Örömmel látom, hogy kisautómnak milyen korrektül kevés az értékvesztése
... Most nézegettem a hahut: egyrészt a kombináció (1.0 Sol) meglehetősen ritka, másrészt -illetve részben pont emiatt- az árát is megkérik. Szvsz a tavaly nyár végén 1.4-ért vásárolt kocsit 1.2-ért most is el tudnám adni
... Na, nem mintha ilyesmin törném a fejem.
Kis számolgatás...
27 ezer km-t tettem a kocsiba a 15 hónap alatt, mióta megvan. 5.5-ös átlagfogyasztással ez 1485 liter üzemanyag - mondjuk, 370 Ft-os árral számolva annyi, mint 550 ezer forint.
Ha ugyanezt a távot a Camryvel tettem volna meg, 8.5-ös átlagfogyival ez 2295 liter üzemanyag elégetését jelentette volna - 850 ezer Ft-os áron.
Vagyis benzinen kerek 300 ezer Ft-ot "fogott meg" az autó. Tehát havi 20 ezret - miközben a törlesztőrészlet (cascoval együtt) havi fix 28 ezer. Ergo gyakorlatilag havi 8 ezret adtam ki pluszban.
60 havi futamidővel számolva (ennyire vettem fel a hitelt) ez, fölfelé kerekítve, félmillió forint. Kifizettem emellett, az autó megvásárlása során, egy összegben 400 ezret. Vagyis mire lenullázom a hitelt, kiadok összesen kb. 900 ezret. És lesz egy 12 éves, ötajtós, klímás, Sol Yarisom. Most egy hasonló autó kb. 800 ezret ér... Mivel az enyémben addigra lesz kb. 250 ezer km az oktatás miatt, ezért érjen majd, mondjuk, mostani áron számolva 650 ezret.
(Az oktatás miatti plusz kilométereket egyébként nem vettem bele a fenti kalkulációba, csak a privát használatot - lévén a Camryvel nem oktattam volna.)
Vagyis bukok az öt év alatt kemény 250 ezer forintot
- úgy, hogy közben ebből végig fizetem a cascot is a kocsira.
Füleském, imádlak