Párásodás belülről: vannak ilyen kémiai elven működő pára-elszívó cuccok, mostanában pl. egy Ceresit márkájút kapni a Baumaxban...
klikk... Valami 3000 pénz. Be kell tenni a kocsiba (mondjuk a hátsó lábtérbe, kitámasztva hogy ne dőljön fel)... Megoldja a problémát hónapokra. Mondjuk az elején kell neki pár nap, míg kiszárítja az utasteret.
Alap dolog, hogy ilyen időben ne használj belső keringtetést; és ahogy beindítottad a motort, kezdd el fújatni a szélvédőre a levegőt, legalább kis fokozaton. Hidegben nem jó érzés, míg meg nem jön a fűtés; de még mindig jobb, mint a párásodás.
Jégoldó spray: elég mindegy hogy milyen... Tény, hogy jobb megoldás mint a kapirgálás, mert utóbbival garantáltan hamarabb lesz karcos a szélvédő. Más kérdés hogy visszafagy... De a kapirgálás után is visszafagy.
Alternatíva lehet a motor helyben járatása, míg fújkálsz & kapirgálsz... Így hamarabb lesz fűtés, viszont mégsem ajánlanám ezt a metódust, mert a motornak árt (erősebben kopik, mert így több ideig tart, míg bemelegszik, tehát tovább jár hidegen), és a fogyasztást is csúnyán megdobja. Hidegen, teljes dúsításnál az üzemmeleghez képest sokszoros (!) az alapjárati fogyasztás - pár perc ablaktisztítás alatt simán elmegy pár deci benzin.
Ablakmosó: minél töményebb (alacsonyabb fagyáspontú), annál jobb... De az is visszafagy elég hamar. Mindegyik visszafagy. Az ok: ezek a löttyök vízből és vmilyen alkoholból állnak (attól fagyállóak), ami aztán az ablakon szétterülő nagyon vékony rétegből, a nagy felületről, a menetszélben marha gyorsan elpárolog... Csak a víz marad, az pedig ugye megfagy. Hát ezért... És ezellen nincs is mit tenni.
A legjobb metódus szvsz a következő... Először az oldalablakokat pucolod meg. A szélvédőt a legvégén: jó alaposan befújod jégoldóval. És ennyi, mást nem is csinálsz vele! Beülsz, beindítod a motort. Fűtés maxra (hogy amint jön egy kis meleg is, rögtön kifejthesse a hatását), ventillátor legalább kettesre (ha sok a pára, erősebbre). Start. Az elindulás után közvetlenül egy-két törlés az ablaktörlővel (bár van hogy ezt kihagyom, ha kb. normálisan kilátok a jégoldó folyadék-rétegén át). Amint kezd visszafagyni, megint egy-két ablaktörlés. Amikor ez már önmagában nem segít, akkor egy kis spricc ablakmosó, és egy-két törlés; ez egy darabig megint leküzdi a jeget. És így tovább... Amíg a fűtés meg nem melegíti kellőképp az üveget. Ja: amint már meleg jön, a venti mehet erősebbre, mondjuk hármasra. Műszerfalon két középső befújót elzárni, két szélsőt az oldalablakokra irányítani.
Ennyi... Persze mondani sem kell: minél hidegebb van, annál keservesebb a dolog, mert mondjuk mínusz 15-ben már nagyon gyorsan fagy vissza a jégoldó is. Na, ilyenkor szoktam néha mégis helyben járatni a motort, ablaktisztítás közben
... Ezek szerencsére elég ritka esetek, és a biztonság mégiscsak többet ér.