Nnna, nekivágunk az első nagy, közös kalandunknak Fülessel - irány Virgen/Osttirol ! 650 km. Kíváncsi leszek a fogyasztásra, meg úgy mindenre, milyen lesz ez az első hosszú futam.
A Camry után? Hátfájdító
Á
... Semmi bajom nem volt az üléssel. De tényleg. Rosszabbra számítottam
... Fura mód még az eléggé hajlított lábú, kissé teherautós pozíció sem zavart. 8 óra vezetés után minden különösebb elfáradás, zsibbadás, sajgás vagy bármi egyéb hasonló nélkül szálltam ki - teljesen rendben van az autó ezen a téren
... is.
Meg úgy igazából a legtöbb más dologban is. Leutaztunk 2x8 órát, autópályáztunk, mentünk 170-et, tartottunk órákon át 130-135-öt, száguldoztunk országúton, előzgettünk lelkesen, szerpentineztünk, kavarogtunk kis ötödrangú alpesi utacskákon, másztunk hegyet egyesben földúton (5.3 km-en 600 m magasságkülönbség) ... Nappal, sötétben (jól világít!), melegben, hidegben (gyorsan melegszik és jól fűt!) ... Szinte minden OK.
Elöl 3.0, hátul 2.8-as keréknyomással semmi gond nincs a menetkényelemmel, a kanyarstabilitás pedig (ha az ember megtanulta, hogy a dőléstől nem kell megijedni) ugyancsak rendben van
... Már majdnem itthon, a Mecseken nagy harcot vívtam egy SX4-el, amit egy kb. velem egyidős fazon vezetett, ugyancsak lelkesen
... Vagdostuk a kanyarokat, ahogy bírtuk
... Végül ő nyert, mert a többlet motorerejével szemben nem tudtam mit alkalmazni
... De a lényeg, hogy a kiskocsi bár nem igazán inspirál a sportos kanyargásra, de ha szükséges, partner tud lenni benne, nagyon is.
Egy viszont biztos: ebben az autóban aztán le kell mondani az alacsony fordulatszámokról, ha haladni is szeretne az ember
... Mert ahhoz valahol 3-4000 között kell tartani a fordulatot, legalább. A dolog ugye eleve ott indul, hogy a váltó rövid... 130-nál kb. 4000, na, képzelhetitek, ezt azért szoknom kellett az elején
... De na, megmagyaráztam magamnak hogy a piros tartományhoz képest ez nem egészen 2/3, meg egyébként is, ilyen kis fogyasztással nem is akkora gond
... Szóval, tekertetni kell a kis gépet, ha menni akar az ember - viszont akkor tényleg fog is menni - ahhoz képest, hogy mégiscsak egy ezres szívómotorról beszélünk, nagyon is