Szevasztok!
Nemrégiben csatlakoztam a Toyota tulajdonosok közé, ami egy 1999-es, 2000cm3, benzines Avensis formájában jött létre. Mivel nem új autó vannak bajai. Az egyik, hogy 30 km megtétele után sem mozdul meg a vízhőfok mérő műszer. Leállítás után hibátlanul működik. Hallható volt szörcsögő hang, mint amikor a víz csorog a csőben. Termosztát csere után a probléma továbbra is fennállt, de a hűtősapka eltávolításával elvégzett légtelenítés a szörcsögést megszüntette. Szerelő szerint hengerfejes, de az olaj nem habos, a víz nem olajos, nem füstöl, nem eszi sem a vizet, sem az olajat, nem forr fel. Véleményetek szerint jól gondolja a szerelő? Van más ötletetek mi okozhatja a jelenséget? Köszönöm előre is!
Szia!
Így elsőre:
Mivel nemrég vetted, és ez még vélhetően T22 benzines Avensis (esetleg 3S-FE motor?), nem gondolnék rögtön arra, hogy hengerfejes. Sőt majdnem biztos, hogy nem az, a hűtőfolyadék sem fogy.
Dízelnél mások a terhelés/hőmérsékletviszonyok, ott sokkal inkább előfordul a hengerfejesség tudtommal, aki dízelt vesz, számolhat is ezzel.
Először rendesen le kell légteleníteni a rendszert. A tágulási tartályba vezető tömlőt meg kell nézni, hogy átjárható-e? Nézni kell, hogy a tágulásiban legyen elég folyadék, mivel a motor hűlésekor innen tudja visszaszívni a folyadékot a kidolgozott levegő helyett, és így szép lassan önmaga is légtelenít majd. Ha továbbra is fogy a hűtőfolyadék, akkor keress folyásnyomot, amit megkönnyít az, hogy a hűtőfolyadék színezéke nyomot hagy ott, ahol ereszt.
Ha a hengerbe folyik a hűtőfolyadék, akkor a kipufogógáz fehér(es) lesz, akár a visszapillantóból is látszik.
A vízpumpánál célszerű keresgélni rögtön. A tulajok ritkán cserélnek hűtőfolyadékot (4 max. 5 évente célszerű volna), ami odavág a pumpának (is). Ha nem cseréltetted le, akkor érdemes elgondolkozni rajta, főleg akkor, ha már kiderült, mi a bánata és nem kell megbontani a rendszert. Vezérlést úgyis jó cserélni vásárlás után, ha a vezérlésben van a vízpumpa, akkor az is csere, minthogy később emiatt megint lehet lebontani mindent és fizetni legalább ugyanannyit megint. Persze ahogy írod, nem fogy a víz, a légtelenítés először a legfontosabb, aztán meglátod, mit dob a gép.
Érzékelők, csatlakozók környékén is jó lenne vizsgálódni, lehet sima kontakthiba, esetleg valami gányolás eredménye az, hogy nem jól mutat a műszer.
A toyodiy.com oladalon alvázszám alapján könnyen rákereshetsz, hogy melyik érzékelő merre van a motortérben. Ha nem érthető, hogyan megy, csak szólj!
Ha ezek megvannak, térjünk vissza rá, mi az eredmény