Szerző Téma: Szerviz  (Megtekintve 2315878 alkalommal)

0 Felhasználó és 3 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re:Szerviz
« Válasz #8535 Dátum: 2013.06.18 16:28:57 »
Egy kollegám 1.6 Corolla Verso-ján kellene majd nagyszervízt csinálni. BEvállaltam. Olajcserék, meg fékcsere, betéteket mind cserélni kell, meg lehet hogy a tárcsákat is. Fékolajat is akar cserélni, meg szervoolajat(meglepett, hogy ebben olajos a szervo, pedig fiatalabb mint a Corollám). Említettem még neki a hűtőfolyadékot, meg a váltót. Ja meg a bordásszíj.
Mennyi pénzt kérjek érte kb?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8536 Dátum: 2013.06.19 10:13:03 »
Adott egy 1.4-es vvt-i Corolla, ami klímázásnál a váltást nem bírja, leáll tőle a motor. Autópályán működik a kocsi hibátlanul. Mi lehet a gond? A fordulatszám leesik és egyszerűen lefullad. Mit kéne megtisztítani?
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8537 Dátum: 2013.06.19 10:27:00 »
légtömegmérő,fájjjtószelepház;)
gyertyacsere esetleg.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8538 Dátum: 2013.06.19 10:30:34 »
Gyertya 2 hónapja volt cserélve. Akkor ez a kettő meglesz. Képet tudnál mutatni, hogy mi hol van?  :D
         

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8539 Dátum: 2013.06.19 10:33:48 »
majd küldök fotót mélbe.
lefotózom az enyémet.
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8540 Dátum: 2013.06.19 10:39:17 »
Adott egy 1.4-es vvt-i Corolla, ami klímázásnál a váltást nem bírja, leáll tőle a motor. Autópályán működik a kocsi hibátlanul. Mi lehet a gond? A fordulatszám leesik és egyszerűen lefullad. Mit kéne megtisztítani?
Nagymelegben az én Corim is ezt csinálta. Szervizben sem tudtak rajta segíteni. Nem is váltást nem bírja, hanem, amikor egy sarokhoz érsz és kinyomod a kuplungot és alapjárat közelébe kellene visszaesni a fordulatszámnak. Na, akkor van, hogy leáll (nem mindig).
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Szerviz
« Válasz #8541 Dátum: 2013.06.19 10:40:00 »
légtömegmérő,fájjjtószelepház;)
gyertyacsere esetleg.
Nekem a jelenség mindezek tisztítása, cseréjét követően is fenn állt.  :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8542 Dátum: 2013.06.19 10:40:42 »
Csak ötlet szinten: nem lehet, hogy a klímakompresszor szorul kicsit? Az magyarázhatná, hogy jobban fogja a motort.  :hmmmm:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8543 Dátum: 2013.06.19 10:41:49 »
Nagymelegben az én Corim is ezt csinálta. Szervizben sem tudtak rajta segíteni. Nem is váltást nem bírja, hanem, amikor egy sarokhoz érsz és kinyomod a kuplungot és alapjárat közelébe kellene visszaesni a fordulatszámnak. Na, akkor van, hogy leáll (nem mindig).
Pont ez az, ugyanez a gondja! Akkor most ne klímázzon a városban, mert lefullad tőle a kocsi??? :eek:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8544 Dátum: 2013.06.19 10:47:09 »
Pont ez az, ugyanez a gondja! Akkor most ne klímázzon a városban, mert lefullad tőle a kocsi??? :eek:
Passz, én, ugye városban nem használok klímát, hiszen nálunk nem igen vannak olyan távolságok, hogy autóval menjek és kelljen a klíma. Vagy bringa, vagy gyaloglunk. Azt is észrevettem, hogy a klíma első bekapcsolásánál ugyan megemelte szépen kb 1-200-zal a fordulatot az ECU, de hosszabb ideig használva a klímát, ez már nem volt észrevehető. A kuplung kinyomásánál ugyanúgy 6xx körülre visszaesett a fordulat, ahonnan meg lefulladt. Én első sorban vmi plusz terhelésre gondolok, ráadásul, mivel ezt csak klímakompresszor működése közben csinálja, ezért első körben annak vmiféle "plusz ellenállása" miatt történhet.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Szerviz
« Válasz #8545 Dátum: 2013.06.19 10:48:02 »
tegnap du. az öregszomszédom '96-os nissan sentrája is igy járt.
leállt a lágymányosi hidon a dugóban. :-(
automataváltós,ugyhogy D-ben ragadt;)órákig nem indult,volt kjúrvaanyázás:-):-):-)
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re:Szerviz
« Válasz #8546 Dátum: 2013.06.19 10:52:01 »
Hát én nem tudom. Kollegina Törökbálintról jár Zuglóba (a város másik fele). Jelenleg ezért nem klímázik, de ez enyhén szólva is full gáz így... :censored:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re:Szerviz
« Válasz #8547 Dátum: 2013.06.19 11:05:47 »
Beszéltem gyorsan a klímaszerelőmmel, aki végezte pár hete az otthoni klímánknak és az Avensisnek is a karbantartását, töltését.

Azt mondta, hogy bár nem biztos, de lehet, hogy túl sok a gáz a rendszerben, pontosabban, ebben a melegben túl nagy a gáz nyomása a rendszerben (mert, ugye a hőmérséklet emelkedés hatására a gáz nyomása nő). Ez megfojthatja a motort. Erre a klímakompresszor NEM működése közben lehet megoldás, ha a nagy szelepen keresztül gázt engedünk ki (egészen addig lehet, amíg olaj nem jön belőle).

A másik lehetséges irány, hogy nem a klímakompresszor a lúdas, hanem valamelyik érzékelő ad-kap hibás jelet és a motorelektronika letilt. Érdemes kipróbálni, hogy ha felkapcsolja járó motornál a világítást, akkor a fordulatszám megemelkedik-e. Elvileg azonnal korrigálja az ECU a terhelést fordulatszámemeléssel... De ez már nem klímás terep...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Yautja

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 906
Re:Szerviz
« Válasz #8548 Dátum: 2013.06.19 19:10:32 »
Adott egy 1.4-es vvt-i Corolla, ami klímázásnál a váltást nem bírja, leáll tőle a motor. Autópályán működik a kocsi hibátlanul. Mi lehet a gond? A fordulatszám leesik és egyszerűen lefullad. Mit kéne megtisztítani?

Először minden fogyasztót rátenni (klíma ne legyen), világítás fényszóróval, fűtőmotor maxon, hátsóablakfűtés, ködlámpa stb, ha ekkor nem fullad le, akkor a klímánál van gond...
E12 '05 2ZZ-GE 1.8 TS

Autóvillamosság - autó javítás - Toyota szervizelés, Corolla Celica T-Sport javítás- gumiszerelés - autóhifi  stb.

micila

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6024
  • épGÉPész
Re:Szerviz
« Válasz #8549 Dátum: 2013.06.19 22:44:22 »
Aran drága bogicák!

Csöppnyi fizika oszt jóidő!
Mossad kifele aztatat redvás "klíma"-kondenzátort (ellenáramú folyadék áramoltatással)a rárakódott városi "pórtól" és koromtól. Így az kvázi izotherm v.~ adiabatikus állapotváltozás kisebb folytása révén nem lészen akadálya a megfelelő alapjárati fordulatszámnak.   A carbon hőszigetelő képességéről meg kérdezzed mögfele azt a mérnök kollegát, aki bevezette a carbonnal dúsított polisztirol hab hőszigetelő anyagot.

Érthetőbben! Minél magasabb hőmérsékleten megy végbe a kondenzáció a termikus körben, annál magasabb lesz a nyomás a kompresszor nyomó oldalán, így a rá folytásként ható erő is magasaab lesz.

Az előírttól nagyobb gázmennyiséggel való feltöltés nem okoz ilyen tüneteket  (ésszerű határokon belül), ellenben magasabb elpárolgási v. expanziós hőmérsékletet igen, amit a laika melegebb befújt  levegő hőmérsékletében aposztrofál.

A lényege abban van, hogy a méretezési peremfeltételek, nem a jelenleg megvalósuló külső környezeti hőmérséklet figyelembe vételével lettek lefektetve.   
de internis non iudicat praetor  /Aquinói Tamás nyomán/
audacter mentiare, semper aliquid haeret
Nouă ouă ouă nu