Sziasztok!
Úgy adódott, hogy "örököltem" a családomtól egy 1.0-ás 2001-es gyártású 5 ajtós yarist (linea luna).
Kb egy éve használom, addig anyám nyúzta, hát, tudjátok milyen egy női vezető...
A kötelező szervizeken kívül és fékpofacserén kívül semmilyen ápolást nem kapott szegény
, én meg mostanra tudtam összegyűjteni a pénzt, hogy renováljam.
Több kérdésem is van, nem akartam mindegyiket külön-külön topicban föltenni, remélem nem baj.
Egyik kérdésem a magas fogyasztás; olvastam, hogy ti milyen eredményeket értek el, hát én 6-7 liter alá nyáron sem tudok menni, akármennyire is próbálkozom, tehát tegyük fel, nem az én vezetésemmel van a gond. Mi lehet a probléma?
Hideg indításkor amíg a motor be nem melegszik, a motortérből éles hang hallatszódik, mintha az ékszíj súrolódna -nyilván nem, de a hangja hasonló-. Régebben nem adott ki ilyen hangot. Ez korral jár, vagy valami elhasználódott?
A metás távirányítóval történő záráskor/nyitáskor a jobb oldali index néha égve marad, amit csak többszöri nyitás-zárás után tudok kiküszöbölni. Volt, hogy nem sikerült, és folyamatosan világító indexszel kellett közlekednem -sürgős volt-.
Az egyértelmű, hogy a váltó és a fékpofák is csereérettek, néha a kuplung csúszása is éles hanggal jár
és ma döntöttem el, hogy lerakom a kocsit a javításig, ugyanis indulás után a fékre lépve kb 20km/h-s óránál a kocsi beszitált és fékezéskor súrlódó hang hallatszott, majd kb 2-3szori újbóli ráfékezésre a hang is és a szitálás is megszűnt. A szervízben alaphangon 12k lenne, hogy bevizsgálják -ma jártam utána-, és tudom milyen egy toyota szerviz, semmit sem javítanak, csak cserélnek. Tehát valószínű számomra megfizethetetlen összeggel rukkolnának elő, ha minden apró-cseprő hibáját orvosolni szeretném. Szerintetek egy ilyen magasabb horderejű felújítást szabad márkafüggetlen -ismerős, bejáratott, jól dolgozó- szervízzel végeztetni?
Így végigolvasva az általam felsorolt hibákat azért leszögezném, hogy nem egy felelőtlen, őrült sofőr vagyok aki egy romhalmazzal közlekedik, minden indulás előtt meggyőződök a kocsi üzembiztonságáról és egyik hiba sem befolyásolta a kocsi menettulajdonságát (kivéve a mait), teljesen meg vagyok elégedve az autóval, maradtam én már úgy úton vele télen, hogy az előttem lévő limuzin elszállt, a teljesítményében sem találok semmi kivetni valót (2001-es 1.0-ás ennyit tud). Vonóhorgos, 1-2x meg lett pakolva durván, simán bírta.
Csak szeretném, hogy egy közepesen nagy összeg ráfordításával még jó pár évig biztonságosan használható legyen.
A fenti kérdésekben várok javaslatokat, ötleteket, tapasztalatokat. Köszi, András