Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1616963 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Re:Yaris általában
« Válasz #7575 Dátum: 2013.08.25 20:52:38 »
azért írtam a toptec 4300at,mert tudom,h nem egy sustina minőség,
1hangyányival gyengébb.
de egy 15w40 meg 5w40 olajnál nagyon nagyon nagyon nagy lépéssel jobb.
köztes megoldásnak raknám bele,és ha netán csipegetné a motor,akkor a 6literből bőven lesz lehetőség utántölteni.
A TopTec "híg". A1/A5 besorolású, üzemanyag-takarékos, "híg" olaj az 5 W-30-asokon belül is. Én is úgy vélem, hogy 15 W-40 után közvetlenül, ez azért nagyon nagy ugrás lenne  :hmmmm: ... köztesnek tényleg jó lehetne az Eneos Premium Hyper 5 W-30, az jóval "sűrűbb".

De én, ha az enyém lenne ez az autó, tényleg inkább 5 W-40-et használnék első lépésben. Aztán azt le lehetne dobni mondjuk 5-6 ezer km után. Eneos PH 5 W-40-esből valami 6-7 ezerből kijön az a 3 liter, ami a Yarisba kell.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Yaris általában
« Válasz #7576 Dátum: 2013.08.25 20:55:25 »
ja,csak 3l kell bele?
nemtudtam.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7577 Dátum: 2013.08.25 20:57:30 »
Toyotáról beszélünk, olaj fogyás gyakorlatilag kizárva.  :clap:
Ez jól hangzik  :D ... csak sajnos nem stimmel  :no: !

Jó pár Toyota motor esetében is előfordulhat olajfogyasztás. Régebbiekből is, újabbakból is. Pl. az utóbbi időszak legismertebb példája: a korai 1.4-1.6-1.8-as VVTi motorok, a Toyota által is elismerten, tervezési hibából adódóan sok esetben hajlamosak voltak az olajfogyasztásra.

Mondjuk, a Yaris benzinesei tényleg nem szokták enni. Sem az egyliteresek, sem az 1.3-asok. De ez nem azt jelenti, hogy 250 ezer km után már ne fordulhatna elő - főleg hogy ebben a konkrét motorban finoman szólva nem optimális olaj volt mostanáig.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #7578 Dátum: 2013.08.25 21:04:16 »
ja,csak 3l kell bele?
nemtudtam.
Jaja, tudod, egyliteres kis prüntyögő  :yes:

Mondjuk, pl. az 1.6-os, 4A-FE motoros Carinába is csak 3 liter kellett  :) ... pontosabban 3.2-vel lett volna a maxon a nívó, de 3 liter teljesen elég volt bele.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Yaris általában
« Válasz #7579 Dátum: 2013.08.25 21:21:43 »
nemtudtam.
akkor elég bele a ph eneos is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7580 Dátum: 2013.08.25 23:24:48 »
A nívó pálca szerint az olajszint kb a felénél áll, és most esedékes az olajcsere, tehát eszi az olajat ez már biztos,  :censored: csak a mennyiség ami kérdéses. Nem tudom, hogy ezeknél a motoroknál mennyire fogy az olaj, vagyis mennyire vásároljak be utántöltő olajból, de 150e km után, az én autómban lévő 3ZZ (1,6 VVTi) motor a két olajcsere között egy szemernyi olajat se fogyaszt, vagyis a nívó pálcán a maximumnál áll végig. Valahol olvastam olyat, hogy az olajevést az okozza, hogy a dugattyú gyűrűk alatt lévő visszafolyó furatok eltömődnek, és így az olaj nem jut vissza a rendszerbe, hanem elég. Ez előfordulhat ennél a motornál is? Ha igen erre szétszedésen kívül van esetleg valami megoldás, valami adalék, valami anyag?
A te motorodnak nincs ez a problémája, amiről írsz.

Viszont ettől még, ilyen előzményekkel, csipegethet már némi olajat.  De ha azt feltételezzük, hogy mondjuk előző cserekor maximumra volt töltve, és abból ment le félig, mostanáig, akkor az tényleg csak csipegetés :) ... kb. 0.5 literes fogyást jelent, 15 ezer km alatt. Az semmi! Más kérdés persze, hogy ha a 15 W-40-et csipegeti, egy vékony 5 W-30-ast sajnos valószínűleg még inkább fog csipegetni. Ezért is mondom, hogy 5 W-40-el kezdd a váltást. Az üzemmelegen gyakorlatilag ugyanolyan, hidegen viszont sokkal jobban kíméli a motort.

A másik, ez az olaj téma még mindig. Egy ilyen sokat futott motornál ennyire lényeges lenne még a viszkozitás osztályon belül a konkrét gyártmány is? Ennyire nem mindegy, hogy az az 5w30-as konkrétan kinek a gyártmánya, sőt azon belül melyik típus? Már az se mindegy, hogy az Eneos Premium, vagy a Sustina? Nem mondom hogy analfabéta vagyok, de ennyire mélyen nem vagyok otthon a témában.  :helpsmilie:
Nem mindegy. Vannak minőségi különbségek, még márkán belül is: pl. a Sustina az Eneos csúcsterméke, a Premium Hyper eggyel alacsonyabb kategória (lásd Mobil és Mobil-1). De azért nagy melléfogási lehetőség nincs: alapvetően bármelyik nagy márka olaja megfelel, ha teljesíti a gyári ajánlásokat, előírásokat. De, mondom, ettől még VANNAK érzékelhető különbségek. Itt a fórumon a legtöbben az Eneost és a Liqui Molyt preferáljuk (én az utóbbit).

Castrol Magnatec 5 W-40: egyrészt a Castrol Magnatec a leggyakrabban hamisított olaj a piacon, ez lenne kb. az egyetlen márkás olaj, amit biztosan nem vennék meg; másrészt az 5 W-40 nem optimális választás a te motorodba. A gyár elsődleges ajánlása az 5 W-30.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #7581 Dátum: 2013.08.25 23:30:15 »
nemtudtam.
akkor elég bele a ph eneos is.
Azért elég bele a PH Eneos, mert 3 liter a töltés :) ? Nem teljesen értem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Yaris általában
« Válasz #7582 Dátum: 2013.08.25 23:46:39 »
A te motorodnak nincs ez a problémája, amiről írsz.

Viszont ettől még, ilyen előzményekkel, csipegethet már némi olajat.  De ha azt feltételezzük, hogy mondjuk előző cserekor maximumra volt töltve, és abból ment le félig, mostanáig, akkor az tényleg csak csipegetés :) ... kb. 0.5 literes fogyást jelent, 15 ezer km alatt. Az semmi! Más kérdés persze, hogy ha a 15 W-40-et csipegeti, egy vékony 5 W-30-ast sajnos valószínűleg még inkább fog csipegetni. Ezért is mondom, hogy 5 W-40-el kezdd a váltást. Az üzemmelegen gyakorlatilag ugyanolyan, hidegen viszont sokkal jobban kíméli a motort.
Nem mindegy. Vannak minőségi különbségek, még márkán belül is: pl. a Sustina az Eneos csúcsterméke, a Premium Hyper eggyel alacsonyabb kategória (lásd Mobil és Mobil-1). De azért nagy melléfogási lehetőség nincs: alapvetően bármelyik nagy márka olaja megfelel, ha teljesíti a gyári ajánlásokat, előírásokat. De, mondom, ettől még VANNAK érzékelhető különbségek. Itt a fórumon a legtöbben az Eneost és a Liqui Molyt preferáljuk (én az utóbbit).

Castrol Magnatec 5 W-40: egyrészt a Castrol Magnatec a leggyakrabban hamisított olaj a piacon, ez lenne kb. az egyetlen márkás olaj, amit biztosan nem vennék meg; másrészt az 5 W-40 nem optimális választás a te motorodba. A gyár elsődleges ajánlása az 5 W-30.

Köszi a kimerítő választ. Közben elmélyültem a témában, és helyre tettem az API és ACEA ismereteimet. Ami érdekes, hogy a Toyota mindössze a hideg és meleg oldali viszkozitást (5w30) és az API SL osztályt írja elő. Az ACEA előírásról sehol nem találtam információt, illetve nem találtam meg, hogy a Toyota milyen kategóriát ír elő. Mindezek mellett tudom, hogy az ACEA A3 ami kell ezekbe a motorokba, a C2 C3 viszont számomra kérdéses, mivel ez az osztály már a részecske szűrős motorokhoz kidolgozott alacsony hamutartalommal foglalkozik, és a VVTi motoroknál ennek meg ugyebár semmi jelentősége. Persze javítsatok ki, ha tévednék, de ami információt sikerül össze szednem, abból számomra ez jött át.

Mindezek ellenére, vagy inkább a kapott információk miatt, megkockáztatok egy 5w30-ra ugrást, és majd figyeljük a fogyást. Sajnos (vagy nem) 90%-ban rövid távon és városban fog az autó pörögni, és már most tudom, hogy egy év alatt nem lesz meg még a 10e km sem a motorban. A gyártmányt illetően erősen hajlok az Eneos Premium Hyper 5w30 felé ami tudja az API SM és az ACEA A3/C3 előírást, és az ára is elég barátságos. Az üzlet sincs tőlem messze, és ha folyamatosan kapható, akkor elég venni egy 4L-es kannával, mert marad fél liter utántölteni.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re: Yaris általában
« Válasz #7583 Dátum: 2013.08.25 23:52:00 »
Azért elég bele a PH Eneos, mert 3 liter a töltés :) ? Nem teljesen értem.
jaja.
elég a 4l kanna eneos.
nem kell a bárdis 5+1l lm toptec.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Re: Yaris általában
« Válasz #7584 Dátum: 2013.08.26 08:36:43 »
Idézet
jaja.
elég a 4l kanna eneos.
nem kell a bárdis 5+1l lm toptec.

1literes.... 4l? 3liter pontosan elég, pont maxon lesz.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Yaris általában
« Válasz #7585 Dátum: 2013.08.26 09:03:53 »
kedvezöbb,ha 4l vesz meg
marad utántölteni is.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Yaris általában
« Válasz #7586 Dátum: 2013.08.26 09:44:25 »
kedvezöbb,ha 4l vesz meg
marad utántölteni is.

utábntölteni?  :eek:

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Yaris általában
« Válasz #7587 Dátum: 2013.08.26 10:00:41 »
olvass már vissza!!
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Yaris általában
« Válasz #7588 Dátum: 2013.08.26 13:38:36 »

és az ára is elég barátságos. Az üzlet sincs tőlem messze, és ha folyamatosan kapható, akkor elég venni egy 4L-es kannával, mert marad fél liter utántölteni.

Mennyiért adják ott a 4 literes Eneos 5W30-at?

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Yaris általában
« Válasz #7589 Dátum: 2013.08.26 14:23:47 »
Mennyiért adják ott a 4 literes Eneos 5W30-at?

Parancsolj: http://www.autoteka2000.hu/index.php?oldal=termekek&apro=&k_id=175&p_id=176&level=5

Más kérdés:

Az ablakmosó rendszerrel van némi gond. Ha jól tudom, akkor dupla motoros a rendszer, (még nem néztem be a doblemez mögé) viszont egyik motor sem megy. Az ablakmosó karról szerintem kimegy a vezérlő jel, mert az ablaktörlő úgy viselkedik mint amikor mossuk az ablakot, csak épp a motorok meg se nyikkannak. Szerintetek hol lehet a bibi? Nem hinném, hogy mindkét motor egyszerre bekrepálna. Sajna a kezelési utasítás nincs meg, így azt se tudom pl melyik lehet a biztosítékja, a fedélen lévő feliratokon meg nem igazán igazodok el, sem az utastérben, sem a motortérben lévő biztosíték táblánál, így azt se tudom melyik táblán van ennek a rendszernek a biztosítékja, már ha van egyáltalán.
« Utoljára szerkesztve: 2013.08.26 14:29:09 írta Clemi »