Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1617223 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #6225 Dátum: 2011.01.05 17:48:13 »
Azt tudja esetleg valaki, hogy Yaris I-be (TS) mennyi fekfolyadek kell?

Kb. 1 liter. A cseréhez biztosan elég ennyi.
Xanyi

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6226 Dátum: 2011.01.05 17:53:17 »
Fejlemények a Yaris javítása ügyében...

Jó hír, hogy sikerült találni bontott első ajtót  :yes: ! Ennek az a jelentősége, hogy ha gyári újat kellett volna beépíteni, az több mint 30 ezerrel dobta volna meg az általam fizetendő összeget, az önrész ill. az avultatás (20 %, csak gyári új alkatrész felhasználása esetén fizetendő) miatt - egy gyári új jobb első ajtó ugyanis valami 130 ezer Ft  :wacko: ... Úgy néz ki, sikerül úgy megoldani az egészet, hogy csak a jobb hátsó oldalelem, és a fényszóró lesz gyári új. Anyagilag nagyon nem mindegy.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Yaris általában
« Válasz #6227 Dátum: 2011.01.05 20:35:37 »
Azt tudja esetleg valaki, hogy Yaris I-be (TS) mennyi fekfolyadek kell?

6-7 deci eleg volt, nyaron csereltem, es rendesen at lettek "mosva" a munkahengerek.


pzs

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #6228 Dátum: 2011.01.05 21:48:36 »
Azt tudja esetleg valaki, hogy Yaris I-be (TS) mennyi fekfolyadek kell?

Kb. 1 liter. A cseréhez biztosan elég ennyi.

6-7 deci eleg volt, nyaron csereltem, es rendesen at lettek "mosva" a munkahengerek.

Lenyeg, hogy 1 liter eleg lesz  :).

Super DOT 4-rol hallott mar valaki? Olvastam rola, de nem nagyon talalkoztam vele...




Csocso1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Yaris általában
« Válasz #6229 Dátum: 2011.01.05 23:11:27 »
Az érdekelne engem, hogy van-e különbség a francia és japán Yaris 1-ek ablaktörlője között, vagyis hogy csereszabatos-e egymással?
Bosch Aerotwin törlőt szeretnék venni egy ilyenre és egy olyanra is, de csak a japánnál tudom biztosan, hogy jó, a toyodiy.com pedig különböző cikkszámokat ír, a bosch katalógusában nem találtam rá, autós webshopokban pedig mindkettőhöz azonos termékeket dob ki.

Szerintetek?

pzs

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #6230 Dátum: 2011.01.05 23:18:31 »
Az érdekelne engem, hogy van-e különbség a francia és japán Yaris 1-ek ablaktörlője között, vagyis hogy csereszabatos-e egymással?
Bosch Aerotwin törlőt szeretnék venni egy ilyenre és egy olyanra is, de csak a japánnál tudom biztosan, hogy jó, a toyodiy.com pedig különböző cikkszámokat ír, a bosch katalógusában nem találtam rá, autós webshopokban pedig mindkettőhöz azonos termékeket dob ki.

Szerintetek?

Xanyi biztos tudja, de tudtommal csak a hatsoban kulonbozik a ketto.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #6231 Dátum: 2011.01.06 19:02:02 »
Az érdekelne engem, hogy van-e különbség a francia és japán Yaris 1-ek ablaktörlője között, vagyis hogy csereszabatos-e egymással?
Bosch Aerotwin törlőt szeretnék venni egy ilyenre és egy olyanra is, de csak a japánnál tudom biztosan, hogy jó, a toyodiy.com pedig különböző cikkszámokat ír, a bosch katalógusában nem találtam rá, autós webshopokban pedig mindkettőhöz azonos termékeket dob ki.

Szerintetek?

Xanyi biztos tudja, de tudtommal csak a hatsoban kulonbozik a ketto.

Csocso-nak már megírtam priviben...
A vezetőoldali különbözik, a japánon 525 mm-es, a francián 500-as. Gyárilag!!!
Viszont mivel a szélvédő ugyanaz, így sztem csereszabatos...
Xanyi

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Yaris általában
« Válasz #6232 Dátum: 2011.01.06 21:34:05 »
Az érdekelne engem, hogy van-e különbség a francia és japán Yaris 1-ek ablaktörlője között, vagyis hogy csereszabatos-e egymással?
Bosch Aerotwin törlőt szeretnék venni egy ilyenre és egy olyanra is, de csak a japánnál tudom biztosan, hogy jó, a toyodiy.com pedig különböző cikkszámokat ír, a bosch katalógusában nem találtam rá, autós webshopokban pedig mindkettőhöz azonos termékeket dob ki.

Szerintetek?

Ha megkérdezhetem, honnan veszed a Bosch Aerotwin lapátot/mennyiért, mi a pontos száma? Lassan nálam is érik a csere és a sok ocsó után gondoltam egyszer ki kéne probálni milyen a sokak által ajnározott aerotwin.

Fade

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 281
Re: Yaris általában
« Válasz #6233 Dátum: 2011.01.06 21:37:40 »
Fejlemények a Yaris javítása ügyében...

Jó hír, hogy sikerült találni bontott első ajtót  :yes: ! Ennek az a jelentősége, hogy ha gyári újat kellett volna beépíteni, az több mint 30 ezerrel dobta volna meg az általam fizetendő összeget, az önrész ill. az avultatás (20 %, csak gyári új alkatrész felhasználása esetén fizetendő) miatt - egy gyári új jobb első ajtó ugyanis valami 130 ezer Ft  :wacko: ... Úgy néz ki, sikerül úgy megoldani az egészet, hogy csak a jobb hátsó oldalelem, és a fényszóró lesz gyári új. Anyagilag nagyon nem mindegy.

uhh mi történt...?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6234 Dátum: 2011.01.07 00:45:33 »
Fejlemények a Yaris javítása ügyében...

Jó hír, hogy sikerült találni bontott első ajtót  :yes: ! Ennek az a jelentősége, hogy ha gyári újat kellett volna beépíteni, az több mint 30 ezerrel dobta volna meg az általam fizetendő összeget, az önrész ill. az avultatás (20 %, csak gyári új alkatrész felhasználása esetén fizetendő) miatt - egy gyári új jobb első ajtó ugyanis valami 130 ezer Ft  :wacko: ... Úgy néz ki, sikerül úgy megoldani az egészet, hogy csak a jobb hátsó oldalelem, és a fényszóró lesz gyári új. Anyagilag nagyon nem mindegy.
uhh mi történt...?
Mecsek, kanyar, csussz, csatt... Nézd meg a kluboldalon a képeim között, Yaris crash néven vannak.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

dert

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 365
Re: Yaris általában
« Válasz #6235 Dátum: 2011.01.07 15:37:29 »
Mi köze van ehhez a tulajnak? Egy bőrkormány is készülhet sokféle minőségű (tartósságú) anyagból... Az én Yarisomnak már 64 ezernél is számottevően ki volt (van) fényesedve a bőrkormánya. Miközben pl. az Avensisén, 93 ezernél, nem látszik az égvilágon semmi. De ha beül az ember egymás után a kettőbe, akkor meg is győződhet róla, hogy nem egyforma anyagból vannak.
Igen, de az én Yarisomba 130 ezernél nincs kifényesedve a kormány, viszont találkoztam már egy-két darabbal ami hozzánk jár, ezért biztos a km, és már ennyi vagy kevesebb km-nél is teljesen ki van fényesedve. Tehát a tulajnak is van hozzá köze...
Pedig ugyanúgy japán Yaris, ugyanilyen müanyag kormánnyal...
Jó, persze, vannak különbségek. Gyűrűk pl. sokat tudnak rontani a helyzeten, ahogy Laci is írta. A mondanivalóm lényege igazából annyi, hogy a Yaris bőrkormánya alapvetően nem tűnik különösebben tartósnak.

Az én II-es Yarisomban 60e(új kora óta nálam van) van és a bőrkormány nem csak hogy fényesedik, hanem kopik látványosan. Hámlik stb. Mondjuk sokat tekerem tenyérrel. A bőr váltógomb ugyan ilyen...

pzs

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #6236 Dátum: 2011.01.07 17:32:59 »
Valaki szeretett volna TS uleseket, de mar nem emlekszem kicsoda. Carinas topicban szo volt rola, hogy a lengyelek nagyon nyomjak a Carinak bontasat igy kivancsisagbol rakerestem mi van yarishoz. Katt :).

AndrasDHT

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Re: Yaris általában
« Válasz #6237 Dátum: 2011.01.12 18:18:52 »
Sziasztok!

Úgy adódott, hogy "örököltem" a családomtól egy 1.0-ás 2001-es gyártású 5 ajtós yarist (linea luna).
Kb egy éve használom, addig anyám nyúzta, hát, tudjátok milyen egy női vezető...
A kötelező szervizeken kívül és fékpofacserén kívül semmilyen ápolást nem kapott szegény  :wacko:, én meg mostanra tudtam összegyűjteni a pénzt, hogy renováljam.
Több kérdésem is van, nem akartam mindegyiket külön-külön topicban föltenni, remélem nem baj.
Egyik kérdésem a magas fogyasztás; olvastam, hogy ti milyen eredményeket értek el, hát én 6-7 liter alá nyáron sem tudok menni, akármennyire is próbálkozom, tehát tegyük fel, nem az én vezetésemmel van a gond. Mi lehet a probléma?
Hideg indításkor amíg a motor be nem melegszik, a motortérből éles hang hallatszódik, mintha az ékszíj súrolódna -nyilván nem, de a hangja hasonló-. Régebben nem adott ki ilyen hangot. Ez korral jár, vagy valami elhasználódott?
A metás távirányítóval történő záráskor/nyitáskor a jobb oldali index néha égve marad, amit csak többszöri nyitás-zárás után tudok kiküszöbölni. Volt, hogy nem sikerült, és folyamatosan világító indexszel kellett közlekednem -sürgős volt-.  :helpsmilie:
Az egyértelmű, hogy a váltó és a fékpofák is csereérettek, néha a kuplung csúszása is éles hanggal jár  :no: és ma döntöttem el, hogy lerakom a kocsit a javításig, ugyanis indulás után a fékre lépve kb 20km/h-s óránál a kocsi beszitált és fékezéskor súrlódó hang hallatszott, majd kb 2-3szori újbóli ráfékezésre a hang is és a szitálás is megszűnt. A szervízben alaphangon 12k lenne, hogy bevizsgálják -ma jártam utána-, és tudom milyen egy toyota szerviz, semmit sem javítanak, csak cserélnek. Tehát valószínű számomra megfizethetetlen összeggel rukkolnának elő, ha minden apró-cseprő hibáját orvosolni szeretném. Szerintetek egy ilyen magasabb horderejű felújítást szabad márkafüggetlen -ismerős, bejáratott, jól dolgozó- szervízzel végeztetni?

Így végigolvasva az általam felsorolt hibákat azért leszögezném, hogy nem egy felelőtlen, őrült sofőr vagyok aki egy romhalmazzal közlekedik, minden indulás előtt meggyőződök a kocsi üzembiztonságáról és egyik hiba sem befolyásolta a kocsi menettulajdonságát (kivéve a mait), teljesen meg vagyok elégedve az autóval, maradtam én már úgy úton vele télen, hogy az előttem lévő limuzin elszállt, a teljesítményében sem találok semmi kivetni valót (2001-es 1.0-ás ennyit tud). Vonóhorgos, 1-2x meg lett pakolva durván, simán bírta. :innocent:
Csak szeretném, hogy egy közepesen nagy összeg ráfordításával még jó pár évig biztonságosan használható legyen.

A fenti kérdésekben várok javaslatokat, ötleteket, tapasztalatokat. Köszi, András

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #6238 Dátum: 2011.01.12 19:04:54 »
Szia!

Elöször is üdv a fórumon!

Hány km van ebbe az autóba?
A kötelező szervízeken kívül nem is kell mást ráfordítani, az egyik legmegbízhatóbb autóval van dolgod!

Ami a konkrét kérdéseket illeti:
Idézet
Egyik kérdésem a magas fogyasztás; olvastam, hogy ti milyen eredményeket értek el, hát én 6-7 liter alá nyáron sem tudok menni, akármennyire is próbálkozom, tehát tegyük fel, nem az én vezetésemmel van a gond. Mi lehet a probléma?
Ha a menetteljesítmények rendben vannak, a motorkontroll lámpa nem világít, akkor valszeg az autónak semmi baja. Az itt olvasott fogyasztásokat ne vedd mérvadónak, ez már olyan brutális sport itt, hogy nem is hinnéd! A 6-7 liter teljesen rendben van, nekem is annyit fogyaszt. Havas téli hetekben sok járatással akár 8-at is!!

Idézet
Egyik kérdésem a magas fogyasztás; olvastam, hogy ti milyen eredményeket értek el, hát én 6-7 liter alá nyáron sem tudok menni, akármennyire is próbálkozom, tehát tegyük fel, nem az én vezetésemmel van a gond. Mi lehet a probléma?
Ha nem is surlódik, de csúszik. A tárcsáján elcsúszik az ékszíj, és az adja a hangot. Legalábbis amennyire így távolból meg lehet itélni. Feszíteni lehet rajt, de ha már régi, ugyis cserélni kell! Ezt majd a szerelő eldönti!

Idézet
Ez korral jár, vagy valami elhasználódott?
Ne hülyéskedj, egy Yaris...  :D Meg kell csinálni, és 20 évesen 500 ezer km-el is csak megy-megy...

Idézet
A metás távirányítóval történő záráskor/nyitáskor a jobb oldali index néha égve marad, amit csak többszöri nyitás-zárás után tudok kiküszöbölni. Volt, hogy nem sikerült, és folyamatosan világító indexszel kellett közlekednem -sürgős volt-.
Meta tipushiba...
Ehhez kell egy villamossági szerelő. Meg kell keresni a riasztó központját és kiszerelni. A Metanak van szervize, oda elviszed magát a riasztót, ott kicserélik neked a benne lévő indexvezérlő relét. Ennyi az egész.

Idézet
Az egyértelmű, hogy a váltó és a fékpofák is csereérettek, néha a kuplung csúszása is éles hanggal jár
A féket meg kell nézetni. Így a leírás alapján valszeg nem csak a fékpofákat, hanem a tárcsákat is cserélni kell.
Viszont a váltó az egy fődarab, nem hinném, hogy cserélni kell, mi a baj?
A kuplung lehet hogy elkopott, azt komplett szettben illik cserélni!

Idézet
A szervízben alaphangon 12k lenne, hogy bevizsgálják -ma jártam utána-, és tudom milyen egy toyota szerviz, semmit sem javítanak, csak cserélnek. Tehát valószínű számomra megfizethetetlen összeggel rukkolnának elő, ha minden apró-cseprő hibáját orvosolni szeretném. Szerintetek egy ilyen magasabb horderejű felújítást szabad márkafüggetlen -ismerős, bejáratott, jól dolgozó- szervízzel végeztetni?
Mindenki maga dönti el mit csinál. De a szervízbe a tipust nagyon ismerő szerelők dolgoznak, minőségi alkatrészekkel.
Természetesen ehhez magasabb árak társulnak.
Ez nem Zsiguli korszak, javítani többnyire úgysem lehet, ha valami rossz azt cserélni kell.
Xanyi

Csocso1

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 149
Re: Yaris általában
« Válasz #6239 Dátum: 2011.01.12 22:32:12 »
Apropo, ha már Meta riasztónál tartunk:
Ki lehet azt valahogy irtani belőle, hogy a gomb megnyomását követően AZONNAL oldjon a riasztó is, és ne csak a központi zár?
Ha esetleg nem lenne ismert a dolog: Nálam úgy működik, hogy megnyomom a gombot, autó villan, kp egyből nyit, de várnom kell 3-4 másodpercet, amíg az autó 2x sípol, csak ezután old a riasztó, ha előbb kinyitom az autót, jön a sziréna. Én már aránylag megszoktam, de kicsit zavaró, meg ciki is mindenkit indulás előtt figyelmeztetni, hogy "várj, majd szólok ha nyithatod az ajtót".

Válaszolva András egyik kérdésére: Szerintem nem feltétlen szükséges a márkaszervíz, ha nincs valami olyan hibája az autónak, ami extra Toyotás szakértelmet követel. Fékbetétet, kuplungot, ékszíjat egy ismerős, bejáratott, jól dolgozó helyen biztosan megbízhatóan tudnak cserélni, nem kell hozzá ismerned külön a utolsó részleteiig. Viszont ha nem tudjuk, hogy mi a hiba, akkor érdemes márakszervízt felkeresni.
« Utoljára szerkesztve: 2011.01.12 22:37:21 írta Csocso1 »