Én ekkora minőségi váltásnál mindenképpen beiktatnák egy rövidített olajcserét.
Rengeteg szutyok fog kijönni a motorból, talán még az is, ami most tömít, ami nem baj, mert az olajkoksz nem megbízható tömítésként.Az Eneos PH 5W30 elég jó áron van, a Sustina meg magasan az egyik legmagasabb technológiájú olaj, ami meg nem egy kategória a 4300-al.
Ezzel nem azt akartam mondani, hogy nem jó a 4300, csak azt, hogy nagyon jó áron juthatsz hozzá.
Én mindenképpen 5W30-al kezdenék. Amennyiben a 2. csere után is nagyon eszi -és kívül nem látszik folyás- akkor a vastagabb 5w30 közül keresnék. Az 5W40 főleg rövid távokon nem igazán jó, de a 15W40-hez képest mindenképpen minőségi előre lépés.
Köszi a reagálásokat és főleg, hogy adtok tanácsokat.
Mivel tegnap nem volt rá időm (amint megvettük a nejem már el is ment vele melózni) alaposan körülnézni a motortérben, ma reggel megtettem. Adalék információnak az eddigiekhez így annyit, hogy a motor gyakorlatilag porszáraz,
tehát sehol egy csepp olajfolyás nincs, csak a por és a "természetesen rakódó" kosz mindenütt. A nívó pálca szerint az olajszint kb a felénél áll, és most esedékes az olajcsere, tehát eszi az olajat ez már biztos,
csak a mennyiség ami kérdéses. Nem tudom, hogy ezeknél a motoroknál mennyire fogy az olaj, vagyis mennyire vásároljak be utántöltő olajból, de 150e km után, az én autómban lévő 3ZZ (1,6 VVTi) motor a két olajcsere között egy szemernyi olajat se fogyaszt, vagyis a nívó pálcán a maximumnál áll végig. Valahol olvastam olyat, hogy az olajevést az okozza, hogy a dugattyú gyűrűk alatt lévő visszafolyó furatok eltömődnek, és így az olaj nem jut vissza a rendszerbe, hanem elég. Ez előfordulhat ennél a motornál is? Ha igen erre szétszedésen kívül van esetleg valami megoldás, valami adalék, valami anyag? Ja igen, hidegen csörrenés nélkül, pöccre indul a motor, a hangja nagyon sima és kellemes, és semmi füst nincs a kipufogón (direkt lestem mikor a nejem elindult vele, és tolta neki rendesen).
A másik, ez az olaj téma még mindig. Egy ilyen sokat futott motornál ennyire lényeges lenne még a viszkozitás osztályon belül a konkrét gyártmány is? Ennyire nem mindegy, hogy az az 5w30-as konkrétan kinek a gyártmánya, sőt azon belül melyik típus? Már az se mindegy, hogy az Eneos Premium, vagy a Sustina? Nem mondom hogy analfabéta vagyok, de ennyire mélyen nem vagyok otthon a témában.
Egyébként tudtok valami linket esetleg, ahol a Toyota tipusokra motor fajtákra a gyári olaj előírást ki lehet lesni? A google a barátom, de most cserben hagyott. Na és még annyit az eddigiekhez, hogy mióta megvettem, én a Corollám 3ZZ motorjába mindig Castrol Magnatec 5w40-es olajat tettem. Ezek szerint azt is rossz olajjal használtam?