Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1617488 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Yaris általában
« Válasz #7560 Dátum: 2013.08.24 13:22:01 »
itt legtöbben a lm toptec meg eneos olajakra esküszünk. nemis tom,h mobil1et ki használ?!
nekem az lm toptec azért jön be,m 6litert adnak 4l áráért bárdinál kedvezménnyel.
aztán ha után kell tölteni,van miből.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re: Yaris általában
« Válasz #7561 Dátum: 2013.08.24 14:01:42 »
nemis tom,h mobil1et ki használ?!
Pl. én a tesóméba M1 0W30.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7562 Dátum: 2013.08.24 15:11:10 »
Köszi, mindenképp minőségi olajat teszek bele. A Corollámnak még a 10m-es közelébe se engedek gyagyi olajat. Azon soha nem spóroltam, de meg is látszik rajta, mert abban már 150e km van, és a két olajcsere között egy szemernyi olaj se fogy.
Remélem a Yaris is hasonlóképpen fog viselkedni, csak kérdés mit szól majd a 15W40 után egy 5W40-hez (valószínű Mobil1 lesz beletéve).
Ha nincs hibajelenség, nagy baja aligha lett. Nyilván elsősorban az autópályás használat kímélhette meg a károsodástól.

Az 5 W-40 ugye csak hidegen "hígabb" a 15 W-40-nél, az meg nem baj - sőt. Nyugodtan tegyél bele most ilyet - aztán ha azt tapasztalod, hogy nem, vagy csak nagyon kis mértékben (mondjuk, két csere között egy liter) eszi, akkor legközelebb mehet bele a gyár által elsősorban ajánlott 5 W-30. Meghálálja amúgy - én egyszer próbáltam az enyémbe 5 W-40-est (Eneos Premium Hyper), és érezhetően lomhább volt vele a motor (szintén 1.0 Yaris, 2003-as 65 lovas francia).

De Mobil-1-ből nehéz lesz 5 W-40-est találni  ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Yaris általában
« Válasz #7563 Dátum: 2013.08.24 16:49:22 »
Ha nincs hibajelenség, nagy baja aligha lett. Nyilván elsősorban az autópályás használat kímélhette meg a károsodástól.

Az 5 W-40 ugye csak hidegen "hígabb" a 15 W-40-nél, az meg nem baj - sőt. Nyugodtan tegyél bele most ilyet - aztán ha azt tapasztalod, hogy nem, vagy csak nagyon kis mértékben (mondjuk, két csere között egy liter) eszi, akkor legközelebb mehet bele a gyár által elsősorban ajánlott 5 W-30. Meghálálja amúgy - én egyszer próbáltam az enyémbe 5 W-40-est (Eneos Premium Hyper), és érezhetően lomhább volt vele a motor (szintén 1.0 Yaris, 2003-as 65 lovas francia).

De Mobil-1-ből nehéz lesz 5 W-40-est találni  ;)

Ennyi megtett kilométernél vajon mennyire tetszene neki ha egyből 5W30-at kap? Nem ragaszkodom a Mobil1-hez (van egyébként, a KwikFit például hordóból nyomja) de abból kapok nem kevés kedvezményt.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7564 Dátum: 2013.08.24 17:46:20 »
Ennyi megtett kilométernél vajon mennyire tetszene neki ha egyből 5W30-at kap?
Ez csak próbával deríthető ki. Én a vastag olajos előzmény, és a sok km miatt ésszerűnek tartanék egy 5 W-40-es köztes fázist, és ennek tapasztalatai alapján döntenék.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

vd1234

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10263
  • Toyota Carina E 1994 sedan (japán verzió;) )
Re:Yaris általában
« Válasz #7565 Dátum: 2013.08.24 18:07:12 »
Ennyi megtett kilométernél vajon mennyire tetszene neki ha egyből 5W30-at kap? Nem ragaszkodom a Mobil1-hez (van egyébként, a KwikFit például hordóból nyomja) de abból kapok nem kevés kedvezményt.
Főleg, ha a hordóban tényleg az is van  :whistling:

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Yaris általában
« Válasz #7566 Dátum: 2013.08.24 21:20:33 »
5W30 Eneos-t neki. Nem lesz tőle semmi baja. A motornak mindenképpen jobb.  :yes:

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Yaris általában
« Válasz #7567 Dátum: 2013.08.24 21:25:07 »
5W30 Eneos-t neki. Nem lesz tőle semmi baja. A motornak mindenképpen jobb.  :yes:

Köszi..... egy biztos, hogy a motor hangja nagyon baba még ennyi km után is, viszont a lomhaságát, vagy hogy egyáltalán az-e nem tudom megítélni, mert csak az 1,6-os corollámhoz tudom hasonlítani, ahhoz meg annyira nem kéne  :D

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Yaris általában
« Válasz #7568 Dátum: 2013.08.24 21:47:22 »
én inkább lm toptec 4300at vennék. 6litert adnak nagyjából a 4l eneos áráért.
és ha kell,jut utántöltésre is a 6literböl.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Agyarka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4345
Re:Yaris általában
« Válasz #7569 Dátum: 2013.08.25 04:07:55 »
5W30 Eneos-t neki. Nem lesz tőle semmi baja. A motornak mindenképpen jobb.  :yes:
Én ekkora minőségi váltásnál mindenképpen beiktatnák egy rövidített olajcserét.
Rengeteg szutyok fog kijönni a motorból, talán még az is, ami most tömít, ami nem baj, mert az olajkoksz nem megbízható tömítésként.
én inkább lm toptec 4300at vennék. 6litert adnak nagyjából a 4l eneos áráért.
Az Eneos PH 5W30 elég jó áron van, a Sustina meg magasan az egyik legmagasabb technológiájú olaj, ami meg nem egy kategória a 4300-al.
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy nem jó a 4300, csak azt, hogy nagyon jó áron juthatsz hozzá. :flowers:

Én mindenképpen 5W30-al kezdenék. Amennyiben a 2. csere után is nagyon eszi -és kívül nem látszik folyás- akkor a vastagabb 5w30 közül keresnék. Az 5W40 főleg rövid távokon nem igazán jó, de a 15W40-hez képest mindenképpen minőségi előre lépés.

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Re:Yaris általában
« Válasz #7570 Dátum: 2013.08.25 05:45:45 »
Én ekkora minőségi váltásnál mindenképpen beiktatnák egy rövidített olajcserét.
Rengeteg szutyok fog kijönni a motorból, talán még az is, ami most tömít, ami nem baj, mert az olajkoksz nem megbízható tömítésként.Az Eneos PH 5W30 elég jó áron van, a Sustina meg magasan az egyik legmagasabb technológiájú olaj, ami meg nem egy kategória a 4300-al.
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy nem jó a 4300, csak azt, hogy nagyon jó áron juthatsz hozzá. :flowers:
azért írtam a toptec 4300at,mert tudom,h nem egy sustina minőség,
1hangyányival gyengébb.
de egy 15w40 meg 5w40 olajnál nagyon nagyon nagyon nagy lépéssel jobb.
köztes megoldásnak raknám bele,és ha netán csipegetné a motor,akkor a 6literből bőven lesz lehetőség utántölteni.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Yaris általában
« Válasz #7571 Dátum: 2013.08.25 09:55:24 »
Én ekkora minőségi váltásnál mindenképpen beiktatnák egy rövidített olajcserét.
Rengeteg szutyok fog kijönni a motorból, talán még az is, ami most tömít, ami nem baj, mert az olajkoksz nem megbízható tömítésként.Az Eneos PH 5W30 elég jó áron van, a Sustina meg magasan az egyik legmagasabb technológiájú olaj, ami meg nem egy kategória a 4300-al.
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy nem jó a 4300, csak azt, hogy nagyon jó áron juthatsz hozzá. :flowers:

Én mindenképpen 5W30-al kezdenék. Amennyiben a 2. csere után is nagyon eszi -és kívül nem látszik folyás- akkor a vastagabb 5w30 közül keresnék. Az 5W40 főleg rövid távokon nem igazán jó, de a 15W40-hez képest mindenképpen minőségi előre lépés.

Köszi a reagálásokat és főleg, hogy adtok tanácsokat.  :hug: Mivel tegnap nem volt rá időm (amint megvettük a nejem már el is ment vele melózni) alaposan körülnézni a motortérben, ma reggel megtettem. Adalék információnak az eddigiekhez így annyit, hogy a motor gyakorlatilag porszáraz,  :clap: tehát sehol egy csepp olajfolyás nincs, csak a por és a "természetesen rakódó" kosz mindenütt. A nívó pálca szerint az olajszint kb a felénél áll, és most esedékes az olajcsere, tehát eszi az olajat ez már biztos,  :censored: csak a mennyiség ami kérdéses. Nem tudom, hogy ezeknél a motoroknál mennyire fogy az olaj, vagyis mennyire vásároljak be utántöltő olajból, de 150e km után, az én autómban lévő 3ZZ (1,6 VVTi) motor a két olajcsere között egy szemernyi olajat se fogyaszt, vagyis a nívó pálcán a maximumnál áll végig. Valahol olvastam olyat, hogy az olajevést az okozza, hogy a dugattyú gyűrűk alatt lévő visszafolyó furatok eltömődnek, és így az olaj nem jut vissza a rendszerbe, hanem elég. Ez előfordulhat ennél a motornál is? Ha igen erre szétszedésen kívül van esetleg valami megoldás, valami adalék, valami anyag? Ja igen, hidegen csörrenés nélkül, pöccre indul a motor, a hangja nagyon sima és kellemes, és semmi füst nincs a kipufogón (direkt lestem mikor a nejem elindult vele, és tolta neki rendesen).

A másik, ez az olaj téma még mindig. Egy ilyen sokat futott motornál ennyire lényeges lenne még a viszkozitás osztályon belül a konkrét gyártmány is? Ennyire nem mindegy, hogy az az 5w30-as konkrétan kinek a gyártmánya, sőt azon belül melyik típus? Már az se mindegy, hogy az Eneos Premium, vagy a Sustina? Nem mondom hogy analfabéta vagyok, de ennyire mélyen nem vagyok otthon a témában.  :helpsmilie:

Egyébként tudtok valami linket esetleg, ahol a Toyota tipusokra motor fajtákra a gyári olaj előírást ki lehet lesni? A google a barátom, de most cserben hagyott. Na és még annyit az eddigiekhez, hogy mióta megvettem, én a Corollám 3ZZ motorjába mindig Castrol Magnatec 5w40-es olajat tettem. Ezek szerint azt is rossz olajjal használtam?  :hmmmm: 

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Yaris általában
« Válasz #7572 Dátum: 2013.08.25 10:04:53 »
ja,csipegeti picit?
azt gondolom,h egy toptec 4300 olaj simán jólenne bele köztes,tisztító olajnak.
6litert adnak szemben az eneos 4literével. van bőven utántöltésre is.

utána jöhet az eneos.
a coridba meg csak 5w30.
enyém olajevős, 12éves kiadás, 112ezer kmrel, de mákom van,m nem eszi az olajat egy fikarcnyit sem.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Yaris általában
« Válasz #7573 Dátum: 2013.08.25 16:35:58 »
Toyotáról beszélünk, olaj fogyás gyakorlatilag kizárva.  :clap: Az pedig, hogy a nívópálcán félig van az olajszint, az semmit sem jelent. Személyesen ismerek olyan autószerelőt, aki nem tölti plafonig olajjal az autót. Minden esetben félig tölti ha tudja, nem olajfogyasztós autóról van szó! Mindig azt mondja, hogy a sok fél liter sokra megy.  :) Nekem az Eneos 0W20-ból nem eszik meg semmit, Zénónak közel 600.000km után szintén nem fogy a 0W20. Akkor most miről is megy az eszmecsere?  :whistling:

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Re:Yaris általában
« Válasz #7574 Dátum: 2013.08.25 17:22:59 »
Toyotáról beszélünk, olaj fogyás gyakorlatilag kizárva.  :clap: Az pedig, hogy a nívópálcán félig van az olajszint, az semmit sem jelent. Személyesen ismerek olyan autószerelőt, aki nem tölti plafonig olajjal az autót. Minden esetben félig tölti ha tudja, nem olajfogyasztós autóról van szó! Mindig azt mondja, hogy a sok fél liter sokra megy.  :) Nekem az Eneos 0W20-ból nem eszik meg semmit, Zénónak közel 600.000km után szintén nem fogy a 0W20. Akkor most miről is megy az eszmecsere?  :whistling:

Egy több mint 250e km-t futott Yaris-ról, benne az 1.0-ás motorral, amibe kedves nagyeszű gazdája eddig 15w40-es olajat volt hajlandó kizárólag betölteni, mert valami elvetemült ötlettől vezérelve szent meggyőződése volt, hogy csakis az a jó olaj. Ez persze csak akkor derült ki, miután megvettük az autót, és villogott a maradék olajjal amit nagy kegyesen átadott. Mindezek ellenére, a motornak baba hangja van, pöccre indul, nem füstöl, nincs sehol olajfolyás, és most fog 5w30-as olajat kapni a kicsike életében talán először.