Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1617021 alkalommal)

0 Felhasználó és 2 vendég van a témában

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6480 Dátum: 2011.04.14 19:16:15 »
Amennyiben a tartályban okés a szint, attól még lehet hogy levegős, ez is okozhatja ha esetleg nem emel ki.
Ha csak egymagad tudod megnézni, akkor egy sík helyen állj meg, tedd sebességbe és szállj ki.
Egyik lábaddal támaszd ki magad az aszfalton, hogy próbálod előrenyomni a kocsit, a másik lábbal benyúlsz és elkezded nyomni a kuplungpedált, amikor megmozdul a kocsi, ott old. Ha ez már nagyon mélyen van, akkor későn old szét vagy nem is teljesen.
Van ennél egyszerűbb módszer is  :) ... Alapjáraton járó motornál, picit (pár centit) fel kell engedni a kuplungpedált, és így próbálni kapcsolgatni a váltót az 1 és az R között, oda-vissza. Ha minden OK, ennek simán kell mennie; ez mutatja, hogy van még "tartalék" a kuplungban. (Használt autó vétel előtti kipróbálásánál is szükséges ez a műveletsor.)

De a Toyoták (mármint a régebbi, nem hatgangosok) R-je klasszikusan akadozós. Ezzel nincs mit csinálni, önmagában ez még nem utal kuplunghibára. Kuplunghiba esetén az 1-nek is nehezen kapcsolhatónak kéne lennie.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6481 Dátum: 2011.04.14 19:19:27 »
Apropó. A tegnapi gyertyás tapasztalatom után, abban is biztos vagyok, hogy váltóolaj sem volt még cserélve ebben a kocsiban.

Viszont a váltóm TÖKÉLETES (szerintem) - és tisztában vagyok vele, hogy egy olajcsere ezen éppenséggel ronthat is; az itt, a fórumon eddig váltóolaj-tárgyban összehordott rengeteg blabla után ember legyen a talpán, aki ki meri jelenteni, hogy melyik Toyota-típus váltójába, mennyi futás után, melyik olaj lehet az optimális választás  :hmmmm: ...

Amúgy, ugye, a gyár sem írja kimondottan elő a cserét 60 ezernél. 75 ezer van most a kocsiban. Vajon baj lenne, ha várnék még a cserével? Mondjuk úgy kb. 100 ezerig?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris általában
« Válasz #6482 Dátum: 2011.04.14 19:37:16 »
Van ennél egyszerűbb módszer is  :) ... Alapjáraton járó motornál, picit (pár centit) fel kell engedni a kuplungpedált, és így próbálni kapcsolgatni a váltót az 1 és az R között, oda-vissza. Ha minden OK, ennek simán kell mennie; ez mutatja, hogy van még "tartalék" a kuplungban. (Használt autó vétel előtti kipróbálásánál is szükséges ez a műveletsor.)

De a Toyoták (mármint a régebbi, nem hatgangosok) R-je klasszikusan akadozós. Ezzel nincs mit csinálni, önmagában ez még nem utal kuplunghibára. Kuplunghiba esetén az 1-nek is nehezen kapcsolhatónak kéne lennie.
Aham, ez is jó módszer és egyszerű is.
Nálam az ötgangos váltó van, a hátramenettel nincs gondom, nagyon ritkán fordul elő, hogy nem tudom kapcsolni, de újra lenyomva a pedált már simán veszi.
Viszont az egyes csak állóhelyzetben megy, ha már picit is gurul a kocsi, lényegében nem kapcsolható.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris általában
« Válasz #6483 Dátum: 2011.04.14 19:39:05 »
Apropó. A tegnapi gyertyás tapasztalatom után, abban is biztos vagyok, hogy váltóolaj sem volt még cserélve ebben a kocsiban.
Viszont a váltóm TÖKÉLETES (szerintem) - és tisztában vagyok vele, hogy egy olajcsere ezen éppenséggel ronthat is; az itt, a fórumon eddig váltóolaj-tárgyban összehordott rengeteg blabla után ember legyen a talpán, aki ki meri jelenteni, hogy melyik Toyota-típus váltójába, mennyi futás után, melyik olaj lehet az optimális választás  :hmmmm: ...
Amúgy, ugye, a gyár sem írja kimondottan elő a cserét 60 ezernél. 75 ezer van most a kocsiban. Vajon baj lenne, ha várnék még a cserével? Mondjuk úgy kb. 100 ezerig?
Szerintem a gyári 75W-s olaj tökéletesen jó lesz bele, ha cserére szánod magad.
Mondjuk jó volna látni, milyen állapotú a mostani olaj.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

decens

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • PIXELfirka
Re: Yaris általában
« Válasz #6484 Dátum: 2011.04.14 19:41:22 »
Idézet
Viszont az egyes csak állóhelyzetben megy, ha már picit is gurul a kocsi, lényegében nem kapcsolható.

DETTÓÓÓ!!!
édesistenem végre valaki, aki ugyanebben a cipőben jár, és nem néz rám tök buta arccal, amikor előhozakodok ezzel... KÖSZI!!  [rohog]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6485 Dátum: 2011.04.14 20:37:21 »
Viszont az egyes csak állóhelyzetben megy, ha már picit is gurul a kocsi, lényegében nem kapcsolható.
Lényegében az összes autó ilyen (ha nem is egyforma mértékben), amit valaha vezettem. Márkától, típustól függetlenül. Az egyest csak egészen alacsony sebességen lehet, jelentős ellenállás nélkül, kapcsolni. Ez teljesen normális dolog; az egyes igazából nem is arra való, hogy (lépésben gurulásnál nagyobb) tempónál kapcsoljuk.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6486 Dátum: 2011.04.14 20:45:03 »
Szerintem a gyári 75W-s olaj tökéletesen jó lesz bele, ha cserére szánod magad.
Mondjuk jó volna látni, milyen állapotú a mostani olaj.
Mármint a sima 75 W? Hát, a könyve szerint 75 W-90 kell bele; API GL-4 és GL-5 egyaránt jó. Ugyanakkor pl. az LM online katalógusa elsősorban 75 W-140-es (!), GL-5-ös olajat ajánl bele; másodsorban GL-4+ 75 W-90-est, és harmadsorban GL-5 75 W-90-est.

Na, már alakul is a káosz  ::)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #6487 Dátum: 2011.04.14 20:49:53 »
Szerintem a gyári 75W-s olaj tökéletesen jó lesz bele, ha cserére szánod magad.
Mondjuk jó volna látni, milyen állapotú a mostani olaj.
Mármint a sima 75 W? Hát, a könyve szerint 75 W-90 kell bele; API GL-4 és GL-5 egyaránt jó. Ugyanakkor pl. az LM online katalógusa elsősorban 75 W-140-es (!), GL-5-ös olajat ajánl bele; másodsorban GL-4+ 75 W-90-est, és harmadsorban GL-5 75 W-90-est.

Na, már alakul is a káosz  ::)

Én a következőképpen tudom:
Az angol gyári dokumentumokban az I-es Yaris váltójába 75W-90 API GL4/5 olaj kell. Ezt a magyarba frankón lefordították úgy, hogy API GL4 vagy GL5, pedig van kimondottan olyan olaj amire GL4/5 van írva, mégpedig a Castrol TAF-X és a gyári Toyota 75W-90-es váltóolaj (lehet ugyanaz).
Nem tudom ennek van-e jelentősége, de én mindig azt tettem bele...
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6488 Dátum: 2011.04.14 21:01:11 »
Az angol gyári dokumentumokban az I-es Yaris váltójába 75W-90 API GL4/5 olaj kell.
Ja, van ilyen. Kérdés: ez vajon azonos a GL-4+ minősítéssel?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Yaris általában
« Válasz #6489 Dátum: 2011.04.14 21:40:06 »
.....Vajon baj lenne, ha várnék még a cserével? Mondjuk úgy kb. 100 ezerig?

Tudtommal, semmi előírás nincs rá, mindenki mást mond, vki 60kkmer, vki 150kkmet. Nekem KOTOék aszondták, hogy 100.000kmig illik lecserélni én úgy is tettem, nem tétel. Azóta  [rohog] a kettest télen nehezen veszi első kapcsoláskor. A yaris 1 váltója nem egy nagy csoda... (A 2esé jóval jobbnak tűnik.)

más: Ilyen színű a Yarisom. http://hasznaltauto.medija.hu/1605401/4675393_2.jpg  Gondoltam megcsinálom az elős tunningot  [rohog] veszek bele egy pár Toyota optiblue izzót. Egyrészt divatosabb lesz, másrészt ha jól olvastam erősebben és messzebbre is világít mint a hagyományos.
Van vkinek evvel a tipussal tapasztalata, vagy, hogy, honnan lehetne épeszű árban beszerezni?

tomcsyk

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 49
  • Yaris Verso 1.5 VVT-I (2003)
Re: Yaris általában
« Válasz #6490 Dátum: 2011.04.14 21:50:17 »
Tényleg jobban néz ki, halványkék színe van,kicsit talán erősebben is világít, nekem is olyan volt berakva már kétszer is, viszont félévente mindig kiégett az egyik  :1eye: Ez mondjuk attól is lehet hogy hanyagul rakták be és ujjlenyomat rajta maradt, inkább visszaraktam most a gyáriakat. Nekem a két izzót berakással együtt 5 ezerért adták márkaszervizben. :szemez:
« Utoljára szerkesztve: 2011.04.14 21:54:06 írta kleingy »

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6491 Dátum: 2011.04.14 22:17:28 »
Tudtommal, semmi előírás nincs rá, mindenki mást mond, vki 60kkmer, vki 150kkmet. Nekem KOTOék aszondták, hogy 100.000kmig illik lecserélni én úgy is tettem, nem tétel. Azóta  [rohog] a kettest télen nehezen veszi első kapcsoláskor. A yaris 1 váltója nem egy nagy csoda... (A 2esé jóval jobbnak tűnik.)
Hát nemtom, az enyém váltója éppenséggel nagyon jó - merek úgy fogalmazni, hogy benne van a legjobb ötben, amellyel valaha találkoztam (ami biztos, hogy előtte van, az a Mazda MX-5, főleg az NA, de az NB is; és a Honda Accord). Nem szeretnék rontani rajta  ::) ... És pont ettől félek, hogy az olajcsere után valami esetleg majd negatív irányban változik.

Ez egy oktatóautó (is) lesz, magyarul nagyon sokat fog menni városban, ugyanakkor nagyrészt üzemmelegen - tehát ez lenne a prioritás, hogy üzemmelegen minél jobb legyen a váltó kapcsolhatósága (ami persze azt jelenti, hogy bőven elég lenne, ha úgy maradna, amilyen most).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris általában
« Válasz #6492 Dátum: 2011.04.14 22:30:43 »
Erre az olajra gondolok, nekem gariban cseréltek és ilyet tettek bele, lásd a képen.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6493 Dátum: 2011.04.14 22:44:56 »
Na, hát ez az, a könyve szerint nem ilyen való bele (hanem 75 W-90).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris általában
« Válasz #6494 Dátum: 2011.04.14 22:52:07 »
Na, hát ez az, a könyve szerint nem ilyen való bele (hanem 75 W-90).
Volt próbának TAF-X 75W-90 is a váltómban, de a gyárihoz képest borzalmasan sűrű.... akadt is rendesen ami addig nem.
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive