Szerző Téma: Adok-veszek  (Megtekintve 801556 alkalommal)

0 Felhasználó és 1 vendég van a témában

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Adok-veszek
« Válasz #3000 Dátum: 2015.04.20 09:13:08 »
Jól sejted, 23250-16150 a cikkszáma.

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Adok-veszek
« Válasz #3001 Dátum: 2015.04.20 09:16:16 »
Jól sejted, 23250-16150 a cikkszáma.
Én azt hittem amikor itt olvasgattam a dolgot hogy ez egy 150-200E-es tétel  :) Nagyon nem vagyok képbe az árakkal  ::)

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Adok-veszek
« Válasz #3002 Dátum: 2015.04.20 09:30:54 »
Pontosan ez a tervem. De rakjon már fel valaki egy képet a Denso-ról! Még mindig nem tudom mit kell átalakítani. Japánosok, Denzo-sok!


 Ez nem rossz ár
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.20 09:37:55 írta DS65 »

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Adok-veszek
« Válasz #3003 Dátum: 2015.04.20 09:33:26 »


Ez nem rossz ár.:
 http://www.jofogas.hu/veszprem/Toyota_Corolla_uzemanyag_befecskendezo_23250_16150_24202228.htm
Ezt írja a hirdetésben:
Én egy bontóban vásároltam így kompletten 40.000 Ft-ért mert azt mondták, hogy jó Carinára is, de a szerelőm nem tudta beszerelni.
 [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]
Na most akkor hány éves is a kapitány?  :sorcerer:
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.20 09:37:41 írta VSanyi »

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Adok-veszek
« Válasz #3004 Dátum: 2015.04.20 09:39:31 »
Ezt írja a hirdetésben:
Én egy bontóban vásároltam így kompletten 40.000 Ft-ért mert azt mondták, hogy jó Carinára is, de a szerelőm nem tudta beszerelni.
 [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]
Na most akkor hány éves is a kapitány?  :sorcerer:

Jah, bocsi, addig nem jutottam... :lol: Kérdés:motorkód?
« Utoljára szerkesztve: 2015.04.20 09:41:05 írta DS65 »

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Adok-veszek
« Válasz #3005 Dátum: 2015.04.20 09:40:51 »
Nekem is kell egy ilyen szerelő!

DS65

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 251
Re:Adok-veszek
« Válasz #3006 Dátum: 2015.04.20 09:43:40 »
Nekem is kell egy ilyen szerelő!

Az a baj, hogy ilyenekből van a legtöbb...a gyárit sem tudják beszerelni normálisan, de horror áron dolgoznak :cry:

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Adok-veszek
« Válasz #3007 Dátum: 2015.04.20 09:47:49 »
Akkor a szellemek mentsenek meg mindenkit az injektorok átkától :) én is hazamegyek szerintem megcsapkodom kicsit levágott csirkelábbal, meg megköpködöm vagy mit szoktak ilyenkor?  :devil: :D

FLInt

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 527
  • Carina E 1.6 XLi '95 4A-FE Lean Burn
Re:Adok-veszek
« Válasz #3008 Dátum: 2015.04.20 13:26:39 »
Ezt írja a hirdetésben:
Én egy bontóban vásároltam így kompletten 40.000 Ft-ért mert azt mondták, hogy jó Carinára is, de a szerelőm nem tudta beszerelni.
 [rohog] [rohog] [rohog] [rohog] [rohog]
Na most akkor hány éves is a kapitány?  :sorcerer:
Pár napja beszéltem a sráccal. Nem az injektorokkal volt gondja a szerelőjének, hanem az injektorokkal együtt vásárolt szívósorral, mert az nem szegénykeverékes motorhoz való, az Ő motorja viszont szegénykeverékes, így nem illett rá állítólag. Időközben a Carináját már el is adta, mert külföldre mennek.
Toyotáról csak jót vagy semmit...

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Adok-veszek
« Válasz #3009 Dátum: 2015.04.20 14:22:35 »
Pár napja beszéltem a sráccal. Nem az injektorokkal volt gondja a szerelőjének, hanem az injektorokkal együtt vásárolt szívósorral, mert az nem szegénykeverékes motorhoz való, az Ő motorja viszont szegénykeverékes, így nem illett rá állítólag. Időközben a Carináját már el is adta, mert külföldre mennek.

Nekem nem szegénykeverékes autóban egy szegénykeverékes szívósor volt, nem szegénykeverékes injektoraival :) (Bezzeg ha ezt vásárláskor észre vettem volna). Amúgy azóta ahogy szerelgettem, én úgy nézem, gond nélkül cserélgethetőek, talán az alu öntvény cső, amin keresztül az üzemanyagot kapják az injektorok, eltér kicsit a különféle típusokon.

Jut eszembe, balos ködlámpa valakinek nincs még mindig? Már jóformán minden más megvan, hogy összeálljon a verda.

Zsolt68

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 444
  • '96 1.6 Carina 4ajtó 99LE
Re:Adok-veszek
« Válasz #3010 Dátum: 2015.04.20 19:25:34 »
Nekem nem szegénykeverékes autóban egy szegénykeverékes szívósor volt, nem szegénykeverékes injektoraival :) (Bezzeg ha ezt vásárláskor észre vettem volna). Amúgy azóta ahogy szerelgettem, én úgy nézem, gond nélkül cserélgethetőek, talán az alu öntvény cső, amin keresztül az üzemanyagot kapják az injektorok, eltér kicsit a különféle típusokon.

Jut eszembe, balos ködlámpa valakinek nincs még mindig? Már jóformán minden más megvan, hogy összeálljon a verda.
Van, de Jaguár xj6-hoz való. Ki kő vágni! Angol összerakás mindkettő.
Köszönöm, a Denso számot!
A következő is Toyota lesz.

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Adok-veszek
« Válasz #3011 Dátum: 2015.04.20 20:43:53 »
Bocs, hogy pontatlanul fogalmaztam, de gondoltam a Carinás fórumon nem ecsetelni, hogy Carinához kell...

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Adok-veszek
« Válasz #3012 Dátum: 2015.04.24 22:02:16 »
Bocsi, de csak most kerültem gépközelbe...
Előre vetítem hogy mint látható tényleg nem értek az autóhoz, de annyi komment volt már itt a denso injektorról, hogy fogtam magam és lementem ma a kocsihoz, felnyitottam a motorháztetőt és nekiálltam motortisztítóval és egy ronggyal a nem kevés port és olajat lepucolni az injektorokról hogy megnézzem mégis mi van ott.
Előtünt 4db narancs vagy barna... a fene se tudja megállapítani a színét, de az amit a képen mutattál.
Én így vettem, és (igaz nem pont nekem kellene megállapítanom de) nem igazán látok ott bármi féle átalakítás nyomokat. Minden alkatrészen ugyanolyan dzsuva réteg csücsül. Semmi furát sem érzékelek se hidegen se melegen. Igaz fogalmam nincs hogy az enyém most akkor szegény kever vagy sem (igaz asse tudom mi az) mindenesetre tele van minden eredeti cimke japán jelekkel :)
Szóval csak annyi hogy nálam is denso van. Kicsit nevetségesnek érzek a hozzászólásaim, úgyhogy megkérem valamikor a szerelőt hogy egy pár órát töltsön már velem azzal hogy elmagyarázza hogy egyáltalán mi az amiket ott a motorháztető alatt látok  :D :D :D
De azért örülök hogy itt lehetek a fórumon  :ser:

bpm

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 166
Re:Adok-veszek
« Válasz #3013 Dátum: 2015.04.24 22:35:18 »
Javítsatok ki, ha tévedek, mert az alábbiakat kizárólag saját tapasztalataim alapján írom...
Nem vagyok autószerelő, de egyszerűen senkit nem találtam, akire rá mertem volna bízni, így beletanultam és magam csinálok mindent

Az, hogy az autó szegénykeverékes-e, vagy sem megállapítható egyrészt az óracsoporton lévő Economy felíratról, valamint a mellette lévő Led-ről, és a szívótorokról. Ha van economy-led, akkor szegénykeverékes. A másik eltérés a szívósornál van. A szívósor a szegénykeverékesnél hengerenként 2db levegőjárattal rendelkezik. A szívotorkon végigfut egy tengely, ami pillangószelepeket mozgat egy vákuumdob segítségével. Bizonyos üzemekben a vákuum lezárja a pillangószelepeket, így a motor szívótorok keresztmetszete csökken, illetve növekszik. A sima motornál nincs kettéosztva a szívótorok, hengerenként csak 1db járat van illetve semmi pillangószelep.

Ezt abból tudom, hogy mikor megvettem az autót még nem ismertem kellőképpen és belefutottam abba, hogy valamikor motort cseréltek és egy szegénykeverékest raktak bele cakk-pakk. A szívótorokban lévő pillangószelepeket nem volt ami vezérelje, így a járatok fele állandóan zárva volt, nem jutott elég levegőhöz. Amatőrként csak városi forgalomban pár km-et mentem vele a próbaúton és minden rendben volt. De ahogy elindultam hazafele, gyanúsan gyenge volt nagyobb tempónál, max 120-at bírt. Legalább 5-6 autószerelő tárta szét a kezét... "Toyota!?, nem ismerem, ezeknek a motorjához nem szoktunk nyúlni, mert soha nincs vele baj". A lényeg, hogy egy fórumtárs segített, egy gyenge minőségű telefonos fényképről megmondta, mi a gond. Egy vákuumcsövet lehúztam, így kinyitottak a pillangószelepek és megtáltosodott a járgány. De mivel mást is barkácsoltak a motoron, így egyik nap kidugta a blokk oldalán az egyik hajtókart. Nem húzták meg kellőképpen, vagy túlhúzták az alsó csavarokat, így elszabadult. Ekkor vettem egy japán donort és annak a motorját építettem át az én angolomba. Ezért merem állítani, hogy megoldható a dolog. Minden maradt Bosch, csak a főtengely fordulatszám érzékelő játékos, valamint a gyújtás. Ha valakit érdekel szívesen leírom. Azóta beleraktam a Bosch injektorokat a japán motorba, mindenféle átalakítás, kendácsolás nélkül és hibátlan.

Amúgy ha ennyire eszi egy autó az injektorokat, akkor érdemes lenne egy oszcilloszkóppal egyszerre megnézni mindet. Ott valami oka van annak, hogy ennyire gyakran elszállnak. Vagy túl nagy feszt kap, vagy túl sok a nyitásidő (ECU). Megkockáztatom, hogy valami üzemanyag probléma miatt túlmelegszik (szűrő, AC pumpa) és amiatt megy tönkre, ha keveset kap, simán előfordulhat. Az injektorok felső részében van egy pici szűrő, az ha nem tiszta, akkor gyanakvásra adhat okot...

Lehet, hogy inkább a típushibákhoz tartozhatna a kommentem, de az injektor választás miatt írtam le tapasztalataimat.

VSanyi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 151
Re:Adok-veszek
« Válasz #3014 Dátum: 2015.04.24 22:41:35 »
Az, hogy az autó szegénykeverékes-e, vagy sem megállapítható egyrészt az óracsoporton lévő Economy felíratról, valamint a mellette lévő Led-ről, és a szívótorokról. Ha van economy-led, akkor szegénykeverékes.
Köszi bpm!
Akkor nekem egy japán szegénykeverékesem van narancs/barna denso-kkal és gyönyörű zölden világító Economy leddel :) :)
Na.. ma is tanultam már valamit  ;)