Szerző Téma: Yaris általában  (Megtekintve 1616994 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9394
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Yaris általában
« Válasz #5985 Dátum: 2010.10.16 10:49:19 »
Szerintem nem direkt a pillanatnyi fogyiból kalkulál, hanem az utolsó X km (y perc) fogyasztásából. Egyébként szinte feleslegesnek tartom (mármint számomra biztosan az), mert ha valaki egy kicsit is ismeri a saját autóját (ehhez elég már 3-4 tele tankolásos menet), akkor az ü.a szint jelzőből legalább olyan pontosan megsaccolja, hogy mennyi van még a kiszáradásig, mint a komputer.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5986 Dátum: 2010.10.16 11:09:21 »
Gyerekek, az rendben van hogy pontatlan a Range. De olyanokat nem kéne csinálnia, hogy többszáz km-eket ugrál fel meg le. 700-valahányról egyszer csak le 500-valahányra (sík úton, egyenletes haladás közben!), aztán 300-valahánynál rájön hogy jaaa, van még benzin, és visszaugrik 500-valahányra (ugyancsak sík úton, egyenletes haladás közben!) :sorcerer: ... Hát ez azért kicsit nonszensz.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Zénóka

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1463
Re: Yaris általában
« Válasz #5987 Dátum: 2010.10.16 12:45:36 »
Az utolsó 10km átlagából számol, ebből adódóan pedig nem önkéntes alapon ugrál, hanem az aktuális fogyasztási körülmények miatt.
Nyilván nem ugyanannyi a megtehető távolság x és y átlagfogyasztás esetén.


Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5988 Dátum: 2010.10.16 20:46:22 »
Gondoltam erre is, de az átlagfogyasztás is konstans volt. Ezt tényleg úgy kell elképzelni, hogy haladtam az országúton, ránézek a Range-re, 700-valahány km... Ránézek pár perccel később: 500-valahány km  :ph34r: ... A kettő között nem történt semmilyen érdemleges változás. Utána, autópályán ugyancsak egyenletesen haladva, volt egy ugyanilyen ugrás, csak visszafelé; akkor 300-valahányról 500-valahány km-re ugrott fel.

De olyat is tud, hogy a szintmérőn még 2 csík van, és a Range = 0... meg olyat is, hogy már egy ideje villog az utolsó csík, és még mindig mutat pár tucat megtehető km-t a Range (ez utóbbi volt pl. ma).

Ehh  ::) ... Figyelem az átlagfogyit, meg hogy mennyi km-t tettem meg a legutóbbi tankolás óta (a Trip B-t mindig tankoláskor nullázom), és slussz. Ez a Range kretén, még kreténebb mint ami az Avensisben van  :nonono:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5989 Dátum: 2010.10.16 21:02:24 »
Mértem ma a sebességmérő pontosságát: egész jó, óra szerint 100-nál kb. 95 a valós tempó  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Yaris általában
« Válasz #5990 Dátum: 2010.10.18 08:31:03 »
]Na ja... és 2000 fölött?  :sorcerer: ... Szólj majd mielőtt jössz  :yes:

Rugalmasság: hja, a tiéd 1.3, nem mindegy. Ezt az ezrest kb. 1500-1600 fölött kell tartani, mert azalatt, ha kicsit is emelkedik az út, vége a világnak.

Olyan autóm sem volt eddig, aminél 80-90-es tempónál reflexszerűen tolom vissza 4-be a váltót előzéshez, 60-70-nél meg 3-ba  :hmmmm: ... De ez hamar rászoktatja az embert.
2000 fölé nem pörgetem :D minek tenném? ott már 70km/h-val száguldozom 5. sebességben ;)

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Yaris általában
« Válasz #5991 Dátum: 2010.10.18 08:34:16 »
... fura a motor karakterisztikája, mert kb. 1500-1600-ról már egész tűrhetően húz, alatta viszont hirtelen nagyon megdöglik, főleg emelkedőn. Dehát ez szemlátomást egész egyszerűen ilyen. Sík úton amúgy nem igazán feltűnő - emelkedőn viszont annál inkább. Ma is volt egy olyan szitu, amikor egy olyan dombon, amelyen amúgy négyesben is fölmegy 50-el, vissza kellett lassulnom 3-ban 31-re - éééés rotty, meghalt, nyomtam a padlót és 2-3 mp-enként gyorsult 1-1 kmh-t, én meg ott anyáztam, mert nem, NEM vagyok hajlandó ilyen sebességnél, egy ekkora dombon, 2-be visszakapcsolni  :censored: ... Na persze előbb-utóbb elfogadom majd, hogy muszáj...
a fura karakterisztika miatt lehet olyan fogyasztásokat produkálni, mint amit Zénóka csinál :)
kettesbe visszakapcsoláskor nem akad a váltó?

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Yaris általában
« Válasz #5992 Dátum: 2010.10.18 08:36:52 »
Gyerekek... Valaki más is tapasztalt ilyen furcsaságokat a Range-el kapcsolatosan, mint amiket itt nemrég említettem?
a fábiába, és az asztrában pontosan működik (meg a pözsóban is...csak az 2000km feletti értéket nem bír kiírni...pedig nem lehetetlen :innocent: )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5993 Dátum: 2010.10.18 09:56:16 »
Yaris vonatkozásában lennék kíváncsi a dologra  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5994 Dátum: 2010.10.18 09:58:16 »
a fura karakterisztika miatt lehet olyan fogyasztásokat produkálni, mint amit Zénóka csinál :)
kettesbe visszakapcsoláskor nem akad a váltó?
Hát nemtom, számomra ez a legalul nagyon gyenge karakterisztika inkább akadályozza a gazdaságos vezetési stílust, mintsem elősegíti  ::) ... Így kénytelen vagyok tovább húzatni a fokozatokat ahhoz képest, mint ahogy egyébként tenném.

A váltó nem akad kettesbe visszakapcsoláskor sem. Hidegen persze valamivel nehezebben jár, mint melegen - de még nagyon bőven a normális határokon belül van ez is. Persze plusz 2-3 foknál hidegebb időben eddig még nem próbáltam.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5995 Dátum: 2010.10.18 13:11:07 »
Tegnapelőtt megállapítottam, hogy be tudom csapni menet közben a (korábban rosszul becsukott) JOBB hátsó ajtót  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Yaris általában
« Válasz #5996 Dátum: 2010.10.18 16:20:41 »
Yaris vonatkozásában lennék kíváncsi a dologra  :)
yaris vertsonál akkor mutat 0-t, amíg el nem kezd villogni az utolsó led.
yarisokban nem pontos, nem szoktam használni(enyémben nincsen, öcsém faceliftesében sem nagyon nézegetem).
inkább átlagfogyasztásból, és a megtett km-ből számolom ki. nem nehéz 3-3,5 vagy 4-gyel felszorozni a napi számlálóban látható km-t, majd elosztani 100-zal és ezt kivonni 45-ből :D

leszilaci

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 663
  • _@_/"
Re: Yaris általában
« Válasz #5997 Dátum: 2010.10.18 16:24:26 »
Hát nemtom, számomra ez a legalul nagyon gyenge karakterisztika inkább akadályozza a gazdaságos vezetési stílust, mintsem elősegíti  ::) ... Így kénytelen vagyok tovább húzatni a fokozatokat ahhoz képest, mint ahogy egyébként tenném.
:hmmmm:
számomra nem :)
ezen a tavasz-nyár-ősz szezonban, 12.759km-en 3.5 l/100km átlag jött ki
szerintem amíg térdig érő hó nem lesz, addig maradnak az ecopiák :)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Yaris általában
« Válasz #5998 Dátum: 2010.10.18 16:39:25 »
Hát nemtom, számomra ez a legalul nagyon gyenge karakterisztika inkább akadályozza a gazdaságos vezetési stílust, mintsem elősegíti  ::) ... Így kénytelen vagyok tovább húzatni a fokozatokat ahhoz képest, mint ahogy egyébként tenném.
:hmmmm:
Hát nézd... Ha az autó egy bizonyos fsz-tartományban kvázi nem megy, akkor muszáj afölé húzatnom. Példa: ha az egyest kb. 2000-nél elváltom, akkor kettesben visszaesik a fordulat abba a sávba, amelyben majdnem halott a motor, ami meglehetősen kellemetlen objektíve és szubjektíve egyaránt.

Persze meg lehet ezt szokni; picivel kell csak feljebb forgatni, hogy váltás után ne essen úgy kb. 1500-1600 alá. Igazából már meg is szoktam  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Yaris általában
« Válasz #5999 Dátum: 2010.10.18 17:16:35 »
Tegnapelőtt megállapítottam, hogy be tudom csapni menet közben a (korábban rosszul becsukott) JOBB hátsó ajtót  :D

És még1 hatalmas előnye is van...
Ha majd épp oktatsz és a jobb1-en ülsz, akkor az ülést teljesen hátratolva és a háttámlát is kissé hátrébb állítva, a jobb hátsó ablakon tudod a könyöködet kilógatni majd nyáron. Itt Szombathelyen láttam a Yarisos oktatóktól  [rohog]
Xanyi