Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1617107 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: Yaris általában
« Válasz #6165 Dátum: 2010.11.24 09:19:33 »
Sziasztok

Csak erdeklodnek, hogy esetleg meg van e valakinek 99-es benzines Yaris-hoz a Haynes fele javitasi kezikonyv digitalis formaban? Esetleg mas javitasi utmutato.
Az AVE-hoz megvettem es persze hasznaltam is de most nem szeretnek tobb ezret kiadni foleg igy karacsony elott. Viszont atalakitasok lennenek folyamatban es szeretnek elotte tajekozodni.

Elore is koszonom, udv Viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


pzs

  • Vendég
Re: Yaris általában
« Válasz #6166 Dátum: 2010.11.30 14:44:44 »
Kedves Yaris I tulajok!
Egy felmerest szeretnek vegezni...
Felso kesztyutarto kinyit. Amikor lecsukod:
1. hozzarsz es lecsapodik.
2. erokifejtessel le kell nyomni.

Hipotezis:
1. japan Yaris
2. francia Yaris

Kivancsi leszek az eredmenyekre....  :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #6167 Dátum: 2010.11.30 17:01:15 »
Kedves Yaris I tulajok!
Egy felmerest szeretnek vegezni...
Felso kesztyutarto kinyit. Amikor lecsukod:
1. hozzarsz es lecsapodik.
2. erokifejtessel le kell nyomni.

Hipotezis:
1. japan Yaris
2. francia Yaris

Kivancsi leszek az eredmenyekre....  :D

Nekem nyitás zárás egyaránt könnyedén működik, de ha jól emléxem a francia Yarisok egy szériájába volt ezzel probléma!
Xanyi

Hanok

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 52
Re: Yaris általában
« Válasz #6168 Dátum: 2010.11.30 18:26:33 »
Nekem az első variáció van 03' Ts.

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Yaris általában
« Válasz #6169 Dátum: 2010.12.01 10:37:01 »
Kedves Yaris I tulajok!
Egy felmerest szeretnek vegezni...
Felso kesztyutarto kinyit. Amikor lecsukod:
1. hozzarsz es lecsapodik.
2. erokifejtessel le kell nyomni.

Hipotezis:
1. japan Yaris
2. francia Yaris

Kivancsi leszek az eredmenyekre....  :D

Nekem nyitás zárás egyaránt könnyedén működik, de ha jól emléxem a francia Yarisok egy szériájába volt ezzel probléma!
enyém francia yaris, és nehezen csukódott.
márkaszervizben jeleztem, és megcsinálták(bezsírozták). azóta hozzáérsz és lecsapódik :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6170 Dátum: 2010.12.02 01:08:12 »
Hozzáérni nem elég; annál valamivel nagyobb erővel kell megnyomni, de utána már magától lecsukódik. Tehát nem kell lecsapni vagy lenyomni.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Himpellér

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Yaris általában
« Válasz #6171 Dátum: 2010.12.05 11:27:45 »
Reggel -9°C volt és a szélvédő belülről (is) lefagyott. Van-e erre valami, hogy belülről ne fagyjon le? (valami pöpec házi praktikára gondolok, mint pl. amikor a fürdőszobai tükröt borotvahabbal befújod majd letörlöd és nem párásodik be)
btw: milyen jégoldó sprayt használtok? hogyan jégtelenítitek az autót? Milyen fajta ablakmosót ajánlotok ami nem fagy rá azonnal ilyen hidegben? Van egyáltalán olyan, vagy mindegy milyet rakok bele?   :?:
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.05 11:32:19 írta Himpellér »
Toyota Yaris 1.0

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #6172 Dátum: 2010.12.05 11:58:45 »
Párásodás belülről: vannak ilyen kémiai elven működő pára-elszívó cuccok, mostanában pl. egy Ceresit márkájút kapni a Baumaxban... klikk... Valami 3000 pénz. Be kell tenni a kocsiba (mondjuk a hátsó lábtérbe, kitámasztva hogy ne dőljön fel)... Megoldja a problémát hónapokra. Mondjuk az elején kell neki pár nap, míg kiszárítja az utasteret.

Alap dolog, hogy ilyen időben ne használj belső keringtetést; és ahogy beindítottad a motort, kezdd el fújatni a szélvédőre a levegőt, legalább kis fokozaton. Hidegben nem jó érzés, míg meg nem jön a fűtés; de még mindig jobb, mint a párásodás.

Jégoldó spray: elég mindegy hogy milyen... Tény, hogy jobb megoldás mint a kapirgálás, mert utóbbival garantáltan hamarabb lesz karcos a szélvédő. Más kérdés hogy visszafagy... De a kapirgálás után is visszafagy.

Alternatíva lehet a motor helyben járatása, míg fújkálsz & kapirgálsz... Így hamarabb lesz fűtés, viszont mégsem ajánlanám ezt a metódust, mert a motornak árt (erősebben kopik, mert így több ideig tart, míg bemelegszik, tehát tovább jár hidegen), és a fogyasztást is csúnyán megdobja. Hidegen, teljes dúsításnál az üzemmeleghez képest sokszoros (!) az alapjárati fogyasztás - pár perc ablaktisztítás alatt simán elmegy pár deci benzin.

Ablakmosó: minél töményebb (alacsonyabb fagyáspontú), annál jobb... De az is visszafagy elég hamar. Mindegyik visszafagy. Az ok: ezek a löttyök vízből és vmilyen alkoholból állnak (attól fagyállóak), ami aztán az ablakon szétterülő nagyon vékony rétegből, a nagy felületről, a menetszélben marha gyorsan elpárolog... Csak a víz marad, az pedig ugye megfagy. Hát ezért... És ezellen nincs is mit tenni.

A legjobb metódus szvsz a következő... Először az oldalablakokat pucolod meg. A szélvédőt a legvégén: jó alaposan befújod jégoldóval. És ennyi, mást nem is csinálsz vele! Beülsz, beindítod a motort. Fűtés maxra (hogy amint jön egy kis meleg is, rögtön kifejthesse a hatását), ventillátor legalább kettesre (ha sok a pára, erősebbre). Start. Az elindulás után közvetlenül egy-két törlés az ablaktörlővel (bár van hogy ezt kihagyom, ha kb. normálisan kilátok a jégoldó folyadék-rétegén át). Amint kezd visszafagyni, megint egy-két ablaktörlés. Amikor ez már önmagában nem segít, akkor egy kis spricc ablakmosó, és egy-két törlés; ez egy darabig megint leküzdi a jeget. És így tovább... Amíg a fűtés meg nem melegíti kellőképp az üveget. Ja: amint már meleg jön, a venti mehet erősebbre, mondjuk hármasra. Műszerfalon két középső befújót elzárni, két szélsőt az oldalablakokra irányítani.

Ennyi... Persze mondani sem kell: minél hidegebb van, annál keservesebb a dolog, mert mondjuk mínusz 15-ben már nagyon gyorsan fagy vissza a jégoldó is. Na, ilyenkor szoktam néha mégis helyben járatni a motort, ablaktisztítás közben  ::) ... Ezek szerencsére elég ritka esetek, és a biztonság mégiscsak többet ér.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Himpellér

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Yaris általában
« Válasz #6173 Dátum: 2010.12.05 12:07:33 »
Köszi a gyors választ Palaczk !
Toyota Yaris 1.0

Villi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1781
  • 08' Yaris II 1.3; '19 Corolla TS Hybrid 2.0
Re: Yaris általában
« Válasz #6174 Dátum: 2010.12.05 13:46:35 »
Villi
Toyota Yaris 1.3 Sol Plus
Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid Executive

Himpellér

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Yaris általában
« Válasz #6175 Dátum: 2010.12.06 08:27:09 »
Új Yaris

Auris-os a háta. nekem. De tetszik.  ::)
Toyota Yaris 1.0

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: Yaris általában
« Válasz #6176 Dátum: 2010.12.10 08:19:36 »
Sziasztok :)

Csak ha valakit erdekel  ;)
Szoval elcaplattam a bontoba es megleptem magam egy ablakemelo es egy kozpontizar garnituraval. NEm is volt veszesen draga, meg volt hozza kabelkoteg es kapcsolopult is. Lelkesen hazavittem, beszereltem a jobb oldalba eloszor az ablakemelot es a kozpontizarat ( mert csak ott volt annyi hely a garazsban hogy kinyissam rendesen az ajtot ) aztan kiszereltem az ablakemelot mert hiaba pucoltam meg es zsiroztam le a motor meg se nyikkant. Szetszedtem a motorjat( meg jo hogy volt otthon olyan bitkeszletem amibe volt thorx  fej es nem  volt tokig meghuzva ) - ossze volt rohadva mert gondolom a szabadba taroltak es belefolyt a viz. Miutan kipucoltam mind a 2ot most mar termeszetesen remekul mukodik. Nagy baja nem volt de azert orultem volna ha nincs benne viz. Majd hasznalatkor kiderul mennyire birja a terhelest. Szepen felpoliroztam ovatosan a forgoreszt. A kabelkoteggel voltam kicsit gondban mert nem tudtam merre visz az utja az ajtoban es azzal sokat "eltokoltem". A kapcsolopultokat is felpoliroztam es remekul neznek ki. MAjd hetvegen folytatom de most meg olyan karpitot kell  vadasznom ami valamilyen modon illik a mostanihoz. Lehet hogy csak a pult reszet a szegecseknel kiolvasztom es atemelem a regibe. Nagy kulonbeseget nem latok koztuk.

Hat nagyjabol ennyit csinaltam tegnap delutan, ha valakinek van valami jo otlete hogy mire figyeljek esetleg azt szivesen veszem.

Viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: Yaris általában
« Válasz #6177 Dátum: 2010.12.10 10:21:57 »
Bocs es meg valami

Ha tudja valaki hogy a kozpontizar vezerlo panel hol es merre helyezkedik el az ne tartsa magaban.
Elore is koszi :)

Viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel


horgerg

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
Re: Yaris általában
« Válasz #6178 Dátum: 2010.12.11 18:25:21 »
Kedves Yaris I tulajok!
Egy felmerest szeretnek vegezni...
Felso kesztyutarto kinyit. Amikor lecsukod:
1. hozzarsz es lecsapodik.
2. erokifejtessel le kell nyomni.

Hipotezis:
1. japan Yaris
2. francia Yaris

Kivancsi leszek az eredmenyekre....  :D

Az enyémben az első variáció, és japán...
Yaris TS '01

viziborz

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 954
    • http://www.dilimania.hu
Re: Yaris általában
« Válasz #6179 Dátum: 2010.12.13 07:43:26 »
Hali

A kozpontizar vezerlo panelt vegul is sikerult beazonositanom es be is szerelnem. Amugy a muszerfal lebontasa utan valik lathatova bal oldalon ha valaki belenez abba a hatalmas lyukba ami a muszercsoport eltavolitasa utan valik lathatova. Orommel kozlom hogy sikerult a muvelet, van kozpontizaram ( hatul meg nincs, de lesz ) es elektromos ablakemelom. A muszercsoport plexijet is felpoliroztam mivel elegge karcos volt a sok portorles utan.
Ha valaki ezek utan azt mondana meg hogy a hatso kozpontizarnak hol van a becsatlakozasa a kabelkoteghez azt is szivesen vennem.

Viziborz
99-es 1.0 Yaris alapfeszereltseggel