Sziasztok!
Régebben sok szót ejtettünk itt az E11 Corollák motorjának konstrukciós hibájáról (az előszériás vvt-i-ről), és annak lehetséges orvoslásáról. Mivel túl vagyok egy generálon, megosztanám veletek a tapasztalatokat:
Az első fontos pont, hogy ahány ember (szakember), annyi félét mond. Mivel én nem vagyok autószerelő, tulajdonképpen szinte bármit elhiszek. A sok beszélgetés, ímélezés, fórumozás és tapasztalatcsere után végül az itt, a fórumon is ajánlott Charlie-t (Sintár Károly) választottam a probléma orvoslására, és egyelőre úgy néz ki jól döntöttem.
A sokak által javasolt hengerfej-felújítással szemben ő nem nyúlt hozzá a hengerfejhez, ehelyett szétszedte a blokkot, kipucolta, az eredeti dugattyúkat átalakíttatta egy gépműhelyben, olyanra, mint amilyenek a Toyota által módosított új dugók, feltette rájuk az áttervezett és módosított gyári gyűrűszettet, kicserélt néhány szükséges tömítést, összerakta és feltöltötte 5w40-es olajjal.
A generál előtt 1 kg olajat égetett el a kicsike 1000 km-en, annyit, mint a kétütemű Vespám...:/ A felújítás óta kb. két és félezer km-t mentem, nagyrészt pályán, megtömött autóval, klímával, szóval volt kiképzés, de egyelőre nincs kimutatható olajfogyás, és szép aranysárga az olaj.
Charlie a felújítás során csak gyári alkatrészeket épített be, ezen kívül egy év garanciát vállalt, ez alatt ki kell derüljön, ha mégsem lett rendben a dolog (mostanra már csaknem biztos vagyok benne, hogy jó lett). Az autót nem kellett elvinnem a műhelyébe, Monorra, csak a Toyota szervízbe, ahol napközben dolgozik, és a megbeszéltek szerint másfél hét után készen hozta vissza, mellesleg úgy kitisztítva kívül-belül, mintha új lenne. Mindehhez nagyon korrekt ár társult, és hivatalos bejegyzés a szervízkönyvbe az elvégzett munkáról.
Ez úton is köszönet a munkáért, és azoknak, akik ajánlották Charlie-t, vagy bármilyen hasznos vagy haszontalan tanáccsal segítették a döntés meghozatalát. Remélem, most pár évre van egy megbízható autóm...