Eltelt már egy kis idő, de sajnos az én TS-em, nem annyira gondtalan, mint a többieké :p
89.000 km környékén arra lettem figyelmes, hogy roppant hangos a motor... Füleltem, füleltem. Először a kipufogó oldalra gondoltam (hogy kifúj), de nem. Fordulatszámra se változott az intenzitás. Majd áthallottam a "nyikorgást".
Tippek?
El is vittem a 90.000-es nagyszervíz előtt átvizsgáltatni. Majd mondják, hogy: Igen, jól tippeltél: szíj.... ami magával vitte a vízpumpát. Mondom, ez MARHAJÓ, mennyibe fog kerülni? ~ 70.000-be megállt, munkadíjjal együtt.
Amin csodálkozok: 5 év/105.000 km-nél cserélni kell a szíjat. Miért nem akkor, ha elvan használva? 4 hónappal az eset előtt voltam szervízbe a retkes változó szelepvezérlés átkozott fogaskereke miatt, nem néztek volna rá arra a "gumiszalagra"? hmm....
újabb rossz pont.
Majd a legutóbbi 3 hidegindítás alkalmával: halk, de minduntalan jelenlévő "nyikkanó" hangot hallok a motortér felől. Meleg motornál, indításkor ezt nem produkálja. Lehet, hogy újra meghajtószíj? Esetleg a hidrotőkéknek van hangja? Ami a jó, hogy 1 másodperccel később már nincs semmi hang. Ha fokozódik a helyzet újra szervíz...
Az autóba most 95.000 km van. Ha így folytatja a 105.000-et már nem nálam éri meg.
Amit viszont le kell írjak: Elégedett vagyok vele, mert:
- a zörgések jól behatárolhatóak (műanyag kárpitelemek, kalaptartó) --> szerelésük könnyű,
- jól megy (városba tökéletes),
- keveset fogyaszt (nálam 6,3l/100km --> max 7,4l | min 5,8l),
- 4 db új nyári gumi csak 80.000-be került (előző autómra 155k volt a 4db, eltérő hátsó gumik miatt),
- NINCS TÖRLESZTŐ RÉSZLET
bocsi, ha hosszú voltam...