Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1617343 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7140 Dátum: 2012.09.22 10:27:37 »
Köszönöm a válaszokat!

Akkor mindenképp kell egy alapos átvizsgálás, mielőtt beleugranánk.
Mit kellene különösen megnézni, ami feltűnő lehet egy ilyen korú autónál? (futómű, motor, kipufogó, elektromos rendszerek)
Mindent át kell nézni, nézetni alaposan. Karosszériát végigvizsgálni rétegvastagság-mérővel, alaposan megnézni alulról is. Ugyanúgy a futóművet, fék- és kipufogórendszert. Összes elektromos berendezést végigpróbálni. Alapos menetpróba során meggyőződni a motor, erőátvitel, futó- és kormánymű stb. állapotáról. A menetpróbában legyen minden - sok kanyar, rossz út, tartós gyors szakasz, stb.

Egyáltalán nem lehetetlen olyan, 12-13 éves, 150-200 ezret futott kocsit találni, ami ha nem is hibátlan, de még jó darabig nem szorul semmi komolyabb javításra, felújításra. Szóval erre kell törekedni - és türelmesnek lenni, megvárni a megfelelő példányt, nem elkapkodni.

Ennyi pénzért amúgy nem lesz egyszerű. Jó lenne, ha legalább úgy 750 körül rá tudnátok szánni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

smithi1979

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Yaris általában
« Válasz #7141 Dátum: 2012.09.22 20:31:47 »
Tisztelt Forumozok!

 

 

Megtudna valaki mondani erre az autora mennyi reg.adot kellene fizetni?Toyota Yaris 1.8 VVT-i TS Hubraum:1798 cm³Anzahl Sitzplätze:5Anzahl der Türen:4/5 TürenKraftstoffverbr. komb.: ca. 7,2 l/100 km CO2-Emissionen komb.: ca. 170 g/km Schadstoffklasse: Euro4 Umweltplakette:4 (Grün)

Elöre is köszönöm!Üdv

 

smithi1979

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 37
Re:Yaris általában
« Válasz #7142 Dátum: 2012.09.22 20:34:07 »
Tisztelt Forumozok!

 

 

Megtudna valaki mondani erre az autora mennyi reg.adot kellene fizetni?Toyota Yaris 1.8 VVT-i TS Hubraum:1798 cm³Anzahl Sitzplätze:5Anzahl der Türen:4/5 TürenKraftstoffverbr. komb.: ca. 7,2 l/100 km CO2-Emissionen komb.: ca. 170 g/km Schadstoffklasse: Euro4 Umweltplakette:4 (Grün)

Elöre is köszönöm!Üdv

 

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re:Yaris általában
« Válasz #7143 Dátum: 2012.09.22 20:54:17 »
Tisztelt Forumozok!

 

 

Megtudna valaki mondani erre az autora mennyi reg.adot kellene fizetni?Toyota Yaris 1.8 VVT-i TS Hubraum:1798 cm³Anzahl Sitzplätze:5Anzahl der Türen:4/5 TürenKraftstoffverbr. komb.: ca. 7,2 l/100 km CO2-Emissionen komb.: ca. 170 g/km Schadstoffklasse: Euro4 Umweltplakette:4 (Grün)

Elöre is köszönöm!Üdv
Szia! A regadó kiszámításához szükség lenne a kocsi évjáratára is.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

rezsofriedrich

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 771
  • ficere
Re:Yaris általában
« Válasz #7144 Dátum: 2012.09.22 21:27:33 »
Wartburg de Luxe 1987-1989
Toyota Corolla HB 1,2 12 Valve 1989-2000
Toyota Yaris I 1,0 Sol 2000-2007   (román polgártárs totálkárrá alakította)  :-(
Toyota Yaris II 1,3 terra 2007-?   :-)

grumpy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Yaris általában
« Válasz #7145 Dátum: 2012.09.24 09:32:06 »
Mindent át kell nézni, nézetni alaposan. Karosszériát végigvizsgálni rétegvastagság-mérővel, alaposan megnézni alulról is. Ugyanúgy a futóművet, fék- és kipufogórendszert. Összes elektromos berendezést végigpróbálni. Alapos menetpróba során meggyőződni a motor, erőátvitel, futó- és kormánymű stb. állapotáról. A menetpróbában legyen minden - sok kanyar, rossz út, tartós gyors szakasz, stb.

Egyáltalán nem lehetetlen olyan, 12-13 éves, 150-200 ezret futott kocsit találni, ami ha nem is hibátlan, de még jó darabig nem szorul semmi komolyabb javításra, felújításra. Szóval erre kell törekedni - és türelmesnek lenni, megvárni a megfelelő példányt, nem elkapkodni.

Ennyi pénzért amúgy nem lesz egyszerű. Jó lenne, ha legalább úgy 750 körül rá tudnátok szánni.


A hétvégén ezt néztük meg -> http://www.hasznaltauto.hu/auto/toyota/yaris/toyota_yaris_1.0_linea_sol_abs-5924604

Sajna az eleje törve volt, kereskedő szerint csak kocc volt, de a jobb első lámpa cserélve, sárvédő meg lökös is. Utóbbiról a festék pereg le, de a hátsón hasonló nyomokat véltem felfedezni.
Motor beindítva alapjáraton csendes, majd gázadásra lassan, késve reagál, egyenletes felpörgésnek nyoma sincs, szakaszosan emelkedik a fordulatszám. Eladó szerint ez a típus így van beállítva...na ja.  Szerintetek mi lehet a gond? Kipróbálásra így nem került sor, eltántorodtam a motorral kapcsolatban tapasztaltak miatt.
Váltó kicsit akadósnak tűnt. Ráadásul nem is a gyári gomb van rajta.
egyébként így szemre, és nyomásra a lengéscsillapító megfelelően kemény volt, persze ez így nem sokat ért.
Tompított fény felkapcsolására a műszerfal fényei elhalványodtak (kb fele fényerő), továbbá piktogram sem jelezte, hogy felkapcsoltam. Nem vagyok benne jártas, talán típus sajátosság?
Fűtés szellőzés halk, erős.

Érdemes-e vele foglalkozni vagy hagyjam? Meg ez a 230e km is sántít, sztem több van benne.

Waresz

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 348
    • Robogóalkatrész.Hu
Re:Yaris általában
« Válasz #7146 Dátum: 2012.09.24 09:39:13 »
Szerintem ez felejtős.

grumpy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Yaris általában
« Válasz #7147 Dátum: 2012.09.24 09:43:35 »
Szerintem ez felejtős.

Akkor jó, én is így gondoltam:)

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Yaris általában
« Válasz #7148 Dátum: 2012.09.24 09:49:03 »
Tompított fény felkapcsolására a műszerfal fényei elhalványodtak (kb fele fényerő), továbbá piktogram sem jelezte, hogy felkapcsoltam.
A halványodás az feature, arra gondolva, hogy a sötétben ne verje ki a szemedet a műszerfal fénye. A piktogram hiánya az bug.  :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #7149 Dátum: 2012.09.24 17:53:47 »
Természetesen felejtős, nem feltétlenül a motor miatt (annak lehet csak kisebb gondja van), inkább az aggasztó, hogy egy karambolos autót olyan minőségbe sikerült javítani, hogy pereg le róla a festék. A két féle disztárcsa is roppant igényes  :no:
Idézet
Eladó szerint ez a típus így van beállítva...na ja.
Gondolhatod ilyen szöveggel mennyire lehet korrekt az eladó...

Amúgy a japán Yarisok váltója kicsit akadozósabb, természetesen még elfogadható mértékben. Ha nehezen veszi a fokozatot menet közben, az már gáz.
A helyzetjelzőt visszajelzi egy kis piktogramm, az biztosan csak ki van égve.
Xanyi

kgeza

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 221
Re:Yaris általában
« Válasz #7150 Dátum: 2012.09.24 20:04:54 »
A karambolostól idegenkedünk, pedig 13 évbe bőven belefér a lámpa és lökhárító csere, csak ennyi ütközéstől semmi baja nem lesz ameddig fém nem sérül, és ezt legalább bevallják, a nagyobb javítást már letagadnák mert attól tényleg indokolt tartani.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #7151 Dátum: 2012.09.24 20:40:22 »
A karambolostól idegenkedünk, pedig 13 évbe bőven belefér a lámpa és lökhárító csere, csak ennyi ütközéstől semmi baja nem lesz ameddig fém nem sérül, és ezt legalább bevallják, a nagyobb javítást már letagadnák mert attól tényleg indokolt tartani.

Igen, 13 évbe belefér egy lámpa és egy lökhárító csere, vagy akár nagyobb sérülés is. A javítás minősége a nem mind1. Ha a legszembetűnőbb dolog - a fényezés - gány munka, akkor feltételezhetően a nem látható dolgok minőségére sem adtak. Attól pedig már jogosan idegenkedik bárki!

A letagadásról pedig annyit, hogy volt egyszer nálunk egy kisautó, piros... Friss vásárlás, 3 éves autó alig 30000 km-rel. Nézzük már át milyen vétel volt, és nem mutat jól az üzemanyag szint, nézzük már meg.
Rendben. Első látásra is sérült autó, érdeklődtünk miről tud...
-Ő tudja hogy sérült volt, a bal elején volt sárvédő és lámpa cserélve egy kis koccanás miatt, semmi komoly.
Rendben...
Túrom a vezetékeket a műszerfal alatt és a km óra mögött a hiba után kutatva, látom ám a tűzfalon!!! melegítés és egyengetés nyomok!!!
Végül meglett a hiba... Olyan hatalmas lassító erő hatott az autóra, amitől leszakadt a tankban a komplett pumpa-szintjelző egység.
Ennyit a lámpa és sárvédő cseréről  [rohog]
Xanyi

grumpy

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
Re:Yaris általában
« Válasz #7152 Dátum: 2012.09.24 21:31:25 »
Még a végén elrettenek olyanokat írtok:)

De tény, sajnos minden megeshet egy használt autó vásárlásakor.
Inkább odaadom a szerelőnek az 5-10e-t átnézni, minthogy később derüljön ki valami nagy blama.

Vezérműláncot milyen időközönként kell rajta cserélni? (tudom, hogy láncos, de gondolom van egy bizonyos futott km, amikor megérik a cserére)

Rozsda mennyire szokta felütni a fejét a Yarisokon?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re:Yaris általában
« Válasz #7153 Dátum: 2012.09.24 21:35:20 »
Még a végén elrettenek olyanokat írtok:)

De tény, sajnos minden megeshet egy használt autó vásárlásakor.
Inkább odaadom a szerelőnek az 5-10e-t átnézni, minthogy később derüljön ki valami nagy blama.

Vezérműláncot milyen időközönként kell rajta cserélni? (tudom, hogy láncos, de gondolom van egy bizonyos futott km, amikor megérik a cserére)

Rozsda mennyire szokta felütni a fejét a Yarisokon?

Azt az 5-10 ezret márkaszervíznek add. Ők rutinossan tudják mit kell nézni a típuson.
Vezérműlánc elvileg örökös. Van úgy hogy megnyúlik, és akkor zörög. De hogy ez mikor jön el... Én most cseréltem 140 ezernél, másnál 300-nál még gyári, de cseréltem már 70 ezret futotton is.
A korai japánok köszöbének hátsó része tud rohadni. De ilyet még tényleg csak olyanon láttam, ami a megjelenés utáni fél évben készült. És amúgy sem vészes  ;)
Xanyi

Botond

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 644
Re:Yaris általában
« Válasz #7154 Dátum: 2012.09.25 09:25:14 »
Azt az 5-10 ezret márkaszervíznek add. Ők rutinossan tudják mit kell nézni a típuson.
...de lehetőleg ne annak, amelyiknek a használtautó telepéről veszed ;)