Javítsatok ki, ha tévedek, mert az alábbiakat kizárólag saját tapasztalataim alapján írom...
Nem vagyok autószerelő, de egyszerűen senkit nem találtam, akire rá mertem volna bízni, így beletanultam és magam csinálok mindent
Az, hogy az autó szegénykeverékes-e, vagy sem megállapítható egyrészt az óracsoporton lévő Economy felíratról, valamint a mellette lévő Led-ről, és a szívótorokról. Ha van economy-led, akkor szegénykeverékes. A másik eltérés a szívósornál van. A szívósor a szegénykeverékesnél hengerenként 2db levegőjárattal rendelkezik. A szívotorkon végigfut egy tengely, ami pillangószelepeket mozgat egy vákuumdob segítségével. Bizonyos üzemekben a vákuum lezárja a pillangószelepeket, így a motor szívótorok keresztmetszete csökken, illetve növekszik. A sima motornál nincs kettéosztva a szívótorok, hengerenként csak 1db járat van illetve semmi pillangószelep.
Ezt abból tudom, hogy mikor megvettem az autót még nem ismertem kellőképpen és belefutottam abba, hogy valamikor motort cseréltek és egy szegénykeverékest raktak bele cakk-pakk. A szívótorokban lévő pillangószelepeket nem volt ami vezérelje, így a járatok fele állandóan zárva volt, nem jutott elég levegőhöz. Amatőrként csak városi forgalomban pár km-et mentem vele a próbaúton és minden rendben volt. De ahogy elindultam hazafele, gyanúsan gyenge volt nagyobb tempónál, max 120-at bírt. Legalább 5-6 autószerelő tárta szét a kezét... "Toyota!?, nem ismerem, ezeknek a motorjához nem szoktunk nyúlni, mert soha nincs vele baj". A lényeg, hogy egy fórumtárs segített, egy gyenge minőségű telefonos fényképről megmondta, mi a gond. Egy vákuumcsövet lehúztam, így kinyitottak a pillangószelepek és megtáltosodott a járgány. De mivel mást is barkácsoltak a motoron, így egyik nap kidugta a blokk oldalán az egyik hajtókart. Nem húzták meg kellőképpen, vagy túlhúzták az alsó csavarokat, így elszabadult. Ekkor vettem egy japán donort és annak a motorját építettem át az én angolomba. Ezért merem állítani, hogy megoldható a dolog. Minden maradt Bosch, csak a főtengely fordulatszám érzékelő játékos, valamint a gyújtás. Ha valakit érdekel szívesen leírom. Azóta beleraktam a Bosch injektorokat a japán motorba, mindenféle átalakítás, kendácsolás nélkül és hibátlan.
Amúgy ha ennyire eszi egy autó az injektorokat, akkor érdemes lenne egy oszcilloszkóppal egyszerre megnézni mindet. Ott valami oka van annak, hogy ennyire gyakran elszállnak. Vagy túl nagy feszt kap, vagy túl sok a nyitásidő (ECU). Megkockáztatom, hogy valami üzemanyag probléma miatt túlmelegszik (szűrő, AC pumpa) és amiatt megy tönkre, ha keveset kap, simán előfordulhat. Az injektorok felső részében van egy pici szűrő, az ha nem tiszta, akkor gyanakvásra adhat okot...
Lehet, hogy inkább a típushibákhoz tartozhatna a kommentem, de az injektor választás miatt írtam le tapasztalataimat.