Sziasztok!
Szóval talpast is kicseréltem, kopogás nem szűnt meg,már csak a kanyarstabilizátor szilent van . Viszont bitang nehéz hozzáférni.
Esetleg tippek, házilag?
Köszönöm
Szia!
A stabilizátor rúd szilentjéről van most szó?
Az enyémnél ez a
48815 jelű alkatrész, ezt a fölötte levő bilincs fogja a vázhoz.
Ha jól választottam ki az autódat, akkor nálad az a
48811A jelű.
Elég érdekes a rúd alakja a tiédnél, nem tudom, mit kell elkerülnie.
Én úgy szoktam cserélni a szilentet, hogy a kocsi teljes elejét kell felemelni (vagy alul a középső konzolnál, vagy mindkét oldalt), mert egy oldalt emelve a stabilizátor rúd befeszül. Az adott kereket le kell persze venni. Magát a bilincset le tudom venni 10-es sima és hosszított dugókulccsal kis racsnival meg kis hosszabbítóval. A régi szilent ha egyben van (szerintem nem lesz), akkor el lehet vágni és levenni. Az újat az alsó sík részénél elhasítom és ráfűzöm a rúdra, aztán mehet vissza a bilincs. Nálam ennyi a menete nagyjából (plusz kerék vissza stb
). Ha nem tévedek, nem szoktam leszedni a stabilizátorkarokat sem, hacsak nem cserések (lötyögősek). Ami talpas gömbfejet kivettél, az lötyögős volt?
Ha nem a kerékkel van magával gond (benne van egy csavar vagy szög vagy akármi), akkor én továbbra is a kerékcsapágynál keresgélném a hibát, esetleg a fék porvédő lemeznél