óra legyen a próbaút. A "megyünk egy kört a tömb körül" típusú eladók keressenek maguknak másik balekot  :)
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.12 11:58:54 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

robi (Robi)

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9520
Re:Yaris általában
« Válasz #7853 Dátum: 2014.05.12 12:28:45 »
Ha az ember... beszél már kicsit az autók nyelvén, akkor elég kicsi lesz az esélye, hogy valami, ami vételkor csokinak tűnik, utána xarnak bizonyuljon  :yes:

A fél órát meg el kell felejteni. Az egy óra is nagyon kevés. Ilyesmi csak akkor elég, ha ismered azt, akitől veszed a kocsit, és megbízol benne. Én a Carinánkat anno öt órán át néztem át és próbáltam ki, mielőtt eldöntöttem hogy megvesszük. Ez persze extrém, tudom  :yes: ... de két-két és fél órát mindenképp rá kell szánni. És ebből legalább fél óra legyen a próbaút. A "megyünk egy kört a tömb körül" típusú eladók keressenek maguknak másik balekot  :)
Hát igen. Ebben egyetértünk. Nekem csupán az a gondom, hogy a "beszél már kicsit az autók nyelvén" tudományom kábé a béka segge alatt van. Próbaútat nyomtam kábé 10 percig úgy véltem jó... és szerintem a többsége az embereknek olyan mint én ilyen tekintetben.

Na mindegyis, a lényeg a kiemelt részben van. Én ennek a híve vagyok, ha már használt autóról van szó, az ember számára ismert múlttal rendelkező példányt keressen, megbízható ismerőstől. Ha ilyen nincs, akkor tutira leinformálható és megbízható forrásból származzon. Szerintem ez az első és legfontosabb szempont (ár után persze). Aztán jön a típus, felszereltség, szín stb.
Az ismerőstől való vásárlás esetén pl. ott van még az a lehetőség is (persze az ismerős kapcsolati viszony is számít ez esetben), hogy az ember akár több ideig is próbálgathatja vétel előtt. Pl. mi egy Mitsubishi Space Star-t úgy próbálhattunk ki két alkalommal is, hogy egy-egy hétvégére kölcsön kértük. A Mitsubishi topik-ban le is írtam hogy jártam vele, ezért szerencsém volt, hogy ez a lehetőségem megvolt és nem ugrottam bele - amúgy tökjó vétel lett volna. És semmilyen zseni szaki semmiféle műszerrel nem jött volna rá előre a váltó kopás miatti hibájára.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.12 12:30:20 írta robi (Robi) »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7854 Dátum: 2014.05.12 23:02:52 »
Én ennek a híve vagyok, ha már használt autóról van szó, az ember számára ismert múlttal rendelkező példányt keressen, megbízható ismerőstől. Ha ilyen nincs, akkor tutira leinformálható és megbízható forrásból származzon. Szerintem ez az első és legfontosabb szempont (ár után persze). Aztán jön a típus, felszereltség, szín stb.
Teljesen egyetértek veled - kivéve a típust: kevésbé megbízható típust ismerőstől sem szabad venni. Mert egy rakás olyan hiba van (sőt, jórészt ezek az igazán gonosz hibák), aminek az előfordulási valószínűségét nem lehet gondos bánásmóddal, megfelelő karbantartással befolyásolni. Pl. hogy egyetlen (költséges) példát mondjak: ECU.

De amúgy, mondom, egyetértünk  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7855 Dátum: 2014.05.12 23:07:37 »
160-as utazó?  :eek: 130-nál már 3000-et forog.  :surrender: Szerintem a 160-as tempó már masszív hajtás, űzés ennek a motornak, annak ellenére, hogy akkor is relatíve "csendesen" működik.  ;)
Miért lenne :) ? Bőven a max fordulatszám alatt van még akkor. Simán bírja. Anno ex-barátnémmal jópárszor utaztunk vele így, autópályán. 150-160-as utazó, no problemo.

Nem én vezettem :)

('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7856 Dátum: 2014.05.12 23:13:36 »
Ott voltam végig a szerelő fenekébe ... dugta az OBDII-re... Teljesen korrekt esemény volt
Ó anyám  :eek: ... és én EHHEZ asszisztáltam?!?!  :nonono:

 [rohog] [rohog] [rohog]
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Yaris általában
« Válasz #7857 Dátum: 2014.05.13 21:38:33 »
Segítséget kérek:

2001-es Yaris I 1SZ-FE motorhoz (1,0 benzin 4 henger, francia összeszerelés) milyen Denso gyertya kell:

K20R U-11, vagy
K16R-U
?

Mi szerepel a könyvében?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7858 Dátum: 2014.05.13 23:08:44 »
Segítséget kérek:

2001-es Yaris I 1SZ-FE motorhoz (1,0 benzin 4 henger, francia összeszerelés) milyen Denso gyertya kell:

K20R U-11, vagy
K16R-U
?

Mi szerepel a könyvében?
A franciába a K20-as kell (a japánba pedig a K16-os).

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/global/plug/euro/4w/4w-maker.cgi
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

big_mafa

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 630
Re:Yaris általában
« Válasz #7859 Dátum: 2014.05.17 16:28:46 »
Sziasztok,

úgy néz ki a dolog, hogy kellene a családba második autó a COV mellé. Mivel a Carinával és a COV-val is irtóra meg vagyok (voltam) elégedve, adja magát hogy Toyota legyen a következő is...
Amire kéne - hetente 3-szor Budapestre bejárni 40 km-ről, városban gyerekeket furikázni (2 gyerekülés + 1 magasító) minden nap. Egyszrre maximum 4 személy (ebből 3 gyerek) lenne a kocsiban, tehát igazából az egyik az első ülésre ülne.
Jó lesz nekem ehez egy Yaris? Kb 1M lenne rá keret - és szempont az eladhatóság illetve az olcsó fenntarthatóság.
Belülről legyen minnél nagyobb, kívülről minnél kisebb :)
Szívem szerint Honda Jazz-t vennék (az is volt, és nagyon bejött), de az nem fér bele a keretbe - nagyon nem...

Jó lesz nekem erre a célra egy Yaris? Ha igen, milyen motorral? (1.0-ra gondoltam hacsak nincs valami komoly ellenvetés...
Szóba jött még a Suzuki Swift is, de valahogy idegenkedek tőle, bár lehet hogy nem kéne? (ott mondjuk 1.3 a legkisebb)

Szóval, kérlek, halmozzatok el tanácsokkal :)