Alig van különbség a menetteljesítmények között . Nem teljesen értem a dolgot - ha az alig jobban gyorsuló és végsebességre is alig többet tudó E12 1.4 benzin "abszolút vállalható és jó" , akkor a tõle alig különbözõ Auris 1.4 benzin miért "büntetés" ?
Alig különbözõ? Gyorsulás: 12 vs. 13, végsebesség: 185 vs. 170 (!!!). Fõleg utóbbi nagyon gyér. Ez vagy nagyon rövid ötödiket (hatodikot) és ezzel nagy zajt, fogyasztást jelent, ami nagyon nem lenne jó dolog az E12 határeset pályás fogyasztása után, vagy akkora tömeget, amit nem igazán képes tovább gyorsítani ez a motor. Egyikre sincs szükségem, fõleg akkor nem, ha nem üres tankkal, egy személlyel szeretnék közlekedni, hanem mondjuk 4 személlyel + csomagokkal le akarok menni a tengerpartra. Ez az E12-vel 7,1-es fogyasztás és az autópálya-tempó tartása mellett sikerült...
Amúgy ez a pár Auris-adat inkább összecseng a Fiat Stilo 1,2 menetteljesítményeivel, azt pedig nem kívánom senkinek. Attól tartok, be fog állni az 1,4-es Auris a többi hasonló alapmodell (nagy test, ahhoz képest gyenge motor, gyenge menetteljesítmények, autópályára csak türelmeseknek, véletlenül sem 4 személlyel: 1,4 Golf, 1,4 Astra H, 1,4 Civic, 1,4 Focus, stb) közé. Az E12 ezeknél jobban megy, menetteljesítményei a felsorolt modellek 1,6-os verzióihoz (Civicbõl most persze nincs ilyen) közelebb állnak.