Csak olvasd el azokat a teszteket, amelyek ilyen átmeneti körülmények közt készültek! Ha száraz az idő, - persze most nagy általánosságban beszélek, összehasonlítani csak almát almával lehet, azaz pl. egy élcsoportban végzett új nyárit egy élcsoportban végzett új télivel, mert amúgy konkrét gumiknál mindig más a helyzet, hiszen a gumik kora, állapota, márkája döntően befolyásolja az eredményeket - a nyáriak legalább 0 fokig jobbak, nedvesnél az a jobb, amit erre hegyeztek ki, havon jégen természetesen a téli jobb. Csak az nem mindegy, mennyivel. Míg mondjuk +3-4 fokban száraz úton 2-3-4-5 méter az eltérés egy jó nyári és téli közt, addig jégen 10-20 méter is lehet.
Ezért van az az ajánlás, hogy 7 fokos ÁTLAGhőmérséklet alatt - azért az átlag, mert ez magába foglalja az esetleges reggeli jegesedés, hó lehetőségét - érdemes télire váltani, de ez nem jelenti azt, hogy minden időjárási viszony esetében jobb a téli. A lényeg az, hogy csúszós úton sokkal nagyobb a nyári gumi hátránya, mint 10 fokban száraz úton a télié. És ha megnézed, egy évben hányszor és mikor van olyan időszak, amikor nagy valószínűséggel megéri a télit feltenni, azt fogod látni, hogy az néhány hét. Arra meg senki nem venne külön garnitúrát pláne felnivel. De abban a néhány hétben nagyon megéri télire váltani, ezt egy percig nem vitatom!
Visszatérve a konkrét esetre, most kifelé megyünk az amúgy sem hideg télből, ezért vetődött fel a nyárira való csere. Persze láttunk már karón varjút, - pár éve március 15-én - de a józan ész azt mondatná, hogy már nem lesz olyan idő, ami indokolná a téli fennhagyását. Ha most november vége lenne, akkor sem jutna eszembe nem télin menni, ha a 30 napos előrejelzés szerint se hó, se fagy nem várható. Így már érthető?