Forrás: www.a5.hu
A Quattroruote Olaszország legnevesebb, Európa egyik legismertebb autós magazinja érdekes tesztre vállalkozott: vallatóra fogta a tizenkét legnépszerubb autómárka dízel változatát.
A tesztet laboratóriumi körülmények között készítették elo. Miután meggyozodtek arról, hogy minden autónál kituno állapotú a motor, tiszták a szurok és gyári értéku az abroncsnyomás az összes kocsi tankját kiürítették. Ezután minden tesztautóba ezredre pontosan 19893 grammnyi gázolajat töltöttek, ami 23,5 liternek felel meg. Olaszországban ez 20 Euroba kerül, magyar árfolyamon hozzávetolegesen 5 ezer forintba. Az útvonalat úgy tervezték meg, hogy autópályás és országúti szakaszok közel azonos arányban szerepeljenek benne. Mindent összevetve a rangos mezonyben a Nissan új büszkesége a Micra dízel gyozött. A kis japán autó 23,5 liter gázolajjal 633 kilométert tett meg, ami egyben azt is jelenti, hogy száz kilométerenként mindössze 3,72 liter gázolajat fogyasztott. A dobogóra rajta kívül egy francia és egy olasz kisautó fért fel: a második a Renault Clio, a harmadik pedig a Fiat Punto lett. A 12. helyen a Ford Fiesta végzett: 445 km után már kiürült a tankja, azaz 5,29 litert fogyasztott száz kilométerenként.
A mérés végeredménye:
1. Nissan Micra, 2. Renault Clio, 3. Fiat Punto, 4. Citroen C3, 5. Peugeot 206, 6. MINI One D, 7. Opel Corsa, 8. Mazda 2, 9. Audi A2, 10. Toyota Yaris, 11. Mercedes-Benz A170, 12. Ford Fiesta
Az a furcsa, hogy a Mini One D, aminek ua. a motorja, mint a Yaris, ennyivel jobban teljesített. Ezek szerint ennyivel áramvonalasabb lenne???
Ez szerintem a mérjük mikrométerrel, jelöljük krétával, vágjuk baltával mérnöki esete.
Szép, hogy indulásnál megvoltak a laborkörülmények, de hol a folytatás. Hiába ugyanaz az útvonal, ha nem ugyanaz és ugyanakkor vezet. Jó az elgondolás, de ha már ilyen valóban precízen kezdem, akkor úgy folytattam volna, hogy lezárt (pl építés alatt lévő) autópálya, vagy mondjuk Rába ring, és pontosan X sebességet tartva addig megyek (körözök) amég meg nem áll. Mindegy X-nek milyen sebességet választanak, de egyenletesen minden autóval ugyanennyi legyen. Na az mutat (na) valamit.
Csak arra akarok kilukadni, hogy forgalomban elég nehéz 2 egyformát menni, mégha akarom akkor is.
A mini morris esetére visszatérve, ha jól emléxem alapból 205-ös kerekei vannak a yarisnak 185-ös, bár érdekes módon a német szaksajtó jobb fogyasztást szokott publikálni mint a yarisnál, de ez az eltérés szerintem betudható az egyes márkákkal szemben gyakran észrevehető negatív hangulatnak, finom elhajlásoknak. ( Palaczk ezen most ne vesszünk össze, ez csak az én benyomásom, lehet nem jól látom
)